تبلیغات

مقایسه کولر پنجره ای با کولر مینی اسپلیت

هنگام تصمیم گیری بین نصب یک کولر اسپلیت یا خرید یک کولر پنجره ای برای اتاق های منزلتان، مهمترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از اندازه فضا، میزان رطوبت و بودجه تان. در اینجا این دو کولر را با هم مقایسه می کنیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب کولر گازی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نصاب کولر گازی در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب کولر گازی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کولر پنجره ای

کولر پنجره ای

سیستم های کولر پنجره ای  اغلب روی پنجره ها نصب می شوند، هرچند مدل هایی وجود دارد که می توانید آن ها را به دیوار بیرونی وصل کنید. دلیل اینکه این نوع از سیستم های تهویه مطبوع را اتاقی می نامند این است که تنها توانایی خنک کردن یک فضای کوچک را دارند و از پس فضاهای بزرگتر بر نمی آیند.صرف نظر اینکه شما تهویه ی مطبوع را در پنجره یا روی دیوار نصب کنید تنها به یک پریز برق استاندارد نیاز دارید و هیچ گونه سیم کشی اضافی ضرورتی ندارد.در حالی که  سیستم های تهویه ی قدرتمندتر که می توانند فضای بزرگتری را خنک کنند به سیم کشی های مجزا نیاز دارند. بنابراین برای نصب آن به تکنسین نیاز دارید.

سیستم های کولر پنجره ای هوای گرم را به درون خود کشیده و طی فرایند فشرده سازی، جذب گرما و متراکم کردن ، دوباره هوا را از فیلتر فن های خنک کننده عبور می دهند و به این ترتیب هوای داخل اتاق را خنک می کنند.

پیش از هر اقدامی حتما باید اندازه فضای مورد نظرتان را محاسبه کنید. چون اگر سیستم تهویه ی کوچکتری را برای فضای مورد نظر انتخاب کنید مجبورید ماهیانه کلی پول برق بدهید. اگر سیستم بزرگتر باشد هم مشکلات دیگری ایجاد می شود. از جمله سردی و خشکی بیش از حد که به دلیل جذب بیش از حد رطوبت هواست.

برای سنجش قدرت تهویه ی هوا از واحد BTU استفاده می کنند و هرچه دستگاه تهویه ی شما BTU بالاتری داشته باشد هزینه قبض بیشتر می شود. کم مصرف ترین دستگاه های تهویه ی هوا مصرفی معادل 5000 BTU  و پر مصرف ترین مصرفی معادل 20000 BTU دارند. برای اینکه ببینید چه اندازه کولری برای اتاق شما مناسب است باید مساحت فضای مورد نظر را با ضرب کردن طول در عرض به دست بیاورید. در نظر داشته باشید که در صورت آفتابگیر بودن اتاق و یا بلند بودن سقف باید 10 درصد عدد به دست آمده را به آن اضافه کنید.

ترموستات مخصوص در فن و یا یک تایمر هوشمند برای برنامه ریزی خودکار از ویژگی هایی است که باید در نظر بگیرید. علاوه بر این ها در دسترس بودن فیلتر تهویه هم خیلی مهم است چون می توانید دائم آن را تمیز کنید.

کولر اسپلیت

کولر اسپلیت

کولر اسپلیت تمام فضاهای داخلی منزل شما را خنک می کند. این نوع کولرها با استفاده از یک کندانسور که معمولا بیرون منزل قرار دارد و تهویه ی قدرتمند هوا را در اتاق جریان داده و اتاق ها را خنک می کنند.

برای سنجش قدرت کولرهای اسپلیت هم مانند کولرهای پنجره ای از واحد سنجش BTU بر ساعت استفاده می شود.برای محاسبه ی این میزان باید از یک متخصص کمک بگیرید. متخصص با محاسبه ی گرمای داخلی خانه ی شما و با درنظر گرفتن نوع عایق، تعداد و نوع در و پنجره ها، مکان قرار گرفتن آن ها و نورگیر بودن فضاهای منزل به نتیجه می رسند.

کولر اسپلیت یا کولر پنجره ای؟

کولر پنجره ای یا اسپلیت

انتخاب بر عهده شماست. مثلا اگر خانه تان اجاره ای است و یا فقط می خواهید اتاق خواب خود را خنک کنید بهترین انتخاب کولر پنجره ای است. در صورتی که تمایل دارید اتاق های بیشتری را خنک کنید اما بودجه ی محدودی دارید می توانید از چند کولر پنجره ای استفاده کنید.

از سوی دیگر اگر خودتان صاحب خانه هستید و خانه تان بزرگ و گرم است کولر اسپلیت را انتخاب کنید .چون در بلندمدت به نگهداری و مراقبت نیاز ندارد و هم هزینه برق کم می شود.

ترموستات های قابل برنامه ریزی نیز می توانند در صرفه جویی هزینه هایتان به شما کمک کنند. می توانید قبل از رسیدن به خانه آن را روشن کنید تا خانه تان خنک تر شود.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا