کابینت

جدیدترین مدل های بین کابینتی و دیوارپوش آشپزخانه

بین کابینتی که به آنback splash  گفته میشود، فضای خالی بین کابینت های بالایی و پایینی است که کابینت بالایی را از پایینی جدا میسازد و معمولاً با کاشی ها یا سنگ های مصنوعی، و یا برچسب های بین کابینتی، پوشش دهی و تزئین میشود.

چون معمولاً در کشور ما، از دیرباز تا به کنون، تنها از متریال سرامیک و گچ، برای پوشش دیوار استفاده میشد، بسیاری از سلایق در بازار پوشش دهی نمی شدند به همین دلیل امروزه طراحی و تولید دیوارپوش ها با متریال های متفاوت، این تنوع را به منازل شما به ارمغان آورده و باعث شیک تر دیده شدن دکوراسیون شما گردیده است. اگر دیوار آشپزخانه ی شما، از جنس کاشی است، میتوانید از یک دیوار پوش با جنس سنگ مصنوعی، برای پوشش دیوار استفاده کنید.

بین کابینتی تأثیر بسیار زیادی در زیباسازی فضا و نمای آشپزخانه دارد. این روزها متریال های زیادی برای اجرا به عنوان دیوارپوش منزل و بین کابینتی آشپزخانه وجود دارد.

در ادامه به جای اطلاعات دادن در مورد مزایا و معایب متریال ها، میخواهیم  جدید ترین و محبوب ترین مدل های بین کابینتی و دیوارپوش آشپزخانه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به نیازی که دارید، رنگ و متریال مناسب برای آشپزخانه منزل خود را انتخاب کنید.

 بین کابینتی سفید:

بین کابینتی سفید

یکی از رایج ترین و پرطرفدار ترین رنگ بین کابینتی آشپزخانه، صفحات 2 و 3 میل سنگ های مصنوعی مانند اس پی ال (SPL) یا مارمونایت هستند، که در رنگ های سفید خالص یا صدفی و یا سفید با رگه های ملایم وجود دارند.
بین کابینتی با رنگ سفید، با اینکه از دیر باز در دکوراسیون منزل استفاده میشد، اما بازهم در دنیای مد، حرف اول را میزنند و همیشه پر طرفدار و محبوب هستند.
به خصوص امروزه که با وجود پا گذاشتن سنگ های مصنوعی به عرصه ی دکوراسیون داخلی، این محبوبیت دو چندان شده است.
رنگ سفید برای بین کابینتی، انتخاب زیرکانه ای برای تمیز تر و مرتب دیده شدن آشپزخانه شماست.
رنگ سفید همچنین بغیر از دیوارپوش و بین کابینتی، انتخابی عالی برای صفحه جزیره و صفحه کابینت است. چون به راحتی با انواع دکوراسیون ها ست میشود و همیشه در دنیای مد حرف اول را میزند.
اگر انتخاب شما رنگ سفید باشد، ما رنگ های سفید از متریال SPL را با اطمینان به شما معرفی می کنیم.
علاوه بر آن، میتوان برای فضا هایی که دارای عناصر و وسیله های رنگی و تیره هستند، از بین کابینتی سفید به عنوان یک شکست بصری و نوری و ایجاد کردن یک تضاد زیبا استفاده کرد.
در نتیجه رنگ سفید برای بین کابینتی شما مناسب است اگر:

  • سبک مدرنیته را دوست دارید.
  • فضای کوچکی دارید و میخواهید تا جایی که ممکن است دلباز باشد و بزرگ به نظر برسد.
  • به ترکیب های متضاد، مثل سفید با دیگر رنگ ها علاقه دارید.

صفحات سفید خالص، در سنگ مصنوعی کورین و روکش ام دی اف هایگلاس در دسترس هستند، سفید رنگی است که فضایی خلاقانه و ساده و بزرگ و مرتب را ارائه می دهد. خوشبختانه صفحات بین کابینتی مارمونایت و اس پی ال، به دلیل کیفیت بالای آن ها و ضد لک بودنشان میتوانند در برابر انواع لکه ها و حرارت و ضربه مقاومت کنند. بنابراین می توانند سالیان سال با کمی مراقبت روزانه همراه شما باشند.

بین کابینتی تیره(سیاه):

بین کابینتی تیره(سیاه)

دیوارپوش سیاه بین کابینت های تیره، ممکن است در برخی موقعیت ها آشپزخانه را بسیار قدیمی و دلگیر به چشم برسانند و ممکن است برعکس در برخی مواقع، با دیگر وسایل کاملاً هارمونی داشته باشند.
اگر شما کابینت یا قفسه های تیره رنگ (طوسی، مشکی) دارید، بین کابینتی تیره و طوسی برای شما مناسب خواهد بود.
اگر میخواهید دکوراسیونتان با رنگ های تیره باشد، به منابع زیادی از نور طبیعی یا لامپ و لوستر اضافی، نیاز دارید. این باعث می شود که یک فضایی کلاسیک به جای فضای غار مانند داشته باشید.
دقت داشته باشید که زیاد جالب نیست که فقط از عنصر سیاه در طراحی تان استفاده کنید. زیرا ممکن است مانند یک اتاق تاریک و متروک و غار مانند، به نظر برسد. بنابراین لازم است چند قسمت از فضا را رنگ های متضاد کار کنید.
بین کابینتی سیاه و تیره برای شما مناسب است اگر:

  • کابینت های تیره یا طوسی دارید و میخواهید رنگ بین کابینتی با آن ست شود.
  • کابینت های رنگ روشن داشته باشید و قصد داشته باشید که یک طرح سیاه و سفید کلاسیک داشته باشید. در این صورت میتوانیم به شما صفحه ی 2 میل مارمونایت و رنگ بندی های تیره ی آن را معرفی کنیم.

بین کابینتی با رنگ های طوسی تیره و روشن:

بین کابینتی با رنگ های طوسی تیره و روشن

صفحات خاکستری یا دیگر رنگ های نود و ملایم کلاسیک، مانند قهوه ای مایل به کرم، و طوسی تیره و روشن، از رنگ هایی با خنثی گری ملایم و زیبا هستند.
سنگ خاکستری ملایم، به نظر می رسد که شبیه به بتن است. اگر شما معمولاً یک فضای شلوغ و سامان نیافته ای دارید و دوست دارید همه چیز یکپارچه و منظم به نظر برسد، بین کابینتی با رنگ های طوسی و خاکستری، برای سامان دهی فضای شلوغ، یک انتخاب بسیار عالی است.
از آن جا که طوسی خنثی ترین رنگ است و به راحتی با هر رنگی مطابقت پیدا میکند، یک ترکیب ایده آل با کابینت های رنگی و تیره یا روشن شماست، مخصوصاً در بین کابینت ها با رنگ بندی مختلف، به ایجاد تطابق و هماهنگی کمک شایانی می کند.
اگر شما برای داشتن یک دکوراسیون سیاه و سفید برنامه ریزی کرده اید، یک بین کابینتی با رنگ طوسی و خاکستری، در بین کابینت ها و عنصرهای تیره و روشن، ارتباط و هماهنگی کاملی ایجاد میکند.
بین کابینت طوسی روشن و تیره برای شما خوب است اگر:

  • کابینت های سفید یا مشکی دارید.
  • دوست دارید یک طراحی سیاه و سفید داشته باشید که ملایم تر به نظر برسد.

در این قسمت میتوانیم بین کابینتی و دیوارپوش محصول اس پی ال کد کربن را به شما معرفی کنیم که متریالی بسیار پرطرفدار و مدرن است.
همچنین طرح انزو اس پی ال که از طرح‌ های پرطرفدار SPL محسوب می‌شود، دست شما را برای هماهنگ کردن وسیله های آشپزخانه باز می‌گذارد. بین کابینتی اس پی ال طرح انزو به دو صورت روشن Enzo Light و تیره Enzo Dark عرضه می‌گردد.
طرح انزوگلد اس پی ال، با زمینه طوسی تیره و رگه‌های درشت طلایی که دارد، میرود تا تبدیل به ترند سال 2023 شود اما انتخاب و هماهنگ کردن آن با دیگر متریال های آشپزخانه ریسک زیادی می‌طلبد که البته این ریسک ها ارزش جلوه نهایی را دارند.

پرکاربرد ترین متریال های بین کابینتی و دیوارپوش آشپزخانه:

متریال های بین کابینتی و دیوارپوش آشپزخانه

امروزه بهترین و پرکاربرد ترین رنگ بین کابینتی که ترند شده است، رنگ های طرح چوب، سنگ مصنوعی سفید، سنگ مصنوعی تیره و… است.

انواع بین کابینتی سنگ مصنوعی:

انواع طرح های 2 میل مارمونایت:

مارمونایت در دو ضخامت 12 و 2 میل درحال تولید است. همه ی کد رنگ های بین کابینتی مارمونایت دارای دیوارپوش هستند (2 میل) که این ویژگی را دیگر متریال ها ندارند.
ضخامت 2 میل مارمونایت به عنوان صفحه ی بین کابینت استفاده میشود که فقط دارای ابعاد 3.68*76 است. بخاطر انعطافی که در این متریال موجود است، میتوان با خم کردن، از آن ها برای پوشش دور ستون ها، استخرهای دایره ای و … استفاده کرد.
همه ی کد رنگ های مارمونایت دارای دیوارپوش هستند (2 میل) که این ویژگی را دیگر متریال ها ندارند.
مارمونایت به دلیل طرح ها و برجستگی های سطحی که دارد، ظاهری مشابه سنگ های طبیعی را دارد به همین دلیل برای اجرا به عنوان بین کابینتی نیز مناسب است. بین کابینتی مارمونایت می تواند با بین کابینتی هم رده و هم رنگ خودش به راحتی ست و یا به اصطلاح بوک مچ شود.
مارمونایت دارای 11 کد رنگ است که میتوانید با مشاهده ی کاتالوگ آن، از طرح ها دیدن کرده و انتخاب آسانی داشته باشید.
اما در کل کد های پرفروش مارمونایت، کلکته، کرینا، مارکوینا و چارکول هستند که تا به الآن بیشترین مقدار تقاضا و عرضه را در بازار داشته اند.
همچنین در سمپل مارمونایت ما سه کد رنگ با ویژگی های جالب داریم!
یک کد رنگ دارای قابلیت شب تابی است. یعنی نور طبیعی و مصنوعی را در طول روز جذب کرده و هنگام شب و تاریکی آن را بازتاب میکند.
دو کد رنگ دیگر مارمونایت، دارای ویژگی بوک مچ و فور مچ شدن هستند.
مارمونایت دارای 4 فینیش سطحی است. فینیش به معنی برجستگی های روی سطح است.
انواع فینیش های مارمونایت اعم اند از سیلکی، وولکانیک، راکی و کانکریت.
کاربرد مارمونایت همانند صفحات اس پی ال و کوارتز می باشد که عمدتا جهت رویه کابینت، کانتر آشپزخانه، رویه میز، کلیه دیوارهای داخلی منزل و … استفاده می شود.
مارمونایت کلکته گلد: این بین کابینتی و بین کابینتی مارمونایت دارای زمینه ی سفید با رگه های کرم قهوه ای و خاکستری در سطح آن است.
مارمونایت چارکل: این طرح دارای زمینه ی کاملاً مشکی با رگه های سفید رنگ نازک است. این رگه ها در تمام قسمت های شیت مارمونایت قابل مشاهده اند.
مارمونایت پیترا گری: این طرح از مارمونایت دارای زمینه ی طوسی روشن با رگه های سفید رنگ نازک است. این کد رنگ از سمپل بین کابینتی و بین کابینتی مارمونایت دارای فینیشی بتن مانند است.

انواع طرح های 2 میل صفحات SPL:

طرح های 2 میل صفحات SPL

این صفحات نسل جدید کامپکت می باشند که در طرح ها و رنگ های زیاد در حال تولید است.
بین کابینتی اس پی ال با طرح انزو به صورت روشن یا تیره یک انتخاب جذاب است.
بین کابینتی طرح اس پی ال بریتانیکا از پرفروش ترین متریال هاییست که طرحی روشن و زیبا با رگه‌های جذاب آبرنگی و تیره دارد.
از طرفی بریتانیکا به سادگی با بین کابینتی همرده ی خودش و کابینت های سفید یا طوسی یا کرم ست می‌شود و دیگر نیازی به تغییر دکور نیست.
اس پی ال به دلیل داشتن اسلب بزرگ برای اجراهای یکپارچه بسیار مناسب است. به جرعت میتوان گفت اس پی ال دارای بزرگترین سایز اسلب در بازار ایران است.
SPL دارای 29 رنگ بندی و 8 فینیش سطحی است.
این متریال دارای 15 فینیش براق و 29 فینیش مات است. که هرکدام از این 30 کد رنگ، در رده ی مخصوصی از فینیش های اس پی ال قرار گرفته اند.
به عنوان مثال اس پی ال طرح چوب در فینیشی اجرا شده اند که هنگام لمس دقیقاً حس چوب را به مخاطب بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا