تبلیغات

یک انتخاب بی‌نظیر: کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک!

همه‌ی ما می‌دانیم که وجود کابینت‌هایی جذاب و ایده‌آل تا چه حد می‌توانند برای روحیه‌ی ما مناسب باشند و شور و انگیزه را برای حضور و فعالیت در آشپزخانه مهیا سازند. یک آشپزخانه‌ی درهم و شلوغ، که فضای کابینت‌های آن بهینه و کاربردی نباشد، میل و رغبت شما را برای پخت و سرو غذا می‌کاهد و انرژی منفی‌اش را در فضا پراکنده می‌کند.

بد نیست که هر از چند گاهی، دستی به سر و گوش آشپزخانه‌تان،‌ علی‌الخصوص، کابینت‌های آن بکشید و در صورتی که مدل آن خسته کننده و قدیمی شده و یا دچار پوسیدگی شده، کابینت‌های جدید دیگری نصب کنید. با این کار خواهید دید تا چه اندازه، انگیزه و اشتیاق شما برای حضور در آشپزخانه بالا می‌رود.

در این مقاله‌ قصد داریم به طور کوتاه و مختصر کابینت‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را به شما معرفی کنیم و راجع به خصوصیات و قیمت آن، با شما سخن بگوییم؛ همچنین به شما خواهیم گفت که کابینت‌های سبک کلاسیک برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب هستند و در چه آشپزخانه‌هایی نباید حضور داشته باشند. با ما همراه باشید.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که از اسم کلاسیک بر می‌آید، کلاسیک به معنای چیزی است که نو و مدرن نیست! بنابراین کابینت‌ کلاسیک به سبک و مدلی از کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که دارای المان‌ها و ویژگی‌های ظاهری کلاسیک و سنتی است.

در این کابینت‌ها، جزئیات و ریزه‌کاری به وفور دیده می‌شود. انواع کنده‌کاری‌ها و حکاکی‌های بزرگ و کوچک بر روی بدنه و درِ کابینت‌ سبک کلاسیک دیده می‌شود و روی هم رفته، شما را با یک آشپزخانه‌ی اشرافی و سلطنتی مواجه می‌سازد.

جزئیات در آشپزخانه‌های کلاسیک، علاوه بر کاربردی که دارند، جنبه‌ی تزئینی نیز دارند و سعی می‌شود بخش‌های مدرن و جدید آشپزخانه، در قاب‌هایی پوشانده شوند. به عنوان مثال، در آشپزخانه‌های کلاسیک هود دیده نمی‌شود و همیشه درون قابی از جنس کابینت مخفی می‌شود.

قرینه‌سازی و توجه به جزئیات تزئینی، مانند وجود کابینت‌های ویترینی و دکوری، ویژگی دیگر کابینت کلاسیک است که به هر چه باشکوه‌تر دیده شدن آشپزخانه کمک خواهد کرد.

لوستر‌های آویز زیبا و شیرآلاتی با ظاهر سنتی و قدیمی، از دیگر شاخصه‌های آشپزخانه‌های کلاسیک است تا هر چه بیشتر فضای منزل‌تان، به سمت و سوی مدل‌های باستانی و کلاسیک سوق داده شود.

کابینت کلاسیک برای چه آشپزخانه‌ای مناسب است؟

با توجه به آن که کابینت‌های کلاسیک، پر نقش و نگار هستند و جزئیات بسیاری دارند، بهتر است در آشپزخانه‌های بزرگ تعبیه شوند تا زیبایی‌های خود را بیشتر به نمایش بگذارند. استفاده از کابینت کلاسیک در یک فضای کوچک و یا کم‌نور، باعث شلوغی بیشتر فضای آشپزخانه می‌شود و به زودی شما را دچار خستگی خواهد کرد.

یکی دیگر از شاخصه‌هایی که باید آن را در انتخاب کابینت کلاسیک مورد توجه قرار دهید، سبک چیدمان و دکوراسیون کلی خانه است؛ اگر وسایل خانه‌تان مدرن است، کابینت کلاسیک گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود و باعث می‌شود فضای منزل،‌ غیر هماهنگ و نامتناسب به نظر بیاید.

قیمت کابینت کلاسیک

قیمت کابینت آشپزخانه، فارغ از سبک آن، بستگی به متریالی دارد که از آن تشکیل شده است. کابینت کلاسیک معمولا از چوب طبیعی و یا متریال مصنوعی مانند کابینت ممبران تشکیل می‌شود.

کابینت‌های تمام چوب کلاسیک، بهترین و نفس‌ترین مدل این سبک کابینت‌ها هستند. با توجه به گران بودن چوب طبیعی و همچنین کنده‌کاری‌هایی که به صورت دستی بر روی بدنه و درِ این کابینت‌ها نقش می بندد و همچنین پروسه‌ی تخصصی و زمان‌بر ساخت کابینت، بدیهی است که کابینت‌های تمام چوب قیمت بسیار بالایی داشته باشند.

کابینت ممبران، کابینت پلی‌استر و کابینت رنگ پولیشی گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانند در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار بگیرند. متریال اصلی این کابینت‌ها معمولا ام‌دی‌اف خام است که ممکن است با روکش‌های مختلفی پوشانده شود. روکش PVC ارزان‌ترین روکشی است که به صورت وکیوم و بدون درز و شکاف، بر روی ام‌دی‌اف خام تراش خورده کشیده می‌شود که به آن کابینت ممبران یا کابینت وکیوم گفته می‌شود.

کابینت رنگ پولیشی یا کابینت پلی‌استر، گزینه‌های دیگری هستند که از نظر قیمتی در رده‌های بعدی قرار دارند و در گروه کابینت‌های گرانقیمت دسته‌بندی می‌شوند.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

همانطور که اشاره شد کابینت‌های کلاسیک بسیار پر کار و با جزئیات هستند اما کابینت‌های نئوکلاسیک که برگرفته از مدل‌های کلاسیک و تلفیق آن‌ها با سبک مدرن هستند، ظاهری دلنشین و ساده‌تر دارند. کابینت نئوکلاسیک در واقع، کابینت کلاسیکی است که مدرن شده است؛ یعنی اگر چه ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده است، اما سادگی کابینت‌های مدرن را نیز دارد.

قرینه‌سازی، وجود کابینت‌های ویترینی، پنهان شدن هود و مواردی از این دست، همه در کابینت نئوکلاسیک نیز رعایت می‌شود اما بدنه و درِ این کابینت‌ها، ساده‌تر بوده و دیگر خبری از گل‌دکوراتیوهای شلوغ و تاج گل‌های پر زرق‌و‌برق نیست!

کابینت نئوکلاسیک برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

سادگی کابینت‌های نئوکلاسیک باعث می‌شود این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب باشند و زیبایی و آرامش منحصربفردی را به آشپزخانه شما هدیه دهند.

در انتخاب کابینت نئوکلاسیک دست شما باز است که از انواع چیدمان تلفیقی و نئوکلاسیک استفاده کنید یعنی الزاما نباید وسایل شما کلاسیک و فاخر باشند و البته که نباید خیلی هم مدرن باشند؛ بلکه تلفیقی از این دو می‌تواند به شما کمک کند که یک چیدمان جذاب و عالی داشته باشید.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک می‌تواند از چوب طبیعی ، ممبران ، کابینت رنگ پولیشی یا کابینت پلی‌استر تشکیل شده باشد که انتخاب هر کدام از این موارد، می‌تواند بر قیمت کابینت شما تاثیر بگذارد، اما به طور کلی قیمت آن از کابینت‌های کلاسیک با متریال مشابه، کمتر است.

سخن پایانی

انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مواردی است که علاوه بر آن که شیرین و لذت‌بخش است می‌توانند تا حدودی دشوار و وسواس‌گونه نیز باشد. کابینت‌ها فضای کلی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و چنانچه درست و مناسب انتخاب نشوند، می‌توانند زیبایی خانه را افزایش دهند.

با توجه به آنکه قیمت کابینت آشپزخانه نسبتا بالاست، تعویض زودهنگام آن‌ها مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین بهترین کار این است که هنگام خرید آن‌ها دقت و توجه کافی به خرج دهید و در صورت لزوم، از متخصصان حرفه‌ای در زمینه‌ی ساخت و تولید کابینت آشپزخانه مشورت بگیرید. امیدواریم اطلاعات بیان شده در این مقاله، به شناخت شما از کابینت کلاسیک کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا