تبلیغات

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل در ساخت و پیاده سازی کابینت های آشپزخانه می باشد. زمانی که شما یک آشپزخانه زیبا می خواهید باید یک طراحی اصولی و حرفه ای صورت پذیرد و پارامترهای رنگ، حجم و جانمایی تاسیسات و وسایل آشپزخانه در نظر گرفته شود. هر طرحی که برای کابینت ها در نظر بگیرید، آشپزخانه نیز به همان سبک و سیاق در می آید.

در ادامه به بررسی و معرفی اصول حرفه ای طراحی کابینت می پردازیم. شما با در نظر گرفتن این موارد مطمئن باشید که یک کابینت ساز واقعا حرفه ای خواهید شد و خروجی کار شما را همگان خواهند پسندید.

اصول طراحی کابینت

کابینت های با سبک مدرن، بسیار ساده و بدون هیچ گونه جزئیاتی می باشند. برخلاف آن در مدل کابینت کلاسیک، حاشیه های برآمده و منبت کاری شده وجود دارند. در طراحی کابینت سامان چوب درب های کابینت به سبک مدرن، صاف و فاقد هرگونه برآمدگی می باشند و تنها یک خط باریک، مرز بین دو کابینت را مشخص می کند.

در آموزش کابینت سازی اصول را می توانید به همراه جزئیات کامل و همراه با حضور در کارگاه کاملا عملی یاد بگیرید و مطمئن باشید به راحتی می توانید از این روش کسب درآمد داشته باشید. در زمینه کابینت سازی و آموزش آن می توان منابع و سایت های زیادی را در اینترنت پیدا نمود.

  گروت زیر صفحه ستون چیست؟

دستگیره کابینت

در طراحی کابینت آشپزخانه، دستگیره ها مهمترین بخش می باشند. برای ایانکه بخواهیم آشپزخانه ای به سبک مدرن داشته باشیم؛ باید طول دستگیره ها را بیشتر و بلندتر در نظر بگیریم. برای کامل تر شدن ظاره و دکورتان، می توانید از دستگیره های کشیده تر و براق تر استفاده کنید.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یک آیتم تقریبا سلیقه ای است. استفاده از رنگ های سرد مانند خاکستری، سفید، سایه های روشن سبز، آبی و بنفش، با شدت کم، تم لطیف و آرامش بخش را به محیط می بخشد. در آموزش طراحی کابینت تمامی تم رنگ های سرد و گرم بیان می شود. در پیاده سازی کابینت آشپزخانه، می توان رنگ ها راترکیبی استفاده نمود. مثلا ترکیب رنگ سفید و سبز واقعا نمای خاصی به نمایش می گذارد. شما می توانید با اضافه کردن رنگ چوب (قهوه ای روشن) فضا را از حالت سردی خارج کنید و کمی متعادل تر کنید.

درطراحی آشپزخانه مدرنفقط از چوب استفاده می شود که بعضی چوب طبیعی هستند بعضی هم تخته چندلا یا همان ام دی اف اگر بحث هزینه ها مطرح نباشد چوب طبیعی بهترین گزینه می باشد که علاوه بر زیبایی ، وصف ناپذیر ، کیفیت و دوام بسیار بالائی هم دارند اما در صورتی که بحث محدودیت مالی در میان باشدکابینت های ام دی افبی رقیب خواهند بود.
کابینت های mdf از لحاظ ظاهری نسبت به کابینت های چوب طبیعی تنوع بیشتری دارند و از لحاظ و دوام و استحکام هم چیزی از چوب طبیعی کم ندارند اما در صورت خرابی تعمیر آنها تقریباً غیر ممکن است .

در آموزش کابینت سازی سامان چوب همواره بیان می شود که از رنگ های روشن، بیشتر استفاده شود. رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند. اگر آشپزخانه خیلی بزرگ نیست به هیچ وجه از رنگ های تیره و سرد استفاده نکنید. اصول طراحی کابینت در طی سالیان اخیر، تغییرات چشمگیری داشته است و گرایش آن به سمت سبک های مدرن و ساده رفته است. امروزه، کابینت های کلاسیک نیمه مدرن (کابینت نئوکلاسیک) بسیار رواج یافته اند و از محبوبیت خاصی در بین طراحان و کارفرماها برخوردار می باشند.

  ابعاد سینک توکار (اندازه استاندارد سینک ظرفشویی توکار)

تمامی اصول و قواعدی که در مورد به کارگیری رنگ های سرد و روشن بیان شد؛ تماما در آموزش ساخت کمد دیواری نیز به هنرجویان گفته می شود و رعایت آنها الزامی می باشد. با در نظر گرفتن تمامی موارد، مطمئن باشید؛ خروجی کار شما بهترین و زیباترین کار می باشد.

مثلث طلایی یا مثلث کار

رعایت ارگونومی در آشپزخانه بسیار با اهمیت است. با داشتن و طراحی مثلث طلایی می توان، این ارگونومی را به خوبی پیاده سازی نمود. حال به تعریف مثلث طلایی می پردازیم. یک نقشه و راهنما است که به ما در استفاده بهینه از فضا کمک می کند. در رئوس این مثلث باید گاز، سینک و یخچال قرار بگیرند. با تشکیل این مثلث با لوازم پرکاربرد آشپزخانه، آنها در فاصله کمی از یکدیگر قرار می گیرند. و دسترسی آنها برای شما آسان تر خواهد شد. در صورتی که آشپزخانه خود را بر مبنای این پلن طراحی کنید؛ آشپزی برای تان هم آسانتر و هم در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد. و لذتی وصف ناپذیر را تجربه خواهید نمود.

طراحی کابینت

نکات لازم در اجرای مثلث کار

هر یم از اضلاع مثلث باید بین ۱۲۰ سانتی ‌متر تا ۲۷۰ سانتی‌ متر باشد. مجموع این سه ضلع نباید از 7 متر بیشتر و 80 سانتی متر کمتر باشد. این اندازه باعث می‌شود تا شما هنگام طبخ غذا و استفاده از کابینت‌ هایی که محل ذخیره‌ سازی مواد اولیه و ظروف مورد نیاز آشپزی هستند مسافت زیادی را طی نکنید. لازم به ذکر است که کابینت یا وسیله ‌ای نباید مانع حرکت شما بین این سه جزء اصلی آشپزخانه باشد.

  نصب منبع آب 1000 لیتری عمودی به چه صورت است؟

تضاد سادگی و پیچیدگی

هنر یک طراح کابینت یا دکوراسیون این است که باید در طراحی های خود، هم از ویژگی های سبک کلاسیک را متد بزند و هم اصل سادگی را در نظر بگیرد. در واقع باید به سادگی و پیچیدگی یک هارمونی خاصی ایجاد کند. به عنوان مثال کابینت رومی از شلوغ ترین طرح ها می باشد. در مقابل آن کابینت سبک کلاسیک است. یک طراح باید قابلیت این را داشته باشد که؛ این دو طرح را با هم ترکیب کند.

سخن آخر

در مقاله به بیان اصول مهم در طراحی کابینت پرداختیم و پارامترهای تاثیرگزار را بیان نمودیم. توجه به رنگ ها و استفاده اصولی از آن ها در خروجی کار موثر است. تنها یک دیزاین و ترکیب اشتباه رنگ ها، یک طراحی خوب را می تواند به بد تبدیل کند.

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا