تبلیغات

6 نکته و توصیه مهم که پیمانکاران باید در خرید درب ضد سرقت به آن توجه کنند

این روزها استفاده از درب ضدسرقت برای ساختمان ها یک اتفاق روتین و عادی شده است. اکثر پیمانکاران و مهندسان در هنگام ساختن بناها درب های ورودی را از انواع درب ضدسرقت موجود در بازار تهیه می کنند . اگر درب ضدسرقت استفاده شده در ساختمان ها ضعیف باشد؛ به هر مزاحمی این فرصت را می دهد که بتواند به راحتی وارد محیط شخصی و زندگی افراد شود. پس نصب درب ضد سرقتی که واقعاً قوی و باکیفیت باشد یک امر مهم است و باید به درستی انجام شود.

متاسفانه برخی از معماران و پیمانکاران اطلاعات کافی پیرامون این موضوع ندارند و همین عدم آگاهی باعث انتخاب های غلط و بی کیفیت در هنگام خرید می شود و فاجعه آن که درب هایی مورد استفاده قرار می گیرند که استاندارد های لازم مربوط به یک درب ضدسرقت باکیفیت را ندارند.

با توجه به تمامی نکات بیان شده در این مقاله بر آن شدیم تا شش نکته و توصیه مهم برای خرید درب ضدسرقت را بیان کنیم که بهتر است پیمانکاران به آن ها توجه کنند. در ادامه قصد داریم تا توصیه های بسیار خوبی به پیمانکاران گرامی داشته باشیم ، که قطعا برای آن ها مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا به بیان این نکات مهم بپردازیم.

توصیه اول: چهارچوب ضعیف را تعویض کنید.

درب ضد سرقت

هرگز در نصب درب ضد سرقت از چهارچوب‌های قدیمی و فرسوده استفاده نکنید. زیرا دسترسی سارقان به خانه ها را آسان و راحت می کند. حتماً دربی انتخاب کنید که ضخامت و جنس چهارچوب آن به گونه‌ای باشد که بتواند وزن بالا را تحمل نماید. به طور کلی این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر خودتان متوجه نقاط ضعف درب ورودی و چارچوب آن هستید پس شک نکنید، مزاحمان نیز می‌توانند آن را ببینند. بی شک نقطه ی شکنندگی و ناپایداری این درب ها همان نقاط ضعف شان است و سارقین در شناسایی این نقاط ضعف استادند.

توصیه دوم : کیفیت را فدای قیمت نکنید.

با نصب درب ضد سرقت شما می‌خواهید امنیت خانه را بیشتر کنید، پس ابتدا بودجه مناسب را برای این کار تعیین کنید تا بتوانید یک درب ضد سرقت خوب و مطمئن تهیه کنید. شک نکنید که سارقان به سادگی متوجه می شوند که آیا باز کردن درب ضد سرقت شما برای آن‌ها دردسرساز است یا خیر؟! پس هرگز کیفیت کار خود را فدای قیمت نکنید و سعی کنید دربی تهیه کنید که به راحتی با ضربات پتک و دیلم باز نشود و مقاوم و محکم باشد.

توصیه سوم : به لولاها اهمیت بدهید .

درب ضد سرقت

کیفیت و استحکام لولاها باید آنقدر مرغوب و قوی باشد که بتواند سنگینی درب محکم شما را تحمل کند. اگر لولاها از دوام و استحکام لازم برخوردار نباشند؛ امکان تحمل وزن درب را نخواهند داشت. با توجه به وزن درب ضد سرقت بهتر است بیش از 2 لولا برای نصب درب در نظر گرفته شود. نکته با اهمیت دیگر در ارتباط با لولاهای درب این است که؛ آن ها باید به شکلی در کار قرار بگیرند که به راحتی از بیرون قابل دسترسی و مشاهده نباشند. زیرا اگر لولاها در دسترس باشند، باز کردن آن ها برای هر کسی آسان و راحت خواهد شد و سارقین به راحتی می توانند درب ورودی را از جای خود خارج کرده و آن را باز کنند. معمولاً درب ضد سرقت استاندارد و باکیفیت نباید کمتر از نود کیلوگرم باشد. پس لولای قوی لولایی است که می تواند وزن زیاد و سنگینی بالا را تحمل کند.

توصیه چهارم : قفل قوی و باکیفیت انتخاب کنید.

شما باید برای رسیدن به ایمنی بیشتر بهترین قفل و مغزی را برای درب ضد سرقت انتخاب کنید. البته در این قسمت آشنایی با انواع مختلف قفل حائز اهمیت است و برای رسیدن به یک انتخاب درست به شما کمک می کند. این روزها قفل های مختلفی در بازار موجودند اما از بین همه ی آن ها ، قفل‌های مولتی‌ سیستمی وجود دارند که ساخت کشور ترکیه هستند و از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار می‌باشند. برای انتخاب یک قفل با کیفیت و درجه یک می توانید سراغ این قفل ها بروید.

توصیه پنجم: هسته و ساختار درب ضد سرقت باید مقاوم باشد.

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید درب ضد سرقت، هسته و ساختار داخلی آن است. منظور از هسته و ساختار داخلی درب، ورقه فولادی ای است که بین لایه های چوبی تعبیه میشود، هر چه این ورقه ضخیم تر باشد درب مستحکم تر و پایدار تر است . عموماً درب‌ هایی که وزن بیشتری دارند از اسکلت فلزی باکیفیت تری ساخته شده اند. همانطور که پیشتر توضیح دادیم وزن بالاتر از نود کیلوگرم می تواند معیاری برای تعیین کیفیت درب باشد.

توصیه ششم: یراق‌ آلات درب ضد سرقت، باکیفیت باشد.

درب ضد سرقت

معمولاً کیفیت و جنس یراق‌ آلات و دستگیره‌های مورد استفاده برای درب ضد سرقت، تاثیر قابل توجهی در قیمت نهایی آن خواهد داشت. بعضی از تولید کننده‌های درب‌ های ضد سرقت به دلیل استفاده از یراق‌ آلات سطح پایین و بی‌کیفیت، قیمت کمتری را به مشتری اعلام می کنند و متاسفانه بسیاری از مردم به این نکته مهم دقت کافی را نمی کنند. پس هنگام خرید درب ضد سرقت به کیفیت یراق آلات آن دقت و توجه کافی داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا گزیده ای از مواردی که به بالا بردن ضریب ایمنی درب ضد سرقت کمک میکند اشاره کنیم. پیمانکاران متهد لازم است این موارد را بدانند و به آن ها عمل کنند تا در نهایت بتوانند کاری سطح بالا و با کیفیت به متقاضیان ارائه نموده و رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا