طراحی دکوراسیون محیط کار

بدترین و بهترین رنگ برای اتاق ماساژ از نظر روانشناسی

بهترین رنگ برای اتاق ماساژ را باید یکی از مهمترین موضوعات در طراحی دکوراسیون داخلی این مشاغل دانست. این روزها استفاده از اتاق های ماساژ بسیار رواج پیدا کرده است. استرس و مشکلات زندگی مدرن باعث شده است بسیاری از افراد برای رهایی از احساسات منفی به استفاده از اتاق های ماساژ روی بیاورند. اما برای تاثیر بیشتر ماساژ و راحتی مراجعه کننده بهتر است به تاثیر رنگ بر آسایش مراجعه کنندگان توجه شود. ما در دکونیوز در ادامه بهترین رنگ اتاق ماساژ را معرفی خواهیم کرد.

رنگ اتاق ماساژ

تاثیر رنگ برای اتاق ماساژ از نظر روانشناسی

فرقی نمی کند که قصد دارید طراحی دکوراسیون محیط کار را انجام دهید یا اتاق خواب؛ در هر صورت رنگ یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای هر مکانی محسوب می شود. علم روانشناسی سال ها پیش اثبات کرده است که هر رنگ تاثیرات منحصر به فرد و البته قابل توجهی بر افرادی که در معرض آن قرار گرفته اند می گذارد. به عبارت دیگر، به رنگ تنها از جنبه ظاهری و زیبایی نباید نگاه شود، بلکه تاثیر روانشناسی آن بر احساسات نیز اهمیت زیادی دارد.
افرادی که در اتاق ماساژ حضور دارند، بدون شک به دنبال آرامش جسمی و ذهنی هستند. در نتیجه رنگ هایی باید در محیط اطراف به کار رود که حس آرامش را در فرد القا کنند.

رنگ سالم ماساژ از نظر روانشناسی
علاوه بر تاثیر روانشناسی رنگ ها، فرهنگ نیز بر دید افراد نسبت به آن موثر است. چون رنگ ها در فرهنگ های مختلف ممکن است نماد احساسات متفاوتی باشند. به عنوان مثال، قرمز در کشورهای غربی بیشتر نشان دهنده زنگ خطر و هشدار است و در هند و بسیاری از کشورهای آسیایی نشان دهنده جشن و شادی است. در نتیجه، پیشنهاد می کنیم براساس فرهنگ کشور و شهری که قصد راه اندازی اتاق ماساژ دارید رنگ را انتخاب کنید.

بهترین رنگ برای اتاق ماساژ چیست؟

هدف از ماساژ نیز افزایش انرژی، بهبود عملکرد عضلات، افزایش گردش خون در بافت های بدن و کاهش اضطراب و استرس است. در این شرایط رنگ اتاق ماساژ نباید در این اهداف اختلال ایجاد کند. بنابراین بهتر است رنگ برای اتاق ماساژ از بین رنگ های آرام کننده بدن انتخاب شود. علاوه براین، در انتخاب رنگ ها بهتر است قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی نیز مد نظر قرار گرفته شود. در ادامه چند رنگ مناسب اتاق ماساژ را معرفی می کنیم.

بهترین ترکیب رنگ اتاق ماساژ
بهترین ترکیب رنگ اتاق ماساژ

رنگ زرد برای اتاق ماساژ

استفاده از رنگ های گرم برای اتاق ماساژ یک ایده جالب بوده و یکی از این آنها زرد است. البته گرمی رنگ زرد به اندازه قرمز و نارنجی نیست. زرد به افزایش دهنده انرژی معروف است. این رنگ برای اتاق ماساژ باعث شادابی و بهبود خلق و خو افراد می شود. همچنین برای کسانی که به دنبال افزایش تمرکز هستند نیز بسیار مناسب است. اما از معایب رنگ زرد برای اتاق ماساژ می توان به تحریک کننده بودن، افزایش بیش از اندازه انرژی افراد و کاهش آرامش نام برد. بنابراین بهتر است برای کاهش اثر زرد از ترکیب آن با رنگ های دیگر (مثل رنگ های خنثی) استفاده کنید.

رنگ زرد برای اتاق ماساژ

بهترین رنگ برای سالن زیبایی زنانه چیست؟

استفاده از رنگ سبز برای اتاق ماساژ

سبز رنگ سردی محسوب می شود که به آرامش بخشی معروف است. سبز رنگ درختان و گیاهان و حتی نماد طبیعت شناخته می شود. به همین دلیل با شرایط اتاق ماساژ همخوانی دارد. این رنگ استرس را کاهش داده و درد را بهبود می بخشد. البته سبز برای اتاق ماساژ ممکن است کمی برای چشم خسته کننده باشد. بنابراین در به‌کار بردن آن زیاده روی نکنید و بهتر است آن را با برخی از رنگ های گرم استفاده کنید. دقت داشته باشید که تناژهای تیره رنگ سبز برای اتاق ماساژ مناسب نیست؛ چرا که حس افسردگی را در فرد القا می کنند.

استفاده از رنگ سبز برای اتاق ماساژ

بهترین رنگ برای اتاق مشاوره

رنگ آبی برای اتاق ماساژ

بدون شک یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق ماساژ، رنگ آبی روشن است. آبی رنگی سرد و نماد دریا و آسمان است و به خوبی حس آرامش را در افراد ایجاد می کند. استفاده از رنگ آبی برای اتاق ماساژ می تواند به کاهش استرس مراجعه کننده کمک کرده و باعث آرام سازی عضلات او شود. اگر از آبی در کنار رنگ های خنثی و حتی مکمل آن (نارنجی) استفاده کنید، می توانید تاثیرات آن را نیز متعادل کنید. استفاده از رنگ آبی تیره نیز در اتاق ماساژ نیز توصیه نمی شود.

رنگ آبی برای اتاق ماساژ

بهترین رنگ برای رستوران از نظر روانشناسی

استفاده از رنگ خنثی برای اتاق ماساژ

در بسیاری از اتاق های ماساژ به طور معمول از رنگ سفید استفاده می شود. معمولا بازه بین دو رنگ سفید و سیاه با نام رنگ های خنثی شناخته می شود. استفاده از رنگ سیاه برای اتاق ماساژ توصیه نمیشود؛ مگر به شکل موردی و برای تمرکز بر نورپردازی! طوسی یکی از رنگ های خنثی مناسب برای اتاق ماساژ است که در کنار رنگ های گرم از قبیل زرد می تواند جلوه فوق العاده ای ایجاد کند.

استفاده از رنگ خنثی برای اتاق ماساژ

استفاده از رنگ های لوکس برای اتاق ماساژ

اگر به دنبال بهترین رنگ برای اتاق ماساژ هستید، یکی از توصیه ها استفاده از رنگ های لوکس است. این رنگ ها معمولا شامل بازه ای از رنگ های کرم، قهوه ای، طلایی، مسی، برنزی و… است. رنگ های معرفی شده به طور معمول حس تجمل و تفاخر، سنگینی و اعتماد به نفس را منتقل می کنند. ممکن است در انتخاب رنگ اتاق ماساژ های خصوصی و گران قیمت این رنگ ها مورد توجه قرار گیرند، اما بهتر است در کاربرد این رنگ ها زیاده روی نکنید؛ چرا که این رنگ ها نیز در تناسب با هدف استفاده از اتاق ماساژ نیستند.

استفاده از رنگ های لوکس برای اتاق ماساژ

بهترین رنگ برای پذیرایی چیست؟

قرمز و نارنجی؛ بدترین رنگ برای اتاق ماساژ

برای انتخاب رنگ در طراحی اتاق ماساژ بهتر است از رنگ های تند و تیزی همچون نارنجی، قرمز و بنفش استفاده نکنید. در صورت تمایل می توانید از تناژهای بسیار روشن آنها استفاده کنید و یا از آنها در ترکیب با رنگ های سفید و خاکستری بهره ببرید. رنگ های گرم و تند باعث اختلال در عملکرد مغز انسان میشود. از طرفی شرایط بدن به سوی آرامش و دفع تنش ها حرکت می کند، اما چشم با چنین رنگ هایی سیگنال های استرس، گرما و تحرک را دریافت می کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت massagemag رنگ های گرم و تند مانند قرمز و نارنجی را باید به مقدار کم در کنار سایر رنگ های خنثی استفاده کنید تا اثر خوبی داشته باشند:

What if you are partial to warm colors, like red, yellow and orange? Follow the same formula: Start with a low-saturated, warm color and mix in white paint. For a massage room, Augustin said she likes smoky peach or a dusty orange with white paint added in

جمع بندی

در حالت کلی بر اساس فرهنگ غالب شهر و کشوری که در آن حضور دارید و تاثیرات روانشناسی رنگ ها می توانید رنگ برای اتاق ماساژ را انتخاب کنید. رنگ های خنثی، آبی، سفید، سبز روشن، زرد روشن از جمله انتخاب های مناسب هستند. اگر قصد استفاده از رنگ های قرمز، نارنجی و بنفش را دارید، پیشنهاد می کنیم این ترکیب ها به عنوان رنگ شاخص در نظر نگیرید. بهتر است در کنار رنگ های خنثی و سرد به مقدار کم از این تن رنگ های گرم استفاده کنید تا باعث اضطراب مراجعه کننده ها نشوند.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. کاش به رنگ اتاق همانگونه که پول دریافت می‌کنند توجه نیز می‌کردند، و از هر فارغ‌التحصیل رشته معماری نظر نمیخواستند!!!! من یک جا رفتم سقف سیاه بود ، و ماسور گفت طراح گفته مد هست!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا