اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

آموزش نصب دیوارپوش پی وی سی pvc (گام به گام و فیلم)

فیلم آموزش نصب دیوارپوش pvc

نصب دیوارپوش پی وی سی PVC به عنوان یکی از روش‌ های پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ‌ها متداول شده است. این نوع دیوارپوش به دلیل ساختار پلاستیکی PVC، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت و نور، برای کاربرد در مناطق مرطوب و گرم دارد. به علاوه، به دلیل زیبایی، مقاومت و ماندگاری بالا و آسانی نصب، در بسیاری از ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این مقاله، به نحوه نصب دیوار پوش PVC پی وی سی پرداخته خواهد شد. شما با دنبال کردن این راهنمای نصب، به راحتی و با اطمینان کافی می‌ توانید با آموزش طریقه نصب دیوارپوش PVC روی کاشی و گچ و سایر سطوح آشنا شده و طرح های مختلفی را با آن اجرا کنید. با دکونیوز همراه باشید.

روش نصب دیوارپوش های پی وی سی

دیوار پوش PVC چیست؟

همانطور که گفته شد، دیوار پوش پی وی سی، یکی از انواع دیوارپوش ها به شمار می رود که با طرح های مختلفی که دارد، می تواند تغییرات چشمگیری در دکوراسیون مورد نظر ایجاد کند. این پوشش، از جنس پلی وینیل کلراید می باشد که از آن جایی که صفحات توخالی هستند، دارای وزن بسیار کمی می باشند. اما در مقابل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. از مهم ترین موارد کاربرد نصب دیوار پوش پی وی سی می توان به برای پوشاندن دیوارهای داخلی و سقف قسمت های مختلف همچون پذیرایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد.

تجهیزات لازم برای نصب دیوار پوش پی وی سی

نصب هر یک از انواع دیوار پوش با استفاده از ابزار و آلات و تجهیزات مخصوصی انجام می شود. از این رو، نصب دیوارپوش PVC هم نیازمند تجهیزاتی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • پیچ و مهره: یکی از تجهیزات مهم که در زمان نصب دیوار پوش PVC به آن نیاز خواهید کرد، پیچ و مهره می باشد که دارای ابعاد و طول مخصوصی می باشند. توجه داشته باشید که برای نصب بهتر است از پیچ و مهره ‌های پلاستیکی با قابلیت نصب و خارج کردن مجدد استفاده کنید.
  • دریل: برای نصب دیوارپوش پی وی سی (PVC)، نیاز به دریل دارید تا بتوانید سوراخ ‌های لازم برای نصب پیچ و مهره بر روی دیوار را برداشته و اندازه آن‌ ها را به درستی تعیین کنید.
  • ابزار برش: برای برش تایل های پی وی سی به ابزار برش نیاز دارید که معمولاً یک اره برشی یا چرخ برشی استفاده می‌شود. با استفاده از این ابزار ها، می ‌توانید تایل ها را به شکل مورد نظر برش داده و به اندازه دقیق نصب کنید. همچنین، برای برش دقیق و بهتر، می‌ توانید از ابزارهای دیگری نیز مانند پیچ‌گوشتی، چاقوی صنعتی و یا اره ‌های دستی استفاده کنید.
  • ابزار اندازه‌گیری: برای نصب دیوارپوش PVC نیاز به ابزار اندازه‌گیری دارید تا بتوانید اندازه ‌های مختلف دیوارپوش را به درستی تعیین کنید. برای این منظور، ابزارهایی مانند متر، خط کش، نیم‌متر و گاهی اوقات همراه با دستگاه‌ های الکترونیکی اندازه‌گیری مانند لیزر می ‌تواند مفید باشد. با استفاده از این ابزار ها، می‌ توانید ابعاد دیوارپوش را به درستی اندازه‌گیری کرده و قطعات دیوارپوش را با دقت نصب کنید. بهتر است قبل از شروع به نصب، ابعاد دیوار های مورد نیاز را دقیقاً اندازه‌گیری کنید و از ابزار اندازه‌گیری مناسب استفاده کنید.
  • چسب: چسب مورد استفاده برای نصب دیوارپوش PVC باید از نوعی باشد که با مواد دیگر هم‌ خوانی داشته باشد و به دیوار و دیوارپوش به خوبی بچسبد. چسب‌ های مخصوص پی وی سی عموماً شامل پلی‌ اتیلن، پلی ‌اورتان و اپوکسی می باشند. در این صورت می توانید قبل از خرید هر نوع چسب، به توصیه ‌های تولید کننده و یا کارشناسان نصب توجه کنید تا از بهترین چسب استفاده کنید و نتیجه بهتری بدست آورید.

آموزش نصب دیوارپوش ماربل شیت

فیلم آموزش نصب دیوارپوش pvc

انواع زیر ساز برای نصب دیوار پوش PVC

برای نصب دیوارپوش پی وی سی، انواع مختلفی از زیرساز های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، که بسته به نوع محیط و کاربری مورد نظر، می ‌تواند متفاوت باشد. علت زیرسازی دیوارپوش این است که بستر دیوار ممکن است به تنهایی قابلیت نگهداری دیوارپوش را نداشته باشد و احتیاج به یک پایه مقاوم و استحکام دار برای نصب باشد.
به عنوان مثال، در صورتی که دیوارپوش را مستقیماً بر روی دیوار نصب کنید، ممکن است در طولانی مدت با تغییرات دمایی و رطوبتی، دیوارپوش خراب و از دیوار جدا شود. در نتیجه زیرسازی به عنوان پایه اصلی و قوی برای نصب بسیار حائز اهمیت است. حال از محبوب ترین زیرساز ها با توجه به استحکام و مقاومت می توان به زیر ساز چوبی، فلزی نیز اشاره نمود.

طرز نصب دیوارپوش PVC روی کاشی

نصب دیوارپوش پی وی سی روی کاشی، از مزایای قابل توجهی برخوردار است که از مهم ترین آن ها می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت، خط و خش و همچنین ظاهر جذاب نیز اشاره نمود. لازم است بدانید که با نصب دیوارپوش پی وی سی روی کاشی، می‌ توانید به راحتی و با هزینه کم، دیوار هایی با ظاهر جذاب و مقاوم به دست آورید.

  • حال برای نصب می بایست ابتدا کاشی ‌های دیوار را به درستی تمیز کرده و سطح آن‌ ها را آماده کنید.

تمیز کردن سطح قبل از نصب پانل پی وی سی روی کاشی

  • سپس محل نصب را اندازه گیری کنید و بر همین اساس قرنیز و پانل های پی وی سی را تهیه کنید

اندازه گیری سطح نصب

  • قرنیز را فارسی بر کنید و روی دیوار نصب کنید

آماده سازی قرنیز

  • سپس، پشت تایل ها را به چسب مخصوص آغشته کنید.

چسب زدن به پشت تایل های پی وی سی

  • سپس، با استفاده از ابزار مناسب، دیوارپوش را به سطح کاشی ‌ها فشار داده و نصب را به پایان برسانید.

نصب پانل پی وی سی

آموزش نصب دیوارپوش بتنی

روش نصب دیوارپوش پی وی سی روی دیوار گچی و سیمانی

نصب دیوارپوش پی وی سی بسیار ساده است و بدون نیاز به تخصص خاصی، می‌ توانید آن را در خانه ‌تان نصب کنید. در زیر، آموزش نصب دیوارپوش PVC را برای پانل هایی که دارای اتصالات نر و مادگی هستند به طور کامل برای شما شرح می ‌دهیم:

بررسی دیوار

در اولین مرحله از نصب، بایستی دیوارها را به طور کامل بررسی کرده و از سطح آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر دیوار تراز نبود، باید ابتدا آن را صاف کرد. اگر در این مرحله نقصی وجود داشته باشد، نصب دیوارپوش ممکن است با مشکل مواجه شود و نتیجه نهایی نیز می‌ تواند به همین صورت تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین به خوبی دیوار مورد نظر به خوبی بررسی شود که رطوبت نداشته باشد. پس از بررسی در صورتی که دیوار رطوبت داشته باشد، می بایست قبل از نصب، رطوبت را به طور کامل برطرف نمائید.

محاسبه مساحت دیوار

برای نصب ابتدا باید مساحت دیوار را محاسبه کنید تا بدانید چه تعداد برش از دیوارپوش برای نصب لازم است. برای محاسبه مساحت دیوار، ابتدا باید طول و عرض دیوار را با یک متر اندازه گرفته و سپس مساحت آن را به صورت ضرب طول در عرض محاسبه کنید و سپس دیوار پوش پی وی سی را با توجه به اندازه بدست آمده، برش دهید.

نصب سازه فلزی

حال در مرحله بعد پس از این که مساحت دقیق دیوار ها را بدست آورید، بایستی سازه فلزی را به دیوار وصل کنید. سازه فلزی یا تیرهای نگهدارنده به عنوان یکی از اجزای مهم در نصب دیوارپوش PVC مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد این سازه، این است که یک فضای خالی میان دیوارپوش و دیوار اصلی ایجاد می کند.
لازم به ذکر است که این سازه ها، سبب افزایش مقاومت و استحکام دیوارپوش نیز می شوند. حال برای نصب ابتدا باید نقاط نصب میله و سازه را بر روی دیوارها به دقت مشخص کنید. پس از این که نقاط نصب سازه مشخص شدند، با استفاده از متر و سایر ابزار های مناسب، ابعاد آن را تعیین کرده و آن ها را برش داده و آماده نصب کنید. در مرحله بعد، باید تیرهای زیرساخت را به دیوار اصلی متصل کنید. برای این کار، از پیچ و مهره و یا سیم برای اتصال به دیوار اصلی استفاده می‌ شود.

آموزش نصب دیوارپوش ام دی اف

استفاده از عایق حرارتی و صوتی برای نصب دیوارپوش PVC

نصب عایق حرارتی و صوتی برای نصب دیوارپوش پی وی سی، می‌ تواند به شدت به عایق بودن و بهبود عملکرد حرارتی و صوتی دیوارپوش کمک کند. در این صورت می بایست به موارد بسیاری توجه کنید تا بتوانید عملکرد آن افزایش دهید و همچنین نصب عایق حرارتی و صوتی به درستی انجام شود. از جمله این موارد عبارتند از:
1. انتخاب عایق مناسب
2. نصب عایق حرارتی و صوتی
3. اتصالات عایق

نصب قرنیز

پس از این که عایق های صوتی و حرارتی را نصب کردید، نوبت نصب قرنیز می باشد. خوب است بدانید که در نصب، قرنیز به عنوان سازه اصلی به کار می‌ روند که وظیفه تحمل وزن دیوار پوش را دارند. این سازه به دیوارهای اصلی متصل می ‌شوند و به عنوان پایه ‌های اصلی برای نصب دیوار پوش به کار می‌ روند. لازم به ذکر است که قرنیزها باید به ارتفاع مناسب از زمین نصب شوند و فاصله بین آن ‌ها نیز باید به گونه ‌ای باشد که دیوار پوش به درستی روی آن‌ ها قرار بگیرد و وزن آن را به درستی تحمل کند.
قرنیزها به شدت در محکم بودن تایل های پی وی سی روی دیوار و زیبایی محیط موثر هستند.

نصب تایل های پی وی سی

در آخرین مرحله تایل های پی وی سی که دارای اتصالات نر و مادگی هستند در کنار هم قرار گرفته و محکم میشوند. در این مرحله باید با دقت در نقاط مورد نیاز فارسی بر انجام شود تا دو تایل کاملا صاف و بدون فاصله در کنار هم قرار بگیرند.

سخن آخر

در این مقاله، با مراحل نصب دیوار پوش پی وی سی آشنا شدید. اگر شما نیز به دنبال روشی ساده و مقرون به صرفه برای پوشش دادن دیوار های خانه یا محل کار خود هستید، پی وی سی را به عنوان یک گزینه جدید در نظر بگیرید. با دنبال کردن این راهنمای نصب، به راحتی می‌ توانید این نوع پوشش دیواری را در ساختمان خود به راحتی نصب کرده و از مزایای آن بهره‌ مند شوید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و از اینکه همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا