تبلیغات

ویلا چوبی چیست و چگونه ساخته می شود؟

موارد استفاده از چوب آنقدر زیاد است که در یک مقاله‌ی کوتاه نمی‌توان به تمامی آنها اشاره کرد. تولید مبل چوبی، تولید انواع وسایل تزئینی چوبی و بسیاری از موارد دیگر فقط بخشی از استفاده‌های چوب در زندگی روزمه‌ی ما هستند. اما این روزها شاهد افزایش ساخت و ساز ویلا چوبی هستیم. با توجه به اینکه چوب‌ها دوام بسیار خوبی دارند استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

سازگار بودن چوب با محیط یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که مردم هنوز هم به ساخت خانه چوبی علاقه نشان می‌دهند. گفتنی است که استفاده از ویلا چوبی دارای مزیت‌های فوق العاده‌ای است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویلا چوبی

مزیت‌های استفاده از خانه چوبی

  • بکارگیری از چوب در ساخت ویلا به خوبی می‌تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند. در واقع زمانی که چوب در بدنه خانه چوبی استفاده می‌شود گرما و سرما در خانه‌ به اندازه نیاز تأمین خواهد شد. این موضوع به کاهش هزینه نیز کمک خواهد کرد.
  • معمولاً خانه‌های چوبی با سرعت بیشتری ساخته می‌شوند. این موضوع نیز می‌تواند در صرفه‌جویی در وقت کمک کند. کاهش هزینه و همچنین کم شدن نیروی کار از دیگر مواردی است که در ساخت ویلا چوبی از اهمیت خوبی برخوردار است.
  • اگر نگاهی به انواع خانه پیش ساخته چوبی بیندازید، متوجه خواهید شد که در آن از انواع چوب استفاده شده است که هر کدام از آنها مناسب کاری در نظر گرفته شده‌اند. بعضی از انواع چوب عایق صدا و بعضی‌ها نیز برای ظاهرسازی خانه انتخاب می‌شوند.
  • همچنین اگر خانه پیش ساخته چوبی را بررسی کنید خواهید دید که ممکن است از سال‌ها پیش ساخته شده باشند ولی کمترین آسیب را به خود دیده باشند، لذا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که چوب‌ها دوام بسیار خوبی دارند و حتی اگر نیاز به تعمیر باشد، با سرعت بیشتری این امر انجام می‌شود.
  • نهایتاً باید عنوان کنیم که مقاوم بودن بعضی از چوب‌ها در برابر آب به یکی دیگر از مزیت‌های ساخت خانه چوبی تبدیل شده است.
  چگونه پرده مناسب منزل خود را انتخاب کنیم؟

ویلا چوبی پیش ساخته

برای ساخت ویلا چوبی باید چه مواردی را در نظر گرفت

باید برای ساخت خانه چوبی موارد زیادی را مورد بررسی قرار داد تا به بهترین شکل ممکن ساخته شود. برای این امر توصیه می‌کنیم که در ابتدای آغاز ساخت خانه، به سراغ ویلاهای پیش ساخته چوبی بروید و آنها را مورد بررسی قرار داده تا شِمای کلی این‌گونه از خانه‌ها را تا حدود زیادی بدست آورده باشید. با این حال موارد زیر را نیز باید در نظر گرفت:

  • برای ساخت یک ویلا چوبی ابتدا باید قطر دیواره آن را انتخاب کرد. همچنین اندازه‌های مناسبی را نیز می‌بایست در نظر گرفت. ضمن اینکه باید تعیین شود که خانه چوبی برای چه کاربری ساخته می‌شود.
  • در قدم بعدی باید چوب مورد نیازتان را انتخاب کنید. البته برای انتخاب چوب بهتر است که با متخصصین امر مشورت نمایید؛ چرا که آنها به خوبی انواع چوب و مقاومت و ضعف‌های آن را در لوای کلی خانه چوبی می‌شناسند.
  • انتخاب درب‌های ویلای چوبی نیز دارای اهمیت است که معمولاً از چوب یا UPVC تهیه خواهند شد.
  • کف ویلای چوبی نیز باید از سرامیک طرح چوب باشد؛ البته ترجیحاً بهتر است که از این نوع کف استفاده کنید. با این حال در این مورد نیز بهتر است با متخصصین امر مشورت نمایید.
  • رنگ دیواره‌های خانه‌ چوبی نیز باید به خوبی در برابر آفتاب یا رطوبت مقاوم باشد؛ لذا انتخاب رنگ نیز باید از بهترین نوع آن انجام گرفته باشد.
  • در نظر داشته باشید که امکان قرار دادن بخاری گازی، پکیج و حتی کولرهای اسپلیت نیز در ویلای چوبی وجود دارد. سرویس‌های بهداشتی یا کابیت‌های آشپزخانه نیز می‌توانند از چوب یا MDF باشند.
  • بعد از تعیین شدن موارد بالا نوبت به مراحل نصب خواهد رسید. در نظر داشته باشید که اولین قطعه دیواره بوسیله‌ی اتصالات مخصوص انجام می‌شود و همینطور نوبت به نصب تمامی موارد گفته شده خواهد رسید.
  آیا استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود؟

هزینه‌های ساخت ویلا چوبی

هر ساخت و سازی چه در شهر و چه در مناطق جنگلی دارای هزینه‌هایی است که بهتر است قبل از شروع به کار یک برآورد قیمتی انجام شود. برای ساخت خانه‌های چوبی نیز با توجه به نیاز هر فرد باید یک برآورد حداقلی انجام شود. انتخاب چوب مناسب و ابعاد ویلا چوبی، دو بعدی هستند که بیشترین هزینه‌ی ساخت ویلا را تشکیل می‌دهند.

البته ناگفته نماند زمینی که در آن ویلا ساخته خواهد شد نیز باید در نظر گرفته شود چرا که در هر منطقه قیمت‌های فروش زمین متفاوت خواهد بود. نهایتاً نیز دستمزد تیمی که کار ساخت را بر عهده خواهد داشت تخمین زده می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار تمامی موارد بالا را در نظر بگیرید تا بودجه کم نیاورید.

ویلای چوبی پیش ساخته

سخن آخر

موضوع مهم دیگری که در ساخت خانه چوبی باید در نظر گرفت این است که کار ساخت ویلا را به چه تیمی بسپاریم. معمولاً گروه مهندسی زیادی وجود دارد که باید در خصوص آنها تحقیق شود. می‌توانید یکی از ملاک‌های تعیین تیم ساخت ویلا را ویلاهای از پیش ساخته چوبی در نظر بگیرید. در واقع می‌توان تا حد زیادی با بررسی این خانه‌های پیش ساخته چوبی عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد.

با این حال می‌خواهیم گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد را به شما معرفی کنیم؛ چرا که این گروه سال‌هاست در زمینه ساخت خانه چوبی با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کاری دارد و خانه‌های چوبی زیادی را به عنوان برگ‌های درخشانی از دفتر کار خود، تحویل مشتریان داده است. برای مشاوره گرفتن برای ساخت ویلا چوبی می‌توانید به وبسایت این گروه تخصصی مراجعه کرده و با راه‌های ارتباطی که در سایت قرار داده‌اند با مشاورین فعال این تیم گفتگو کنید. گروه آرتمن گستر پاسارگارد با حدود 50 سال سابقه، بهترین کیفیت و زیبایی را برایتان در خانه های پیش ساخته چوبی به ارمغان خواهد آورد.

  کاربرد فرش ابریشم

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا