تبلیغات

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و سایر برندها با گذشت زمان و استفاده زیاد آن از مشکلات مهمی می باشد که اغلب افراد با آن درگیر میشوند. بدون شک هیچکس دوست ندارد لباس ها بعد از شستشو بوی بد و زننده داشته باشند و به مرور خارش روی بدن را به دلیل آلوده بودن داخل ماشین لباسشویی تجربه کند. اما بوی فاضلاب ماشین لباسشویی که منشا آن رشد قارچ و کپک در بخش های مختلف آن است، اگر جدی گرفته نشود در نهایت این شرایط را بوجود می آورد. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا چند تکنیک و ترفند بسیار آسان را برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه، جوش شیرین، آبلیمو، آب داغ و غیره ارائه دهیم.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی بوی بد میدهد؟

شاید برای شما نیز شرایطی بوجود آمده باشد که احساس کنید دیگر خبری از بوی خوشایند مواد شوینده پس از شستشوی لباس ها نیست. در مقابل، بوی فاضلاب از ماشین لباسشویی فضای اشپزخانه یا لاندری روم را پر کرده و لباس ها نیز بو گرفته اند. محیط های مرطوب شرایط بسیار مناسبی برای رشد قارچ و کپک دارند و به همین دلیل است که باید دیر یا زود به فکر از رفع بوی بد لباسشویی باشید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر هنوز با این مشکل مواجه نشده اید، به فکر پیشگیری از آن باشید.
برای جلوگیری از بو گرفتن ماشین لباسشویی و بد بو شدن لباس های درون آن، ابتدا باید دلیل و منشا اصلی این مشکل را جستجو کنید. مهم ترین دلایلی که باعث میشوند لباسشویی بوی فاضلاب بدهد، عبارتند از:

  • لباس ها بیش از اندازه درون ماشین لباسشویی قرار گرفته اند. نم و رطوبت لباس ها پس از شستشو شرایط را برای رشد قارچ و کپک فراهم می کند و به همین دلیل خارج نکردن آنها در زمان مناسب باعث میشود بو بگیرند.
  • شیارهای زیر لاستیک دور درب فضای مناسبی برای تجمع آب و مواد شوینده هستند. این مواد و آب به مرور به لجن تبدیل شده و بوی فاضلاب ماشین لباسشویی از همین نقطه است.
  • پرز، مو و سایر آلودگی ها وقتی روی فیلتر تخلیه قرار میگیرند، با نم و رطوبت به مرور از بین رفته و لایه های لجن را بوجود می آورند.
  • مخزن پودر و مواد شوینده یکی از اصلی ترین منابع برای بوی بد ماشین لباسشویی می باشد. مواد شوینده و آب باقی مانده در این مخازن لایه های لجن و کپک را بوجود می آورند که بوی بسیار بدی دارند.
  • نم و رطوبت و هوای گرم درون دیگ شرایط را برای رشد قارچ و کپک و سایر میکروارگانیسم ها فراهم می کند. به همین دلیل ماشین های لباسشویی که درب آنها همیشه بسته است بیشتر بوی میگیرند.
  • شلنگ تخلیه یکی دیگر از دلایل بو گرفتن ماشین لباسشویی می باشد. باقی مانده های میوه و خوارکی ها و دستمال کاغذی در جیب لباس ها به مرور در شلنگ تخلیه ممکن است انباشته و لایه های لجن را بوجود آورند.

چرا از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی مهم است؟

حال سوال این است، اصلا چرا باید بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟ آیا این بو می تواند خطرناک باشد؟ بدون شک هر نوع بوی بد و زننده از رشد میکروارگانیسم ها نشات میگیرد و به همین دلیل حضور آن در محیط زندگی خطرناک است. قارچ و کپک روی لباس منجربه حساسیت های پوستی و خارش و لک میشود. علاوه براین، استشمام این بو به سیستم تنفسی نیز آسیب وارد نموده و باعث آلرژی میشود.
مهم تر از همه اینکه، ماشین های لباسشویی در اغلب مواقع داخل آشپزخانه قرار دارند. لذا بوی بد آن در این محیط باعث آزار افراد خانواده خواهد شد. حتی اگر جدی گرفته نشود به مرور به سایر بخش های منازل کوچک آپارتمانی نفوذ می کند و شرایط برای زندگی سخت خواهد شد. از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی کار سختی نیست و به خدمات تیم های تعمیر ماشین لباسشویی در تهران و محل سکونت خود نیاز ندارید.

ترفندهای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

اگر برایتان سوال است که چطور بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم، ما به شما چند ترفند و راهکار را پیشنهاد می دهیم:

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با آبلیمو

یکی از ساده ترین روش ها برای رفع بوی فاضلاب لباسشویی، استفاده از آبلمیو می باشد. آبلیمو قدرت بالایی در از بین بردن قارچ و کپک دارد و به همین دلیل می توان با آن فضای داخل لباسشویی را کاملا تمیز کرد. نصف پیمانه آبلمیو را داخل مخزن پودر بریزید و سپس لباسشویی را با دور تند و آب بالای 60 درجه سانتیگراد روشن کنید. پس از اتمام برنامه شستشو و تخلیه آب، مخزن را کاملا خشک کنید و درب آن را باز بگذارید.

تمیز کردن لاستیک دور درب

ساده ترین روش برای اینکه ماشین لباسشویی بوی بد ندهد و همیشه تمیز باشد، خشک کردن لاستیک دور درب و شیارهای زیر آن است. سعی کنید همیشه بعد از اتمام برنامه شستشو و تخلیه لباس ها با دستمال زیر لاستیک و روی آن را خشک و تمیز کنید.

رفع بوی فاضلاب لباسشویی با تمیز کردن لاستیک درب

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه

یکی از تکنیک های حرفه ای و ساده که در آموزش تعمیر لباسشویی برای رفع بوی بد آن ارائه میشود، استفاده از سرکه است. مانند آبلیمو، خاصیت اسیدی سرکه باعث میشود قارچ و کپک و سایر میکر.ارگانیسم ها خیلی زود از بین بروند. سرکه را درون مخزن پودر لباسشویی بریزید. سپس برنامه شستشو با دور تند و طولانی و آب بسیار داغ را انتخاب کنید. بعد از اتمام شستشو متوجه خواهید شد که بوی بد ماشین لباسشویی کاملا از بین رفته است.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین

اگر به دنبال یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی هستید، جوش شیرین را از دست ندهید. این پودر درون ماشین لباسشویی معجزه می کند و خبری از بوی بد فاضلاب نخواهد بود. جوش شیرین را مانند دو مورد قبل درون مخزن پودر لباسشویی بریزید و اجازه بدهید تا بنامه شستشو بدون لباس و تنها با آب داغ برای مدت طولانی فعال باشد. به همین راحتی می توانید بوی بد قارچ و کپک را از لباسشویی از بین ببرید.

شستشوی دیگ لباسشویی با آب داغ

برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی همیشه نیاز نیست از مواد شوینده استفاده کنید. چون آب داغ خودش یکی از بهترین مواد برای ضد عفونی به شمار می رود. یکی از برنامه های شستشو را فعال کنید و بگذارید لباسشویی بدون لباس حداقل نیم ساعت روشن باشد. در نهایت تخلیه انجام میشود و داخل مخزن را خشک کنید و درب را باز بگذارید.

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی

ساده ترین راه برای اینکه بوی فاضلاب لباسشویی از بین برود، باز گذاشتن درب است. با باز گذاشتن درب برای چند ساعت به مرور متوجه خواهید شد که دیگری خبری از بوی بد فاضلاب در آن نخواهد بود.

از بین بردن بوی بد لباسشویی با جرم گیر

تمیز نکردن مخزن و سایر بخش های ماشین لباسشویی به مرور باعث میشود جرم زیادی در دستگاه بوجود آید که منشا بوی بد خواهند بود. کافیست از جرم گیرهای تجاری استفاده کنید تا رسوب و لایه های آلودگی در بخش های مختلف دستگاه از بین بروند.

رفع بوی بد لباسشویی با جرم گیر

تمیز کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

شلنگ تخلیه یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد لباسشویی می باشد و بهتر است حتما نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. علاوه براین، اگر احساس می کنید که لایه های لجن بیش از اندازه درون شلنگ بوجود آمده اند، حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

شستشو یا تعویض فیلتر تخلیه

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، فیلتر تخلیه یکی از اصلی ترین منابع بوی بد لباسشویی ها می باشد. این فلیتر باید همیشه و بعد از چند مرتبه استفاده کاملا تمیز شود. اگر با شستشو فیلتر تمیز نشد، پیشنهاد می کنیم فیلتر جدید خریداری کنید.

شستشوی مخزن پودر لباسشویی

از شستشوی مخزن پودر شوینده و تاثیر فوق العاده آن در رفع بوی بد ماشین لباسشویی غافل نشوید. مخزن را پس از چند مرتبه استفاده از لباسشویی باید کاملا شستشو دهید و پس از خشک شدن مجدد در جای خود قرار دهید.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با خوشبو کننده

بوگی و مواد خوشبو کننده ماشین های لباسشویی نیز در برخی از مواقع می توانند تا حدی این مشکل را برطرف کنند. البته بهتر است ابتدا ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید و سپس بوگیر را در بخش های مختلف آن اسپی کنید. همچنین می توانید مواد خوشبو کننده را درون مخزن پودر اسپری کنید و بعد از شروع برنامه شستشو بدون لباس این مواد اثر خودش را بر تمام قطعات خواهد گذاشت.

تمیز کردن چاه فاضلاب

ممکن است بوی بد ماشین لباسشویی به دلیل کثیف بودن بیش از اندازه چاه فاضلاب باشد. با مواد جرم گیر و محلول های لوله بازکنی بهتر است چاه فاضلاب تمیز شود تا بوی بد آن از بین برود.

نتیجه؛ چطور بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

علاوه بر موارد فوق، از بین بردن بوی فاضلاب لباسشویی با مواد سفید کننده یا همان وایتکس، ترکیب جوش شیرین و سرکه و ترکیب سرکه و آبلیمو نیز از دیگر روش های مناسب برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی خواهد بود. در نهایت پس از انجام هر یک از این روش ها، بهتر است سرویس سالانه ماشین لباسشویی را نیز در برنامه خود قرار دهید تا لباسشویی همیشه سالم و خوشبو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا