اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوشطراحی دکوراسیون داخلی

انواع دیوارپوش برای راهرو و مزایا و معایب هر یک

انواع دیوارپوش برای راهرو منزل جزو جدیدترین مصالح ساختمانی بوده که به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه، تغییرات دلخواه را انجام داده و بدون خرابکاری در ساختمان بازسازی و نوسازی داشته باشید. انواع دیوارپوش مورد استفاده در این بخش از ساختمان ها دارای تنوع بسیاری در طرح، رنگ و قیمت بوده و با توجه به سلیقه و دکور مورد نظر و ابعاد راهرو می توان یکی از آنها را انتخاب کرده و نصب کنید. نصب آسان، قابلیت شستشو، تنوع بالا در طرح و رنگ و عایق بودن در برابر صدا و حرارت همگی از جمله دلایلی هستند که باعث شده اند دیوارپوش راهرو تا این اندازه مورد توجه قرار گیرد. در این بخش از مطالب دکوراسیون راهرو دکونیوز نکاهی جامع به انواع دیوارکوب های مورد استفاده در این بخش از منزل خواهیم داشت.

دیوارپوش چوبی برای راهرو

این دیوارپوش که به فضای شما حس گرمی و صمیمیت می دهد، دارای تنوع بسیاری در رنگ و اندازه بوده و نصب آسانی نیز دارد. دیوارپوش های چوبی برای حفاظت از محیط زیست معمولا از جنس چوب های مصنوعی تولید شده و در دکوراسیون داخلی کاربرد گسترده ای دارند. به عنوان مثال، چوب پنبه و ام دی اف در این گروه قرار میگیرند و قیمت مناسبی دارند. نصب این دیوارپوش ها می تواند به صورت افقی، عمودی یا زاویه دار انجام می شود. مدل و جهت نصب می تواند سلیقه ای یا با توجه به ابعاد راهرو صورت گیرد؛ مثلا برای راهروهای با سقف کوتاه عمودی نصب شده و برای بزرگتر نشان دادن ابعاد راهرو، زاویه دار نصب کردن بهترین گزینه می باشد.
از مزایای این دیوارکوب ها می توان به عایق بودن در برابر حرارت و صوت اشاره کرد. اگر در راهرو کتابخانه دارید می توانید از این دیوار پوش به صورت کانونی و فقط در پشت قفسه ها استفاده کنید و بقیه ی دیوارها را به مدل های دلخواه تزیین یا رنگ آمیزی نمایید.

انواع دیوارپوش چوب برای راهرو

بهترین ایده های آینه کاری راهرو را از دست ندهید!

دیوارپوش بتنی برای راهرو

دیوارپوش های بتنی که تنوع بسیاری در طرح، اندازه و شکل دارند، عایق صوتی، حرارتی، ضد خش و ضربه می باشند و به وسیله ی چسب روی تمام دیوارها نصب میشوند. این دیوارپوش برای نمای بیرونی هم قابل استفاده بوده و به این وسیله می توان علاوه بر یک نمای جدید برای ساختمان از قابیلت عایق صوتی آن بهره کافی را برد. دیوارپوش بتنی را در راهروهایی که سقف کوتاه دارند به صورت عمودی نصب کنید تا با استفاده از خاصیت خطوط سقف را بلندتر نشان دهید. دیوارپوش های بتنی به محیط نمای سه بعدی می دهند، و قابلیت رنگ آمیزی دارند.

دیوارپوش بتنی برای راهرو

بهترین رنگ راهرو منزل چیست؟

دیوار پوش سنگی برای راهرو

دیوارپوش های سنگی به صورت سنگ های مصنوعی و طبیعی در بازار موجود بوده و دارای تنوع در سایز و رنگ هستند. سنگ به عنوان عنصری از طبیعت می تواند به فضای سرد و دلگیر راهروها گرمی و صمیمیت را القا کند و انرژی منفی محیط را از بین ببرد. این دیوارپوش ها بهتر است در قسمت نقاط کانونی مثل دیوارهای انتهایی راهرو کار بروند. نصب این سنگها بر روی دیوار به وسیله ی چسب سیمان می باشد.

دیوار پوش سنگی برای راهرو

دیوارپوش شیشه ای برای راهرو منزل

شیشه از جذاب ترین گزینه ها در میان انواع دیوارپوش راهرو می باشد که فضایی بسیار لوکس را بوجود می آورد. از مزایای دیوارپوش های شیشه ای می توان به تنوع بالا در طرح و رنگ و مقاومت زیاد در برابر ضربه و نوسانات دما اشاره کرد.

دیوارپوش شیشه ای برای راهرو منزل

40 ایده دکوراسیون راهرو اتاق خواب را ببینید!

دیوارپوش آلومینیومی برای راهرو

این دیوارپوش ها که قطعاتی از کامپوزیت آلومینیوم می باشند، تنوع بسیاری در اندازه و ابعاد و طرح داشته و به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. دیوار مورد نظر برای نصب باید صاف و صیقلی باشد اگر نبود به وسیله ی پروفیل امگا زیرسازی دیوار انجام شده سپس تایل های آلومینیومی با چسب بسیار قوی به دیوار یا زیرسازه چسبیده می شود. در میان سایر انواع دیوارپوش برای راهرو، نوع آلومینیومی کاربرد کمتری برای منازل مسکونی داشته و بیشتر در محیط های تجاری استفاده میشوند.

دیوارپوش آلومینیومی برای راهرو

دیوارپوش چرمی برای راهرو خانه

از لوکس ترین گزینه هایی که می توان به عنوان دیوارپوش راهرو استفاده کرد، نوع چرمی می باشد. این دیوارپوش در فضای راهرو حس مدرنیته را زنده می کند و عایق حریق و صدا نیز می باشد. بعضی از دیوارپوش های چرمی در قسمت پشت خود دارای چسب بوده و با برداشتن لایه ی محافظ از روی آن به راحتی مجدد نصب میشوند.

دیوارپوش چرمی برای راهرو خانه

دیوارپوش برای اتاق خواب چی بخریم؟

دیوارپوش سه بعدی یا تری دی مناسب برای راهروها

اگر فضایی مدرن دارید و به دنبال این هستید که راهروها را با زیباترین شکل تزیین کنید، دیوارپوش سه بعدی از بهترین گزینه ها می باشد. این دیوارپوش علاوه بر اینکه حس گرما و زنده بودن به محیط القا می کنند، ضد حریق و ضد آب و عایق صدا نیز می باشند. اگر از طرح های سه بعدی برای راهرو استفاده کردید، بهتر است نورپردازی را جدی بگیرید تا بیشترین جلوه و زیبایی را از آنها دریافت نمایید. وزن سبک و عدم نیاز به رنگ آمیزی و درزگیری از مهم ترین دلایل کاربرد گسترده این نوع دیوارکوب برای راهروی منزل به شمار می روند.

دیوارپوش سه بعدی یا تری دی مناسب برای راهروها

دیوارپوش آکوستیک راهرو خانه

دیوارپوش آکوستیک تولید شده از پارچه های پلی استر و اولفین می باشد. قدرت جذب بالایی برای صدا داشته و به همین دلیل برای سالن های سینما و موسیقی و اتاق جلسات نیز استفاده می شود. اتصال آن بر روی دیوارها به وسیله ی چسب و میخ بر روی پنل هایی صورت می گیرد که باید از قبل روی دیوار نصب شوند. این دیوارکوب ها دارای تنوع بالایی در رنگ بوده و با توجه به سلیقه و دکوراسیون مورد نظرتان می توانید انتخابی عالی داشته باشید.

دیوارپوش آکوستیک راهرو خانه

دیوار پوش کناف راهرو

تایل های آلومینیومی با روکش گچ که با نام کناف شهرت دارند، از دیگر گزینه های جدید و پرطرفدار برای زیباسازی دیوار راهروها می باشند. قابلیت رنگ آمیزی، عایق بودن در برابر حرارت و صوت و رطوبت، قابلیت نصب و تعمیر و جا به جایی آسان از مزایای کناف محسوب میشوند.

دیوار پوش کناف راهرو

کلیک کنید با بهترین انواع دیوارپوش برای پذیرایی آشنا شوید

دیوارپوش کاغذی برای راهرو خانه

دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری دارای تنوع بسیاری در رنگ و طرح بوده و طبق سلیقه و متناسب با دکوراسیون منزل یا چیدمان راهرو می توان آنها را انتخاب کرد. با توجه به رفت و آمد زیاد در راهروها، بهتر است به کیفیت کاغذ دیواری توجه داشته و تا حد امکان نوع قابل شستشو را انتخاب کنید.

دیوارپوش کاغذی برای راهرو خانه

دیوار پوش پی وی سی برای راهروهای منزل

دیوارپوش پی وی سی دوام بسیار زیادی داشته و سطح پلاستیکی آنها مانع از نفوذ نم و رطوبت میشود. از مهم ترین دلایلی که باعث شده اند این نوع دیوارکوب در راهرو خانه و دفاتر کار مورد توجه قرار گیرند، عایق بودن در برابر حرارت و صوت و رطوبت و همچنین تنوع بالا در طرح و رنگ و قابلیت شستشو و قیمت مناسب آنها می باشد.

دیوار پوش پی وی سی برای راهروهای منزل

دیوار پوش فایبرگلس راهروهای آپارتمان

دیوارپوش فایبر گلس نوعی الیاف طبیعی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و حرارت می باشند. این دیوارکوب ها غیرقابل اشتعال بوده و مقاومت و استحکام بالایی داشته و به همین دلیل طول عمرشان نیز زیاد است. نصب دیوارپوش فایبرگلس در راهروها به دلیل عدم نیاز به زیرسازی بسیار سریع انجام شده و در نهایت می توان آنها را رنگ آمیزی کرد. توجه داشته باشید که این نوع دیوارپوش راهرو طبیعی بوده و منجر به آلوده شدن محیط زیست نخواهد شد.

دیوار پوش فایبرگلس راهروهای آپارتماندیوارپوش فومی راهرو

از دیگر گزینه های بسیار کاربردی می توان به دیوارپوش فومی اشاره کرد. با توجه به رفت و آمد زیاد در راهروها می توان از پوشش های فوم قابل شستشو و مقاوم با نصب آسان برای زیباتر شدن محیط استفاده کرد.

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در انواع دیوارپوش راهرو بسیار زیاد می باشد. مهم این است که بتوانید بر حسب شرایط محیط، میزان نور و روشنایی و متراژ و همچنین سبک چیدمان و معماری در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کرد.

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

    1. هر یک از این دو نوع دیوارپوش مزایای خودش رو داره و با توجه به سبک چیدمان میتونین انتخاب کنین. اما در حالت کلی دیوارهای چوبی گزینه بهتری هستن و نوع چرمی بیشتر برای فضاهای اداری و کاری استفاده میشن

  1. سلام برای نصب دیوارپوش هاخودمون هم می تونیم انجام بدیم یا باید حتما از نیروی متخصص کمک بگیریم؟

    1. برای محیط های کاری محدودیتی در نوع دیوارپوش وجود نداره و با توجه به میزان بودجه میتونین انواع دیوارپوش های پی وی سی سه بعدی و ساده، کاغذ دیواری، کناف و غیره رو انتخاب کنین.

  2. این مطلب بسیار کامل و عالی بود و بسیار مفید. دیوارپوش برای راهرو واقع لازم هست و با این مطلب کاملا فهمیدم که چه انتخابی داشته باشم ممنون از شما

  3. برای راهرو بزرگ با دیوار کوتاه خانه چه دیوارپوشی پیشنهاد میدین؟ راهرو داخل منزل و بین پذیرایی تا ورودی

    1. در این راهروها مهم طرح روی دیوارپوش هست. سعی کنید طرح هایی رو انتخاب کنید که خطوط عمودی و باریک داشته باشند تا دیوار رو بلندتر نشون بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا