تبلیغات

با این 4 المان یک روف گاردن رویایی داشته باشد؟!

امروزه در زندگی سرد و بی روح شهری، آلودگی و آلاینده ها و آسمان خراش های بتنی و سنگی تمام شهر را پر کرده و فضای شهر را خاکستری و بی روح کرده است و فضای سبز را برای افراد محدود و دسترسی به آن را سخت کرده است. در سال های اخیر و با پیشرفت معماری و هنر، معماری منظر پدید آمد که معماری منظر این شرایط را برای افراد محیا می کند تا با اجرای فرایند محوطه سازی با توجه به سلیقه افراد در ساختمان خود از یک فضای سبز و یک باغ کوچک جذاب بهره ببرند. به طور کلی محوطه سازی یا لند اسکیپ فرآیندی است که در فضای داخلی و خارجی ساختمان اجرا می شود و فضای ساختمان را به فضای طبیعت نزدیک و وصل می کند. مکان های زیادی برای اجرای محوطه سازی وجود دارد که پر طرفدارترین فضای ساختمان برای اجرای محوطه سازی پشت بام است. اجرای روف گاردن سبب می شود تا افراد از یک باغ بسیار جذاب و مدرن در ساختمان خود بهره ببرند، در ادامه مقاله به بررسی روف گاردن و المان های جذاب آن می پردازیم، حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

المان های روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز چیست؟

روف گاردن یا بام سبز فضای پشت بامی است که تحت تاثیر فرآیند محوطه سازی قرار گرفته است و یک باغ فوق العاده با توجه به سلیقه خود در ساختمان ایجاد می کند. در روف گاردن می توانید از المان های بسیار زیادی برای نزدیکی و پیوند فضای خود با فضای طبیعت استفاده کنید که برترین و جذاب ترین المان های روف گاردن را در ادامه مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. اجرای بام سبز مزایای بسیار زیادی دارد که می توان مهم ترین مزایای آن را به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ارزش ملک
  • افزایش مقاومت و استحکام ساختمان
  • عایق صدا و حرارت
  • محافظت از پشت بام در برابر نور مستقیم خورشید
  • دسترسی آسان به یک فضای سبز جذاب در ساختمان

در ادامه مقاله به معرفی برترین و پر طرفدار ترین المان های روف گاردن می پردازیم، حتما تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

روف گاردن چیست

جذاب ترین المان های روف گاردن

آبنما در اجرای روف گاردن

آبنما، یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین المان های روف گاردن است که تاثیر بسیاری بر روی افراد و زیبایی و طراوت روف گاردن می گذارد. آبنما سبک های بسیاری زیادی دارد که بسته به سلیقه و طراحی روف گاردن، می توانید سبک آن را مشخص کنید و این عنصر جذاب را در ابعاد و طراحی های متفاوت استفاده کنید. پر استفاده ترین سبک های آبنما را می توان به آبنما شیشه ای، آبنما کلاسیک، آبنما سنگی، آبنما صخره ای، آبنما دیواری و… اشاره کرد که هر کدام نسبت به طراحی و اندازه روف گاردن شما انتخاب می شوند. برای نمونه اگر میخواهید که فضای زیادی را در روف گاردن به آبنما اختصاص ندهید، بهترین گزینه آبنما دیواری است. همچنین آبنما ها جزو تاثیر گذار ترین المان ها بر روی روح و روان افراد است، زیرا با ایجاد صدای جریان آب افراد را به آرامش کامل می رساند.

آلاچیق در اجرای روف گاردن

آلاچیق، المان بعدی مورد استفاده در بام سبز است. آلاچیق ها ستون هایی به همراه سقف هستند که می تواند یک فضای عالی برای نشیمن و برگذاری جلسات و مهمانی ها و دورهمی ها باشد. وجود سایبان به همراه یک نشیمن در روف گاردن موجب می شود تا افراد در حین بارش باران و برف و تگرگ بتوانند از فضای روف گاردن خود به راحتی استفاده کنند. آلاچیق ها هم مانند آبنما از انواع متنوعی بهره می برد که مدل ها و سبک های آلاچیق عبارت اند از:

  • آلاچیق چوبی
  • آلاچیق سیمانی
  • آلاچیق حصیری
  • آلاچیق پارچه ای
  • آلاچیق فلزی

فلاورباکس در اجرای بام سبز

فلاور باکس تاثیر گذار ترین و اصلی ترین المان در اجرای بام سبز است. فلاورباکس پایه ای ترین عنصر بام سبز است، زیرا با اجرای فلاورباکس علاوه بر مدرن سازی روف گاردن خود می توانید از یک باغچه فوق العاده جذاب و کوچک در بام سبز خود بهره مند شوید. فلاور باکس، جعبه ها و گلدان های گل هستند که این امکان را به افراد می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین دردسر از یک باغچه زیبا در فضای پشت بام خو بهره ببرند. فلاور باکس هم انواع متفاوتی دارد که با توجه به طراحی و المان های دیگر مورد استفاده در روف گاردن می توانید از این المان جذاب استفاده کنید. پر استفاده ترین سبک های فلاور باکس در اجرای بام سبز، فلاور باکس فلزی، فلاور باکس چوبی، فلاور باکس فایبر گلاس و فلاور باکس بتنی هستند که هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

فلاورباکس در اجرای بام سبز

دیوار سبز در اجرای بام سبز

دیوار سبز یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین المان های دکواسیون داخلی است که می توان از این عنصر جذاب محوطه سازی در روف گاردن و فضا های بیرونی ساختمان هم استفاده کرد. دیوار سبز همانند دیگر المان ها از مدل های متنوعی بهره نمی برد و فقط می توانید در روف گاردن خود از دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی استفاده کنید. البته اجرای دیوار سبز طبیعی در بام سبز باید با اصول توسط متخصصین اجرا شود که در آینده به مشکلات بر نخورید. در اجرای دیوار سبز در بام سبز حتما باید از گیاهانی با مقاومت بالا و متناسب و همگام با شرایط اقلیمی و آب و هوایی بام سبز باید انتخاب کنید. به صورت کلی اجرای دیوار سبز می تواند یک فضای با طراوت و سر سبز در روف گاردن شما ایجاد کند.

نتیجه گیری

امروزه و در سال های اخیر با پیشرفت و توسعه شهر ها اجرای فرآیند محوطه سازی به یک امر و یک عمل واجب تبدیل شده است. در ساختمان می توانید از فضا های متنوعی برای اجرای محوطه سازی استفاده کنید که پر طرفدار ترین فضا های ساختمان را می توان به پشت بام، تراس و حیاط اشاره کرد. در سال های اخیر اجرای روف گاردن بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته زیرا علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت ساختمان، سبب افزایش ارزش و قیمت ملک هم می شود. در اجرای روف گاردن علاوه بر کاشت گیاهان زینتی، خوراکی و دارویی می توانید از المان های بی نظیر و جذابی که محبوب ترین آنها دیوار سبز، فلاور باکس، آبنما و آلاچیق است استفاده کنید. همچنین می توانید از دیگر عناصر محوطه سازی برای زیبا سازی فضای سبز پشت بام خود استفاده کنید که این عناصر را می توان به قلوه سنگ، نورپردازی، استخر، مبلمان اشاره کرد.

شرکت سورن بام

مجموعه خدماتی و اجرایی سورن بام که فعالیت خود را از سال 1389 در حوزه محوطه سازی آغاز کرده و امروزه به یکی از معتبرترین و معروف ترین شرکت های اجرای محوطه سازی و فضای سبز تبدیل شده است. در شرکت سورن بام متخصصینی با تجربه و حرفه ای وجود دارند که می توانند با کمترین هزینه و بهترین متریال یک فضای سبز جذاب را به شما ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با سرچ عبارت sorenbam.ir وارد سایت سورن بام شوید. همچنین برای کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید و با کارشناسان سورن بام ارتباط برقرار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا