اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

ماربل شیت برای کف خوبه؟ (مزایا، معایب کفپوش ماربل شیت)

کفپوش ماربل شیت یکی از انتخاب های مناسب برای ایجاد محیطی مدرن، جذاب و زیبا است که درخشندگی کف باعث می شود فضا بزرگتر جلوه کند. برخلاف تصور بسیاری از افراد این نوع پوشش سنگی در کنار ظرافت بسیار زیبا، مقاومت و استحکام بالایی دارد و به همین دلیل می توان از آن به عنوان کفپوش استفاده کرد. در ادامه مزایا، معایب و نکات مهم درباره ماربل شیت برای کف را بررسی خواهیم کرد. با دکونیوز همراه باشید.

کفپوش ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت یا استونیت که با نام سنگ پی وی سی نیز شناخته شده است، ترکیبی جدید و مصنوعی برای تولید سنگ های ساختمانی است. در این سنگ مخلوطی از پودر سنگ، پی وی سی و رزین به کار رفته و در نهایت طرح و رنگ های متنوعی برای آن ارائه می شود. در اغلب این سنگ ها رگه های شاخه ای وجود دارد که جذابیت طرح را چند برابر می کند.
کفپوش ماربل شیت تایل های بزرگ سنگ پی وی سی هستند که بدون نیاز به هیچ مصالح ساختمانی و تنها به کمک چسب نصب می شود. ماربل شیت برای کف اغلب ساختمان های مسکونی، اداری و دفتر کار و غیره کاربرد دارد. علاوه براین، می توان آن را روی سطوح سیمانی و سرامیک براحتی نصب کنید. در مقایسه با سایر انواع کفپوش، این سنگ ها جدیدتر هستند.

کفپوش ماربل شیت چیست

مزایای ماربل شیت برای کف

برای تجربه بهتر از انتخاب این نوع سنگ مصنوعی برای کف ساختمان لازم است اطلاعات دقیقی درباره ویژگی های مختلف آن داشته باشیم. از مزایای این نوع پوشش برای کف می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

جلوه ظاهری بی نظیر کفپوش ماربل شیت

یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای ماربل شیت کف، جلوه ظاهری آن است. سطح ورق های استونیت بسیار صاف و صیقلی و درخشان است. به همین دلیل نور را به خوبی بازتاب می کند و فضا بزرگتر نشان داده می شود. علاوه براین، این سنگ ها در طرح و رنگ های متنوعی ارائه شده و با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی تناسب دارد.
کافیست رنگ این پوشش را متناسب با سبک چیدمان و طراحی داخلی انتخاب کنید تا ترکیبی بی نظیر و جذاب بدست آید.

ماربل شیت بین کابینتی چیست؟

عایق رطوبتی قوی

وجود مواد پی وی سی و رزین در ماربل شیت کف باعث می شود در برابر رطوبت کاملا عایق باشد. به همین دلیل است که از کفپوش ماربل شیت برای محیط های دارای رطوبت به وفور استفاده می شود.

مقاومت و استحکام بالا

از دیگر مزایای این سنگ ها می توان به استحکام بسیار بالای آنها اشاره کرد. به دلیل استحکام بالا می توانید با خیال اسوده مبلمان، میز و سایر وسایل را روی آن قرار دهید. البته دقت باشید، مانند سایر انواع سنگ طبیعی و مصنوعی از ضربه های شدید و قرار دادن وسایل بسیار سنگین و پرتاب کردن آنها به روی ماربل شیت کف باید خودداری کنید.

مزایای ماربل شیت کف

قابلیت شستشو

تمیز کردن کف اتاق و دفتر کار و غیره اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل همیشه پوششی باید برای آن انتخاب شود که قابلیت شستشو داشته باشد. خوشبختانه کفپوش ماربل شیت این ویژگی را دارد و با خیال اسوده می توانید آن را تمیز کنید. البته پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان از مواد اسیدی برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. دستمال مرطوب، آب گرم و کمی مواد صابونی ترکیبی عالی برای حفظ درخشندگی و تمیزی این سطوح است.

آسان ترین روش های تمیز کردن ماربل شیت

نصب آسان روی تمام سطوح

سنگ های مصنوعی در ابعاد متنوعی ارائه شده و چند برابر سرامیک هستند. به همین دلیل می توان آنها را بدون درز روی هر نوع سطح براحتی و بسیار سریع نصب کرد. به دلیل اجرای بدون درز، کثیفی و گرد و غبار بین تایل ها انباشته نشده و کف ساختمان کثیف نمیشود.

آموزش صفر تا صد نصب ماربل شیت

عایق صوتی

اگر در آپارتمان زندگی می کنید قطعا نگران صدای قدم هایتان و عدم آسایش طبقه پایین هستید. برای حل این مشکل می توانید از ماربل شیت کف استفاده کنید؛ چون این پوشش عایق صوت است. با خیال آسوده می توانید روی این سطوح قدم بگذارید.
از دیگر ویژگی های مثبت ماربل شیت برای کف ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سطوح آنتی باکتریال هستند و در محیط های آزمایشگاهی و درمانی مانع از آلودگی کف می شوند
  • وزن سبکی داشته و بار مرده ساختمان را افزایش نمی دهند
  • براحتی می توان گرد و غبار را از روی سطح تمیز کرد

ماربل شیت کف ساختمان

معایب کفپوش ماربل شیت

در کنار مزایا، این پوشش چند نقطه ضعف نیز دارد که لازم است به آن توجه داشته باشید. برخی از نقاط ضعف کفپوش ماربل شیت شامل موارد زیر است:

  • سطح این سنگ ها بسیار صاف و صیقلی است، به همین دلیل احتمال سُر خوردن کودکان و سالمندان روی آنها وجود دارد.
  • مواد اسیدی باعث آسیب به بافت سنگ و تغییر رنگ می شوند
  • قیمت آن نسبت به سرامیک بیشتر است (نسبت به سنگ های طبیعی مرغوب ارزان تر است)

ماربل شیت بهتر است یا سرامیک؟

کاربرد کفپوش ماربل شیت

با توجه به ویژگی های ارائه شده برای این نوع پوشش، در محیط های مختلفی می توان از آن استفاده کرد. برخی از موارد کاربرد کفپوش های ماربل شیت عبارتند از:

ماربل شیت برای کف دفتر کار

اگر به دنبال اجرای دکوراسیون دفتر کار لوکس و مدرن هستید، شک نکنید که ماربل شیت کف جلوه بی نظیری دارد. این پوشش ها دارای تنوع طرح و رنگ بالایی هستند و متنساب با شرایط محیط و نوع کسب و کار می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

کفپوش ماربل شیت برای پذیرایی

یکی از بهترین انواع کفپوش برای پذیرایی، تایل های استونیت است که با سطح براق و صیقلی فضا را لوکس نشان می دهد. نه تنها برای سالن های پذیرایی بزرگ، بلکه برای فضاهای کوچک نیز می توانید این پوشش را انتخاب کنید. کافیست در کنار اجرای ماربل شیت برای کف، نورپردازی را نیز به روش استاندارد اجرا کنید تا فضا بزرگتر بنظر برسد.

کفپوش ماربل شیت برای پذیرایی

ماربل شیت برای راه پله

با توجه به اینکه راه پله یکی از مکان های بسیار مهم از نظر ارزش گذاری ملک است، توجه ویژه ای به طراحی و نوع متریال به کار رفته در آن میشود. به جای سنگ های طبیعی گران قیمت می توانید از ماربل شیت برای راه پله استفاده کنید که استحکام بالایی دارند.

ماربل شیت برای راه پله

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، کفپوش ماربل شیت یکی از انتخاب های مناسب است که فضا را مدرن می کند. از این پوشش به دلیل مقاومت و استحکام بالا، قابلیت شستشو، تنوع بالا در طرح و رنگ و عایق صوتی و رطوبتی بودن می توان برای کف بخش های مختلف ساختمان های مسکونی و اداری استفاده کرد. البته در زمان انتخاب و خرید باید به کیفیت آن توجه داشته باشید تا نتیجه مطلوبی را در نهایت از اجرای آن در کف ساختمات دریافت کنید.

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. درود بر شما خداقوت
    اگه سطحشون خیلی صاف و صیقلی هستن چطوری میشه برای سرویس بهداشتی استفاده کرد

    1. درود بر شما دوست عزیز. برای دیوار سرویس بهداشتی این متریال کاربرد دارد و برای کف توصیه نمی شود

  2. دوام رنگ ماربل شیت درصورت استفاده در کف‌های پر رفت و آمد چقدر هست؟

    کفهایی مثل کف آسانسور یا کف راهروها.

    1. برای محیط های پررفت و آمد این قبیل کفپوش ها توصیه نمیشن. چون سطح صاف و صیقلی دارن و احتمال سر خوردن وجود داره. علاوه براین، این کفپوش ها شکننده هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا