طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

زیباترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک  و نحوه چیدمان وسایل در آن در زندگی مدرن با آپارتمان های کوچک بسیار مهم می باشد. استفاده از فضای کم به بهترین شکل و به گونه ای که بتواند زیبایی و نظم را در کنار هم حفظ کند، از اصلی ترین نکات در دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی می باشد. اصول مهم در طراحی آشپزخانه ایرانی کوچک و زیباترین مدل ها در این زمینه را در ادامه معرفی خواهیم نمود. با مجله مبل و دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل منزل و محیط کار هر یک با توجه به شرایط مختلف دارای اصول خاصی می باشد. توجه به سبک کلی دکوراسیون منزل، میزان بزرگ و کوچک بودن فضا و همچنین میزان بودجه در دسترس از جمله مواردی می باشند که می توانند بر نحوه طراحی اثرگذار باشند.

از مهم ترین اصول در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک باید در نظر گرفت، رنگ، نورپردازی، نحوه چیدمان وسایل و کفپوش آشپزخانه می باشد. دقت در هر یک از این عناصر می تواند شما به شما کمک کند تا آشپزخانه ای زیبا و منظم و بزرگ داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک

رنگ تاثیر مستقیم بر احساسات افراد دارد و علاوه بر ایجاد حس شادی، تحرک،غم یا آشفتگی و غیره، بر بزرگ یا کوچک جلوه دادن فضا نیز اثر گذار است. در حالت کلی، برای اینکه بتوانید دکوراسیون آشپزخانه خیلی کوچک را به گونه ای انجام دهید که فضا بزرگتر دیده شود، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های تیره به شدت بر کوچکتر دیده شدن فضا تاثیر می گذارند و به همین خاطر در طراحی دکوراسیون منزل زیاد کاربرد ندارند.

  25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

علاوه بر رنگ دیوار، باید بتوانید رنگ مناسبی را برای کابینت و سقف و همچنین کف پوش ها انتخاب کنید. هر چه رنگ های روشن تری را برای بخش های مختلف آشپزخانه در نظر بگیرید، فضا بزرگتر به نظر می رسد.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه خیلی کوچک

از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه کوچک، نورپردازی محیط می باشد. اگر آشپزخانه دارای پنجره می باشد، بهتر است از پرده های روشن برای آن استفاده کنید تا نور طبیعی وارد آشپزخانه شود. علاوه براین، بهتر است از نورپردازی مناسب از سقف استفاده کنید. با نورپردازی صحیح نه تنها می توان فضای داخلی آشپزخانه را بزرگتر جلوه داد، بلکه می توان ارتفاع آن را نیز بیشتر نشان داد.

پیشنهاد میکنیم کلیدی ترین نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را از دست ندهید

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

چیدمان وسایل آشپزخانه

وسایل و عناصر موجود در آشپزخانه در دو جهت افقی و عمودی چیده میشوند. همیشه در نظر داشته باشید که اگر اغلب عناصر موجود در یک فضا را به صورت افقی بچینید، فضای داخلی بزرگتر به نظر می رسد. در مقابل، اگر وسایل را به صورت عمودی قرار دهید، می توانید ارتفاع را بیشتر از مقدار واقعی آن نمایش دهید. در نتیجه، بهتر است برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی با ارتفاع کم از گنجه و کابینت های ایستاده استفاده کنید. کابینت های افقی برای آشپزخانه هایی با فضای داخلی کوچک مناسب می باشند.

چیدمان آشپزخانه کوچک

پیشنهاد می کنیم ایده جالب و کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک را در ویدئوی زیر مشاهده کنید

 

انتخاب میز غذاخوری مناسب

یکی از وسایلی که نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی دارد، میز غذاخوری می باشد. سعی کنید ابعاد و شکل میز را با دقت انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی و همیشگی، بهتر است از میزهای گرد برای فضاهای کوچک استفاده نکنید. انتخاب میزهای مربع و مستطیل برای فضاهای کوچک مناسب می باشد و از فضا استفاده بهتری خواهد شد. علاوه براین، می توانید از میز و صندلی های چند منظوره در این شرایط استفاده کنید.

  آشپزخانه کثیف یا مطبخ چیست؟ 25 ایده و مدل، ابعاد آشپزخانه مخفی

طراحی آشپزخانه کوچک

دیوار آشپزخانه کوچک

برقراری نظم در فضاهای کوچک کمی سخت می باشد و عدم توجه به آن می تواند به شدت بر ظاهر محیط تاثیر منفی داشته باشد. کف آشپزخانه از جمله مواردی می باشد که بخاطر کمبود فضا خیلی زود دچار بهم ریختگی و آشفتگی می شود. در این شرایط بهتر است از فضای دیوار به صورت کاربردی استفاده کنید.

استفاده از شلف های زیبا و جذاب و چیدمان های خلاقانه بر روی دیوار نه تنها باعث میشود تا کف آشپزخانه مرتب تر باشد، بلکه در زیبایی محیط نیز اثرگذار است.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

کفپوش در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

همان طور که اشاره کردیم، کف آشپزخانه به شدت بر بزرگتر دیده شدن آن نقش دارد. ایجاد نظم در این فضا یکی از گام های مهم برای بهتر و بزرگتر شدن آن می باشد و علاوه براین باید به کفپوش هم توجه شود. استفاده از کفپوش های روشن باعث میشوند تا فضا بزرگتر دیده شود. البته لازم به ذکر است که همیشه منظور از رنگ های روشن، رنگ سفید نمی باشد. بلکه می توان با کمی خلاقیت و ایده پردازی هارمونی مناسب را به گونه ای در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کوچک ایجاد کرد که به تمام اهداف در طراحی دست پیدا کرد.

با توجه به اینکه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی، فرش اهمیت دارد، در نتیجه باید نوع مناسبی را برای آن انتخاب کرد. توجه داشته باشید که برای فضاهای کوچک بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که تمام فضا را نپوشاند. قالیچه های کوچک با رنگ های روشن و جذاب می تواند گزینه مناسبی در این شرایط باشد.

  70 عکس و مدل تخت کودک و نوجوان (دخترانه و پسرانه دو طبقه، کلبه)

دکور آشپزخانه کوچک

مدل دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه خیلی کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک

چیدمان آشپزخانه مدرن کوچک

دکوراسیون آشپزخانه خیلی کوچک

دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک

چیدمان آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه ایرانی کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی کوچک

طراحی داخلی آشپزخانه کوچک ایرانی

اصول مهم در طراحی آشپزخانه کوچک و هر آنچه که باعث میشود تا فضای آشپزخانه بزرگتر بنظر برسد را در این مطلب معرفی کردیم. برا آشنایی با اصول مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار، طراحی اتاق کودک و هر آنچه که باعث میشود تا فضایی زیباتر داشته باشید، با مجله دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. مرسی از مطلب خوبتون
    واقعا کمکم کرد
    آشپز خونه ی من کوچیکه و به خاطر همین دکوراسیون قشنگی نداشت ولی وقتی که این مطلب رو خوندم دست به کار شدم و آشپزخونم رو چیدم و چندتا وسیله براش خریدم و الان دکوراسیون آشپزخونم فوق العاده زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا