طراحی فضاهای بیرونی

30 مدل طراحی تراس با ترمووود (عکس طراحی بالکن و تراس با چوب)

طراحی تراس با ترمووود و چوب یکی از انتخاب های بسیار عالی و منحصر به فرد می باشد که می تواند فضایی فوق العاده زیبا را برای یک دورهمی در بعدازظهر تابستانی یا در سایر روزهای سال فراهم کند. چوب های مورد استفاده در بالکن و تراس از نوع چوب های مصنوعی و فرآوری شده ترموود بوده و به همین دلیل در برابر تماس با نم و رطوب کاملا مقاوم می باشند. مجله دکوراسیون دکونیوز در ادامه بیش از 30 مدل و عکس طراحی تراس و بالکن با چوب ترموود برای تراس های بزرگ و کوچک ویلا، باغ و آپارتمان را ارائه خواهد داد.

مدل طراحی بالکن با ترمووود

مزایای طراحی تراس با ترمووود و چوب

چوب یکی از مهم ترین متریال ها در صنعت دکوراسیون داخلی می باشد که از آن در ساخت وسایل مختلف از قبیل مبلمان و میز تلویزیون و غیره استفاده میشود. علیرغم مزایای بسیار زیادی که چوب های مختلف به همراه دارند، عدم مقاومت آنها در برابر نم و رطوبت و تماس با آب و همچنین تخریب توسط حشرات باعث میشود تا در طراحی فضاهای بیرونی و محیط های روباز کاربرد کمتری داشته باشند. به همین دلیل ترموود معرفی شده است که پس از پشت سرگذاشتن حرارت دهی های مختلف در نهایت به مقاومت بالایی در برابر نم و تماس با آب دست پیدا می کند. یکی از مهم ترین موارد کاربرد این نوع چوب فرآوری شده، استفاده از آنها به عنوان کفپوش یا دیوار پوش فضاهای روباز می باشد که در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

  100 مدل جدید طراحی تراس و بالکن کوچک و بزرگ خانه و ویلا

طراحی تراس چوبی

با کمی جستجو برای مشاهده مدل طراحی تراس و بالکن، با نمونه های متعددی مواجه میشوید که با چوب تزئین شده اند. از مهم ترین مزایای استفاده از ترمووود در تراس و بالکن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوه منحصر به فرد و ایجاد احساس آرامش در محیط
  • ترکیب زیبای چوب و چمن مصنوعی
  • مقاومت بالا در برابر بارش باران و برف و تماس مستقیم با تابش نور خورشید
  • مقاومت بالا در برابر حمله حشرات
  • سازگاری با انواع سبک های چیدمان

عکس بالکن چوبی

معرفی کامل بهترین انواع کفپوش تراس و بالکن

مدل طراحی تراس کوچک با چوب ترمووود

در دنیای امروز اغلب آپارتمان ها و خانه ها با کمبود فضا مواجه می باشند و به همین دلیل متراژ تراس و بالکن بسیار کم است. در این شرایط استفاده از میز و مبلمان با تعداد زیاد در تراس کاربرد نداشته و برای طراحی آن باید دقت زیادی داشت. برای طراحی تراس و بالکن کوچک با ترمووود و چوب می توان دیوار و کف زمین را پوشاند و با یک صندلی یا پاف محیطی بسیار عالی برای نشستن و خلوت کردن فراهم کرد.

مدل طراحی تراس کوچک با ترمووود

مدل طراحی تراس کوچک چوبی

عکس تزیین ساده تراس با چوب

علاوه براین، اگر تراس یا بالکن آپارتمانتان کوچک است، می توانید بخشی را برای نشستن به صورت نیمکت طراحی کنید. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از این طراحی را مشاهده کنید که فضای تراس کوچک را بسیار کاربردی کرده است.

طراحی بالکن و تراس کوچک با چوب

عکس تراس کوچک با ترموود

مدل طراحی تراس و بالکن بزرگ ترمووود

در برخی از ساختمان ها و آپارتمان ها متراژ بیشتری به تراس و بالکن اختصاص داده میشود و براحتی می توان فضایی بسیار زیبا را برای نشستن در آنها ایجاد کرد. علاوه براین، در باغ و ویلا نیز تراس ها اغلب متراژ زیادی دارند و با کمی خلاقیت می توان از چشم انداز سرسبز آن استفاده کرد. در طراحی تراس و بالکن بزرگ با ترمووود حق انتخاب بالایی دارید و به عنوان مثال می توانید مبلمان های متناسب با رنگ چوب را در آن قرار دهید. در عکس های زیر چند نمونه از تراس های بزرگ چوبی را مشاهده کنید.

  8 پوشش عالی و ایده برای سقف حیاط خلوت

مدل طراحی تراس و بالکن بزرگ ترمووود

مدل طراحی تراس بزرگ ترموود

عکس تراس و بالکن بزرگ ترمووود

از دیگر انتخاب های بسیار عالی مخصوصا برای تراس باغ و ویلا، استفاده از دیوار و سقف چوب اشاره نمود. همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، می توانید ستون های چوبی را در اطراف تراس و بالکن ایجاد کرد. در نهایت با استفاده از پرده های حریر گلدار فضای تراس چوبی فوق العاده رمانتیک و زیبا خواهد شد.

عکس تراس بزرگ چوبی

عکس تراس بزرگ با ترمووود

مدل بالکن و تراس چوبی با دیوار سبز

با توجه به رنگ قهوه ای بسیار زیبای چوب های به کار رفته در بالکن و تراس، استفاده از گیاهان سرسبز چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. برای درک بهتر این مساله پیشنهاد می کنیم مطلب دیوار سبز چیست را مطالعه کنید تا با مزایای بسیار زیاد آن آشنا شوید. در عکس های زیر چند مدل طراحی تراس با ترموود و دیوار سبز را می توانید مشاهده کنید.

عکس تراس چوبی با دیوار سبز

علاوه بر دیوارهای پوشیده شده از گل و گیاه، قرار دادن چند گلدان رنگی با گل های طبیعی نیز می تواند فضای بسیار زیبایی را در تراس منزلتان بوجود آورد. ترکیب چوب و گیاهان سرسبز و طبیعی باعث میشود تا حس آرامش بیشتری در این محیط داشته باشید و بخشی از طبیعت را به دنیای مدرن خود دعوت خواهید کرد.

عکس تزیین تراس با چوب و گل

عکس تزیین تراس کوچک با چوب و گل

عکس تزیین بالکن کوچک با چوب و گل

جدیدترین مدل و عکس طراحی بالکن و تراس با ترمووود

عکس تزیین تراس با چوب شیک

عکس تزیین تراس کوچک با چوب رنگی

مدل تزیین تراس کوچک با چوب و گلدان

بالکن با چوب ترمووود

عکس تراس با چوب ترمووود

مدل تزئین تراس با چوب ترموود

مدل تزئین تراس بزرگ با چوب ترمووود

تراس با چوب ترموود

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

  1. مطلبتون عالی بود.من خونم توی رامسر هست.این چوب برای شهر های شمالی مناسبه؟با رطوبت سازگاره؟

    1. ترمووود چوب فرآوری شده است و در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارن و برای بالکن، تراس و روف گاردن از این متریال استفاده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا