اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

معرفی بهترین انواع کفپوش حیاط خانه ویلایی و باغ

بهترین کفپوش حیاط، کفپوشی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط دارای استحکام خوبی باشد. علاوه براین، در میان انواع کفپوش، گزینه هایی را باید برای حیاط خانه و ویلا انتخاب کرد که از مقاومت بالایی در برابر تردد افراد و خودروها و ضربات و ساییدگی برخوردار باشند. به دلیل تنوع زیاد در بهترین انواع کف پوش برای حیاط خانه ویلایی و باغ و حیات خلوت، در ادامه لیست کاملی از بهترین گزینه ها را برای آن معرفی و مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهم کرد و به این سوال که برای کف حیاط چی خوبه پاسخ می دهیم. در ادامه با این بخش از مطالب طراحی فضای بیرونی ساختمان دکونیوز همراه باشید.

بهترین انواع کفپوش حیاط خانه ویلایی

بهترین کفپوش حیاط ویلا و باغ

با توجه به نم و رطوبت زیاد در حیاط خانه و ویلا و همچنین تابش نور خورشید، در انتخاب کف پوش برای آن باید دقت زیادی داشت. پوشش هایی برای این محیط ها استفاده میشوند که نم و رطوبت به بافت آنها نفوذ نکند و باعث پوسیدگی و از هم پاشیدگی سطح کفپوش نشود. علاوه براین، کف پوش حیاط ویلا و خانه باید بتواند در برابر وزن سنگین خودروها و تردد افراد مقاومت داشته باشد. بر همین اساس از بهترین انواع کفپوش حیاط ویلا و باغ و خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفپوش آجری حیاط

با کفپوش آجری می توانید دکوراسیون حیاط خلوت را به شکل حرفه ای انجام دهید و فضای دنج و صمیمی را در حیاط منزلتان به وجود بیاورید. این کفپوش برای حیاط باغ و حیاط هایی که دارای باغچه می باشند بسیار مناسب است، زیرا در کنار سرسبزی درخت و گل ها جذابیت فوق العاده ای دارد. آجر فضا را به طبیعت نزدیک تر کرده و انرژی بالایی را به محیط القا می کند. علاوه براین، به عوامل طبیعی و آب و هوایی مقاومت داشته و از نظر رنگ و ابعاد دارای تنوع می باشد. معمولا این کفپوش را در چینش های مختلف از جمله دورانی و زیگزاگی بر روی زمین قرار می دهند تا زیبایی آن را چند برابر کنند.

کفپوش آجری حیاط

کفپوش چوبی برای حیاط

همان طور که گفته شد کفپوش حیاط باید از مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دما، بارش و دیگر عوامل محیطی برخوردار باشد. کفپوش های چوبی که این ویژگی ها را داشته باشد دو نوع می باشند:

  • کفپوش ترمووود
  • کفپوش چوب پلاست یا wpc

این دو کفپوش چوب مصنوعی بوده و در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توانند تمام عوامل محیطی را به خوبی تحمل کرده و دچار فرسودگی نشوند. زیبایی و انرژی این کفپوش چوب پلاست و گرمی و صمیمیت را به محیط تزریق کرده و فضایی دنج را در حیاط به وجود خواهند آورد. این کفپوش برای حیاط خانه، باغ، تراس، بالکن و حیاط خلوت نیز مناسب بوده و فضا را برای دورهمی ها و استراحت بسیار مناسب و دلنشین خواهد کرد.

کفپوش چوبی برای حیاط

برای آشنایی با بهترین دیوارپوش حیاط کلیک کنید

کفپوش قلوه سنگ

کفپوش قلوه سنگ برای حیاط خانه و باغ بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد. قلوه سنگ ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت بوده و در مقابل فشارهای ایجاد شده از وسایل نقلیه و تردد بالا دچار فرسایش نمی شوند. این کفپوش را می توان به صورت کامل و یکدست و یا ترکیب با سنگ ریزه ها در محیط حیاط به کار برد. اگر از لغزیدن قلوه سنگ ها بر روی یکدیگر احساس خوشایندی نداشته و به دنبال کفپوشی هستید که ثابت باشد، می توانید قلوه سنگ ها را با سیمان در کف حیاط ثابت کرده و از ترکیب سیمان و قلوه سنگ لذت ببرید. این محیط زیبا برای کسانی که طرفدار سبک های روستیک می باشند بسیار مناسب است.

کفپوش قلوه سنگ

کفپوش پلاستیکی

اگر به دنبال بهترین کفپوش برای حیاط خانه هستید، از کفپوش های پلاستیکی استفاده کنید. این کفپوش ارزان برای حیاط مناسب است، زیرا دارای مقاومت در برابر فشار، ضربات و ساییدگی می باشد و دارای طول عمر بالایی است. در هنگام بارندگی یا خیس شدن سطح لغزنده نمیشود و برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب اس. پی وی سی دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و نصب بسیار آسانی دارد. قطعات این کفپوش به صورت کلیکی در کنار یکدیگر قرار گرفته و در هم جا می خورند. کفپوش پلاستیکی برای حیاط را می توان در صورت جابجایی به راحتی جمع کرده و به جای جدید منتقل نمود.

کفپوش بتنی حیاط

کفپوش بتنی حیاط که به صورت بلوکه و در ابعاد مختلف تولید میشود، دارای استحکام بسیار بالایی بوده و اصالت و زیبایی خاصی را به محیط تزریق میکند. قطعات این کفپوش را می توان به صورت یکدست و بدون فاصله در کنار یکدیگر قرار داد. علاوه براین می توان آنها را با فاصله های یکسان در کف حیاط نصب کرده و این فاصله را با چمن مصنوعی یا طبیعی یا کفپوش های دیگر مانند سنگ ریزه، قلوه سنگ، آجر یا چوب پر کرد و با این کار زیبایی بیشتری را به محیط حیاط بخشید.
کفپوش بتنی به دلیل مقاومت بالا نسبت به عوامل محیطی و فشار و ضربه های ناشی از تردد، برای حیاط بسیار مناسب می باشد. برای حیاط خلوت هایی که قرار است به فضایی دنج برای معاشرت و مهمانی ها تبدیل شود نیز می توانید این پوشش فوق العاده را انتخاب کنید.

کفپوش بتنی حیاط

کفپوش واش بتن برای حیاط

یکی از متریال های لوکس و مقاوم که برای فضاهای بیرونی مانند حیاط مناسب است، کفپوش واش بتن می باشد. این کفپوش حیاط که پایه آن بتن می باشد، دارای تنوع بسیار بالایی در رنگ است. تنوع در ابعاد و مقاومت بالا نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف از دیگر مزیت های واش بتن می باشد. در زمان خرید نوع درجه یک این محصول انتخاب کنید که دارای حباب های هوا نباشد، زیرا نوع نامرغوب به مرور دچار فرسایش می شود.

کفپوش واش بتن برای حیاط

کفپوش سنگ ریزه حیاط باغ

استفاده از سنگ ریزه به عنوان کفپوش حیاط باغ و حیاط خانه ایده ای بسیار زیبا و عالی می باشد. این کفپوش در هنگام قدم زدن حس خوشایندی را به فرد منتقل می کند، زیرا صدای دلنشینی از برخورد و لغزش سنگ ها بر روی یکدیگر ایجاد می شود. سنگ ریزه ها زیبا و مقرون به صرفه و دارای تنوع در سایز و رنگ می باشند و به صورت ترکیبی بین بلوک های کفپوش بتنی، چوبی و تایل های چمن مصنوعی نیز نمای زیبایی خواهند داشت.

دیوارپوش بالکن چی بخریم؟

کفپوش سنگی حیاط

کفپوش حیاط خانه باید دارای استحکام خوبی در برابر رفت و آمدهای زیاد بوده و همچنین از جلوه ی ظاهری خوبی برخوردار باشد. کفپوش هایی که از عناصر طبیعی درست شده اند دارای انرژی بالایی نیز بوده و حس خوبی را به افراد منتقل می کنند. یکی از این کفپوش های برگرفته از طبیعت کفپوش سنگی می باشد. این کفپوش ها که شامل سنگ های طبیعی و مصنوعی هستند، در برابر بارش باران و برف و تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار است.
سنگ کفپوش حیاط را می توان به صورت ترکیبی با چوب، چمن مصنوعی و طبیعی در کف حیاط خانه اجرا کرد. این ترکیب برای کفپوش حیاط باغ نیز مناسب می باشد.

کفپوش سنگی حیاط

کفپوش موزاییکی

یکی از قدیمی ترین و مقاوم ترین کفپوش های مناسب برای حیاط خانه، موزاییک می باشد. موزاییک دارای تنوع در بافت و ابعاد بوده و طول عمر بالایی نیز دارد. موزاییک استحکام بالایی داشته و در برابر تردد بالا و فشار دچار فرسایش نمی شود. عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی و بارندگی هیچکدام نمی توانند تاثیر منفی بر این کفپوش بگذارند. از موزاییک برای کفپوش حیاط ویلا و حیاط خلوت، روف گاردن و تراس نیز می توان استفاده کرد.

کفپوش موزاییکی

سنگ تالک یا سنگ صابون برای حیاط

سنگ تالک یکی از بهترین کفپوش ها برای حیاط می باشد، زیرا دارای مقاومت خوبی در برابر رطوبت و تغییرات دمایی است. سنگ تالک هیچگونه لک را به خود جذب نکرده و شستشوی راحتی دارد. از کفپوش سنگ تالک می توان برای استخر، تراس و روف گاردن نیز استفاده کرد. این کفپوش ظاهری لطیف داشته اما از مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار می باشد.

کفپوش اسلیت

اسلیت کفپوش سنگ طبیعی بوده که دارای برش هایی در اندازه های متفاوت می باشد. این قطعات را می توان به مدل های مختلف در کف حیاط کار کرد. این کفپوش دارای استحکام بالایی بوده و دارای تنوع رنگی از جمله خاکستری، سبز، بنفش، نارنجی و تم های خاکی می باشد. کفپوش اسلیت برای منازلی با سبک روستیک مناسب بوده و ترکیب آن در کنار باغچه های سرسبز و درخت بسیار خاص و زیبا خواهد بود. اسلیت گزینه ای ایده آل به عنوان کفپوش حیاط باغ و حیاط خلوت به شمار می رود. اگر تصمیم دارید حیاط خلوت را به فضایی دنج برای استراحت تبدیل کنید از این کفپوش غافل نشوید.

کفپوش چمن مصنوعی

برای تبدیل حیاط منزل یا حیاط خلوت به مکانی دنج و زیبا باید به فکر سرسبز کردن آن باشید. اگر به هر دلیلی امکان ایجاد فضای سبز را ندارید یا می خواهید فضای حیاط را سرسبزتر کنید، کفپوش چمن مصنوعی بهترین راهکار می باشد. این کفپوش را هم می توانید به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا با سایر متریال ها از قبیل سنگ آجر و بتن ترکیب کرده و به زیباتر شدن فضای حیاط کمک کنید.
برای مکان هایی با تردد بالا مانند حیاط باید از چمن های مصنوعی که تراکم بیشتری داشته و ارتفاع الیافشان 2.5 تا 3.5 سانت می باشد استفاده کرد. چمن مصنوعی که تراکم کمتری داشته باشد برای زمانی که هزینه کمتری را در نظر دارید یا میزان تردد کمتر از حد معمول می باشد، مناسب است.

کفپوش چمن مصنوعی حیاط باغ و ویلا

کفپوش spc حیاط

یکی دیگر از گزینه ها که در لیست بهترین کفپوش برای حیاط خانه قرار میگیرد، کفپوش های جدید و بسیار زیبا  spc است. این کفپوش در برابر نور خورشید و رطوبت از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به بقیه کفپوش ها برخوردار می باشد. اس پی سی قابل جابجایی بوده و به راحتی می توان آن را از محل قبلی جدا و در مکانی جدید نصب کرد. کفپوش سنگ پلاست در اثر ضربات و رفت و آمدها کاملا مقاوم بوده و دچار فرسودگی نمی شود. به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب نکرده و محافظی در مقابل اشعه های خورشید دارد برای تمام شرایط آب و هوایی مناسب می باشد.

کفپوش گرانولی یا لاستیکی حیاط خانه ویلایی

این کفپوش که از بازیافت لاستیک های ضایعاتی تولید می شود دارای استحکام و طول عمر بالایی می باشد. کفپوش گرانولی در برابر نور خورشید و بارش و تغییرات دما نیز مقاومت بسیار خوبی داشته، به همین دلیل برای فضاهای بیرونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این کفپوش برای حیاط مدارس، مهدکودک ها و سالن ورزشی نیز استفاده می کنند. علاوه براین، در برابر تردد و رفت و آمد خودروها نیز مقاوم بوده و ضربه و فشار ناشی از برخوردها هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند.
بعد از مقاومت بسیار بالا یکی از دلایلی که باعث شده این کفپوش برای حیاط مناسب باشد عدم آسیب جدی به افراد در هنگام سقوط روی این کفپوش می باشد. این کفپوش اغلب در رنگهای تیره تولید می شود اما رنگ دلخواه را نیز به طور سفارشی می توان تهیه کرد. این کفپوش برای حیاط، حیاط خلوت، تراس و بالکن نیز مناسب می باشد.

کفپوش مناسب روف گاردن

کفپوش روف گاردن علاوه بر اینکه باید در برابر نور خورشید و بارش دارای مقاومت باشد، باید زیبایی ایده آلی داشته باشد. از بین کفپوش هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم کفپوش اس پی سی و چوب پلاست از مناسب ترین کفپوش ها برای روف گاردن می باشند. این دو کفپوش طول عمر بالایی داشته و جلوه خاصی به محیط می دهند.

کفپوش مناسب روف گاردن

بهترین انواع کفپوش بالکن و تراس

برای بالکن و تراس به خاطر اینکه در معرض مستقیم عوامل محیطی هستند، باید کفپوشی استفاده شود که رطوبت را به خود جذب نکرده و به دنج بودن این فضا کمک کند. کفپوش های چوبی و سنگی (طبیعی و مصنوعی) در کنار چمن مصنوعی حال و هوای بهتری به این قسمت از منزل داده و می توانند فضا را برای استراحت و خلوتی عالی کاملا آماده کنند. بهترین انواع کفپوش بالکن و تراس را در سایر مطالب به طور کامل معرفی کرده ایم و می توانید مطالعه کنید.

بهترین انواع کفپوش بالکن و تراس

کفپوش مناسب برای حیاط خلوت

برعکس گذشته، حیاط خلوت در حال حاضر از حالت انباری درآمده و افراد سعی می کنند آن را به فضایی دنج برای مهمانی ها، استراحت، مطالعه و مدیتیشن تبدیل کنند. برای اینکه بهترین نتیجه در چیدمان آن در انتظارتان باشد، باید گزینه های مناسبی را انتخاب کنید. با توجه به آنچه گفتیم جلوه ی ظاهری در انواع کفپوش حیاط خلوت اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل کفپوش های سنگ، چوب، اس پی سی و wpc همچنین ترکیباتی از آجر و چمن مصنوعی یا بتن و چمن مصنوعی، ترکیب سنگ ریزه و قلوه سنگ می توانند گزینه های بی نظیری برای آن محسوب شوند. تمام این موارد مقاومت بالایی در برابر بارش، نور و دما دارند.

نکات مهم در انتخاب بهترین کفپوش حیاط خانه، باغ و ویلا

به عنوان یک جمع بندی کلی و با توجه به ویژگی های حیاط، برای انتخاب کفپوش حیاط خلوت و حیاط خانه ویلایی و باغ باید به چند مهم زیر توجه داشته باشید:

  • گزینه هایی را انتخاب کنید که در برابر بارش باران و برف و نم و رطوبت دچار فرسودگی نشوند
  • تردد زیاد و عبور خودرو و موتور و افراد نباید به سطح کفپوش آسیب وارد کند
  • زیبایی ظاهری از مهم ترین ملاک ها برای انتخاب کفپوش مناسب برای حیاط خانه ویلایی محسوب میشوند.
  • نوسانات دمایی و یخ زدگی و گرمای بیش از اندازه زیاد هیچ یک نباید منجر به تخریب کفپوش حیاط و محوطه ساختمان شوند
  • تابش خورشید و اشعه ماورابنفش نباید بر ساختار و کیفیت کفپوش تاثیر منفی ایجاد کند
  • تا حد امکان گزینه هایی را انتخاب کنید که با خیس شدن لغزنده نشوند.

سوالات متداول

برای کف حیاط چی خوبه؟
برای پوشش کف حیاط کفپوش های ضد آب و مقاوم در برابر تابش نور خورشید بهترین انتخاب هستند. کفپوش سنگی، موزاییک، spc، چوب پلاست، ترمووود، بتن، واش بتن، آجر، چمن مصنوعی، اسلیت و سنگ تالت از جمله کفپوش های مناسب حیاط هستند.
چوب برای کف پوش حیاط ویلا شمال مناسبه؟
با توجه به نم و رطوبت زیاد شهرهای شمالی ایران، بهتر است چوب طبیعی و فراوری شده تا حد امکان برای حساط استفاده نشود. پوشش های سنگی و بتنی گزینه مناسب تری برای حیاط باغ و ویلا هستند.

منبع: yard florring

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا