تبلیغات

باز کردن در ضد سرقت، چطور درب ضد سرقت را بدون کلید باز کنیم

قفل در ضد سرقت به‌دلیل اهمیتی که در تامین امنیت ساختمان‌ها دارد، یکی از مهم‌ترین اجزای آن به‌حساب می‌آید. این قفل‌ها در کنار چهارچوب و روکش، مثل سدّی هستند که باز کردن در ضد سرقت را به دست افراد غریبه، ناممکن می‌کنند. با این وجود، در برخی شرایط و به دلایل مختلفی، ممکن است که افراد کلید درب خود را گم کنند و به دنبال راهی باشند که بتوان این قفل‌ها را بدون کلید باز کرد. برای این کار ابتدا لازم است با این قفل‌‌ها و ویژگی‌هایشان آشنا بشوند و سپس درصورت امکان، آن‌ها را بدون کلید باز کنند. با ایستادر همراه باشید تا به این قفل‌ها و روش بازکردن درهای امنیتی بپردازیم.

چطور درب ضد سرقت را بدون کلید باز کنیم؟

آشنایی با قفل درهای ضد سرقت

برای باز کردن در ضد سرقت، باید از مهم‌ترین مانع آن یعنی قفلش عبور کرد و افرادی که قصد این کار را دارند، باید بدانند که قفل این درها با سایر درها کاملا متفاوت است و نمی‌توان به‌راحتی آن‌ها را گشود. مهم‌ترین تفاوت قفل در امنیتی با درهای دیگر در زبانه‌های آن است که معمولا تعداد آن‌ها بیشتر است و هنگام چرخاندن کلید، زبانه‌ها در جهات مختلف قرار می‌گیرند و همین، بازکردن آن‌ها را دشوار می‌کند. علاوه‌بر این، ساختار بسیار محکمی دارند و از مواد باکیفیت‌تری ساخته می‌شوند. امروزه قفل‌های در ضد سرقت تنوع زیادی دارند و به شکل‌های مختلفی مثل قفل‌های هوشمند، چنگکی، 14 زبانه، کتابی و… در بازار و فروشگاه‌هایی مثل ایستادر موجود هستند که برای بازکردن هر یک، باید با توجه به نوع آن‌ها، عمل کرد.

باز کردن در ضد سرقت بدون کلید

درصورتی که قفل از نوع کلیددار باشد، برای باز کردن در ضد سرقت بدون کلید، باید به وضعیت آن توجه کرد؛ یعنی باید دید درب، فقط بسته شده است یا علاوه‌بر بسته‌شدن، قفل است؟؛ زیرا بازکردن درب، در هر یک از این وضعیت‌ها، متفاوت است و در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت:

در ضد سرقتی که فقط بسته شده است و قفل نیست

این ساده‌ترین وضعیت است که می‌توان آن را با روشی ساده، به کمک یک کارت انجام داد. به این منظور لازم است مراحل زیر طی شود:

  • داشتن یک کارت سخت، اما منعطف مثل کارت بانکی؛
  • قراردادن کارت در درز عمودی بین درب و چهارچوب آن؛
  • کشیدن کارت به‌سمت پایین و همزمان فشاردادنش به سمت داخل؛
  • ادامه‌دادن این کار تا بازشدن درب.

البته نکتۀ لازم به ذکر این است که چون قفل‌ها و ساختار درهای امنیتی کمی پیچیده‌ترند، این روش ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ اما حتما کارآمد و گره‌گشاست.

در ضد سرقتی که هم بسته شده است، هم قفل است

این وضعیت، وضعیت دشواری است که هرگز نمی‌توان با آن مثل درهای معمولی برخورد کرد و درب ضد سرقت را به روش‌های مرسوم بدون کلید، گشود. وزن در ضد سرقت، ساختارش، قفلش و… این اجازه را نمی‌دهد. درواقع می‌توان گفت همین‌جاست که فرق یک در امنیتی با در معمولی مشخص می‌شود؛ زیرا بازکردن دری که هم بسته و هم قفل باشد، کار افراد عادی نیست و برای جلوگیری از ورود هرگونه ضربه و آسیب به در و قفل آن، توصیه می‌شود صاحبان در از اقدامات خودسرانه بپرهیزند و به سراغ افراد متخصص در این زمینه بروند تا آن‌ها با ابزار مخصوص اقدام به باز کردن در ضد سرقت کنند.

سخن پایانی

درهای ضد سرقت ایستادر، به‌دلیل امنیت بالا و استحکامی که دارند، از آن دسته درهایی هستند که بازکردنشان بدون کلید می‌تواند چالش برانگیز بشود. درصورتی که به هر دلیلی کلید در گم شد، افراد برای باز کردن در ضد سرقت بدون کلید، باید به نوع قفل آن توجه کنند و سپس با توجه به وضعیت در و اینکه فقط بسته شده است یا علاوه‌بر بسته‌بودن قفل هم هست، اقدام به حل مشکل کنند.

زعیم

با کلماتی که چون نگین می‌درخشند، قصه‌ها را بر صفحه می‌نگارم و با جادوی سئو، راه را برای دیده شدنشان هموار می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا