اجزای چیدمان و دکوراسیونکفپوش

کفپوش شیشه ای چیست؟ (40 مدل انواع کفپوش شیشه،مزایا، معایب )

کفپوش شیشه ای یکی از جدیدترین، جذاب ترین و تاثیر گذارترین ایده ها در طراحی مدرن داخلی در میان سایر انواع کفپوش می باشد که جلوه ای منحصر به فرد را در منازل مسکونی و محیط های اداری و تجاری ایجاد میکند. امروزه معماران و سازندگان ساختمان توجه زیادی به استفاده از کفپوش ها در اجرای ساختمان های شیک و مدرن داشته و تنوع بالایی در آنها به چشم میخورد. در این مطلب به مزایا و معایب، کاربرد و ویژگی های کفپوش شیشه ای لمینت، کاشی، طرحدار، کریستال، هوشمند، حکاکی شده و آکرلیک، اکلیلی و سه بعدی و مدل های جدید آنها اشاره خواهیم داشت. با مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

کفپوش شیشه

کفپوش شیشه ای چیست؟

در گذشته شیشه تنها در دیوارها به عنوان پنجره برای نور رسانی به داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگرفت، اما به مرور به خاطر مزایا و ویژگی های خاص آن در انتقال نور، به سقف و کف خانه ها نیز راه پیدا کرد . امروزه با پیشرفت صنعت شیشه و ورود شیشه های نشکن به بازار از این محصول می توان به راحتی در کف منازل، راه پله ها، سقف و دیوار ها استفاده کرد و خانه خود را بزرگتر، روشن تر و منحصر به فردتر نمود. این کفپوش ها از شیشه های سکوریت رنگی و ساده یا نمونه های طرح دار و مات با ضخامت زیاد ساخته شده و به دلیل مقاومت بالا در گروه شیشه های ضد گلوله قرار دارند.

کفپوش شیشه ای چیست؟

انواع کفپوش های شیشه ای

با توجه به اینکه کف پوش های شیشه ای در دنیای مدرن این روزها جای خود را بیش از پیش در صنعت مد باز نموده است. لذا سازندگان این کف پوش ها نیز در جهت تنوع محصولات و رضایت مشتریان خود گام های بلندی برداشته اند. از جمله این موارد می توان به وجود کفپوش با سایز های مختلف با طرح های کاشی کوچک گرفته تا نمونه های یک تکه کف اتاق با طرح های مختلف اشاره کرد. شیشه های مورد استفاده در این کفپوش ها نه تنها از نظر جنس و ضخامت، بلکه بر اساس رنگ نیز تنوع بالایی دارند. به همین دلیل برای سلیقه های مختلف و متناسب با نوع دکوراسیون داخلی می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود.

  بهترین کفپوش اتاق کودک چیست؟

از دیگر انواع آن می توان به کفپوش های شفاف یا کدر اشاره نمود که نوع کدر آن میتواند برای قسمت هایی که نیاز به حفظ حریم شخصی افراد می باشد استفاده گردد.

انواع کفپوش شیشه

کفپوش لمینت شیشه ای

این کفپوش ها از دو لایه شیشه سکوریت با ابعاد یکسان تشکیل شده که توسط یک لایه پی وی سی به یکدیگر متصل شده است . مزیت این نوع کفپوش این است که در صورت شکسته شدن ذرات آن از هم جدا نمی شود و هیچ آسیبی به فرد نمی زند.

کفپوش کاشی شیشه ای

به دلیل جلوه بسیار زیبا و منحصر به فرد کاشی های طرح دار که در معماری ایرانی نیز جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد، تلفیقی از شیشه و کاشی را در کفپوش ها می توان مشاهده نمود. این کفپوش ها از نظر ابعاد و رنگ و طرح تنوع بسیار زیادی داشته و استفاده از آنها در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند . تمیز شدن آسان، درخشندگی زیاد و مقاومت و جذابیت بالا از مهم ترین مزایای کفپوش کاشی شیشه ای به شمار میروند.

کفپوش کاشی شیشه ای

کاشی شیشه ای

کفپوش های شیشه ای طرح دار (سندبلاست)

از نمونه های پرکاربرد و متفاوت شیشه می توان به شیشه های سندبلاست اشاره نمود که زیر مجموعه ای از شیشه های سکوریت به شمار می روند. این شیشه ها قابلیت اجرای طرح های کاملا سفارشی به صورت شفاف و مات را دارا بوده و از نظر مقاومت در سطح بالایی قرار دارند. طرح مورد نظر شما توسط دستگاه کاتر پلاتر ایجاد شده و بعد از پاشیده شدن پودر سیلیس با پمپ های فشار قوی روی شیشه آماده نصب در منزل می گردد.

کفپوش شیشه ای طرحدار سندبلاست

کفپوش های  کریستال

شیشه های کریستال شامل سه گروه اصلی فلوت، سوپر کلیر و کریستال می باشند که نوع کریستال یا اکسترا کلیر با بیشترین شفافیت در ضخامت های 6 تا 20 میل تولید می گردد. این کفپوش ها برای مکان هایی مناسب است که مشتری به دنبال دیده شدن زیر کف و طبقات زیرین باشد. از جمله موارد کاربرد این کفپوش ها می توان به محیط های تجاری و کاری و منازلی اشاره نمود که زیر کفپوش طراحی خاصی شده یا طبقه زیرین استخر یا گلخانه تعبیه شده است.

کفپوش شیشه ای اسید کاری شده

در شیشه این کفپوش ها طرح توسط پمپ های بسیار قوی و با پاشیدن اسید مخصوص شیشه روی آن تشکیل می شود که طرفداران خاص خود را دارد.

  نحوه نصب دیوارپوش ماربل شیت (آموزش گام به گام و فیلم)

کفپوش آکرلیک

کفپوش شیشه ای حکاکی شده

طرح این شیشه ها توسط دستگاه هوشمند و به طور برجسته روی شیشه حکاکی میشود که در بسیاری از شرکت ها این کفپوش ها جهت تبلیغات نصب می گردد.

کفپوش شیشه ای هوشمند

کفپوش شیشه ای هوشمند در جهان به عنوان برترین طرح کفپوش معرفی شده است. عملکرد آن به گونه ای است که با استفاده از ریموت، شیشه از حالت مات به شفاف و برعکس تبدیل می شود. این نوع کفپوش با انرژی الکتریکی عمل نموده و در حالت کلی قیمت بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارند. با توجه به قیمت نسبتا زیاد کفپوش های هوشمند از آنها تنها در بخش های کوچکی از ساختمان استفاده می گردد.

کفپوش شیشه ای هوشمند

کفپوش های شیشه ای اکریلیک

همان طور که از نام این گروه مشخص است، با استفاده از رنگ های آکرلیک و قلم طرح های منحصر به فرد و سفارشی بر روی آنها ایجاد می گردد. به عبارت دیگر، این نوع کفپوش ها یک اثر هنری است که طرح های دلخواه شما را در کف سالن پذیرایی، اتاق خواب یا دفتر کار ایجاد میکند.

کفپوش شیشه ای اکلیلی

این کفپوش ها دارای محبوبیت زیادی بوده و استفاده از رنگ اکلیلی در شیشه این کف پوش ها این نوع را به کفپوش های لاکچری معروف کرده است.

کفپوش اکلیلی

مزایای کفپوش شیشه ای

مانند کفپوش پی وی سی و غیره، بدون شک استفاده از شیشه در کف ساختمان مزایای متعددی به همراه داشته و به همین دلیل با استقبال زیادی مواجه شده اند. از مزایای کفپوش های شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کفپوش های شیشه ای در خانه زیبایی منحصر به فردی را به خانه شما می دهد
  •  قابلیت دید طبقات زیرین همراه نوررسانی به آنها
  • کفپوش ها دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، عایق در برابر انرژی و گرما و با طول عمر بالاست .
  • طرح های برجسته روی شیشه مانع از سر خوردن روی آنها میشود.
  • قابلیت تبدیل کف منزل به ویترین موجودات زنده مثل آکواریوم یا تراریوم  یا حتی خرده های چوب یا سنگ
  • فراهم شدن امکان نور پردازی از کف با این کفپوش ها
  • تمیز شدن و قابلیت شستشوی آسان و عدم ایجاد لک
  • استفاده بهینه از نور و بزرگ دیده شدن فضای منزل در آپارتمان های کوچک

مزایا کفپوش شیشه

معایب کفپوش شیشه ای

به عنوان محدودیت و ویژگی های منفی این کفپوش ها می توان به قیمت گران آنها اشاره نمود. به دلیل گران بودن شیشه های ضد گلوله و لمینت و سند بلاست، قاب و فریم مخصوص به کار رفته و همچنین هزینه نصب و اجرا در حالت کلی کفپوش شیشه ای گران می باشد. لذا اگر به دنبال گزینههای ارزان تر می باشید، بهتر است از کفپوش اپوکسی، پارکت و غیره استفاده نمایید.

  ماربل شیت بین کابینتی چیست؟ (ویژگی ها، مزایا، معایب)

علاوه براین، این کفپوش ها گزینه خوبی به عنوان کفپوش مناسب اتاق کودک به شمار نمی رود. چون لطفات و نرمی کافی برای کودکان را نداشته و در صورت زمین خوردن ممکن است بدن آنها دچار آسیب شود.

معایب شیشه برای کفپوش

باورهای اشتباه درباره کفپوش شیشه ای

درباره کفپوش های شیشه ای باور های غلط زیادی وجود دارد که از جمله این تصورات اشتباه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • باور غلط اینکه، این کفپوش ها مقاومت کمتری نسبت به کفپوش های دیگر دارند! در مورد این باور غلط باید گفت با توجه به اینکه پنل های کفپوش های شیشه ای اغلب توسط دو یا سه قطعه شیشه آبدیده لمینیت شده و ضد گلوله ساخته شده و خود در سازه ای قرار میگیرد که مقاوم بوده و لذا این تصور اشتباهی می باشد.
  • باور اشتباه دوم این است که کفپوش ها را نمی توان در محل هایی که امکان خیس شدن هست نصب نمود، چون باعث سُر خوردن افراد میشود. لازم به ذکر است که بیشتر این کفپوش ها توسط تکنیک های متنوع دارای برجستگی هایی در سطح رویی برای جلوگیری از لیز خوردن افراد هستند .
  • باور غلط سوم اینکه استفاده از این نوع کفپوش ها دارای حریم خصوصی نمی باشند! اما لازم به ذکر است که کف پوش های نوع کدر نیز جهت پوشش نیاز این افراد ساخته شده است.  دیگر باور های غلطی نیز وجود دارد که هیچ کدام از این باورها درست نبوده و در صورت انتخاب درست و با کیفیت این کفپوش برای محل مورد نظر و نصب صحیح آن باعث جلب رضایت کامل در مشتری می گردد.

کف شیشه ای

کاربرد کفپوش شیشه ای

امروزه با توجه به استقبال طراحان از این نوع کف پوش ها سازندگان و تولید کنندگان این صنعت با تولید انواع این کف پوش ها عرصه را برای استفاده این نوع کفپوش در تمامی نقاط داخل و خارج از ساختمان فراهم نموده اند. از جمله موارد کاربرد این کفپوش می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • کفپوش شیشه ای منزل (سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب)
  • استفاده در کف ساختمان های اداری و دفتر کار
  • قابل استفاده در رستوران، هتل، کافی شاپ
  • استفاده در کف طبقات ساختمان های تجاری و اداری

کاربرد کفپوش شیشه ای

مدل های کفپوش شیشه ای جدید

مدل کفپوش شیشه

سالن کف شیشه ای

اتاق کف شیشه ای

مدل آشپزخانه کف شیشه ای

مدل سالن کف شیشه

مدل جدید کفپوش شیشه سالن پذیرایی

مدل کفپوش شیشه برای اتاق کار

مدل ویلا کف شیشه ای

مدل راهرو کف شیشه

مدل کف شیشه دو طبقه

مدل جدید اتاق کف شیشه ای

مدل نمایشگاه کف شیشه ای

کفپوش شیشه ای لابی هتل

مدل اتاق خواب کف شیشه

کف شیشه کاشی

مدل کفپوش شیشه ای تایلی

مدل تراس کف شیشه ای

سالن پذیرایی کف شیشه

مدل جدید اتاق کف شیشه ای

مدل راهرو با کف شیشه ای

کفپوش شیشه ای برای سرویس بهداشتی و حمام

اتاق کف شیشه ای

مدل جدید اتاق با کف شیشه

کفپوش شیشه ای لوکس

کفپوش شیشه ای کوچک

مدل کفپوش شیشه بین طبقه

مدل کفپوش لاکچری شیشه

 

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. واقعا کفپوش گلس نشکنه؟ خیلی خاص و قشنگن اما بنظرم ترس از شکستن این مدل باعث میشه زیاد کاربرد نداشته باشن

    1. شیشه های مورد استفاده کاملا نشکن و ضد گلوله هستن و با خیال راحت میشه ازشون در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد

    1. سلام
      بله یکی از بهترین گزینه ها برای محیط های کاری لوکس استفاده از شیشه هست و از نظر نظافت حتی راحت تر از سایر کفپوش هاست

    1. کفپوش های شیشه ای جزو گرون ترین و لوکس ترین متریال ها برای دیزاین به شمار میرن. بله برای منزل گرون هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا