مبلمان و سرویس چوب

بالش بالستر Bolster چیست و چه کاربردی دارد؟ + 20 مدل

بالش بالستر Bolster به بالش های گرد و استوانه ای گفته میشود که روی مبلمان و تخت در کنار کوسن استفاده میشوند. این نوع بالشت برای ایرانی ها چیز جدیدی نیست و در بین لحاف و تشک مادر بزرگ ها می تون نمونه هایی از آن را مشاهده کرد. مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه مدل های متنوع بالسترهای فانتزی، کودکانه، سنتی مناسب برای یوگا، استراحت و کودک را ارائه خواهد داد.

بالشت بالستر

بالش بالستر Bolster چیست؟

در فیلم و سریال های نه چندان قدیمی ایرانی و ترک و شرقی بدون شک بالش های استوانه ای را مشاهده خواهید کرد که در طرح های سنتی روی مبلمان و سرویس چوب و نیمکت و تخت خواب استفاده میشود. این بالشت های استوانه ای که به نام بالشت شکلاتی نیز شناخته میشوند، در واقع همان بالستر هستند. به دلیل ساختار استوانه ای و منحنی این نوع بالشت، گزینه ای ایده آل برای استراحت بوده و زیر گردن و پا و کمر قرار میگیرند.

بالش bloster

کاربرد بالشت بالستر

بالستر گزینه ای ایده آل برای ریلکس کردن به شمار می رود و به همین دلیل کاربرد زیادی داشته و برای محیط های مختلف می توان از آن استفاده نمود. از بهترین موارد کاربرد بالشت بالستر Bolster می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

بالش بالستر برای یوگا

یکی از اصلی ترین موارد کاربرد بالسترها در یوگا می باشد. بالشت های استوانه ای با حجم کم زیر کمر و زانو آرامش خاصی را برایتان به همراه خواهند داشت. در حالت کلی بهتر است از بالسترهایی با حجم کم برای یوگا استفاده کنید تا کمر و پاها خسته نشوند.

  رومبلی سوزن دوزی چیست (راهنمای انتخاب مبل سوزن دوزی)

بالش بالستر برای یوگا

بالشت بالستر برای اتاق کودک

از دیگر موارد کاربرد این بالشت ها می توان به استفاده از آنها در سرویس خواب کودکان اشاره کرد. طرح های استفاده شده برای کودکان اغلب فانتزی و عروسکی بوده و از نظر رنگ بندی نیز جذاب می باشند. این بالشت ها برای نوزادان نیز گزینه ایده آلی بوده و به عنوان گارد تخت نیز مورد استفاده قرار میگیرند. چند نمونه و مدل بالش بالستر کودکانه و عروسکی را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

بالشت بالستر برای اتاق کودک

مدل بالستر جدید

بالش بالستر شکلاتی

مدل بالستر عروسکی

مدل بالستر فانتزی

عکس بالستر کودکانه

مدل بالشت بالستر عروسکی جدید

مدل بالستر سنتی

در فرهنگ ایرانی و شرقی بالسترها کاربرد زیادی دارند و در اغلب آنها از پارچه هایی با طرح های سنتی استفاده میشود. این نوع بالشت در سرویس خواب، نیکمت ها در کافه و رستوران های سنتی و ایرانی و روی مبلمان استفاده میشوند. با کمی خلاقیت می توان نمونه های بسیار زیبایی را با پارچه های سوزن دوزی و سنتی، مخمل و تکه دوزی شده تهیه کرد. چند مدل بالش بالستر سنتی را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مدل بالستر سنتی

عکس بالستر سنتی

بالستر سنتی

مدل بالش بالستر شیک

مدل بالشت بالستر چین دار

عکس بالستر فانتزی

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا