تبلیغات

ویژگی های بهترین قفل شرکتی + معرفی انواع آن

قفل‌کردن درب‌ها و محفظه‌ها برای امنیت هر فضایی ضروری است. اما از آنجا که شرکت‌ها، مکان‌های عمومی و یا نیمه‌عمومی محسوب می‌شوند، امنیت آن‌ها اهمیت بیشتری دارد.

قفل‌های شرکتی، قفل‌هایی هستند که امنیت آن‌ها برای یک شرکت کافی است و می‌توانند حفاظت کافی را از اتاق‌ها، کمد‌ها و فضاهای مختلف به عمل آورند. ما در این مقاله به ویژگی‌های بهترین قفل شرکتی پرداخته و به شما کمک می‌کنیم تا از میان انواع مختلف قفل، بهترین قفل شرکتی را انتخاب کنید.

اهمیت استفاده از بهترین مدل قفل شرکتی

استفاده از بهترین قفل شرکتی برای اطمینان از ایمنی و امنیت کارکنان، دارایی‌ها و اطلاعات محرمانه، بسیار ضروری است. یک قفل باکیفیت می‌تواند از دسترسی غیرمجاز به مکان‌های مختلف شرکت جلوگیری کند و خطر سرقت، خرابکاری و سایر موارد نقض امنیتی را کاهش دهد.

همچنین می‌تواند حس اعتماد و ایمنی کارکنان را زیاد کند که خود می‌تواند بهره‌وری و روحیه آن‌ها را افزایش دهد. بنابراین، سرمایه‌گذاری برای خرید بهترین قفل شرکتی، تصمیم عاقلانه‌ای است که می‌تواند مزایای بلندمدتی را برای کسب‌و‌کار فراهم کند.

اتاق مدیریت، یکی از مهم‌ترین اتاق‌ها موجود در شرکت است که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این اتاق به عنوان محلی که تصمیمات کلیدی درباره مسائل اساسی کسب و کار گرفته می‌شود و اسناد مهمی در آن نگهداری می‌شود، نیاز به سطح بالایی از امنیت دارد و مشخصا استفاده از قفل مناسب نیز اهمیت بالایی دارد.

قفل هوشمند اتاق مدیریت یکی از ابزارهای امنیتی پیشرفته است که امکانات ویژه‌ای برای مدیران و مسئولان فراهم می‌کند. این نوع قفل، با استفاده از تکنولوژی هوشمند، امکاناتی چون دسترسی از راه دور، مدیریت کاربران، و رصد فعالیت‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی قفل اتاق مدیریت، می‌توان گفت که این ابزار جزو واجبات هر اداره‌ای است.

انواع قفل شرکتی

قفل‌های شرکتی انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها مکانیکی و برخی دیگر هوشمند و دیجیتال هستند. با توجه به اهمیت امنیت شرکت‌ها در چند سال اخیر، قفل‌های دیجیتال رونق زیادی یافته‌اند و انواع آن‌ها در زمره بهترین قفل شرکتی محسوب می‌شوند. ما در اینجا انواع قفل‌های شرکتی، از مکانیکی گرفته تا دیجیتالی را معرفی می‌کنیم.

قفل Deadbolt

قفل‌های Deadbolt جزو ایمن‌ترین انواع قفل‌های مکانیکی هستند. آن‌ها از یک پیچ فلزی تشکیل شده‌اند که تا چهارچوب امتداد می‌یابد و نمی‌توان آن را به‌حالت باز منتقل کرد مگر با چرخاندن سیلندر قفل. ددبولت ها معمولا در انواع تک سیلندر و دو سیلندر عرضه می‌شوند.

قفل دستگیره اهرمی (Lever Handle Locks)

این قفل‌ها ساده‌ترین و مرسوم‌ترین قفل‌ها محسوب می‌شوند؛ دارای یک دستگیره اهرمی در دو طرف داخلی و خارجی درب هستند و توسط کلید باز و بسته می‌شوند. اگرچه برخی از شرکت‌ها هنوز از این نوع قفل استفاده می‌کنند، اما امنیت آن‌ها کم است و استفاده از آن‌ها در شرکت توصیه نمی‌شود. حتی استفاده از مدرن‌ترین دستگیره اهرمی هم نمی‌تواند امنیت تضمین‌شده ارائه کند.

قفل رمزی (Keypad Locks)

این قفل‌ها دیجیتالی هستند و از کاربران می‌خواهند که برای دسترسی به اتاق یا یک فضای خاص، یک کد عددی را روی صفحه کلید وارد کنند. استفاده از این نوع قفل‌، ساده است و می‌توان آن‌ها را با چندین کد کاربری برنامه‌ریزی کرد. قفل رمزی برای شرکت‌های کوچک تا متوسط مناسب است. با این حال، از آنجا که رمزها قابل حدس‌زدن هستند، برخی این نوع قفل را بهترین قفل شرکتی نمی‌دانند.

انواع قفل شرکتی

لازم به ذکر است که برخی از قفل‌های رمزی، دستگیره‌ای هم هستند. این قفل‌ها پس از وارد‌کردن رمز با استفاده از دستگیره باز می‌شوند. اما این دستگیره‌ها نسبت به دستگیره‌های مکانیکی که پیش از این توضیح دادیم بسیار ایمن‌تر بوده و باارزش‌ترین دستگیره محسوب می‌شوند.

قفل‌های بیومتریک(Biometric Locks)

قفل‌های بیومتریک که از فناوری اثر انگشت، عنبیه یا تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند، امروزه به عنوان مدرن ترین دستگیره در بازار شناخته می‌شوند. چرا که سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهند، و به ویژگی‌های بیولوژیکی منحصر‌به‌فرد افراد متکی هستند.

قفل‌های بیومتریک راحت هستند و نیاز به کلید یا کد را برطرف می‌کنند، اما نصب آن‌ها می‌تواند گران باشد. این قفل‌ها از انواع بهترین قفل شرکتی محسوب می‌شوند و می‌توانند دسترسی کنترل‌شده‌ای را برای کارمندان تامین کنند.

قفل‌های دارای بلوتوث (Bluetooth-enabled Locks)

این قفل‌ها را می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث باز کرد. آن‌ها راحتی را ارائه می‌دهند زیرا کاربران می‌توانند بدون کلید یا کد فیزیکی قفل درب‌ها را باز کنند. دسترسی به قفل را می‌توان به‌راحتی از طریق یک برنامه تلفن همراه مدیریت و نظارت کرد. با این حال، آن‌ها ممکن است مستعد هک یا رهگیری سیگنال بلوتوث باشند.

قفل‌های RFID یا کارتی

قفل‌های RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) از برچسب‌ها یا کارت‌های RFID برای اعطای دسترسی استفاده می‌کنند. کاربران فقط باید کارت RFID یا جاکلیدی خود را نزدیک قفل تکان دهند تا قفل آن باز شود. این قفل‌ها ایمن هستند، با این حال، ممکن است در برابر شبیه‌سازی غیرمجاز کارت‌های RFID آسیب‌پذیر باشند.

قفل‌های هوشمند دارای وای‌فای

این قفل‌ها بهترین قفل شرکتی محسوب می‌شوند و امکانات و امنیت آن‌ها بسیار زیاد است. قفل‌های هوشمند را می‌توان از راه دور و از طریق یک شبکه Wi-Fi کنترل و نظارت کرد. آن‌ها انعطاف‌پذیری و راحتی را ارائه می‌دهند و به مدیران اجازه می‌دهند تا از راه دور دسترسی را لغو یا اعطا کنند.

آن‌ها گزارش کاملی از ورود و خروج افراد ثبت کرده و به تلفن همراه مدیر ارسال می‌کنند. همچین می‌توانند توسط دستیارهای هوشمند گوگل یا اپل کنترل شوند. اگرچه گران‌تر هستند، اما فقل‌های هوشمند یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده برای حفظ امنیت شرکت محسوب می‌شوند.

بهترین قفل شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین قفل شرکتی باید تا حد امکان ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • امنیت بالا: قفل‌هایی با ویژگی‌های امنیتی قوی، مانند قفل‌های دیجیتال می‌توانند امنیت شرکت را تضمین کنند. در میان قفل‌های دیجیتال هم به‌دنبال قفل‌هایی باشید که بیشترین مکانیزم‌های امنیتی را دارند.
  • دوام: قفل‌های شرکتی باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که در برابر استفاده زیاد و تلاش‌های احتمالی برای ورود غیرمجاز مقاومت کنند. قفل‌هایی را انتخاب کنید که از مواد باکیفیت مانند فلز یا فولاد ساخته شده باشند و کیفیت ساخت بالایی داشته باشند. ضمانت و گارانتی، نمادهایی از دوام قفل هستند.

ویژگی های بهترین قفل شرکتی

  • اعطای سطوح کنترلی: افرادی که به اتاق‌های خاص شرکت دسترسی دارند، معمولا تغییر می‌کنند و یا ممکن است دسترسی آن‌ها در برخی از ساعات ضروری باشد. لازم است قفلی را انتخاب کنید که بتوانید از طریق آن دسترسی‌ها را کنترل کرده، سلب و یا اعطا کنید و همچنین ساعت آن را تنظیم نمایید. برای این امر، قفل‌های دیجیتال، بهترین گزینه هستند.
  • راحتی استفاده: رفت و آمد در اتاق‌های مختلف شرکت زیاد است و بهترین قفل شرکتی قفلی است که در عین حفظ امنیت، سرعت رفت‌و‌آمد و راحتی آن را افزایش دهد. قفل‌های دیجیتال در این زمینه پیشتاز هستند؛ اما اگر قفل‌های سنتی را انتخاب می‌کنید، لازم است به‌آسانی باز و بسته شوند.
  • ادغام با سیستم‌های امنیتی: با ارزش ترین دستگیره موجود در بازار قفل و دستگیره‌ای است که با سیستم‌های امنیتی موجود مانند سیستم‌های هشدار، دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های کنترل دسترسی یکپارچه شوند. چرا که با ادغام تمامی این سیستم‌ها زندگی راحت‌تر و بی دغدغه برای ساکنان ایجاد می‌شود که این ویژگی را می‌توانید در مدل‌های قفل‌های هوشمند پیدا کنید.

چرا قفل شرکتی هوشمند انتخاب بهتری است؟

همان‌طور که در قسمت بالا دیدید، قفل‌های دیجیتالی و مخصوصا هوشمند، گزینه بسیار بهتری برای شرکت‌ها هستند. اما اگر هنوز برای خرید قفل هوشمند شرکتی قانع نشده‌اید، ما در اینجا دلایل برتری قفل هوشمند را نسبت به قفل مکانیکی برمی‌شماریم.

  • راحتی استفاده: قفل‌های هوشمند نیاز به کلیدهای فیزیکی را که ممکن است گم شوند، دزدیده شوند یا کپی شوند را برطرف می‌کند. در عوض، پرسنل مجاز، می‌توانند از تلفن‌های هوشمند، کارت‌های مخصوص یا کدهای پین برای بازکردن قفل درب‌ها استفاده کنند که بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است.
  • امنیت بیشتر: قفل‌های هوشمند اغلب دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند رمزگذاری، تشخیص دستکاری و احراز هویت دو مرحله‌ای هستند که امنیت بیشتری را ایجاد می‌کنند. علاوه‌بر این، امکان نظارت از راه دور، امنیت را در زمان عدم حضور فیزیکی تضمین می‌کند.
  • ارائه گزارش استفاده: قفل‌های هوشمند می‌توانند گزارش‌های دقیقی از ورود و خروج افراد و زمان آن و همچنین تلاش برای ورود غیرقانونی در اختیار قرار دهند و بهترین قفل شرکتی محسوب می‌شوند.
  • ادغام با سایر تجهیزات هوشمند: قفل‌های هوشمند می‌توانند به‌راحتی با سیستم‌های کنترل دسترسی ادغام شوند و همچنین با سایر وسایل هوشمند احتمالی، مانند چراغ راه‌پله، دوربین فیلم‌برداری و… هماهنگ گردند.
  • کنترل از راه دور: با قفل‌های هوشمند، مدیران می‌توانند از راه دور درب‌ها را کنترل کرده و باز و بسته کنند.

سخن آخر

یک قفل‌ خوب، نقش مهمی در ایمنی شرکت‌ بازی می‌کند. بهترین قفل شرکتی قفلی است که بیشترین امنیت را فراهم سازد و در عین حال استفاده از آن راحت بوده و امکانات متعددی داشته باشد. قفل‌های هوشمند شرکتی، معمولا بسیار بهتر از انواع مکانیکی هستند؛ زیرا می‌توانند ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را فراهم کرده و در عین حال راحتی و امنیت بیشتری داشته باشند.

برای ما بنویسید که از چه قفل‌هایی برای شرکت خود استفاده می‌کنید و آیا از آن‌ها راضی هستید یا نه؟ اگر از قفل‌های هوشمند استفاده می‌کنید، نوع آن‌ها و مزایایی را که برای شما داشته‌اند را با ما به اشتراک بگذارید.

زعیم

با کلماتی که چون نگین می‌درخشند، قصه‌ها را بر صفحه می‌نگارم و با جادوی سئو، راه را برای دیده شدنشان هموار می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا