طراحی فضاهای بیرونی

ایده تبدیل بالکن به اتاق کودک با وسایل ساده

تبدیل بالکن به اتاق کودک یکی از ایده های بسیار عالی است که اغلب افراد از آن غافل هستند. فضای بدون استفاده بالکن با چند راهکار ساده می تواند به اتاق کودک بسیار جذاب تبدیل شود. در این بخش از مطالب طراحی فضاهای بیرونی دکونیوز نحوه تبدیل بالکن به اتاق کودک، ایده و مدل های جذاب اتاق کودک بالکنی در این زمینه را ارائه خواهیم داد.

ایده تبدیل بالکن به اتاق کودک

رعایت ایمنی؛ اولین گام در تبدیل بالکن به اتاق کودک

یکی از مهم ترین گام ها در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، رعایت تمام اصول ایمنی و امنیت است. با توجه به اینکه جلوی بالکن باز است، والدین ترجیح می دهند کودکان تا حد امکان در این فضا حضور نداشته باشند. این در حالیست که با استفاده از انواع نمای بالکن جلوی ساختمان می توان این فضا را کاملا ایمن کرد.

اتاق کودک بالکنی

با نصب شیشه بالکن می توان این بخش را براحتی به اتاق تبدیل کرد. شیشه های بالکنی دارای تنوع بالایی هستند و بهترین نوع آنها مدل های ثابت و ساده است. این نوع شیشه کاملا شبیه به پنجره اتاق هستند و پیشنهاد می کنیم نوع قاب دار را انتخاب کنید.

اتاق بچگانه در بالکن

تبدیل بالکن به اتاق کودک

تبدیل بالکن به اتاق کار

عایق بندی دیوار

برای ایجاد محیطی آرام با دمای استاندارد برای بچه ها در بالکن، عایق بندی دیوارها را باید جدی گرفت. با استفاده از شیشه های دوجداره می توان تا حد زیادی از ورود آلودگی صوتی به داخل جلوگیری کرد. علاوه براین، شیشه های دوجداره عایق حرارت و نم و رطوبت نیز هستند. برای سایر دیوارها می توانید از انواع دیوارپوش بالکن استفاده کنید. این دیوارپوش ها مقاومت بالایی داشته و تنوع رنگ و طرح بالای آنها شرایط را برای استفاده در اتاق کودک فراهم می کند.

اتاق کودک در بالکن

انواع بالکن و تراس در معماری

توجه به نور اتاق

بعد از پوشاندن جلوی بالکن با شیشه، گام بعد نصب پرده مناسب برای جلوگیری از ورود نور زیاد است. برای حفظ حریم شخصی و جلوگیری از آزار و اذیت چشم با نور آفتاب می توان پرده روی پنجره نصب کرد. با انتخاب پرده خوش طرح و رنگ می توان زیبایی، حفظ حریم شخصی و اسایش برای مطالعه و استراحت را برای کودک در اتاق بالکنی فراهم کرد.

نورپردازی بالکن برای اتاق بچه ها

تبدیل بالکن به آشپزخانه مخفی

قفسه بندی دیوار اتاق کودک بالکنی

نکته بسیار مهم دیگری که باید در تبدیل بالکن به اتاق کودک توجه داشت، قفسه بندی دیوارها است. با توجه به کم بودن فضای بالکن، شلف های روی دیوار می توانند برای چیدمان وسایل اتاق استفاده شوند و تاثیر زیادی بر نظم و زیبایی محیط خواهند داشت.

قفسه بندی دیوار اتاق کودک بالکنی

استفاده از کفپوش مناسب

با توجه به اینکه کودکان علاقه زیادی به نشستن روی زمین و بازی دارند، در نتیجه باید به کفپوش دقت داشته باشید. تمام انواع کفپوش برای بالکن مناسب اتاق بچه ها نیست و تا حد امکان متریال های نرم بدون سطح صاف و صیقلی را می توانید انتخاب کنید. چمن مصنوعی، موکت، فرش و کفپوش گرانولی همگی مناسب هستند.

استفاده از کفپوش برای اتاق کودک بالکنی

از دیگر نکاتی که برای تبدیل بالکن به اتاق کودک باید به آن توجه داشت، استفاده از وسایل چند منطوره، قرار دادن میز مطالعه در فضای خالی زیر پنجره، انتخاب رنگ بندی مناسب اشاره کرد. همچنین می توانید از انواع گل و گیاه بالکنی برای جلوه بهتر اتاق بچه ها استفاده کنید.

مدل اتاق کودک در بالکن

اتاق کودک در تراس

اتاق کودک در بالکن

مدل اجرای اتاق کودک در تراس و بالکن

دیزاین اتاق کودک در تراس

اتاق بچه در بالکن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا