طراحی فضاهای بیرونی

32 مدل و ایده تبدیل بالکن به اتاق کار با کمترین هزینه

تبدیل بالکن به اتاق کار یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای استفاده بهینه از فضای بدون استفاده تراس و بالکن است. کافیست با متریال هایی از قبیل شیشه های بالکنی، ورق های پلی کربنات و موارد مشابه جلوی بالکن را بپوشانید. سپس وسایل اتاق کار را به بالکن انتقال داده و با ایده پردازی چیدمان حرفه ای را برای آن انجام دهید. در این بخش از مطالب طراحی فضاهای بیرونی دکونیوز جدیدترین مدل و ایده تبدیل بالکن و تراس به اتاق کار و کارگاه کوچک با کمترین هزینه ارائه خواهیم داد.

اتاق کار بالکنی

پوشاندن جلوی بالکن؛ اولین گام تبدیل کردن بالکن به اتاق کار

با توجه به اینکه جلوی بالکن ها باز است، برای تبدیل آن به دفتر کار و کارگاه ابتدا باید آن را پوشاند. برای نمای بالکن جلوی ساختمان و پوشاندن آن می توان از پنجره های بالکنی استفاده کرد. این پنجره ها در انواع مختلف تک جداره و دوجداره تولید می شوند و می توان براحتی برای استفاده از هوای آزاد آن را باز و بسته کرد. علاوه براین می توان از ورق های پلی کربنات، طلق و حتی برزنت استفاده کرد. بهترین انتخاب، شیشه های بالکنی است، چون مقاومت بالایی دارند و جلوه ظاهری ساختمان را خدشه دار نمی کنند.

پوشاندن جلوی اتاق کار بالکنی

شیشه بالکنی برای اتاق کار در تراس

100 مدل جدید طراحی تراس و بالکن

نصب شلف روی دیوار

با توجه به اینکه اغلب بالکن ها باریک هستند، فضای کمی برای چیدمان وسایل اتاق کار دارید. در نتیجه نباید از فضای خالی روی دیوارها غافل شد. با نصب چند شلف می توان فضای روی دیوار را به کتابخانه نیز تبدیل کرد. در کنار وسایل اتاق کار، قرار دادن چند گلدان روی این شلف ها فضا را قطعا جذاب تر می کند.

قفسه بندی دیوار اتاق کار در بالکن

نصب شلف روی دیوار برای تبدیل تراس به اتاق کار

استفاده از کفپوش برای اتاق کار بالکنی

نکته بسیار مهم بعدی، توجه به کفپوش برای بالکن است. بالکن ها متراژ کمی دارند، در نتیجه می توان با پرداخت هزینه اندک برای کف آن از کفپوش های بسیار متنوع و باکیفیت از قبیل ترموود، چمن مصنوعی، پارکت و کفپوش پی وی سی استفاده کرد. اگر قصد دارید فضای اتاق کار در بالکن رسمی باشد، از کفپوش پی وی سی، چوب و پارکت می توانید استفاده کنید. برای ایجاد اتاق کار شاد و فانتزی استفاده از چمن مصنوعی در کنار چوب پلاست را پیشنهاد می دهیم.

استفاده از کفپوش برای اتاق کار در بالکن

استفاده از کفپوش برای اتاق کار بالکنی

ایده تبدیل بالکن به اتاق کودک

انتخاب رنگ بندی برای تبدیل بالکن به اتاق کار

در دکوراسیون دفتر کار به هیچ عنوان نباید از انتخاب رنگ بندی مناسب غافل شد. چون رنگ ها بر احساسات افراد و میزان تمرکز ذهن آنها تاثیر مستقیم دارند. انتخاب بهترین رنگ برای اتاق کار در منزل بر اساس میزان نور طبیعی، متراژ و ابعاد اتاق و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب می شود. تا حد امکان سعی کنید برای این قبیل محیط های کاری رنگ های روشن را مد نظر داشته باشید.

رنگ مناسب اتاق کار در بالکن

رنگ بندی اتاق کار در تراس

استفاده از وسایل فضای خالی زیر پنجره

علاوه بر میز کار، می توانید با کمی ایده پردازی فضایی از بالکن را برای استراحت یا جلسه کاری کوچک و غیر رسمی استفاده کنید. برای این کار کافیست زیرپنجره میزهای دیواری و تاشو نصب کنید. با قرار دادن چند صندلی کم جا فضایی بسیار عالی و شیک برای نشستن و صحبت کردن با همکارانتان خواهید داشت.

استفاده از وسایل فضای خالی زیر پنجره اتاق کار در تراس

استفاده از وسایل فضای خالی زیر پنجره

نصب پرده مناسب برای اتاق کار بالکنی

دقت داشته باشید که بالکن در برخی از ساعات روز نور زیادی دارد و ممکن است اذیت کننده باشد. در نتیجه حتما از پرده مناسب با قابلیت باز و بسته شدن آسان استفاده کنید. به رنگ پرده ها نیز بهتر است توجه شود تا به زیبایی اتاق آسیب وارد نکند.

پرده مناسب برای اتاق کار بالکنی

نصب پرده مناسب برای اتاق کار بالکنی

تراس گاردن چیست؟

از گل و گیاه غافل نشوید!

با انتخاب گل و گیاه بالکنی می توانید بخشی از زیبایی طبیعت را به اتاق کارتان دعوت کنید. توجه داشته باشید که چون جلوی بالکن در این شرایط بسته است و فضای کمی نیز در اختیار دارید، بیش از اندازه گل و گیاه در آن قرار ندهید.

استفاده از گل در اتاق کار تراس

گل در اتاق کار بالکنی

مدل تبدیل بالکن به اتاق کار شیک

اتاق کار مدرن و باریک در تراس

دیزاین اتاق کار بالکنی

اتاق کار شیک و ساده در بالکن آپارتمان

عکس دفتر کار لوکس در بالکن

اتاق کار لوکس در تراس خانه

اتاق کار مدرن در بالکن با میز وسایل چند منظوره

تبدیل تراس به اتاق کار ساده

اتاق کار رنگ روشن در بالکن

اتاق کار بالکنی باریک و ساده

مدل دفتر کار شیک و ساده بالکنی

اتاق کار ساده و شیک در تراس

اتاق کار مدرن در تراس خانه

عکس اتاق کار کوچک در بالکن منزل

دفتر کار شیک در بالکن منزل

ایده تبدیل بالکن به اتاق کار شیک

مدل تبدیل بالکن به اتاق کار شیک

 

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. خیلی عالیه
    همیشه دنبال یه همچین جای دنجی برای مطالعه بودم.
    خیلی حس قشنگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا