طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری (ایده چیدمان اتاق شش متری بچه)

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری باید به صورت کاملا اصولی انجام شود تا علاوه بر اینکه برای تمام وسایل جایی در نظر گرفته می شود، بتوان یک بخش خالی برای سهولت در رفت و آمد ایجاد کرد. علاوه براین، باید بر اصل نظم در چیدمان نیز توجه داشت. در اتاق خواب کوچک دخترانه یا پسرانه شما احتیاج به تخت، کمدی برای لباس ها، میزتحریر و جایی برای قرار دادن کتاب، اسباب بازی و دیگر وسایل شخصی دارید. تمام این وسایل و همچنین رنگ بندی و نحوه چیدمان آنها باید بر اساس اصول روانشناسی و دکوراسیون انجام شود تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق کودک دکونیوز ایده و مدل و عکس و نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودک شش متری را ارائه می دهیم.

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری

رنگ مناسب دکوراسیون اتاق کودک کوچک 6 متری

در اتاق های کوچک کودکان باید به رنگ بندی اهمیت زیادی داده و از قدرت آنها کاملا استفاده کنید و فضای اتاق را بزرگ و دلباز نشان دهید. در اتاق های کوچک باید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید، این رنگ ها به فضا وسعت می بخشند. علاوه براین، رنگ انتخابی باید متناسب با روحیات فرزند شما و سلیقه خودتان و دکوراسیون داخلی سایر بخش های منزل باشد.  بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی را قبلا به طور کامل بررسی کرده ایم و با مطالعه آن می توانید رنگ ایده آل را انتخاب کنید.

  سبک دکوراسیون کلاسیک (مزایا، معایب و اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک)

رنگ دکوراسیون اتاق کودک 6 متری

اتاق کودک شش متری

توجه به نور در دکوراسیون اتاق های کوچک شش متری

اگر اتاقتان دارای نور طبیعی است، شما بسیار خوش شانس و راحت هستید و یک قدم جلوتر خواهید بود. اما چنانچه اتاق شما پنجره ی کوچکی داشته و کم نور است، باید از لامپ های سقفی و دیواری یا رومیزی بهره بگیرید و اتاقی روشن و پرنور ایجاد کنید. علاوه براین، استفاده از آینه در کنار نورپردازی نیز می توانید فضای اتاق را بزرگتر کند. توجه داشته باشید که نور به شدت بر روحیه کودکان تاثیرگذار است و در حالت کلی بچه ها علاقه زیادی به فضاهای تاریک ندارند.

نور اتاق کودک شش متری

استفاده از فضای سقف اتاق

یکی از بهترین راه ها برای اینکه بتوانید اتاق را به بهترین شکل تزئین و به کوچک و 6 متری بودن آن غلبه کنید، استفاده از سقف است. به عنوان مثال می توانید عروسک ها و حتی گل و گیاهان با وزن سبک را از سقف آویز کنید.

تخت خواب برای اتاق کودک 6 متری

در دکوراسیون اتاق کودک شش متری شما باید از انواع تخت های کم جا و یا چند منظوره استفاده کنید. تخت های کوچک و همچنین تخت هایی که در قسمت زیر یا طرفین دارای کشو و کمد می باشند می توانند کمک بسیار زیادی در جا دادن به لباس ها و وسایل شخصی کودک داشته باشند.

تخت اتاق کودک شش متری

مدل تخت اتاق کودک 6 متری چند منظورهامروزه تخت هایی که در ارتفاع بالاتری قرار می گیرند و در قسمت زیری دارای یک کمد جا دار و بزرگ هستند کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. اگر اتاق دونفره است، شما می توانید از تخت های دو طبقه استفاده کنید. از دیگر مدل های تخت های چند منظوره و کم جا می توان به تخت های تاشو و مبل شو اشاره کرد که در طول روز می توانند جمع شوند و مبل اتاق را بوجود بیاورند و یا کاملا جمع شده و در قسمتی از کمد قرار بگیرند.

  40 مدل کوسن کودک فانتزی و گارد تخت نوزاد

عکس اتاق شش متری با تخت تاشو

نهایت استفاده از دیوارها در اتاق خواب 6 متری

از جمله کارهایی که می توان برای دیزاین اتاق کودک شش متری انجام داد این است که از دیوارها نهایت بهره را ببرید. با استفاده از شلف، طبقاتی بر روی دیوار ایجاد کنید تا محلی برای قرار دادن کتاب ها و اسباب بازی های کودکانتان باشد. ارتفاع برای نصب این طبقات باید متناسب با قد کودک شما باشد.

استفاده از دیوارها در اتاق خواب 6 متری

تزئین دیوارها در اتاق خواب 6 متری

کمدهای مناسب برای اتاق شش متری بچه

در اتاق های کوچک پسر و دختر، احتیاج بسیار زیادی به استفاده از کمد دارید تا لباس ها و دیگر وسایل شخصی را قرار دهید. بهترین کار در هنگام سفارش و خرید کمد این است که از کمدهای با ارتفاع زیاد انتخاب کنید تا جای بیشتری داشته باشید. تمام وسایل را با نظم می توانید در کمد قرار دهید و همچنین می توانید از کمدهایی استفاده کنید که دارای طبقاتی به عنوان میز تحریر هستند. به این ترتیب احتیاجی به خرید میز جداگانه نخواهید داشت. اگر تخت خواب موجود در اتاق دوطبقه می باشد می توانید پله های آن را تبدیل به کشو کنید. چون علاوه بر استحکام بخشیدن به پله ها حالا شما یک فضای جدید و بیشتر دارید تا وسایل را در آن قرار دهید.

کمدهای مناسب برای اتاق شش متری بچه

کمدهای مناسب برای اتاق شش متری

میز تحریر برای اتاق کوچک 6 متری کودکان

برای میز تحریر ابتدا می توانید از یک طبقه در کمد استفاده کرده و یا کمدهای کم ارتفاع در اطراف و کنار دیوارها قرار دهید. در این صورت از قسمت های پایینی برای کتابخانه و از قسمت های بالایی برای میز تحریر استفاده میشود.

  13 مدل مطبخ در حیاط خلوت (آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت)

میز برای اتاق شش متری کودک

صندلی مناسب انتخاب کنید

برای یک اتاق کوچک همچنین می توانید نیمکت هایی را تهیه کنید که در قسمت پایه دارای کشو بوده و می توان از آنها برای چیدن وسایل شخصی کودکان استفاده کرد. در زمان احتیاج نقش صندلی را برای کودک ایفا کنند. بهتر است میز تحریر به گونه ای طراحی شود که صندلی در زمانی که مورد استفاده نیست در داخل آن قرار گیرد وهیچ بیرون زدگی نداشته و فضای بیشتری اشغال نکند.

صندلی اتاق شش متری

نبایدها در دکوراسیون اتاق کودک شش متری

با توجه به فضای بسیار کم در اتاق 6 متری بچه ها و وجود میز و تخت تخواب و کمد، چند نکته مهم باید مد نظر قرار گرفته شود که عبارتند از:

  • استفاده از رنگ های تیره و بیش از اندازه زننده و پرهیجان برای دیوار و وسایل اتاق ممنوع! چشم در فضاهای کوچک خیلی زود با این قبیل رنگ ها خسته شده و ذهن دچار آشفتگی میشود.
  • صندلی و مبل های بزرگ را حذف کنید. فضای کف اتاق باید تا حد امکان خالی باشد تا رفت و آمد با مشکل مواجه نشود.
  • کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و خطوط مورب به تعداد زیاد را فراموش کنید. این قبیل طرح ها روی دیوار باعث میشوند فضا بسیار کوچک و دلگیر شود. به جای آن می توانید از طرح های ساده با خطوط عمودی یا افقی استفاده کنید.

عکس اتاق کودک شش متری

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری پسرانه

اتاق دو طبقه شش متری کودک

ایده اتاق شش متری بچه ها

اتاق پسرانه شش متری با تخت دوطبقه

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری دخترانه

اتاق ساده شش متری

اتاق شش متری با تخت دو طبقه

عکس اتاق ساده و سفید 6 متری برای دختر

مدل اتاق کودک شش متری

عکس اتاق کودک شش متری ساده

مدل اتاق کودک شش متری

مدل جدید اتاق شش متری کودک

مدل اتاق بچه 6 متری

عکس اتاق شش متری بچه

مدل اتاق کودک شش متری ساده

ایده چیدمان اتاق شش متری کودک

ایده اتاق شش متری برای بچه ها

 

مدل اتاق شش متری برای کودکان

اتاق بچه شش متری بنفش

 

 

اتاق ساده کوچک متراژ شش متر

اتاق های 6 متری بچه ها

عکس اتاق شش متری دو تخته

 

 

اتاق شش متری کودک پسر

مدل اتاق کودک دخترانه شش متری

اتاق شش متری دخترانه کودک

اتاق ساده 6 متری کودکانه

اتاق ساده بچگانه شش متر

اتاق شیک شش متری دخترانه

 

عکس اتاق شش متری با تخت چند منظوره

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. با استفاده از وسایل کم جا و پرکاربرد و استفاده از کمد ها خیلی راحت میشه از یه فضای کوچیک بیشترین استفاده رو داشت.اینا عالی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا