تبلیغات

ابعاد سینک توکار (اندازه استاندارد سینک ظرفشویی توکار)

در بازار لوازم خانه و آشپزخانه ابعاد و اندازه های مختلفی برای سینک ظرفشویی وجود دارد. در سال های گذشته سینک با عرض 50 سانتی متر تولید می شد و صفحه روی کابینت هم 50 متر بود. اما نسل جدید سینک های ظرفشویی با عرض 60 تولید میشوند و صفحه های کابینت هم با همین عرض تولید میشوند. تنوع تولید سینک ها در مقایسه با گذشته خیلی بیشتر شده، هم در مدل ها و هم در ابعاد تجهیزات جانبی کنار سینک هم به مرور افزایش پیدا کرد. در واقع یکی از مهم ترین موارد در انتخاب و خرید سینک ظرفشویی ابعاد آن می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی توکار و روکار در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به فضای آشپزخانه خود بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه ابعاد سینک توکار و روکار

سینک های روکار همانطور که از نام آنها مشخص می باشد، به سینک هایی گفته میشود که بر روی کابینت قرار می گیرند و به شکل مستطیل هستند و با عرض 60 ساخته میشوند. این مدل از سینک ها کارایی بیشتری در مقابل سینک های توکار دارند؛ اما از لحاظ طولی در ابعاد ۸۰ سانتیمتر – ۱۰۰ سانتیمتر – ۱۲۰ سانتیمتر و ۱۵۰ سانتیمتر تولید می شود.

انتخاب اندازه در سینک ظرفشویی بسته به فضای موجود در کابینت آشپزخانه و سلیقه مشتری متفاوت است. بیشترین انداز ای که در خرید سینک مورد توجه مشتریان قرار می گیرد، سینک با عرض 120 است. بر اساس تجربه ی برخی از متخصصان در این زمینه اکثر مشتریان این اندازه را دوست دارند. زیرا هم سینی مناسبی برای گذاشتن ظرف های شسته شده در اختیار دارند و هم اینکه دو لگن برای شستشو دارند. پس برای طراحی سینک ظرفشویی باید از اندازه های تولید شده استفاده کرد. سینک ها در هر مدلی معمولا هم لگن چپ و هم لگن راست دارند که نسبت به فضای آشپزخانه می توان از آنها استفاده کرد.

اندازه استاندارد سینک ظرفشویی توکار چقدر است؟

ابعاد سینک ظرفشویی توکار و روکار

سینک های توکار، سینک هایی هستند که با اشکال غیرهندسی مانند لوبیایی شکل تولید میشوند و برای نصب آن نیاز است که صفحات کابینت نیز به آن شکل بریده شود و قالب آن سینک روی صفحه در می آید. این مدل از سینک از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار می باشد و به همین دلیل صفحه قطع نمیشود و شکل زیبایی را به کابینت آشپزخانه میدهد. اما این مدل در مقایسه با سینک های روکار از کارایی کمتری برخوردار می باشد. زیرا همیشه دور سینک روی صفحه، به خاطر لبه ای که سینک دارد آب جمع میشود و باعث کاهش عمر مفید صفحه میشود.

ابعاد این مدل از سینک های ظرفشویی بین 100-120 سانتی متر است؛ البته چند سانتی متری کوچیکتر هستند اما در طراحی باید همان اندازه مشخص شده در نظر گرفت.

به خاطر اینکه از کابینت سینک ظرفشویی معمولا به جای سطل زباله و یا آب شیرین کن استفاده میشود و معمولا ظرفی درون آن گذاشته نمیشود، تقریبا به عنوان کابینت دیده نمی شود. پیشنهاد میشود در طراحی کابینت به جای استفاده از عدد 120 از 90 استفاده کنید. زیرا تنها کافی است لگن سینک درون کابینت قرار بگیرد و سینی سینک روی کابینت کنار قرار بگیرد؛ با این کار می توان 30 سانتی متر به فضای مفید کابینت ها اضافه کرد.

ابعاد سینک ظرفشویی تک لگنه و دولگنه

زمانی که قصد دارید آشپزخانه خود را بسازید و یا حتی آن را تعمیر کنید، باید لوازم مهمی مانند سینک ظرفشویی را در نظر داشته باشید. این وسیله از ارکان اصلی آشپزخانه محسوب میشود. اگر سینک مناسبی در آشپزخانه و یا مطبخ شما وجود نداشته باشد کارتان با مشکل مواجه میشود و در بسیاری از موارد نیز ممکن است به دردسر بیفتید.

سینک ظرفشویی تک لگنه و دو لگنه از وسایل ضروری آشپزخانه است. این وسیله کاربردی ابعاد و مدل های مختلفی دارد و با توجه به فضایی که در دسترس دارید می توانید بهترین مدل موجود را انتخاب و خریداری کنید. در خرید این وسیله باید به برخی از نکات توجه کنید تا بتوانید محصول بهتری را تهیه کنید.

یکی از موارد مهمی که در راهنمی خرید سینک ظرفشویی مورد توجه قرار می گیرد ابعاد سینک می باشد. سینک ها ابعاد و سایزهای مختلفی دارند. تفاوتی ندارید که آیا سینک ظرفشویی شما تولید داخل است یا یک محصول وارداتی است؛ تمامی مدل ها باید از یک اندازه استاندارد پیروی کنند. در هنگام خرید سینک باید از پیش به ابعاد محلی که برای نصب آن در نظر گرفته اید توجه کنید و مطابق با این اندازه خرید خود را انجام دهید.

در حالت کلی یک سینک دو لگنه استاندارد که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد در نوع روکار با طول 120 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر می باشد و در نوع توکار با طول 116 تا 120 سانتی متر است.

اندازه استاندارد سینک ظرفشویی تک لنگه و دولنگه

خرید سینک ظرفشویی توکار با ابعاد استاندارد در فروشگاه سیلوریراق

سینک ظرفشویی یکی از کاربردی ترین محصولات در آشپزخانه ها می باشد و در دسته بندی های متفاوتی در بازار موجود است. از انواع سینک های اخوان و یا سایر برندهای مختلف می توان به سینک توکار، روکار و سینک زیر کورینی در جنس های استیل، رزین و گرانیتی اشاره کرد. همانطور که در قسمت های بالاتر به آن اشاره کردیم ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی توکار، از مهم ترین موارد در هنگام خرید اینترنتی سینک توکار می باشد؛ این موضوع شاید دغدغه بسیاری از مشتریان باشد که بتوانند محصولی را با ابعاد و اندازه مشخص و همچنین با کیفیت بالایی سفارش دهند.

سایت سیلور یراق که جزو یکی از معتبرترین و بزرگ ترین فروشگاه های آنلاین لوازم خانه و آشپزخانه می باشد، توانسته است با ارائه باکیفیت ترین محصولات رضایت مشتریان خود را بدست آورد و این اطمینان را به آنها می دهد که محصول خود را با همان مشخصات و اطلاعات ارائه شده می توانند خریداری کنند و هیچ نگرانی بابت خرید خود نداشته باشند. هم اکنون برای خرید سینک ظرفشویی روکار و سینک ظرفشویی توکار از سیلوریراق می توانید اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا