طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby chic) چیست؟ (40 مدل+ نکات مهم در اجرای سبک شبی شیک)

سبک دکوراسیون شابی شیک یا شبی شیک یکی از پرطرفدارترین استایل ها برای چیدمان منزل می باشد که از سبک های روستیک و قدیمی الهام گرفته است. در این سبک برخلاف سبک های ویکتوریایی از تجملات و لوکس بودن فاصله گرفته شده و گرایش به سوی سادگی و قدیمی بودن ایجاد شده است. در این بخش از مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز در ادامه به سوالات متعددی از قبیل سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و اصول مهم در طراحی اتاق خواب، آشپزخانه و سالن پذیرایی و حمام با استایل shabby chic را بررسی خواهد نمود.

شابی شیک

سبک دکوراسیون شابی شیک چیست؟

با توجه به اختلاف های چشمگیری که سلیقه افراد در انتخاب رنگ و طرح برای وسایل منزل و سبک زندگی وجود دارد، سبک های دکوراسیون داخلی متعددی به مرور روی کار آمده اند. شابی شیک یکی از نمونه های پرطرفداری می باشد که در کشورهای اروپایی معرفی شده و نقطه مقابل سبک های تجملاتی و گران قیمت سلطنتی و ویکتوریایی قرار گرفته است. به طوریکه می توان گفت، اصلی ترین نشانه از سبک شبی چیک، پشت سرگذاشتن وسایل لوکس و مجلل و جایگزینی آنها با وسایل قدیمی، پارچه های گلدار نخ و کتان در کنار دیوارهای ساده با رنگ های روشن و مبلمان هایی با ظاهر آنتیک می باشد.

شبی شیک

با توجه به اینکه در این استایل بیشتر گرایش به سوی کهنه کاری می باشد، ممکن است این سوال بوجود آید که منشا شکل گیری سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و این سبک چقدر قدمت دارد؟ جالب است بدانید که shabby chic در اواخر دهه 80 میلادی شکل گرفته و اوج آن را می توان در اوایل دهه 90 مشاهده نمود. در سال های اخیر که دکوراسیون با تغییرات چشمگیری مواجه شده است، به نظر میرسد که شابی شیک مجدد مورد استقبال قرار گرفته و سادگی و قدیمی بودن را در منازل حاکم نموده است.

کلیک کنید و با دکورسیون سبک اسکاندیناوی آشنا شوید

سبک shabby chic

ویژگی های سبک دکوراسیون شابی شیک

با توجه به اینکه در این سبک تلاش میشود تا از تجملات فاصله گرفته شود، لذا می توان اصلی ترین ویژگی های استایل شبی شیک را به صورت زیر بیان نمود:

  • انتخاب رنگ های روشن و پاستیلی و رهایی از رنگ های متضاد و بسیار زنده
  • استفاده از وسایل تزئینی آنتیک به سبک های ویکتوریایی و سلطنتی
  • انتخاب میز و مبلمان با رنگ های پریده و کهنه کاری شده و حذف مبلمان های استیل لوکس
  • حذف تابلوهای مجلل و وسایل تزئینی لوکس از روی دیوارها و جایگزینی آنها با کاغذ دیواری های گلدار
  • به کار بردن در و پنجره های فلزی و چوبی با طرح و ظاهر قدیمی
  • استفاده از کفپوش های چوبی برای بخش های مختلف
  • با توجه به حذف وسایل مدرن و لوکس، شابی شیک یکی از ارزان ترین استایل ها برای خانه می باشد.

سبک شابی چیک

برای اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک نیاز به خرید وسایل آنتیک و گران قیمت نیست، بلکه می توانید با پتینه کاری، رنگ آمیزی و سمباده زنی و ایجاد لک با چای و قهوه روی سطوح چوبی و پارچه ای و سایر تکنیک ها وسایل ارزان را به آنتیک تبدیل کنید.

دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟

ترکیب رنگ سبک دکوراسیون شبی شیک

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب سبک برای چیدمان منزل، توجه به رنگ و انتخاب ترکیب صحیح برای آنها می باشد. در حالت کلی می توان گفت، در شابی چیک گرایش به سمت رنگ های ملایم و روشن و پاستیلی می باشد و بر همین اساس چند ترکیب رنگ عالی برای آن در تصاویر زیر ارائه شده است.

ترکیب رنگ اتاق خواب شبی شیک

ترکیب رنگ شابی شیک

رنگ مناسب سبک shabby chic

ترکیب رنگ سبک دکوراسیون شابی شیک

رنگ اتاق سبک شبی شیک

ترکیب رنگ آشپزخانه سبک شابی شیک

سالن پذیرایی با سبک دکوراسیون شابی شیک

یکی از مهم ترین بخش ها در منزل، سالن پذیرایی می باشد و همیشه تلاش میشود تا به بهترین شکل این فضا طراحی شود. در اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون شبی شیک shabby chic در مرحله اول لازم است مبلمان را به دقت انتخاب کنید. مبلمان های راحتی قدیمی با روکش پارچه ای یا چرم در کنار کوسن های گلدار با رنگ های روشن و ملایم می تواند اولین انتخاب باشد.

سالن پذیرایی سبک شابی شیک

سالن پذیرایی شابی شیک

اتاق نشیمن سبک شبی شیک

از دیگر موارد مهم برای تزئین سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن با سبک shabby chic می توان به استفاده از میزهای قدیمی و خلاقانه اشاره کرد. به عنوان مثال، رنگ آمیزی صندوقچه های قدیمی و کهنه و استفاده از آنها به عنوان میز می تواند یکی از انتخاب های عالی در این زمینه باشد.

اتاق نشیمن سبک دکوراسیون شابی شیک

گلدان های فلزی یا سفالی با گل های رنگارنگ و بزرگ در بخش های مختلف سالن از دیگر مواردی می باشد که فضا را کاملا نوستالوژیک خواهد کرد. همچنین می توانید در کنار گلدان از سایر وسایل تزئینی که ترکیبی از لوکس و آنتیک بودن را نشان می دهند استفاده نمایید.

گلدان برای شابی شیک

لوسترهای بزرگ و فلزی، آینه قدی با قاب های چوبی، قاب عکس های قدیمی روی دیوار، کاغذ دیواری های گلدار یا ساده با رنگ های ملایم، پرده های نخی و کتان گلدار یا ساده و کفپوش های چوبی با رنگ های روشن همگی می توانند انتخاب خوبی برای این سبک باشند.

مبل سبک شابی شیک

سبک دکوراسیون مینیمال ر از دست ندهید!

اتاق خواب سبک شبی شیک

با توجه به ویژگی هایی که به آنها اشاره شد، اگر به دنبال این هستید که اتاق خواب به سبک شابی شیک داشته باشید، کافیست ابتدا به نوع تخت و روتختی توجه کنید. در این سبک می توان از تخت های فلزی قدیمی یا چوبی ساده استفاده کنید و رنگ پریدگی در بخش های مختلف آن را نمایان سازید. علاوه براین، استفاده از روتختی های کتان و نخی گلدار با رنگ های کاملا زنانه و ملیح می تواند فضا را کاملا با سبک دکوراسیون شابی شیک منطبق کند.

اتاق خواب شابی شیک

اتاق خواب سبک شبی شیک

از دیگر مواردی که در اتاق خواب لازم است به آن توجه شود، دقت در انتخاب مدل پاتختی می باشد. علاوه بر میزهای پاتختی قدیمی، می توان از گلدان و وسایل تزئینی با نمای کهنه برای این منظور استفاده کنید. انتخاب پرده های گلدار و کمی چروک شده، دیوارهایی با رنگ های ملایم از قبیل سفید، کرم، بژ، خاکستری و صورتی و پاستیلی و همچنین لوسترهای آویز بزرگ در کنار بالشت های گلدار همگی می توانند اتاق خواب با شبک شابی چیک داشته باشید.

اتاق خواب shabby chic

آشپزخانه سبک شابی شیک

در آشپزخانه نیز مانند سایر بخش ها لازم است با انتخاب وسایل کهنه و فاصله گرفتن از تجهیزات مدرن فضا را با این سبک سازگار کنید. به عنوان مثال یکی از مهم ترین انتخاب ها استفاده از کابینت های سفید با ظاهر آنتیک در کنار نیمکت های چوبی رنگ پریده می تواند انتخاب خوبی برای این فضا باشد.

آشپزخانه شابی شیک

آشپزخانه shabby chic

از دیگر موارد بسیار مهم در آشپزخانه های شبی شیک می توان به نصب شلف و قفسه های بدون درب بر روی دیوار اشاره نمود. شلف ها بهتر است چوبی با رنگ های روشن و ملایم باشند و تا حد امکان قفسه های روی دیوار بدون درب باید باشند.

نکته مهم اینکه، می توانید میزهای معمولی که در منزل دارید را با رنگ آمیزی و سمباده زنی به میز آنتیک و کهنه تبدیل کنید که نقش بسیار مهمی در shabby chic دارند. این میزها در کنار نیمکت و صندلی هایی با روکش نخی و کتان رنگ روشن و گلدار و کفپوش های چوبی و لوسترهای بزرگ و کریستالی در نهایت می توانند ترکیبی بسیار زیبا را در آشپزخانه فراهم کنند.

آشپزخانه شبی شیک

سرویس بهداشتی و حمام سبک شابی شیک

با توجه به اینکه تمرکز در این سبک رهایی از تجملات و وسایل لوکس و مدرن می باشد، در نتیجه درسرویس بهداشتی و حمام شابی شیک نمی توان انتظار وجود کابین دوش و سینک و شیرآلات گران قیمت را داشت. در مقابل، می توان با نصب سینک های مزرعه ای و لوسترهای آویز و پرده های گلدار برای جداسازی حمام و سرویس بهداشتی فضایی کاملا قدیمی و البته شیک را ایجاد نمود.

با توجه به میزان فضای خالی که در این بخش از منزل در اختیار دارید می توانید از میز و آینه و همچنین شلف های رنگی کهنه نما برای چیدمان لوازم بهداشتی استفاده نمایید.

حمام سبک شابی شیک

سرویس بهداشتی سبک شبی شیک

مدل و عکس دکوراسیون شابی شیک

منزل شبی شیک

اتاق شبی شیک

میز مدل شابی شیک

صندلی برای شابی شیک

حمام سبک دکوراسیون شبی شیک

حمام SHABBY CHIC

اتاق خواب مدل شابی شیک

تخت خواب مدل شبی شیک

سالن پذیرایی مدل شبی شیک

تزئین سبک شابی شیک

خانه سبک شابی شیک

سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک

تزیین آشپزخانه شبی شیک

میز آشپزخانه شبک شابی شیک

shabby chic style

آشپزخانه شابی شیک ساده

آشپزخانه مدل شابی شیک

آشپزخانه بزرگ شبی شیک

حمام مدل شابی شیک

دیوار حمام شابی شیک

آشپزخانه کوچک شبی شیک

روتختی مدل شبی شیک

مبلمان برای شابی شیک

میز سبک شبی شیک

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام بسیار عالی و زیباست
    توی این سبک وسایل باید قدیمی باشن یاطراحیشون به نحوی باشه که رنگ و لعاب عتیقه و قدیمی داشته باشن؟

    1. سلام . ممنون از لطف شما
      خیر در این سبک هدف استفاده از وسایل صرفا عتیقه و آنتیک نیست و کافیه وسایل با ظاهر و رنگ و لعاب کهنه و قدیمی رو انتخاب کنین

  2. چه جالبه مطالبتون همیشه به روز ترین مدل هارو انتخاب میکنین برا سایتتون
    لذت میبرم از مطالعه مجله دکونیوز

    1. ممنون بهناز عزیز
      خوشحال میشیم پیشنهاداتتون برای بهتر شدن روند ارائه مطالب رو با ما اشتراک بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا