طراحی دکوراسیون فروشگاهطراحی دکوراسیون محیط کار

مهم ترین اصول دکوراسیون مغازه مرغ فروشی+ عکس و مدل

دکوراسیون مغازه مرغ فروشی هم مثل سایر کسب و کارها بسیار مهم است؛ اما متاسفانه در بسیاری از مغازه های کوچک و معمولی به این موضوع به اندازه کافی توجه نمی شود. شاید شما هم بارها به این مغازه ها پا گذاشته باشید و با مشاهده سادگی، عدم وجود خلاقیت و زیبایی های ظاهری و حتی در بعضی موارد عدم آراستگی و نظافت محیط تعجب کرده باشید؛ این موارد در مغازه های قدیمی تر بیشتر به چشم می خورد. اما امروزه بسیاری از کسانی که در این شغل مشغول به فعالیت هستند، اهمیت توجه به جزئیات در دکوراسیون فروشگاه را دریافته اند. با مطالعه ادامه این مطلب از دکونیوز با اصول دکوراسیون داخلی مغازه مرغ فروشی و پروتئینی آشنا خواهید شد.

دکوراسیون داخلی فروشگاه مرغ و تخم مرغ

چرا توجه به دکوراسیون مغازه مرغ فروشی مهم است؟

همانطور که گفته شد در گذشته توجه چندانی به این موضوع نمی شد. اما امروزه با رقابتی تر شدن بازار اوضاع کمی تغییر کرده است. دکوراسیون مغازه مرغ فروشی و برخی جزئیات مثل رعایت آراستگی و زیبایی محیط از جمله مهمترین اولویت های مشتریان شده است. علاوه براین، توجه به نظافت و بهداشت در معماری داخلی مغازه مرغ فروشی اهمیت زیادی دارد. شکی نیست که مشتریان خرید از یک مغازه مرغ فروشی و پروتئینی تمیز و بهداشتی را به ترجیح می دهند. اما همه اولویت ها به این موضوعات ختم نمی شود؛ چرا که برای افزایش فروش خود نیاز به در نظر گرفتن برخی از جزئیات در دکوراسیون محیط کار دارید.

رنگ بندی مناسب مغازه مرغ فروشی چیست؟

سال ها است که محققان در مورد تاثیر رنگ ها بر انسان تاکید کرده و آن را به اثبات رسانده اند. رنگ در دکوراسیون یکی از مهمترین موضوعات در معماری داخلی مرغ فروشی است. یک فروشنده خوب تلاش می کند محصولاتش را به طور کاملی در معرض توجه خریداران قرار دهد. معمولا رنگ گوشت مرغ و ماکیان سفید، یا صورتی کم رنگ است. بنابراین یک پیشنهاد برای اینکه گوشت مرغ نمود بیشتری پیدا کند، استفاده از رنگ هایی مثل خاکستری، قهوه ای و کرم است. رنگ در مغازه مرغ فروشی باید به شکلی باشد که توجه و اعتماد مشتریان را جلب کند. استفاده از رنگ های روشن و خنثی مغازه شما را تمیز و بهداشتی تر نیز جلوه می دهد. پیشنهاد می کنیم قوانین انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی را بخوانید تا بهتر تصمیم بگیرید.

رنگ بندی مناسب مغازه مرغ فروشی

تزئین مغازه مرغ فروشی

شما در مغازه مرغ فروشی خود غذا می فروشید! بنابراین یکی از اولیت ها برای شما باید تحریک اشتهای مشتریان باشد تا به خرید از مغازه راغب شوند. در اینجا باید به طراحی دکوراسیون مغازه توجه ویژه ای داشته باشید. تکنیک های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. یک روش انجام این کار استفاده از پوسترهای غذای آماده شده با مرغ است. روش دیگر نیز می تواند تزئین مرغ واقعی یا ماکت مرغ با استفاده از سبزیجات و وسایل آشپزی است. توجه داشته باشید که پوستر یا مرغ تزئین شده باید در معرض دید عموم قرار بگیرد.

علاوه بر عکس و پوستر، با گلهای طبیعی نیز می توان فضا را خاص و منحصر به فرد کرد. به عنوان مثال می توان سقف مغازه را با گل های طبیعی تزدین کنید و آنها را در باکس های شیک قرار دهید.

دیزاین مغازه مرغ فروشی با گل طبیعی

ایده های جذاب دکوراسیون مغازه برنج فروشی

ویترین و یخچال مناسب در دکوراسیون مرغ فروشی

شاید استفاده از انواع یخچال در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد. اما جزئیاتی در این زمینه وجود دارد که بسیار مهم است. اینکه از یخچال های ایستاده استفاده می کنید یا افقی، بیشتر به سلیقه و شرایط مغازه شما بر می گردد. اما اگر دیوارها را تزئین کرده اید بهتر است از یخچال های افقی استفاده کنید. مورد دیگر در مرغ فروشی استفاده از یخچال هایی است که بدون حاشیه بوده، شیشه بزرگتری داشته و بیشترین دید مشتری به محصولات را فراهم می کند. ضمنا اگر محصولاتی به جز مرغ مثل کالباس مرغ، جوجه کباب آماده و… دارید نیز بهتر است آنها را با چینش خاصی در کنار هم قرار دهید و ویترین یخچال مرغ را از حالت یکنواختی خارج کنید.

ویترین مغازه مرغ فروشی

ویژگی های میز کار مرغ فروشی

یکی از مهمترین بخش ها در دکوراسیون مغازه مرغ فروشی میز کار است. معمولا روی میز کار برش مرغ و محصولات مرتبط و همچنین بسته بندی آن انجام می شود. بهتر است میزکار مرغ فروشی در معرض دید مشتری باشد تا خیال او را بابت رعایت نظافت راحت کند. استفاده از میزهای استیل بهترین گزینه است. فراموش نکنید که نظافت و زیبایی میز بسیار مهم است. به خصوص اگر از میز استیل استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که میز باید به طور مرتب در دوره های زمانی شستشو داده شده و در صورت آسیب ترمیم شود.

نورپردازی مناسب در دکوراسیون مرغ فروشی

یک اصل مهم در مور روشنایی وجود دارد؛ هر چه فضا روشن تر باشد، محیط تمیز و بزرگ تر دیده می شود. البته نظافت محیط مکمل این موضوع است. بهتر است با استفاده از نورهای روشن مثل سفید فضای داخلی مغازه مرغ فروشی را به اندازه کافی روشن نگه دارید. البته می توانید از نورهای متمرکز در بخش هایی از مغازه استفاده کنید. برای مثال این نور می تواند بر روی پوسترهای نصب شده، یخچال ها، صندوق خرید و… باشد. پیشنهاد دیگر استفاده از نورهای طبیعی است که حس خوب اعتماد را به مشتریان می بخشد.

نورپردازی مناسب مغازه مرغ و تخم مرغ

برخی از دیگر نکات مهم در مورد طراحی دکوراسیون مغازه مرغ فروشی

در طراحی داخلی مرغ فروشی و چیدمان دکوراسیون آن برخی موضوعات مهم را مرور کردیم؛ اما توجه به نکات زیر نیز قابل توجه است:

  • بهتر است برای کف مرغ فروشی خود از سنگ های براق و درخسان مثل گرانیت یا سرامیک های براق استفاده کنید.
  • فراموش نکنید نظافت در فروشگاه های عرضه محصولات خوراکی بسیار مهم است. اجازه ندهید اعتماد مشتریان با عدم نظافت محیط از بین برود.
  • تهویه هوا نیز یکی از مصداق های رعایت بهداشت است. سعی کنید تهویه هوایی قدرتمند اما کم صدا داشته باشید.
  • مورد دیگر توجه به ظاهر، آراستگی و نظافت تک تک کارکنان مرغ فروشی است. توجه داشته باشید که شما نیز بخشی از دکوراسیون مغازه مرغ فروشی محسوب می شوید.
  • همیشه تعداد مناسبی از صندلی برای مرغ فروشی خود در نظر بگیرید تا در زمان ازدحام جمعیت با مشکل مواجه نشوید و از طرف دیگر حس راحتی را به مشتریان خود ارایه دهید.
  • استفاده از شیشه های ایمن در بخش های مختلف دکوراسیون مرغ فروشی علاوه بر ایجاد درخشش وسعت دید زیادی نیز به مشتریان می دهد. البته توجه داشته باشید که شیشه ها باید به طور مرتب تمیز شوند.
  • درج لوگو و اسم مغازه مرغ فروشی در بخش های مختلف مغازه (به شرط عدم زیاده روی) می تواند مغازه شما و برندتان را معتبر تر جلوه دهد.
  • اگر محصولات مرتبط با مرغ در مغازه شما متنوع بوده و فضای کافی دارید می توانید هر بخش را به یک محصول اختصاص دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا