تبلیغات

با رعایت این چند نکته از جدی شدن مشکلات پکیج جلوگیری کنید!

امروزه پکیج‌های دیواری جایگزین آبگرمکن‌های قدیمی شده‌اند. در واقع شما به کمک پکیج‌های دیواری می‌توانید گرمایش و آب گرم منزل خود را به راحتی تامین کنید. از آنجایی که هزینه تعمیر و یا خرید مجدد این وسیله بسیار زیاد است، بنابراین بهتر است در نگهداری این وسیله دقت کافی داشته باشید تا علاوه بر مدیریت هزینه‌ها، عمر مفید پکیج را افزایش دهید.

نکات مهم در افزایش بهره‌وری از پکیج دیواری

استفاده از پکیج دیواری آسایش و راحتی بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. به این دلیل که می‌تواند برخلاف آبگرمکن‌های قدیمی، در زمان بسیار کوتاهی، آب گرم را برای شما فراهم کند. اما برای افزایش بهره‌وری و طول عمر بیشتر این وسیله، بهتر است برخی نکات را رعایت کنید تا در زمان نیاز به آب گرم و یا سیستم گرمایشی، از داشتن این وسیله محروم نباشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب در محل مناسب را فراموش نکنید

برای نصب پکیج دیواری بهتر است فاصله آن را با زمین رعایت کنید. محل نصب این وسیله باید 1 تا 2 متر با زمین فاصله داشته باشد تا هنگام تعمیر آن، با مشکل مواجه نشوید. مکان‌هایی مانند آشپزخانه، انباری، گاراژ و … بهترین محل نصب برای پکیج‌های دیواری هستند. اما می‌توانید با رعایت تمام نکات ایمنی، این دستگاه را در بالکن و یا تراس نیز نصب کنید.

علاوه بر این بهتر است برای محیط‌هایی که مساحت آن کمتر از 60 متر است، از این وسیله استفاده نکنید.

ریه پکیج را همیشه چک کنید

اگر برای شما هم پیش آمده است که دستگاه زود به زود رسوب می‌گیرد، مشکل آن از صافی یا فیلتر دستگاه است. در چنین شرایطی، بهتر است تا به طور دائم رسوب‌گیر پکیج را چک کنید تا در صورت نیاز به تعویض، نسبت به عوض کردن آن اقدام کنید. در غیر این صورت رسوب ایجاد شده، علاوه بر کاهش فشار آب گرم، ممکن است به دستگاه شما آسیب وارد کند.

در این شرایط لازم است تا نسبت به تعمیر پکیج خود، اقدام کنید. چرا که رسوب ایجاد شده در مسیر لوله‌ها، باعث فشار آمدن به موتور، خرابی آن و اختلال در جریان آب، خواهد شد. توجه به وجود فیلتر و صافی استادارد، کمک می‌کند تا هیچ‌گونه رسوبی وارد دستگاه شما نشود.

تعمیرات پکیج دیواری

سیستم ضد یخ، راهکاری برای جلوگیری از یخ‌زدگی

اگرچه پکیج‌های امروزی همه دارای یک سیستم ضد یخ هستند، اما در برخی مناطق به دلیل سرمای بسیار زیاد، ممکن است آب داخل لوله‌ها دچار یخ‌زدگی شده و پکیج شما آسیب ببیند. این مشکل به خصوص زمانی که برای مدتی طولانی، در خانه نباشید، ممکن است کمی نگران‌کننده باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم در چنین شرایطی، نسبت به خارج کردن آب پکیج، اقدام کنید.

از گریپاژ پمپ جلوگیری کنید

خرابی پمپ، رسوب آب به داخل پمپ، خاموش بودن طولانی‌مدت پکیج و … از جمله مشکلاتی است که باعث می‌شود تا موتور داخل پمپ پکیج، به خوبی عمل نکند و یا دچار گریپاژ پمپ شود. برای جلوگیری از گریپاژ پمپ پکیج، بهتر است به برخی نکات زیر توجه کنید:

  • پکیج خود را از برندهای معتبر خریداری کنید. به این دلیل که قطعات استفاده شده در آن، قطعاتی باکیفیت‌تری، هستند.
  • در صورتی که به مدت طولانی در منزل نیستید و یا از دستگاه استفاده نمی‌کنید، به هیچ عنوان برق آن را قطع نکنید.
  • صافی دستگاه و قسمت مسیر برگشت پمپ را به طور دائم چک کنید.

دودکش و کلاهک را بررسی کنید

دودکش و کلاهک پکیج، نقش بسیار مهمی در هدایت گازهای سمی به بیرون دارد. بنابراین اگر پکیج دیواری شما در یک فضای بسته نصب شده است، رعایت نکات ایمنی را فراموش، نکنید. چرا که نصب نا ایمن دودکش و یا کلاهک، می‌تواند باعث احتراق و کمبود اکسیژن در خانه شود.

برای این منظور بهتر است نصب دودکش و کلاهک پکیج دیواری خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا با رعایت اصول، نسبت به نصب آن اقدام کند.

سرویس پکیج دیواری

برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از کاور استفاده کنید

عایق بندی لوله‌های ورودی و خروجی آب، تنها راهکار محافظت از هدر رفت انرژی گرمایی نیست. در واقع برای افزایش بازدهی و جلوگیری از هدر رفت انرژی، بهتر است از کاور‌های فلزی مانند آلومینیومی یا آهنی استفاده کنید. علاوه بر این، محافظت از آسیب‌های وارده از دیگر ویژگی‌های مثبت کاور فلزی پکیج دیواری است.

با شروع فصل سرد پکیج دیواری خود را هواگیری کنید

یکی از نکات قابل توجه برای افزایش طول عمر مفید پکیج دیواری، هواگیری هر ساله‌ی این دستگاه است. در صورت عدم توجه به این نکته، ممکن است در سرد و گرم شدن آب داخل لوله‌ها مشکلی به وجود بیاید. به این دلیل که هوای جمع شده در داخل لوله‌ها می‌تواند عملکرد طبیعی پکیج را با اختلال روبه رو کند. علاوه بر این عدم هواگیری مناسب می‌تواند باعث خاموشی ناگهانی دستگاه نیز شود.

فشار آب پکیج را بررسی کنید

فشار معمول یک پکیج دیواری عددی بین 0.7 و 1.5 است. در صورتی که این مقدار کمتر و یا بیشتر شود، بهتر است در راستای کنترل عملکرد صحیح آن، نسبت به افزایش یا کاهش فشار، اقدام کنید.

از آتش سوزی جلوگیری کنید

برخی از وسایل قابل اشتعال هستند؛ بنابراین بهتر است از قرار دادن آن در زیر پکیج جدا خودداری کنید.

تعادل گرمای محیط خانه با تنظیم دستگاه پکیج

اگر دمای داخل ساختمان برای شما بالا است، بهتر است به جای بستن شیر تمام رادیاتورها، از تنظیمات روی دستگاه، استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا طول عمر مفید دستگاه شما افزایش پیدا کند. البته بستن تنها یک شیر، هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌کند.

ما در این مقاله راهکارهایی را برای افزایش طول عمر مفید پکیج دیواری مطرح کردیم. با رعایت تمام این نکات، دستگاه شما دیگر احتیاجی به تعمیر و یا تعویض نخواهد داشت. در نتیجه در فصول سرد سال و یا برای تامین آب گرم مصرفی خود، می‌توانید از دستگاه خود به خوبی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا