تبلیغات

نورپردازی دکوراسیون داخلی با وال واشر ال ای دی (LED)

نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر ال ای دی علیرغم اینکه روش ناب و تازه‌ای برای نورپردازی دکوراسیون خانه است، نسبت به نورپردازی نمای خارجی ساختمان با والواشر (Wall Washer) مغفول واقع شده و بسیاری از افراد هستند که هرچند نمای خارجی ساختمان را با انواع چراغ وال واشر تزئین کرده‌اند، اما نمی‌دانند که طراحی نورپردازی داخلی منزل با وال واشر هم ممکن است و اتفاقا یک انتخاب درست برای نورپردازی به روش تاکیدی. برای آشنایی با ایده‌های استفاده از خرید وال واشر در دکوراسیون داخلی خود می‌توانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کاربرد وال واشر LED در نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه

اولین سوالی که هنگام مواجهه با این مقاله ممکن است برای شما ایجاد شود، این است که کاربرد وال واشر LED در نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه چیست یا به عبارتی، استفاده از وال واشر در نورپردازی داخلی خانه، چه تفاوتی با نورپردازی توسط انواع لامپ مدرن می‌تواند داشته باشد؟ ما جواب این سوال را با تنها ۲ ویژگی از انواع ویژگی‌ها و مزایای استفاده از وال واشر در پذیرایی منزل و اتاق خواب‌ها و آشپرخانه می‌دهیم:

۱. نورپردازی تاکیدی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر LED

برای صحبت از روش‌های نورپردازی تاکیدی خانه با وال واشر LED ابتدا لازم است با مفهوم نورپردازی تاکیدی در معماری و تفاوتش با نورپردازی محیطی و فعالیتی آشنا شوید. نورپردازی محیطی نوعی از نورپردازی مناسب دکوراسیون داخلی و فضای خارجی است که هدفش روشن کردن تمام نقاط یک محیط به شکل برابر و یکسان می‌باشد. مثل نورپردازی اتاق‌های یک اداره. در نورپردازی فعالیتی، هدف این است که نوع و اندازه نور متناسب با فعالیتی که در یکی محیط انجام می‌گیرد تنظیم شود.

اما نورپردازی تاکیدی روشی است که در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که از آن برای پررنگ‌تر جلوه دادن قسمت‌های مهم خانه و پنهان کردن نقص‌ها یا فضاهای غیرمهم منزل استفاده می‌شود. برای مثال زمانی که شما مهمان دارید، ترجیح می‌دهید نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه طوری باشد که مجسمه‌ها، تابلوها، آینه‌ها و… جلوه ویژه‌ای در چشم دیگران داشته باشند. اما هنگام نورپردازی آشپزخانه اپن، دوست ندارید مهمان بتواند قسمت‌های خصوصی و کمی شلوغ آشپزخانه را به‌طور واضح از سالن پذیرایی ببیند. این همانجایی است که نورپردازی با وال واشر LED به کار شما می‌آید.

چگونه با والواشر نورپردازی تاکیدی در خانه انجام دهیم؟

استفاده از نورپردازی تاکیدی با وال واشر ال ای دی در دکوراسیون داخلی خانه یعنی اینکه شما می‌توانید نصب چراغ وال واشر را به طریقی انجام دهید تا با کمک نورپردازی خطی، تاکید روی یک مجسمه یا میز خاص قرار بگیرد و اطرف آن تاریک‌تر باشد. نمونه استفاده از لامپ وال واشر در نورپردازی تاکیدی دکوراسیون داخلی خانه، نصب کردن چراغ وال واشر LED پشت یا در حاشیه تابلوهای عکس و نقاشی است که موجب می‌شود وال واشرها درخشش ویژه‌ای پیدا کنند.

استفاده از وال واشر ال ای دی در حاشیه سقف پذیرایی منزل، کناره دیوارهای اتاق خواب (خصوصا با رنگ هایی نظیر آبی و بنفش)، نصب وال واشر پرنور در اتاق مطالعه به‌طوری که نورپردازی کاملا عمود بر میز مطالعه باشد، به کارگیری لامپ‌های وال واشر کوچک در سقف قسمتی از خانه که اشیایی نظیر مجسمه‌ها، گل‌های خانگی، آکواریوم و… قرار دارند، نمونه‌هایی از نورپردازی تاکیدی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر ال ای دی هستند.

وال واشر ال ای دی wall washer

نورپردازی خطی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر LED

یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن لامپ‌های مدرنی نظیر وال واشر و چراغ‌های دفنی، قابلیت نورپردازی خطی آنهاست. نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی خانه با خرید چراغ وال واشر LED می‌تواند طراحی دکور منزل شما را به سبک مدرن نزدیک‌تر کند. امروزه ترسیم نور به شکل یک خط واضح یکی از عناصر نورپردازی مدرن در مقابل نورپردازی سنتی به کار می‌رود که در آن، مرز مشخصی بین نور و تاریکی نیست و نور لامپ تا شعاع مشخصی به یک میزان پخش می‌شود.

استفاده از نورپردازی خطی با وال واشر LED در نورپردازی دکوراسیون منزل

برای استفاده از نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر ال ای دی می‌توانید وال واشرها را موازی خطوط دیوار یا حتی به شکل مورب در کنج‌های اتاق قرار دهید. همچنین استفاده از لامپ والواشر برای نورپردازی اپن آشپزخانه یکی از راه‌های زیبایی بخشیدن به مرز اتاق پذیرایی و آشپزخانه توسط نورپردازی مدرن است. ایجاد نورهای یکنواخت رنگی روی دیوارها اتاق خواب توسط پروژکتورهای وال واشر نیز باعث می‌شود رنگ دیوار اتاق با فضای آن متفاوت به نظر برسد و زیبایی خلق شود.

استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر ال ای دی

یکی از نکاتی که معمولا افراد باسلیقه درباره دکوراسیون داخلی خانه به آن اهمیت می‌دهند، بحث روانشناسی رنگ‌ها در چینش دکوراسیون و طراحی نورپردازی داخلی است. امروزه نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه با وال واشر ال ای دی می‌تواند با تمام رنگ‌های موجود انجام شود. البته بسیاری از رنگ‌های چراغ وال واشر LED به‌صورت تولید شده وجود دارند و بعضی از رنگ‌های ویژه که تولید نشده‌اند را می‌توان از طریق سفارش دادن وال والشر اختصاصی تهیه کرد.

اما ببینیم در نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل با وال واشر LED از کدام نکات روانشناسی رنگ‌ها می‌توان استفاده کرد؟

  1. استفاده از رنگ و نورهای مشکی و طلایی معمولا فضا را اشرافی و اشیاء را گران قیمت‌تر جلوه می‌دهد.
  2. استفاده از وال واشر ال ای دی سفید در محیط مخصوص کار و مطالعه گزینه مطلوبی است.
  3. استفاده از لامپ‌های وال واشر آبی، بنفش، خاکستری و… در اتاق خواب می‌تواند آرامش را برمحیط خواب شما حکم فرما کند.
  4. بهتر است برای نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچکتر با لامپ وال واشر از رنگ‌های تند و تیره استفاده نکنید.

شما برای خرید لامپ وال واشر LED سفارشی با رنگ و اندازه مورد نظر خودتان می‌توانید به سایت تخصصی نورپردازی مانی نور مراجعه کرده و از قیمت وال واشر آگاه شوید و برای خرید اینترنتی وال واشر اقدام کنید. تمام محصولات گروه روشنایی مانی نور دارای ۳ سال گارانتی بدون قید و شرط است که بالاترین ضمانت برای کیفیت محصولات محسوب می‌شود. همچنین برای دریافت مشاوره درباره خرید وال واشر و سفارش اختصاصی، می‌توانید با کارشناسان مانی نور با شماره 09126356672 تماس بگیرید.

وال واشر در دکوراسیون داخلی

** متن تبلیغاتی بوده و تیم تحریریه مجله دکوراسیون دکونیوز در تهیه آن نقشی نداشته و سلب اختیار میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا