طراحی دکوراسیون داخلی

30 ایده چیدمان گل طبیعی روی دیوار

گل طبیعی روی دیوار منزل و اتاق کار و محیط های تجاری می تواند فضایی سرسبز، آرامش بخش با هوای تصفیه شده را به همراه داشته باشد. به شرط اینکه بتوانید گل مناسب با شرایط دیوار را انتخاب کرده و آن را به روش استاندارد نصب کنید. در این بخش از مطالب مجله دکوراسیون دکونیوز جدیدترین ایده و مدل برای دیزاین گل طبیعی روی دیوار و نکات مهم در این زمینه و گیاهان مناسب روی دیوار منزل و محیط کاری و فضاهای داخلی را ارائه خواهیم داد.

نکات مهم در دیزاین گل طبیعی روی دیوار

  • گل‌هایی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی دارند و در شرایط داخلی خانه به خوبی رشد می‌کنند. گل‌هایی مانند ارکیده، فیلودندرون، و هویا مناسب هستند.
  • قاب یا شلف دیواری مخصوص گل را تهیه کنید که بتوانید گل‌ها را در آنها قرار دهید و به دیوار نصب کنید. این قاب‌ها باید دارای سیستم آبیاری مناسبی باشند.
  • مکانی را برای نصب گل‌ها انتخاب کنید که نور کافی دریافت کند. اکثر گل‌ها نیاز به نور طبیعی دارند، بنابراین دیواری که به سمت جنوب یا غرب باشد، مناسب‌تر است.
  • سیستم آبیاری منظم و مناسب را برای گل‌های دیواری خود فراهم کنید. برخی از قاب‌های دیواری دارای سیستم‌های آبیاری خودکار هستند که کار شما را آسان‌تر می‌کنند.
  • از خاک‌های مناسب برای گل‌های دیواری استفاده کنید که دارای زهکشی خوبی باشند و مواد مغذی کافی را فراهم کنند.
  • گل‌های دیواری نیاز به هرس و مراقبت‌های دوره‌ای دارند. برگ‌ها و گل‌های خشک شده را به طور منظم بردارید تا گل‌ها همیشه تازه و زیبا بمانند.
  • دما و رطوبت محیط را کنترل کنید. برخی از گل‌ها نیاز به محیط‌های مرطوب دارند، بنابراین می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های هوا استفاده کنید.
  • گل‌های دیواری می‌توانند دچار آفات شوند. برای جلوگیری از این مشکل، گل‌ها را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز از حشره‌کش‌های مناسب استفاده کنید.
  • رنگ و نوع گل‌ها را با دکوراسیون داخلی خانه خود هماهنگ کنید. این کار به ایجاد هماهنگی و زیبایی بیشتر در فضا کمک می‌کند.

دیزاین گل طبیعی روی دیوار

ایده دیزاین گل طبیعی روی دیوار

برای چیدمان گل روی دیوار تا حد زیادی باید خلاقیت داشته باشید و ایده پردازی کنید. چون مدلی که گل و گیاه را روی دیوار قرار می دهید باید متناسب با شرایط محیط باشد. برخی از مدل های قرار دادن گیاهان طبیعی روی دیوار اتاق و غیره عبارتند از:

از شلف استفاده کنید

برای اینکه بتوانید تعداد زیاد گلدان های کوچک را روی دیوار قرار دهید، بهترین انتخاب شلف است. شلف ها تنوع بسیار زیادی دارند و متناسب با شرایط منزل و نوع کاربری اتاق آنها را انتخاب کنید.

دیزاین گل طبیعی روی شلف چوبی دیوار

مدل گل طبیعی روی دیوار

گل در شلف روی دیوار

گل طبیعی در شلف روی دیوار

تزئین گل روی دیوار با شلف ساده

مدل چیدمان گل طبیعی در خانه

برای استفاده از گل طبیعی پتوس روی دیوار می توانید شلف های دارای استوانه آبیاری را انتخاب کنید. با قرار دادن چند شاخه پتوس در استوانه شیشه ای پر آب این شلف ها فضای مدرن را می توانید طراحی کنید.

پتوس روی دیوار

تزئین دیوار با پتوس طبیعی
خلاقیت و ایده پردازی در انتخاب شلف ها اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شوید. سعی کنید متناسب با سبک دکوراسیون و میزان فضای موجود در اتاق طرح و نحوه چیدمان شلف ها را انتخاب کنید.

دیزاین گل طبیعی دیواری

گیاه طبیعی روی شلف

تزئین دیوار با گل طبیعی
ترکیب شلف و قاب عکس فضا را بدون شک زیباتر می کند. البته میزان شلوغی دیوار تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اما بهتر است بیش از اندازه گل طبیعی روی دیوار قرار ندهید.

گل طبیعی و قاب عکس روی دیوار

مدل گل طلیعی و قاب روی دیوار

ایده چیدمان گل طبیعی روی دیوار

مدل چیدمان گل طبیعی در آشپزخانه

استفاده از گل طبیعی روی دیوار سبز

یکی از پرطرفدارترین روش های تزئین دیوار با گل و گیاه طبیعی در محط های کاری و اداری، اجرای دیوار سبز است. گرین وال با انواع گل های طبیعی و مصنوعی قابل اجرا است و فضا را بسیار زیبا می کند. یک یا دو دیوار را انتخاب کرده و تعداد زیاد گل و گیاه روی آنها قرار دهید تا کاملا سرسبز شود.

گرین وال با گل طبیعی

استفاده از گل طبیعی روی دیوار سبز

عکس گیاه طبیعی روی دیوار

دیوار سبز با گل طبیعی

گل رونده روی دیوار

در خانه های مدرن می توانید از گل های رونده روی دیوارهای تزئینی و جداکننده چوبی استفاده کنید. پیچش گل های طبیعی روی دیوار منظره بی نظیری ایجاد می کند.

گل رونده روی دیوار جداکننده

گیاه رونده روی دیوار
برای زیباتر شدن فضای داخلی می توانید از گیاهان رونده دارای گل استفاده کنید. به عنوان مثال، نیلوفر یکی از نمونه های بسیار زیبا است که برای داخل ساختمان نیز می توانید استفاده کنید. البته نیلوفر عمر کمی دارد و بعد از اتمام عمر آن باید گل و گیاه جدید روی دیوار قرار دهید.

گل رونده روی دیوار جداکننده

28 گیاه مناسب اتاق خواب

گل طبیعی روی دیوار با نردبان

برای تزئین دیوار بالکن و تراس، حیاط خلوت و حتی فضای داخل اتاق ها می توانید از نردبان گیاهی استفاده کنید. نردبان های چوبی یا فلزی کوچک و سبک را روی دیوار قرار دهید. سپس گیاهان رونده را به روی آنها هدایت کنید. برای حفظ زیبایی این نردبان ها، در طول سال و با رشد زیاد گیاه نباید از هرس آنها غافل شوید.

گل طبیعی روی دیوار با نردبان گیاهی

گیاه طبیعی روی دیوار با نردبان گیاهی

گل طبیعی روی دیوار با نردبان

طرح‌های هندسی با گل‌ و گیاه

گل‌ها را به شکل‌های هندسی مانند دایره، مربع یا مثلث بر روی دیوار بچینید. این کار می‌تواند به دیوار شما جلوه‌ای هنری و جذاب ببخشد.

طرح‌های هندسی با گل‌ و گیاه

طرح‌های هندسی با گل‌ و گیاه روی دیوار

طرح‌ هندسی با گل‌ و گیاه

استفاده از قفسه‌ های دیواری

قفسه‌های دیواری کوچک نصب کنید و گلدان‌های مختلف را روی آنها قرار دهید. این قفسه‌ها می‌توانند به شما امکان دهند گل‌ها را به صورت منظم و زیبا بر روی دیوار نمایش دهید.

گل و گیاه در قفسه روی دیوار

گیاه طبیعی در قفسه دیواری

از گلدان‌های آویز استفاده کنید

گلدان‌های کوچک آویز را به دیوار متصل کنید و در هر کدام یک گل طبیعی قرار دهید. این گلدان‌ها می‌توانند با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تزئین شوند تا جلوه‌ای زیبا به دیوار شما ببخشند.

آویز گل طبیعی روی دیوار

گل آویز از دیوار

گیاه مناسب روی دیوار

انتخاب گیاهان مناسب برای دیوارهای داخلی منزل می‌تواند فضای شما را زنده‌تر و دلنشین‌تر کند. 10 گیاه طبیعی مناسب برای تزئین دیوار منزل و محیط کار عبارتند از:

  •  پتوس (Pothos)
  • سرخس (Fern)
  • فیلودندرون (Philodendron)
  • اسپاتی فیلوم (Peace Lily)
  • پپرومیا (Peperomia)
  • سانسوریا (Snake Plant)
  • آسپاراگوس (Asparagus Fern)
  • کاکتوس زیگی (Zigzag Cactus)
  • بنفشه آفریقایی (African Violet)
  • هویا (Hoya)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!