دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

28 گل و گیاه مناسب اتاق خواب (گیاه مناسب برای اتاق خواب بدون نور و کم نور )

گل و گیاه مناسب اتاق خواب نه تنها می تواند زیبایی محیط را چند برابر کند، بلکه تاثیر مستقیم بر تصفیه هوا و آرامش دارد. چون گیاهان تصفیه کننده هوا بوده و به همین دلیل شرایط ایده آلی برای استراحت در اتاق خواب فراهم می کنند. برای انتخاب گل و گیاه اتاق خواب باید به میزان نور، شرایط دمایی و بزرگ یا کوچک بودن محیط توجه داشته باشید. در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق خواب دکونیوز بهترین انواع گل و گیاه مناسب اتاق خواب بدون نور، کم نور و دارای نور استاندارد را معرفی خواهیم کرد.

انواع گل و گیاه مناسب اتاق خواب با نور متوسط

اگر در اتاق خوابتان پنجره دارید و نور آن به اندازه استاندارد است، از گل و گیاه برای زیباتر شدن آن غافل نشوید. دکوراسیون اتاق خواب با گل و گیاه نه تنها زیباتر می شود، بلکه اجرای آن نیاز به هزینه کمی دارد. از بهترین انواع گل و گیاه مناسب برای اتاق خواب با نور متوسط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا که به فیکوس آفریقایی نیز شناخته می شود، یکی از بهترین گیاهان مناسب برای اتاق خواب است. این گیاه برای اتاق خواب های با نور بالا مناسب بوده و بهتر است در قسمتی از اتاق قرار گیرد که نور را به صورت غیر مستقیم دریافت کند. برگ های این گیاه را همیشه تمیز نگهدارید تا تزریق اکسیژن خوبی را در اتاق خواب داشته باشد. در اتاقی با سطح اکسیژن کافی و هوای تازه استراحتی کم نظیر را خواهید داشت.

فیکوس لیراتا

2- گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری با برگ های بزرگ قادر است اکسیژن بیشتری را به محیط هدیه بدهد، بنابراین گزینه ای عالی برای اتاق خواب است. این گیاه به نور غیر مستقیم و آبیاری متوسط نیاز دارد. این گیاه مناسب اتاق خواب های با متراژ بالا می باشد. در دکوراسیون اتاق خواب سبک بوهو این گیاه کاربرد زیادی دارد.

گیاه برگ انجیری

3- سرخس آشیانه

سرخس آشیانه گیاهی فوق العاده زیبا است که با جلوه ظاهری عالی خود می تواند زیبایی را به اتاق خواب شما هدیه بدهد. این گیاه با نور متوسط و بالا سازگار بوده و نیاز به غبارپاشی و آبیاری متوسط دارد. سرسبزی و اکسیژن دهی این سرخس آشیانه ملاک های خوبی برای قرار گرفتن در اتاق خواب هستند.

سرخس آشیانه

4- گیاه بامبو؛ گیاه مناسب اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و به دنبال گیاهی مناسب برای آن هستید، گیاه بامبو بهترین گزینه ی پیشنهادی ما به شما است. این گیاه که قادر به رشد در خاک و آب است می تواند زیبایی و اکسیژن اتاق خواب شما را به خوبی تامین و تضمین کند. این سبک گیاهان در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارند و فضا را بسیار شیک می کنند.

گیاه بامبو

5- گل ارکیده

استفاده از گیاهان و گل های معطر و خوشبو طراوت و تازگی خاصی را به محیط می دهد. اگر گیاهان معطر مورد پسند شما هستند، گل ارکیده را به اتاق خوابتان ببرید. این گیاه با عطر دل انگیز خود آرامشی رویایی و وصف نشدنی را به اتاق شما تزریق کرده و سبب حس و حال خوب و استراحتی عالی خواهد شد. نور غیر مستقیم و یا نور مصنوعی، رطوبت متوسط و تمیز کردن برگ ها از نیازمندی های گل ارکیده می باشد.

گل ارکیده

6- گل آنتوریوم

گیاهانی که گلدهی دارند، دارای انرژی مثبت بالا و زیبایی بیشتری هستند، بنابراین حس و حال بهتری را نسبت به بقیه گیاهان منتقل می کنند. اگر به دنبال چنین گیاهانی برای اتاق خواب هستید از گل آنتوریوم غافل نشوید. این گیاه دارای تنوع در رنگ گل ها بوده و متناسب با سلیقه شخصی می توانید نوعی از آن را انتخاب کنید. نور متوسط و غیر مستقیم از دیگر نیازهای این گل زیبا می باشد.

گل آنتوریوم

44 گیاه مناسب سرویس بهداشتی

7- نخل کاریوتا

گیاهان با برگ پهن علاوه بر زیبایی قادر هستند اکسیژن بیشتری را به محیط تزریق کرده و هوای تازه ی بیشتری را تامین کنند. یکی از این گیاهان با زیبایی منحصر به فرد نخل کاریوتا است. این گیاه با نور متوسط و غیر مستقیم سازگاری دارد و رطوبت و غبار پاشی به سرسبزی و شادابی آن کمک می کند. قطعا گیاهی شاداب قادر خواهد بود انرژی مثبت بیشتر و احساس بهتری را به محیط اطراف شما بدهد

نخل کاریوتا

8- سانسوریا؛ پرطرفدارترین گل و گیاه مناسب اتاق خواب

برای تامین کردن اکسیژن کافی و هوای تازه در اتاق خواب، گیاه سانسوریا را انتخاب کنید. اتاقی که دارای اکسیژن کافی و هوای تمیز باشد، جایی بسیار مناسب برای خوابی آرام و یک استراحت فوق العاده است. این گیاه با نور کم نیز سازگار بوده و به آبیاری متوسط نیاز دارد. گیاه سانسوریا دارای تنوع بسیار بالایی در اندازه و رنگ برگ ها بوده و این فرصت را به شما می دهد که با توجه به سلیقه تان یک واریته را انتخاب کنید و یا با قرار دادن واریته های مختلف در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به اتاق خوابتان بدهید.

سانسوریا

9- گیاه دراسنا

گیاه دراسنا با برگ های بلند و باریک به رنگ سبز و حاشیه ی قرمز با جلوه ی ظاهری زیبا یکی از بهترین انواع گل و گیاه مناسب اتاق خواب است. این گیاه دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و در اتاق خواب های کم نور و یا فضاهای با رطوبت کم نیز شاداب می ماند. برگ های این گیاه را با غبار پاشی و شستشوی مرتب همواره براق و شاداب نگهدارید تا از انرژی بالا و مثبت آن به آرامش برسید. در محیطی که این آرامش وجود داشته باشد خواب و استراحتی عالی خواهید داشت.

گیاه دراسنا

10- گیاه سرخس

اتاق خواب باید مکانی سرشار از زیبایی و آرامش باشد، این زیبایی و آرامش را با گیاهان می توان به فضا منتقل کرد. گیاه سرخس گیاهی مناسب برای این مورد می باشد، یک تصفیه کننده عالی برای هوا که شاداب و سرسبز است. نور متوسط برای سرخس کافی بوده و آبیاری آن باید دو بار در هفته انجام شود.

گیاه سرخس

11- گل ژربرا

اگر تمایل دارید که برای اتاق خواب از گیاهانی استفاده کنید که گلدهی نیز دارند می توانید گیاه ژربرا را انتخاب کنید. این گیاه مناسب اتاق خواب های پر نور می باشد، اما باید توجه داشته باشید که گیاه را در مکانی قرار دهید که نور گیری به صورت غیر مستقیم صورت گیرد. زیبایی چشم نواز این گیاه و گل هایش آرامشی را به محیط تزریق می کند، که به دنبال آن خواب و استراحتی آرام را تجربه خواهید کرد.

گل ژربرا

12- گیاه شفلرا

برای زیبا سازی و آوردن طبیعت به اتاق خواب، گیاه شفلرا نیز گزینه ای فوق العاده می باشد. این گیاه احتیاج به نور بسیار زیادی دارد، بنابراین این گیاه را برای اتاق خواب های غرق در نور انتخاب کنید تا گیاه شاداب تری داشته باشید. نور مستقیم و زیاد، آبیاری به موقع، غبار پاشی و تمیز کردن برگ ها از ملزومات نگهداری درست این گیاه می باشد. در این شرایط گیاه شفلرا بسیار شاداب و سرسبز مانده و سبب تغییرات مثبت در روحیه و استراحت شما خواهد شد.

گیاه شفلرا

13- رزماری؛ گیاه مناسب برای پاکسازی اتاق خواب

برخی از گیاهان علاوه بر اینکه به محیط شادابی را انتقال داده و نشانی از طبیعت هستند، مصارف دیگری مانند خوراکی و بهداشتی داشته به همین دلیل انتخاب های خوبی برای نگهداری در منزل هستند. یکی از این گیاهان رزماری بوده که علاوه بر زیبایی و پاکسازی محیط از انرژی های منفی در آشپزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه بسیار مقاوم بوده و در محیط با نور زیاد و حتی نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می کند. گل های این گیاه معطر بوده و آرام بخش می باشند، عطر این گیاه شما را به خوابی آرام و استراحتی کم نظیر مهمان خواهد کرد.

رزماری

14- پتوس؛ گیاه مناسب اتاق خواب بزرگ و کوچک

اگر به گیاهانی علاقه مند هستید که رشد آبشاری دارند و زیاد حساس نباشند گیاه پتوس گزینه ای مناسب برای شماست. این گیاه که دارای تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ و سایز برگ ها می باشد، اتاق شما را تبدیل به کلکسیونی زیبا از واریته های مختلف خود کند. با گیاه پتوس سرسبزی و شادابی را به فضای اتاق خود بیاورید و از انرژی مثبت آن لحظاتی را در آرامش و دور از استرس سپری کرده و استراحت کنید.

پتوس

15- آگلونما

برگ های ابلق و شاداب گیاه آگلونما باعث شده است که این گیاه به یکی از پر طرفدارترین گیاهان برای اتاق خواب تبدیل شود. این گیاه می تواند با پاکسازی هوای اتاقتان به شما انرژی زیادی را ببخشد و دلیلی برای یک خواب آرام و بدون استرس شود.

آگلونما

16- دیفن باخیا

دیفن باخیا دارای برگ های بزرگ و ابلق است که قد آن گاهی به بالاتر از یک متر نیز می رسد. این گیاه بیشتر مناسب اتاق خواب های با متراژ بالا می باشد تا خودنمایی کند. زیبایی محیط یکی از ملاک های رسیدن به آرامش و در پی آن خواب آرام است، بنابراین با داشتن این گیاه سرسبز و زیبا اتاقتان را از زیبایی سرشار سازید تا خواب شما آرام تر از همیشه باشد. لازم به ذکر است که برگ های زیبای این گیاه سمی بوده و نباید در دسترس حیوانات خانگی یا کودکان باشد.

دیفن باخیا

17- فیلودندرون

فیلودندرون دارای برگ های براق و بزرگ به رنگ سبز بوده و در محیط اتاق به خوبی می تواند به رشد خود ادامه دهد. این گیاه که بومی مناطق گرمسیری می باشد نیاز به دمای متوسط و بالا داشته و رطوبت نسبتا خوبی را نیاز دارد. آبیاری بعد از خشک شدن سطح خاک و نور متوسط و بالا و غیر مستقیم را برای این گیاه در نظر بگیرید.

فیلودندرون

18- گیاه آلوئه ورا برای اتاق خواب

برای اتاق خوابی که دارای نور بسیار خوب و نسبتا بالا است، گیاه آلوئه ورا یک گزینه عالی می باشد. این گیاه علاوه بر اینکه هوای اتاق شما را تصفیه می کند دارای خواص درمانی نیز بوده و می توانید از  ژله های داخل برگ آن برای طراوت و تازگی پوست خود نیز استفاده کنید.

گیاه آلوئه ورا برای اتاق خواب

19- اسپاتی فیلوم؛ گیاه مناسب تصفیه هوا اتاق خواب

اگر ساکن شهر یا مناطق با آلودگی هوای بالا هستید، قطعا از ورود این هوای ناسالم به داخل منزل رنج می برید. شما به تنهایی قادر نیستید هوای شهر را تصفیه کنید ولی به راحتی و با نگهداری برخی از گیاهان می توانید این کار را در مورد اتاق خواب و منزلتان انجام دهید. یکی از گیاهانی که قادر است آلودگی های شیمیایی را از هوای اتاق خواب شما بگیرد اسپاتی فیلوم است. این گیاه دارای گل های زیبایی است، علاوه بر زیباسازی هوایی پاک را در اختیار شما قرار می دهد. خواب و استراحت شما در اتاقی که این گیاه در آن قرار دارد با کیفیت و عالی خواهد بود.

اسپاتی فیلوم

20- گاردنیا

اگر بی خوابی و استرس زیادی دارید توصیه ما به شما نگهداری گیاه گاردنیا در اتاق خواب می باشد. این گیاه دارای گل های خوشبویی بوده که سبب از بین رفتن استرس و در پی آن رفع بی خوابی خواهد شد. این گیاه به نور غیر مستقیم احتیاج دارد و بهتر است در یکی از طرفین پنجره اتاق جایی را به آن بدهید تا شاداب و سرسبز باقی بماند.

گاردنیا

21- گیاه گندمی یا گیاه عنکبوت

اتاق خوابی که دارای هوای تازه باشد باعث می شود خوابی آرام داشته باشید. برخی از گیاهان توانایی این را دارند که هوای محیط را از آلاینده ها تصفیه و تمیز کنند که از آن جمله می توان به گیاه زیبای گندمی اشاره کرد. این گیاه در دو نوع سبز و ابلق بوده و این امر نیز می تواند زیبایی دو چندانی را به محیط اتاق خواب بدهد.

گیاه گندمی یا گیاه عنکبوت

22- عشقه یا پاپیتال

برای بالا بردن کیفیت خواب نیاز به اکسیژن بیشتر و هوای تازه دارید، به شما توصیه می کنیم این کار را به گیاه عشقه یا همان پاپیتال بسپارید. این گیاه که به صورت آبشاری رشد می کند، دارای برگ های ابلق و یا سبز است. عشقه را در قسمتی از اتاق خواب قرار دهید که نور کافی و هر چه بیشتر دریافت کند. نور مستقیم به این گیاه آسیبی وارد نکرده و رشد آن را بیشتر نیز خواهد کرد. آبیاری این گیاه باید مرتب و قبل از خشک شدن کامل خاک انجام شود و بهتر است برگ های آن را در طول روز غبار پاشی کنید تا رطوبت مورد نیاز خود را دریافت کند.

عشقه یا پاپیتال

23- یاس رازقی

اگر به عطر گل ها آلرژی ندارید و به دنبال داشتن اتاقی خوشبو و خوابی آرام هستید، رازقی را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید. یاس رازقی به صورت آبشاری رشد کرده و دارای گل های سفید و بسیار معطر و خوشبو می باشد. این گیاه علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارد عطر و بوی نابی را به اتاق تزریق کرده و باعث می شود استرس از شما دور شود. خواب آرام و استراحت عالی شما در کنار گلدانی از یاس رازقی تضمین شده خواهد بود. این گیاه نیاز به هرس دارد تا فضای اتاق را شلوغ نکند.

یاس رازقی

24- اسطوخودوس؛ گیاه آرامش بخش برای اتاق خواب

اگر در طول روز در محیط های شلوغ و نا آرام هستید یا دچار سردردهای مزمن می شوید، بهتر است گلدانی از اسطوخودوس را به اتاق خوابتان ببرید. این گیاه دارای برگ های سوزنی شکل و گل های بنفش معطر می باشد که زیبایی خاصی را به همراه دارند. عطر اسطوخودوس فضای اتاق شما را به سمت آرامش برده و خوابی عمیق و خوش را به شما هدیه خواهد داد. این گیاه به نور متوسط و بالا نیاز دارد ولی نور کم را نیز به خوبی تحمل می کند. چنانچه در محیطی با رطوبت پایین زندگی می کنید، بهتر است این گیاه را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید و نگرانی بابت رشد آن نداشته باشید.

اسطوخودوس

گیاه مناسب اتاق خواب بدون نور و کم نور

در اتاق خواب کم نور و بدون نور می توانید از لامپ برای تامین نور مصنوعی استفاده کنید. با یک لامپ کوچک در اتاق خواب گیاهان زیر شرایط مناسبی برای رشد خواهند داشت:

25- نخل شامادورا

اگر تصمیم دارید برای اتاق خواب خود گیاهی سرسبز را تهیه کنید  گیاه زیبای نخل شامادورا را از یاد نبرید. این گیاه قادر است هوای اتاق خواب را پاکسازی کرده و طراوت و تازگی را به اتاق شما هدیه بدهد. در اتاقی با این هوای مطبوع، خوابی آرام را تجربه خواهید کرد. این گیاه نیاز به رطوبت نسبتا خوب و بالایی داشته از این رو باید آبیاری آن را به طور دقیق و کامل انجام داده و غبارپاشی بر روی برگ ها را نیز مد نظر قرار بدهید. نور نسبتا کم برای این گیاه کافی بوده و هیچ آسیب و خللی در رشد آن ایجاد نخواهد کرد.

نخل شامادورا

26 گیاه تاریکی دوست آپارتمانی

26- زامیفولیا

زامیفولیا یا زامفولیا گیاهی بسیار سازگار با عوامل محیطی و مقاوم در محیط های با نور کم و رطوبت پایین، برای اتاق خواب های کم نور کاملا مناسب است. این گیاه نیز دارای تنوع در رنگ برگ ها بوده و به رنگ های سبز، ابلق و سیاه موجود می باشد. البته تاکید ما استفاده از نوع سبز آن در محیط اتاق خواب است زیرا رنگ سبز و براق این گیاه احساس آرامش را به خوبی به شما انتقال خواهد داد.

زامیفولیا

27- نخل اریکا؛ گیاه مناسب برای اتاق خواب کم نور

برای اتاق خواب با نور کم تا متوسط گیاه نخل اریکا کاملا مناسب می باشد. این گیاه زیبا دارای برگ های کشیده، زیبا و ساقه های ظریف می باشد. رطوبت متوسط مورد نیاز این گیاه بوده از این رو با آبیاری کافی و غبارپاشی با فاصله دو تا سه روز برای نخل اریکا کافی می باشد.

نخل اریکا

28- گیاه کالاتیا برای اتاق خواب با نور کم

چنانچه به دنبال گیاهی برای اتاق خواب هستید و نور در اتاق خوابتان به صورت غیر مستقیم می تابد، گیاه کالاتیا را انتخاب کنید. این گیاه با نور کم و متوسط و البته غیر مستقیم سازگار می باشد. این گیاه با زیبایی چشم نواز برگ هایش احساس خوبی را به اطراف منتقل کرده و سبب ایجاد آرامش می شود.

گیاه کالاتیا برای اتاق خواب با نور کم

سخن آخر

گل و گیاه های ارائه شده در این مطلب تنها تعداد اندکی از انتخاب های مناسب برای اتاق خواب هستند. متناسب با شرایط اتاق خواب می توانید تعداد زیادی از انواع گل و گیاهان و کاکتوس ها را در اتاق خوابتان استفاده کنید. قبل از انتخاب هر گل و گیاه پیشنهاد می کنیم به شرایط نگهداری و میزان نور و دمای مورد نیاز آنها توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا