طراحی دکوراسیون داخلیدکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو + 30 عکس و مدل جدید

دکوراسیون اتاق خواب سبک بوهو از سبک های نسبتا شلوغ با ترکیب رنگ هایی خاص و مختلف است. از آنجا که اتاق خواب به عنوان یک محیط خصوصی یک یا دو نفره محسوب می شود، به عنوان محل آرامش و آسایش افراد منزل کاربرد دارد. بنابراین استایل و سبک دکوراسیون خاص این اتاق، باید با سلیقه افرادی که در آن اتاق حضور دارند جور باشد. اتاق خواب بوهو که می توان آن را یک سبک ماکسیمالیستی در نظر گرفت نیز یکی از این سبک ها است که افراد زیادی به استفاده از آن تمایل دارند. در ادامه مطالب طراحی دکوراسیون اتاق خواب دکونیوز در ادامه ویژگی ها، مدل و عکس های متنوع، نورپردازی و نوع فرش و مبل و رنگ بندی مناسب برای اتاق خواب بوهو را ارائه خواهد داد.

اتاق خواب سبک بوهو

سبک بوهو در اتاق خواب چیست؟

بوهو، بوهمیان یا بوهمین برگرفته از نام قومی است که کشور جمهوری چک زندگی می کردند. در حقیقت کولی هایی که از این منطقه به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند باعث انتقال فرهنگ و سبک طراحی خانه های خود به سایر نقاط جهان شدند. سبک دکوراسیون بوهو سرزنده و پر نشاط دارای بسیاری از عناصر بومی فرهنگ بوهمیان است. برای مثال یکی از این عناصر مکرومه است که از وسایل تزیینی در فرهنگ بوهو محسوب می شود. پس از چیدمان اتاق خواب بوهو، با عناصر غیرمنتظره و چینش هایی تقریبا بی قانون مواجه می شوید. اما مطمئن باشید رنگ های متنوع و پر انرژی و حضور گیاهان مختلف در اتاق خواب، شما را به وجد خواهد آورد.

سبک بوهو در اتاق خواب

6 تفاوت سبک بوهو و اسکاندیناوی

ویژگی های اتاق خواب سبک بوهو

این نوع از چیدمان اتاق خواب باید ویژگی های مختلفی را در بر بگیرد تا بتوان آن را در دسته سبک بوهو قرار داد. عناصر، رنگ بندی ها، بافت، طرز چینش، نورپردازی و… مواردی هستند که در این سبک دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد. ولی به شکل کلی می توان این ویژگی ها را برای سبک بوهمین در اتاق خواب در نظر گرفت:

  • استفاده از بافت های طبیعی مثل چوب، به شکلی که جنس چوب در رویت و قابل مشاهده باشد. بافت های حصیری و پشمی نیز از سایر بافت های مورد توجه در این سبک اند.
  • استفاده از رنگ های گرم و روشن از مهمترین ویژگی های این سبک است. برای روتختی، بالش و پرده ها می توانید از رنگ هایی مثل کرم یا زرد استفاده کنید.
  • از عناصری که به وفور در سبک بوهمین اتاق خواب استفاده می شود، می توان به گل ها و گیاهان آپارتمانی اشاره کرد. این گیاهان حس و حال زندگی را به اتاق خواب شما هدیه می دهند و مکمل سایر عناصر خواهند بود.
  • تزیینات دیواری از دیگر خصوصیات اتاق خواب بوهمین است. تزئیناتی که اتفاقا آنها نیز دارای بافت هایی پارچه ای و طبیعی هستند.
  • پارچه های رنگی با الگو های سنتی در هر عنصر پارچه ای موجود اتاق خواب دیده می شود.

ویژگی های اتاق خواب سبک بوهو

10 تفاوت سبک بوهو و روستیک

نور پردازی دکوراسیون اتاق خواب سبک بوهو

نورپردازی اتاق خواب بوهو باید ساده و به اندازه باشد. منابع نوری بزرگ مثل لامپ های ال ای دی پر نور نقشی در این سبک ندارند. برای نورپردازی از آباژورها خصوصا در اشکال قدیمی آنها می توان استفاده کرد. به کار گیری یک رشته از نورهای ریسه ای با لامپ های ریز و کوچک، فضای اتاق شما را خاص تر می کند. نورپردازی از مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب به شمار می رود و در تمام سبک ها به آن توجه ویژه ای میشود.

نور پردازی دکوراسیون اتاق خواب بوهو

نور پردازی اتاق خواب بوهو

18 سبک دکوراسیون اتاق خواب جذاب

رنگ بندی سبک بوهو برای اتاق خواب

پالت رنگ ها در این سبک برای همه جای خانه مشخص است و از الگوهای خاصی پیروی می کند. همانطور که گفته شد رنگ های گرم و متمایل به رنگ خاک یا چوب در این سبک بسیار پرکاربرد هستند. ترکیب رنگ های متنوع و گرم، فضای اتاق خواب شما را دلنشین و خودمانی تر می کند. از رنگ های پر استفاده در این سبک می توان به کرم، قهوه ای روشن، خاکستری، نارنجی، سبز یا آبی تیره اشاره کرد که در بسیاری از موارد مکمل یکدیگر هستند.

رنگ بندی سبک بوهو برای اتاق خواب

رنگ بندی بوهو برای اتاق خواب

بسیاری از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی اعتقاد دارند که برای شروع طراحی اتاق خواب بوهو، بهتر است از رنگ های خنثی و گرم استفاده کنید. به شکلی که این رنگ ها به عنوان رنگ های غالب دیده شوند.

رنگ اتاق خواب بوهو

25 مدل و عکس آشپزخانه سبک بوهو

ویژگی های تخت خواب در سبک بوهو

تخت در اکثر سبک ها، به عنوان کانون توجه در اتاق خواب شناخته می شود. در تخت خواب به سبک بوهو از تخت های بزرگ و دو نفره و با ارتفاع کوتاه استفاده می شود. جنس این تخت ها معمولا از چوب یا فلز فرفورژه است. بعضی از افراد برای معرفی بیشتر این سبک ترجیح می دهند که بافت و جنس اسکلت تخت، قابل رویت باشد.

تخت خواب سبک بوهو

برای روی تخت از روتختی های ضخیم و بزرگ (گاهی پشمی) استفاده می شود. روتختی هایی که تمام تخت را فرامی گیرد و مثل آبشار از گوشه های تخت آویزان می شود و پایین می اید. از بالشت های بزرگ و نرم با تعداد زیاد بر روی تخت استفاده کنید. از طرح های سنتی نیز می توان برای روکش این بالشت ها استفاده کرد. اگر برای تخت خود تاج و سایه بانی از جنس پرده های توری یا حریر سفید تهیه کنید و آویزهای بافتنی از آن آویزان کنید سبک بوهو در دکوراسیون اتاق خواب را کامل کرده اید.

روتختی سبک بوهو

ضمنا اگر قرار است از پاف یا صندلی در کنار تخت خود استفاده کنید، فراموش نکنید که بوهو به شما می گوید که از پاف ها، پاتختی ها و صندلی های کوتاهی بهره ببرید که جنس آن با جنس تخت هم خوانی داشته باشد.

اتاق خواب بوهو

فرش دکوراسیون اتاق خواب سبک بوهو

در این استایل معماری اتاق خواب، فرش های به شدت ساده و بدون نقش و نگار جایی ندارند. اتفاقا به شکل کاملا برعکس، فرش های نقش دار و طرح دار، دوست دار این سبک هستند. بعضی پیشنهاد می دهند که از چند فرش با طرح ها و رنگ های مختلف روی هم استفاده شود. به طور کلی فرش هایی با طرح های سنتی، بافتنی، حصیری، لاکی، کهنه نما و وینتیج مناسب ترین نوع فرش ها در سبک بوهو برای اتاق خواب هستند. چرا که این نوع از فرش ها به دنبال القای حس بافت طبیعی به چشم ها و پاهای شما هستند.

فرش دکوراسیون اتاق خواب سبک بوهو

کفپوش اتاق خواب بوهو

لوازم و اکسسوری مورد استفاده در اتاق خواب سبک بوهو

خوشبختانه در دکور اتاق خواب به سبک بوهو می توانید از اشیا و لوازم مختلفی استفاده کنید. اما باید استاندارد ها و ویژگی های این  سبک را داشته باشند. از لوازم مورد استفاده برای این اتاق خواب به این موارد می توان اشاره کرد:

  • اکسسوری های قدیمی و عتیقه و فرش های لاکی، از موارد قابل استفاده در چیدمان اتاق خواب به سبک بوهو است.
  • اشیا و دست سازهای چوبی خصوصا وسایل دکوری چوبی، به خوبی فرهنگ بوهو را در اتاق خواب شما به نمایش می گذارد.
  • استفاده از فرش و گلیم ایرانی کاملا در تناسب با ویژگی های اتاق خواب است.
  • استفاده از شمع و شمعدان های قدیمی نیز توصیه می شود.
  • از گیاهانی با برگ های بزرگ یا برگ های زیاد با گلدان های کوچک و بزرگ در جای جای اتاق بهره ببرید.

تزئین اتاق خواب به سبک بوهمیان

گیاهان اتاق خواب بوهو

دیوارهای اتاق خواب سبک بوهو

رنگ دیوارها را معمولا سفید یا کرم رنگ انتخاب می کنند. البته محدودیت چندانی در انتخاب رنگ ندارید اما همانطور که در بخش رنگ بندی گفته شد، بهتر است میزان رنگ روشن به رنگ های دیگر اتاق بچربد. می توانید از رنگ های روشن ساده یا کاغذ دیواری با طرح طبیعت استفاده کنید. دیوارهای اتاق خواب به سبک بوهمین نباید لخت و خالی باشند.

تزئین دیوار اتاق خواب سبک بوهو

قاب عکس های یادگاری مثل تصاویر خانوادگی، طرح های گرافیکی و نقاشی های را در قاب های مختلف می توانید به دیوار آویزان کنید. یکی از تزئینات مورد علاقه در این سبک، استفاده از دست باف های پارچه ای یا حصیری برای زیباسازی دیوارهای اتاق است.

تزئینات دیوار دکور اتاق خواب بوهمی

عکس و مدل دکور اتاق خواب بوهو جدید

عکس اتاق خواب بوهو

مدل تزئین اتاق خواب سبک بوهو

مدل دکور اتاق خواب بوهمیان

عکس دکوراسیون سبک بوهو برای اتاق خواب

اتاق خواب بوهو مدرن

عکس دکور بوهو برای اتاق خواب

اتاق خواب بوهو

دکور بوهو برای اتاق خواب

عکس دکوراسیون داخلی اتاق خواب بوهو

مدل جدید اتاق خواب بوهو

اتاق خواب بوهو مدرن

اتاق خواب بوهو شیک

دکور شیک اتاق خواب سبک بوهمین

 

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

    1. سلام
      بستگی به میزان نور محیط و بزرگی فضا داره. اما این سبک اغلب از ترکیب رنگ های روشن و گرم استفاده میشه

    1. محدودیتی در زمینه روتختی برای بوهو وجود نداره. متناسب با سایر وسایل میتونین روتختی های ساده یا حتی سنتی استفاده کنین

  1. زیبا بود خیلی خیلی باید برم به سمت این سبک ارتباط خوبی باهاش برقرار کردم سبک بوهو یه ارامش خاص داشت برام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا