طراحی دکوراسیون ورودی و راهروطراحی دکوراسیون داخلی

تزیین راه پله بیرون ساختمان + مدل و ایده و عکس جدید

تزیین راه پله بیرون ساختمان از قسمتهایی است که همواره مورد بی توجهی قرار گرفته و همیشه از بین مدل های ساده و تکراری انتخاب می شود. وقت آن رسیده که در کنار دیزاین فضای داخلی به این قسمت نیز اهمیت داده و به فکر مدل های زیبا و جذاب بود. راه پله بیرونی منزل می تواند به عنوان معرف سلیقه سا کنین یک ساختمان و آپارتمان باشد و برای زیبا سازی و تنوع و تغییرات آن می توان از متریال های مختلف استفاده کرد. همچنین می توان از اشکال هندسی متنوع بهره برده یا از روشهای جانبی دیگر برای زیبایی و دیزاین آن استفاده کرد. در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون ورودی و راهرو دکونیوز عکس و ایده و مدل های طراحی و دیزاین راه پله های ورودی ساختمان را به شما ارائه می دهیم.

تزیین راه پله بیرون ساختمان

توجه به نور پردازی در تزیین راه پله بیرون ساختمان

نور پردازی علاوه بر زیبایی و تفاوت می تواند حس خوب و انرژی را در دکوراسیون داخلی و فضای بیرون نشان دهد. برای رنگ نور می توانید با توجه به نورپردازی کلی نمای ساختمان یک انتخاب درست داشته باشید. در ادامه مطلب برای درک بهتر تاثیر نورپردازی کافیست عکس های دیزاین راه پله بیرونی ساختمان را مشاهده کنید.

نور پردازی در تزیین راه پله بیرون ساختمان

نور پردازی در دیزاین راه پله بیرون ساختمان

تاثیر رنگ بر دیزاین پله های ورودی آپارتمان

برای تزیین راه پله بیرون ساختمان شما همچنین می توانید با استفاده از رنگهای با کیفیت که دیرتر دچار آسیب می شوند پله ها را به مدل های مختلف و رنگهای گوناگون و دلخواهتان رنگ آمیزی کنید. کافیست کمی خلاقیت داشته باشید و از نمونه و مدل های متنوع ایده بگیرید.

رنگ راه پله بیرون ساختمان

استفاده از سرامیک برای دیزاین راه پله ورودی

یکی دیگر از مدل های تزیین پله بیرونی منزل، نصب سرامیک های خشک و طرح دار است که می تواند از بین رنگهای مرتبط با نمای ساختمان انتخاب شود. این نوع سرامیک که با چسب به دیواره ی اصلی پله ها وصل می شوند از زیبایی خاص برخوردار بوده و بسیار شیک و لاکچری می باشند.

در مطلب بهترین رنگ راهرو منزل به نکات مهمی اشاره شد که می توان از آنها برای دیزاین پله های بیرون ساختمان نیز استفاده کرد.

مدل تزیی راه پله بیرون ساختمان با سرامیک

عکس تزیین راه پله بیرون ساختمان با سرامیک

عکس طراحی راه پله بیرون ساختمان با سرامیک

اگر به دنبال ایده برای دکوراسیون زیر راه پله هستید، کلیک کنید!

طراحی راه پله بیرونی با اشکال هندسی

از دیگر روش های زیبا سازی پله این است که از مستطیلی بودن همیشگی دور شویم و پله های ورودی منزل را با اشکال هندسی دیگر طراحی کنیم. مثلا به جلوی پله ها انحنا داده و حالت نیم دایره ای طراحی کنیم. همچنین می توانیم از نظر اندازه پله ها را نامنظم طراحی کرده یا مانند عکس نامتقارن و ناهماهنگ بالا ببریم.

طراحی راه پله بیرونی با اشکال هندسی

دیزاین راه پله بیرونی با اشکال هندسی

استفاده از فضای سبز در تزیین راه پله بیرونی

گل و گیاه در هر قسمتی از منزل می تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد و باعث تفاوت و تنوع شود. برای طراحی و زیبا سازی پله های بیرون آپارتمان نیز می توان از ایجاد فضای سبز بهره برد. گل و گیاهانی که برای این قسمت در نظر می گیریم می توانند به صورت فصلی تعویض شوند یا از بین گیاهانی انتخاب شوند که با توجه به آب و هوای محل سکونتمان در تمام فصل ها سبز باشند.

فضای سبز در تزیین راه پله بیرونی

استفاده از چمن مصنوعی

استفاده از چمن های مصنوعی در قسمت کف و بالایی پله ها نیز می تواند زیبایی منحصر به فردی به پله های بیرونی ساختمان بدهد. از چمن مصنوعی می توان به عنوان مکمل در کنار سنگ های گرانیتی یا چوب بهره برد. رنگ سبز چمن در کنار رنگ چوب یک ترکیب فوق العاده بوده که انرژی بسیار بالایی دارد و حس امنیت و آرامش را تداعی می کنند.

چمن مصنوعی و چوب در تزیین راه پله بیرونی

استفاده از شیشه در طراحی پله های بیرونی

استفاده از شیشه در طراحی مدرن به عنوان یک شاخص می باشد. شیشه های نشکن که با فناوری نانو تولید می شوند تحمل فشار و وزن بالایی دارند و به دوصورت شفاف و مات در بازار موجود هستند و می توانند به عنوان یک گزینه ی مناسب برای پله های بیرونی ساختمان در نظر گرفته شوند. راه پله شیشه ای می تواند به طور کامل از شیشه یا ترکیب با متریال های آلومینیوم و استیل به عنوان پایه، حفاظ و یراق مورد استفاده قرار گیرد. در این طراحی می توان رنگ این یراق ها را متناسب با نمای ساختمان در نظر گرفت.

استفاده از شیشه در طراحی پله های بیرونی

طراحی پله شیشه ای بیرونی

پله شیشه ای برای بیرون ساختمان

استفاده از پله چوبی

چوب یکی از پر کاربردترین متریال ها در صنعت ساختمان سازی می باشد زیرا علاوه بر زیبایی با انواع سبک های مدرن و کلاسیک سازگار می باشد. برای طراحی راه پله های بیرونی باید حتما از چوب های مصنوعی مثل ترمووود استفاده کنید که در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارند. در این مدل می توان تمام فضای راه پله اعم از پایه، کف و تکیه گاه ها را با چوب پوشاند. علاوه براین، می توان ترکیبی از سنگ های گرانیتی و چوب را برای پله ها انتخاب نمود. ترکیب سنگ و چوب به عنوان دو عنصر طبیعی زیبایی بسیار جذابی خواهد داشت.

پله چوبی برای بیرون ساختمان

راه پله چوبی بیرون ساختمان

دیزاین پله چوبی بیرون آپارتمان

استفاده از سنگ های طبیعی در تزیین راه پله بیرون ساختمان

استفاده از عناصر طبیعی به چوب ختم نمی شود. این روزها استفاده از قلوه سنگ ها و سنگهای نامنظم رودخانه ای در ساختمان رو به رواج است. این سنگهای طبیعی برای باغچه ها و روف گاردنها و آب نماها کاربرد دارند. علاوه بر این می توان برای طراحی راه پله های ورودی ساختمان نیز از آنها استفاده کرد. برای این کار قسمت تکیه گاه و پایه ی پله ها با متریال های مختلفی قالب گیری و آماده می شوند و قسمت کف و بالای پله را در حالی که هنوز بتن خیس و چسبنده است با قلوه سنگها می پوشانند. تفاوت در رنگ و اندازه و طبیعی بودن قلوه سنگ ها بر روی زمینه ی بتنی حس طبیعت را در دل زنده می کند.

تزیین راه پله بیرونی ساختمان با سنگ طبیعی

دیزاین راه پله بیرونی ساختمان با سنگ طبیعی
از دیگر روش های استفاده از قلوه سنگ ها برای تزیین راه پله بیرون ساختمان این است که قسمت بالایی پله ها حتی از بتن نیز استفاده نکنند و تکیه گاه ها را با قلوه سنگ ها و سنگ های رودخانه پر کنند. در این مدل از زمینه بتنی استفاده نمی شود و در واقع قلوه سنگ ها به صورت آزاد و رها در زیر پای شما احساس می شوند. این ایده ی خلاقانه نشانه ی آشتی با طبیعت بوده و در هنگام قدم گذاشتن بر روی آنها حس قدم زدن در کنار رودخانه در دلتان زنده شود. در انتهای این مطلب می توانید تصاویری از این مدل پله را مشاهده کنید.

راه پله سنگی بیرون آپارتمان

مدل تزیین راه پله بیرونی ساختمان

دکور راه پله بیرونی

تزئین پله بیرونی ساختمان

دیزاین پله بیرونی ساختمان دو طبقه

مدل راه پله چوبی بیرون منزل

تزیین ساده راه پله بیرون

دیزاین ساده راه پله بیرون

عکس راه پله بیرون ساختمان

عکس کاشی کاری پله بیرون ساختمان

عکس راه پله بیرونی ساختمان ساده

تزیین راه پله بیرون با گل

پله شیشه ای بیرون ساختمان

راه پله چوبی ساختمان دو طبقه

 

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. مطلب بسیار عالی و کاربردی بود. تزیین پله های بیرونی ساختمان بسیار اهمیت داره و چقدر این ایده ها عالی بودن.ممنون دکونیوز

  2. واوووووو اینا عالی هستن دکونیوز عزیز
    آیا از این تزیینات برای راه پله های بیرونی که به سمت کوچه هستن هم میشه استفاده کرد؟

  3. تا حالا به تزیین راه پله بیرونی فک نکرده بودم چقد عالی بود این مطلب.ممنون از سایت قشنگتون

  4. بسیار عالی و کاربردی. چنتا از مطالبتون خوندم به نظرم بسیار عالی بود و دکونیوز تو ذهنم می مونه با ایده های قشنگش

  5. به نظرم راه پله های چوب و قلوه وسنگ و گیاه که خیلی بکر و طبیعی هستن از همه قشنگ تر بودن برای تزیین پله های بیرونی و حیاط حس خوب دارن

  6. سرامیک رنگی و طرحدار پله های بیرون منزل رو عالی میکنن. این سبک در ترکیه خیلی کاربرد داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا