طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر تاثیر بسیار زیادی بر روحیات کودک داشته و با در نظر گرفتن چند نکته مهم، می توان بهترین بازخورد را از آن دریافت کرد. طراحی اتاق کودک پسر در مرحله اول باید با توجه به جنسیت و علایق آنها و همچنین گروه سنی شان انجام شود. مدل های خلاقانه و بسیار زیبا برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه را در ارائه خواهیم داد. علاوه براین، به مهم ترین نکات برای طراحی اتاق پسرانه را در این مطلب اشاره می کنیم. با مجله دکونیوز همراه باشید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر

هر یک از رنگ ها از نظر علم روانشناسی دارای تاثیرات متفاوتی بر احساسات و روحیات افراد دارند. به همین خاطر باید در طراحی دکوراسیون داخلی به این فاکتور بسیار مهم توجه ویژه داشت. انتخاب رنگ برای طراحی اتاق کودک پسر در مرحله اول به سلیقه و خواسته خود کودک بستگی دارد. اگر کودکتان در سنی قرار دارد که می تواند تمایلات و گرایش های خود به رنگ های خاص را بروز دهد، بهتر است از همان رنگ ها در انتخاب تم و طراحی دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید.

طراحی اتاق کودک پسر

برخلاف تصور اغلب افراد که رنگ آبی را برای اتاق و وسایل پسرانه انتخاب می کنند، اغلب پسرها به رنگ های دیگری مانند نارنجی، سبز، بنفش و قرمز نیز گزایش دارند. البته توجه داشته باشید که مهم تر از انتخاب رنگ، ایجاد هارمونی و تناسب بین رنگ ها در تمام جوانب اتاق می باشد. در نتیجه برای اینکه بتوانید دکوراسیون اتاق پسرانه را به زیباترین شکل طراحی کنید، بهتر است تم هایی با رنگ های جذاب را انتخاب نمایید که در کنار هم ترکیب خوبی را ایجاد کنند.

  دکوراسیون اتاق کودک کارتونی (ایده اتاق بچه با تم کارتون)

دکوراسیون اتاق کودک پسر

طراحی دکوراسیون اتاق پسر بر اساس سن

طراحی دکوراسیون اتاق پسر در گروه های سنی مختلف با هم متفاوت است. این تفاوت ها بخاطر تغییر در روحیات و بروز نشانه هایی از بزرگ شدن در وجود آنها می باشد. به همین خاطر است که آنچه برای طراحی اتاق پسر بچه ها به کار میرود، برای اتاق پسرانه نوجوان مناسب نیست. نوع رنگ، تزئینات به کار رفته در اتاق و همچنین تم کلی و چیدمان وسایل همگی باید با توجه به شرایط سنی آنها انجام شود.

طراحی دکوراسیون اتاق پسر

طراحی و چیدمان اتاق کودک پسر در گروه سنی نوجوانی باید به گونه ای انجام شود که محل خواب از مطالعه و انجام فعالیت های آموزشی و تفریحی جدا باشد. نحوه قرار گرفتن میز مطالعه، مبلمان و تخت خواب باید به گونه ای باشد که رفت و آمد در میان آنها آسان باشد و علاوه بر این نظم خوبی در آن حکم فرما باشد.

با توجه به انرژی زیاد پسران نوجوان بهتر است فضای اتاق را حتی الامکان باز کنید و برای استفاده از وسایل تزئینی و دکوری، دیوار و روی کمد آنها را انتخاب کنید. همچنین لازم است یا مبل راحتی با رنگ و طرح جذاب در اتاق آنها قرار داده شود تا برای بازی و استراحت از آن استفاده کنند. البته در صورتی استفاده از مبلمان در طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر را پیشنهاد می دهیم که اتاق به اندازه کافی فضای خالی داشته باشد.

اتاق کودک پسر

طراحی دیوار اتاق کودک پسرانه

طراحی دیوار اتاق کودک پسرانه از مهم ترین گام ها در طراحی دکوراسیون می باشد. چون دیوار در واقع نقش جایگاه نصب وسایل تزئینی را دارد و باید نظم خوبی در آنها فراهم گردد. نصب وسایل ورزشی از قبیل بدمینتون و توپ های بازی و همچنین پوسترهایی از کارتون های مورد علاقه کودک و یا تیم های ورزشی محبوب آنها اگر با نظم خوب و ترکیب ایده آلی انجام شود در نهایت منجر به طرحی زیبا خواهد شد.

بهترین رنگ اتاق پسرانه شیک و لاکچری

طراحی دیوار اتاق کودک پسر

استفاده از کاغذ دیواری با طرح های راه راه و رنگ بندی جذاب و متناسب با تم کلی اتاق یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی اتاق پسرانه محسوب میشود. البته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری هایی را باید برای اتاق پسرانه انتخاب کنید که زیاد شلوغ نباشند، چون باعث میشوند طرح کلی اتاق آشفته به نظر برسد. اگر از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده می کنید، بهتر است یک دیوار را با آنها بپوشانید.

  چطور با قفسه بندی انبار خود را بهینه کنیم؟

دیوار اتاق کودک پسر

سرویس خواب اتاق کودک پسرانه

تفاوتی ندارد که طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر را انجام می دهید یا اتاق خواب بزرگسالان، در هر صورت باید به سرویس خواب و رنگ بندی آنها توجه زیادی داشته باشید. با توجه به تنوع بسیار زیاد در طرح های ارائه شده برای سرویس خواب های پسرانه و دخترانه، در نتیجه می توانید متناسب با تم کلی اتاق روتختی و بالشت های مناسب را تهیه کنید.

پسر بچه ها و حتی نوجوانان از انرژی زیادی برخوردار می باشند و در بسیاری از مواقع ممکن است تخت خواب را به عنوان فضای بازی انتخاب کنند. به همین خاطر باید علاوه بر زیبایی روتختی و بالشت ها به مقاومت آنها نیز توجه کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک پسر

نورپردازی اتاق کودک پسرانه

از دیگر اصول مهم در طراحی دکوراسیون منزل می توان به نورپردازی اشاره کرد. کودکان روحیات لطیفی دارند و با تاریکی و فضاهایی کم نور ارتباط خوبی برقرار نمی کنند. علاوه براین، اتاق های آنها باید به اندازه کافی روشن باشد تا بتوانند از اتاق خود به عنوان محل مطالعه و آموزش نیز استفاده کنند. سعی کنید از پرده های روشن برای اتاق استفاده کنید تا نور طبیعی آفتاب به اتاق آنها تابیده شود و اگر اتاق فاقد نور طبیعی است، از لامپ با روشنایی کافی استفاده کنید.

استفاده از لوستر با طرح های جذاب و متنوع و رنگارنگ که نمونه های آن در بازار بسیار زیاد می باشد، نه تنها باعث میشود تا نور اتاق ایده آل گردد، بلکه در نهایت باعث میشود خروجی مطلوبی از طراحی اتاق کودک پسر داشته باشید.

  کاربرد رزین اپوکسی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق کودک

مدل دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

مدل دکوراسیون اتاق کودک پسر

مدل های دکوراسیون اتاق پسر

طراحی اتاق کودک پسر

طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه

طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر نوجوان

در این مطلب نکات مهم و تاثیرگذار بر طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسر ارائه شد. علاوه براین، نمونه هایی از جدیدترین و خلاقانه ترین طراحی اتاق پسرانه نیز ارائه گردید. برای آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب، مبلمان و سرویس چوب ، طرحی فضای سبز و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطرافتان ارتباط دارد، با مجله طراحی دکوراسیون دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا