طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

15 رنگ اتاق پسرانه لاکچری و شیک 2024

بهترین رنگ اتاق پسرانه در سنین مختلف از دغدغه های والدینی محسوب می شود که به دنبال ایجاد فضایی آرام و با نشاط برای رشد فرزندشان هستند. پسر و دختر هر کدام روحیات متفاوتی دارند؛ روحیاتی که از همان سنین کودکی قابل تشخیص است. در نتیجه بهتر است محیط زندگی آنها نیز تفاوت هایی داشته باشد. از طرف دیگر رنگ هر اتاق نقش مهمی در شکل گیری دکوراسیون اتاق کودک و بزرگسالان ایفا می کند. در این مطلب قصد داریم تا توضیحاتی در مورد بهترین و جدیدترین طرح و مدل رنگ برای اتاق خواب پسرانه لاکچری کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال شیک و ساده ارائه دهیم.

اتاق پسرانه با رنگ جذاب

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسرانه لاکچری

والدین و حتی متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی معمولا هر زمان صحبت از یک اتاق پسرانه یا مردانه می شود، به رنگ آبی اشاره می کنند. هر چند این رنگ نیز ویژگی های مثبتی داشته و برای اتاق بسیاری از پسرها گزینه مناسب محسوب می شود، اما چشم بستن به بر روی سایر رنگ ها باعث میشود از مزایای آنها و ترکیب های جذاب برای دیزاین اتاق بی بهره بمانیم. برای انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه شما می توانید حتی از روحیات فرزند خود نیز کمک بگیرید. این یعنی رنگ اتاق پسر را بر اساس ویژگی های شخصیتی فرزندتان انتخاب کنید.

 قوانین انتخاب رنگ در دکوراسیون که نباید ازش غافل باشین!

اتاق پسرانه با رنگ لاکچری

همانطور که می دانید در معماری مدرن و طراحی اتاق کودک پسر به شکل مطلق از یک رنگ استفاده نمی شود؛ بلکه معمولا دو یا چند رنگ متفاوت در کنار هم به کار می رود. این تلفیق رنگ باعث زیبایی و تنوع بیشتر در اتاق می شود. در ادامه چند نمونه از بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب پسرانه را مرور می کنیم.

30 ایده و مدل دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان

اتاق پسرانه با رنگ جذاب

1- رنگ اتاق خواب پسرانه آبی، بنفش سفید

اگر از بنفش برای رنگ اتاق خواب پسر استفاده می کنید، بهتر است از تناژهای روشن آن بهره ببرید. بنفش را برای دیوارها و رنگ تخت، روتختی و فرش را هم از دو رنگ آبی و سفید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب هیچ رنگی زیاده روی نکنید. استفاده از این سه رنگ ارامبخش بوده و کاهش دهنده اضراب است.

بهترین رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

رنگ اتاق خواب پسرانه آبی، بنفش سفید

2- ایده رنگ اتاق خواب پسرانه، خاکستری سبز

رنگ خاکستری دارای طیف گسترده ای از خاکستری مایل به سفید تا صورتی، آبی ، قهوه ای ، سیاه و سبز است که به راحتی با رنگ های فراوانی ترکیب می شود. ترکیب خاکستری سبز یکی از پرطرفدارترین و منحصر به فردترین طیف های خاکستری است که فضایی دلپذیر و خنک را در اتاق جاری می کند. اتاقی که تم اصلی آن رنگ خاکستری سبز است نیاز به اکسسوری و وسایل فلزی دارد تا جلوه بهتری داشته باشد.

مدل رنگ اتاق خواب پسرانه، خاکستری سبز

ایده رنگ اتاق خواب پسرانه، خاکستری سبز

3- رنگ برای اتاق خواب پسرانه زرد، خاکستری و آبی

یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق پسرانه ترکیب آبی، خاکستری و زرد است. استفاده از یک رنگ سرد (آبی) در کنار رنگ خنثی خاکستری و رنگ گرم زرد تضاد رنگی زیبا و دلنشین را ایجاد می کند. اگر قرار است از رنگ های دیگر نیز استفاده شود تا حد ممکن بهتر است از تناژ های مات و تیره را مد نظر داشته باشد. استفاده از رنگ آبی بعضا ممکن است باعث کم خوابی فرزندتان شود. لذا اگر فرزند شما دچار بی خوابی است، حتما درصد استفاده از رنگ آبی را کاهش دهید.

ایده های جذاب برای اتاق پسرانه فوتبالی

رنگ برای اتاق خواب پسرانه زرد، خاکستری و آبی

4- رنگ اتاق پسرانه سیاه و سفید

این روزها یکی از ترکیب های رنگ پر طرفدار ترکیب دو رنگ ساده و خنثی سفید و سیاه است. این دو رنگ ساده یکی از ترکیب رنگ های مورد علاقه پسران جوان و نوجوان است. رنگ سیاه برای اتاق پسرانه در کنار رنگ سفید محیطی با ویژگی های کلاسیک و رسمی ایجاد می کند. هر چند بهتر است در کنار این دو رنگ از بازه رنگ های خاکستری نیز استفاده کرد.

رنگ اتاق پسرانه سیاه و سفید

50 مدل دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بزرگسال

5- اتاق پسرانه سفید و آبی

اگر همچنان بر استفاده از رنگ ابی برای اتاق پسرانه اصرار دارید، پیشنهاد ما استفاده از ترکیب آبی و سفید است. برای استفاده از از این دو بهتر است از دو تناژ تیره و روشن از رنگ آبی در کنار رنگ سفید بهره ببرید. اگر پسری فعال و پرجنب و جوش دارید استفاده از رنگ سرد آبی در کنار سفید می تواند کمی از شدت تحرک او بکاهد.

اتاق پسرانه سفید و آبی

6- استفاده از رنگ سفید و سبز برای اتاق خواب پسرانه

یکی دیگر از انواع بهترین رنگ اتاق پسرانه سبز و سفید است. ترکیب این دو رنگ مثل آبی و سفید بوده و حتی ویژگی های مشابهی دارند. سبز متعادل کننده روحیه، امید آفرین و آرام بخش است. سبز هم در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد اما نسبت به آبی انرژی بیشتری دارد.

رنگ سفید و سبز برای اتاق خواب پسرانه

7- رنگ اتاق خواب پسرانه طوسی

طوسی برای رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری گزینه خوبی محسوب می شود. معمولا در کنار این رنگ خنثی از رنگ های دیگر نیز استفاده می شود. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ نارنجی و سبز تیره اشاره کرد. رنگ اتاق پسرانه خاکستری یا طوسی کمی اتاق را تاریک می کند. بنابراین بد نیست از رنگ های روشن نیز در کنار آن استفاده کنید.

در اتاق پسرانه نوجوان از رنگ های تیره می توان برای دیوارها استفاده کرد. دکوراسیون اتاق خواب به سبک گرانج رنگ بندی تیره دارد و مورد علاقه این گروه سنی است.

رنگ اتاق خواب پسرانه طوسی

8- رنگ اتاق خواب پسرانه قرمز

رنگ قرمز گرم و بسیار پرحرارت است. لذا کمتر از آن برای اتاق خواب استفاده می شود. هر چند تحقیقات نشان داده است که این رنگ تا حدودی به خواب انسان کمک می کند؛ اما اگر فرزند پر تحرکی دارید، استفاده از رنگ قرمز برای اتاق خواب پسرانه ایده خوبی نیست. در بعضی مواقع پسران به خاطر شخصیت های کارتونی یا تیم های محبوب ورزشی مورد علاقه خود استفاده از این رنگ را ترجیح می دهند. در این صورت سعی کنید برای متعادل کردن فضای اتاق حتما از رنگ های سفید و خاکستری نیز استفاده کنید.

رنگ اتاق خواب پسرانه قرمز

9- رنگ اتاق خواب پسرانه نارنجی

رنگ نارنجی نیز در بین برخی از پسران پر طرفدار است. از آنجایی که نارنجی برای اتاق پسرانه انرژیک و گرم است، استفاده بیش از اندازه از آن اصلا توصیه نمی شود. چرا که فضا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. حتما در کنار این رنگ از رنگ های سفید و یا آبی برای تعدیل فضا استفاده کنید.

رنگ اتاق نارنجی

10- رنگ اتاق خواب پسرانه زرد

زرد به عنوان نمادی برای سرگرمی، خلاقیت و اعتماد به نفس شناخته می شود. این رنگ نسبتا گرم برای رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان کم انگیزه و کم تحرک به شدت توصیه می شود. رنگ زرد هر چقدر پر رنگ تر باشد تاثیر بیشتری دارد اما باعث اذیت شدن چشم می شود. در کنار زرد می توانید از تناژهای مختلف در ترکیب با رنگ هایی مثل آبی تیره، بنفش و سفید استفاده کنید.

اتاق پسرانه زرد

11- ترکیب خاکستری زرد

ترکیب خاکستری و زرد یک ایده ی عالی برای اتاق پسرانه می باشد. در این اتاق باید توجه داشته باشید که رنگ غالب را خاکستری در نظر بگیرید و برای جزییاتی مانند ملحفه، طرح های دیواری رنگ زرد را مورد استفاده قرار دهید. این اتاق هیجانات پسرانه را متعادل کرده و آرامش را به او تزریق می کند.

اتاق خاکستری زرد

12- رنگ اتاق خواب پسرانه سبز

اگر پسر شما از عاشقان طبیعت بوده یا بیش از حد عصبی و بد خلق است می توانید از رنگ سبز برای اتاق او استفاده کنید. یک دیوار سبز همیشه ایده خوبی برای القا آرامش است و اگر وسایل چوبی در اتاق وجود دارد، قطعا نتیجه بی نظیری خواهد داشت. رنگ های سبز خنثی را با مشکی و سفید و مبلمان چوبی روشن می توانید ست کنید. در اتاق نوزادان نیز این رنگ تاثیر زیادی بر آرامش در خواب دارد.

اتاق سبز برای پسر

13- رنگ بژ، رنگ اتاق خواب پسرانه زیبا

معمولا از رنگ بژ برای اتاق نشیمن استفاده می شود اما کاربرد آن در اتاق خواب پسرانه بسیار عالی خواهد بود. اگر این جسارت را داشتید و از این رنگ به عنوان تم اصلی اتاق استفاده کردید، پیشنهاد می کنیم مبلمان و تخت خواب را چوبی انتخاب کنید. لوازم جانبی و اکسسوری های سرمه ای و مشکی نیز می توانند انتخابی بی نظیر برای این اتاق باشند.

اتاق بژ

رنگ اتاق خواب پسرانه اسپرت

برای اتاق اسپرت پسرانه معمولا رنگ قرمز مشکی یا سیاه و سفید را بیشتر از همه دیده ایم. اینک زمان تغییرات است و باید به جدیدترین رنگ برای اتاق پسرانه فکر کرد. یکی از جدیدترین ایده ها ترکیب دو رنگ سرمه ای و خاکستری یا ترکیب طیف های مختلف از خاکستری است. اتاقی که شما را به یاد یک قایق روی آب بیندازد باید تم سرمه ای با ملحفه های خاکستری داشته باشد. این اتاق به اندازه کافی آرامش بخش خواهد بود و جلوه ظاهری فوق العاده ای خواهد داشت.

رنگ اسپرت اتاق

رنگ اسپرت اتاق پسر

طرح رنگ اتاق خواب پسرانه

اگر به دنبال مدل رنگ برای اتاق خواب پسرانه هستید، الگوهای مختلف و زیادی وجود دارد که با توجه به سلیقه و علایق خود و فرزندتان می توانید بهترین و در عین حال اصولی ترین انتخاب را داشته باشید. استفاده از الگوهای راه راه که خطوط افقی یا عمودی را شامل می شود یکی از این مدل ها بوده که برای بزرگتر دیده شدن اتاق و یا ارتفاع بخشیدن به دیوارهای کوتاه مناسب است.

طرح زیگزاگ رنگ اتاق خواب پسرانه
اجرای خطوط منحنی و موج دار یا زیگزاگی یا هر مدل نقاشی که سبب ترکیب کردن رنگ های مختلف در کنار یکدیگر باشد می تواند با خلاقیت و ایده های شما به زیبایی اتاق کمک کند. به دنبال قوانین قدیمی نباشید و سعی کنید خلاقیت و هنرتان را به نمایش درآورید تا نتیجه ای دلخواه تر داشته باشید.

طرح راه راه رنگ آمیزی اتاق پسر

بهترین رنگ اتاق پسرانه برای کودک

برای پسرهای زیر 4 سال بهتر است از رنگ های ملایم و در عین حال شاد استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ های سفید و طوسی در کنار کاغذ دیواری یا برچسب های کارتونی توصیه می شود. در سنین بالاتر تا پیش از سن نوجوانی رنگ دیوار اتاق پسرانه از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. چرا که تاثیر بیشتری بر خلقیات آنها خواهد گذاشت.

رنگ اتاق پسر کودک
رنگ اتاق خواب پسرانه ساده در این سن بهتر است از رنگ های زیتونی، آبی، سبز و یا رنگ های گرم مثل قرمز یا زرد باشد. البته توجه داشته باشید استفاده از رنگ های گرم ممکن است جنب و جوش پسر شما را بیشتر کند.

رنگ اتاق پسر کودک

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسرانه نوجوان

در ادامه بررسی بهترین رنگ اتاق پسرانه در سنین مختلف به سن نوجوانی می رسیم. همانطور که احتمالا بارها شنیده اید، سنین نوجوانی بسیار حساس و خاص هستند. تغییرات دوران بلوغ در پسرها تغییرات زیادی در خلق و خوی آنها ایجاد می کند. بنابراین دکوراسیون و رنگ اتاق خواب پسر نوجوان باید تفاوت هایی با رنگ اتاق خواب کودکان داشته باشد. با توجه به خلق و خوی این سنین استفاده از رنگ های سرد مثل طیف سبز بیشتر توصیه می شود. رنگ اتاق خواب پسرانه نوجوان تنوع بالایی دارد.

رنگ اتاق پسر نوجوان
برخی از نوجوان ها علاقه مند به استفاده از رنگ های تیره هستند. بد نیست طیف های تیره تر هر رنگ را به این منظور انتخاب کنید. اگر پسر نوجوان شما علاقه دارد رنگ اتاق خواب خود را با رنگ و تم تیم مورد علاقه اش هماهنگ کند، این اجازه را به او بدهید. هر چند با خردمندی می توانید برخی رنگ های مکمل یا طیف رنگی نزدیک را به رنگ اتاق خواب پسر خود اضافه کنید.

اتاق پسر انه نوجوان

بهترین رنگ اتاق پسرانه برای جوانان

هر چه یک نوجوان بیشتر به سن جوانی نزدیک می شود روحیات و سلایق او بیشتر دچار ثبات می شود. رنگ اتاق خواب پسر جوان بهتر است در ترکیب با رنگ های شناخته شده روز باشد. استفاده از رنگ های طوسی، خاکستری و سفید در ترکیب با برخی رنگ های روشن نیز توصیه می شود.

رنگ اتاق پسرانه برای جوانان
در کنار این رنگ های خنثی حتما از رنگ های انرژی زا و گرم نیز استفاده کنید. رنگ هایی همچون طلایی، مسی و کرم- قهوه ای نیز برای رنگ اتاق خواب پسرانه حس تمرکز، قدرت و استقلال را افزایش می دهد.

رنگ برای اتاق پسر جوان

رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال

بزرگسالی به سنین متفاوتی اطلاق می شود اما معمولا شامل سنین جوانی و پس از آن است. در این سن شما می توانید از تمام ترکیب های رنگی استفاده کنید. آبی کاربنی برای رنگ اتاق خواب پسرانه بزرگسال انتخاب خوبی محسوب می شود. شما حتی می توانید از رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری نیز برای اتاق یک پسر بزرگسال استفاده کنید. استفاده از رنگ های تیره در کنار رنگ های روشن می تواند گزینه مناسبی محسوب شود. برای رنگ اتاق پسران بزرگسال استفاده از طیف های رنگی نزدیک به هم را فراموش نکنید.

رنگ اتاق پسرانه برای بزرگسال

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. برای اتاق پسر نوجوان که هیجان و انرژی بالایی داره چه رنگی پیشنهاد میدین که کمی آروم تر بشه؟

    1. ترکیب رنگ های خنثی و سرد از قبیل طوسی، سفید، آبی همگی مناسب هستند. تا حد امکان رنگ های قرمز و نارنجی باید برای اینافراد کمتر استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا