طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از فضای زیر پله + 65 مدل دکور و طراحی زیر پله

دکوراسیون زیر راه پله در بسیاری از خانه هایی که دارای آن هستند بدون استفاده خاصی به حال خود رها می شود. این در صورتی است که می توان با کمی خلاقیت استفاده های مختلفی از آن کرد. این موضوع در خانه های دوبلکس کوچک اهمیت بیشتری نیز دارد؛ چرا که استفاده از حداقل فضا در این منازل بسیار مهم است. حتی اگر نیازی به استفاده از فضای زیر راه پله ندارید با استفاده از ایده هایی می توان در آن قسمت خانه یک فضای کوچک تزئینی ایجاد کنید. در ادامه مطالب دکوراسیون داخلی دکونیوز انواع مدل و عکس تزیین زیر پله و راه پله دوبلکس و گرد منزل و طراحی زیر راه پله پارکینگ و استفاده از فضای زیر راه پله را ارائه خواهیم داد.

دکوراسیون زیر پله

دکوراسیون زیر راه پله دوبلکس

یکی از مدل های پرطرفدار معماری داخلی، ایجاد فضای دوبلکس است که علاوه بر زیبایی، استفاده بهینه از فضا را امکان پذیر می کند. این سبک طراحی در گذشته برای سالمندان و افرادی که با مشکلات جسمی مواجه هستند چالش برانگیز بود. اما با توجه به قیمت پله پیما می توان این مشکل را حل کرد. در معماری مدرن استفاده از فضا اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند. زیر راه پله جایی است که امکان استفاده از آن با اهداف مختلفی وجود دارد. مثلا می توان از آن به عنوان کمد رخت خواب و انباری استفاده کرد و یا حتی دکوراسیون زیر پله و راه پله را با نسب طبقات و قفسه های مختلف تبدیل به یک مکان دیدنی کرد و به جذابیت های دکوراسیون منزل اضافه کرد. گاهی می توان مبلمان را در آن جا قرار داد و یا حتی یک محل کار شخصی در آن راه اندازی کرد. این ایده های را با هم مرور می کنیم.

مدل دکوراسیون زیر راه پله

استفاده از فضای زیر پله با جاکفشی

خانه های دو طبقه یا دوبلکس زیادی وجود دارند که این مکان را تبدیل به جا کفشی می کنند. مدل جا کفشی زیر راه پله را می توان به شکل ساده یا کشویی طراحی کرد. البته می توان قسمتی که ارتفاع بیشتر دارد را تبدیل به یک جالباسی کرد. با این روش با یک تیر دو نشان می زنید هم نیاز به استفاده از جا کفشی و کمد های لباس جاگیر نخواهید داشت و هم فضایی بدون استفاده را تبدیل به یک مکان کاربردی می کنید. اما نمونه ای دیگری نیز برای مدل دکور زیر راه پله وجود دارد.

جاکفشی در دکور زیر پله

مدل جا لباسی دکوراسیون زیر پله

ایده های جذاب برای تزئین راه پله بیرون ساختمان را از دست ندهید!

مدل آشپزخانه در دکوراسیون زیر راه پله

بخشی از دکوراسیون زیر پله با تمام آن را می توانید به ساخت یک آشپزخانه کامل اختصاص دهید. فضای زیر پله ها می تواند به عنوان بعضی ازکابینت های زیر راه پل شما مورد استفاده قرار بگیرد. اما فراموش نکنید که نیاز به تهویه و نورگیر مناسب یکی از نیازهای مهم هر اشپزخانه ای می باشد. شاید بتوان با نورپردازی مصنوعی نورگیری آشپزخانه را تامین کرد اما باید فکری برای تهویه و نور طبیعی نیز داشته باشید.

مدل آشپزخانه در دکوراسیون زیر راه پله

عکس آشپزخانه در دکوراسیون زیر راه پله

مدل آشپزخانه در دکوراسیون زیر پله

آشپزخانه در زیر پله

انبار زیر پله

با توجه به متراژ پایین اغلب آپارتمان ها نیاز به کمدهای بیشتر و یا انبار به تعداد زیاد احساس می شود. یکی از قسمت های بلا استفاده که می تواند در این زمان به کمک ما بیاید، زیر پله می باشد. با ایجاد یک اتاق کوچک که در فضای داخلی دارای طبقات می باشد، صاحب یک انبار شیک و دنج و همیشه در دسترس می شوید. انبار زیر پله را می توان به عنوان انبار آشپزخانه یا پنتری روم استفاده کرد یا مانند سایر انبارهای خانگی جایی برای وسایل اضافه باشد. انبار زیر پله را می توان بسیار شکیل و دارای کشو و طبقات ساخت تا هم فضای داخلی منزل را زیباتر نشان دهد و هم وسایل اضافی یا دم دستی در جایی بسیار مرتب و در نهایت خلاقیت و سلیقه جا داده شوند.

عکس انبار زیر پله

انبار زیر راه پله

استفاده از فضای زیر پله با فضی سبز و باغچه

یکی از انواع جدیدترین دکوراسیون زیر پله گرد در خانه های مدرن ایده استفاده از این مکان با ایجاد یک باغچه کوچک و ابنما می باشد. با توجه به قرار گیری آن در مکانی که رفت آمد کمی در اطراف آن وجود دارد، محلی ایده آل برای کشت انواع گیاهان آپارتمانی فراهم می شود. در صورتی که نورگیری کافی برای باغچه ندارید می توانید از لامپ های مخصوص برای رشد گیاه در این قسمت استفاه نمایید. اگر قصد ساخت یک حوض کوچک دارید، حتما از عایق بندی کامل محیط زیر راه پله و حتی پله ها مطمئن شوید. رها کردن چند ماهی تزئینی در این آب نما جلوه ی ویژه ای به خانه شما می بخشد.

باغچه در دکوراسیون زیر پله

تزیین دکوراسیون زیر راه پله با گل

گل در دکوراسیون زیر پله

سرویس بهداشتی زیر راه پله

یکی از استفاده های مفیدی که می توان از زیر پله ها داشت، قرار دادن سرویس بهداشتی در این نقطه است. اگر منزل شما دارای متراژ پایینی است و شما باید استفاده ی کامل و مفید از تمام نقاط منزل داشته باشید می توانید زیرپله ها را به سرویس بهداشتی و یک حمام کوچک اختصاص دهید.

سرویس بهداشتی زیر پله

مدل سرویس بهداشتی زیر پله

عکس سرویس بهداشتی زیر پله

طراحی زیر راه پله پارکینگ

با توجه به اینکه اغلب ساختمان های مسکونی امروزی آپارتمان های چند طبقه می باشند، پایین ترین طبقه به عنوان پارکینگ در نظر گرفته میشود. متاسفانه علیرغم محدودیت زیاد در فضای آپارتمان ها، زیر پله ها نادیده گرفته شده و بلااستفاده هستند. این در حالیست که با طراحی زیر راه پله پارکینگ می توان آن را تبدیل به انباری کوچک کرد. چند مدل طراحی زیر راه پله پارکینگ را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مدل طراحی زیر راه پله پارکینگ

مدل طراحی زیر پله پارکینگ

مدل زیر راه پله پارکینگ

مدل طراحی زیر راه پله پارکینگ ساده

تبدیل زیر پله به یک گوشه ی دنج

اگر شما در منزل یک راه پله دارید که یک فضای خالی در زیر آن بدون استفاده مانده است می توانید آن را تبدیل به یک گوشه ی دنج کرده و در مواقع نیاز به خلوت و یا مطالعه به آن پناه ببرید. قرار دادن یک تخت متناسب با ابعاد زیر پله و چند عدد بالش نرم کافی است تا این نقطه به جایی برای آرامش تبدیل شود.

تبدیل زیر پله به یک گوشه ی دنج

مدل گوشه ی خلوت زیر پله

35 ایده آینه کاری راهرو منزل را ببینید!

استفاده از فضای زیر پله با طراحی بار خانگی

یک فضا شبیه به یک کافه که همیشه در دسترس شما باشد یکی از ناب ترین ایده ها برای زیرپله هاست. یک چیدمان زیبا از میز چوبی و قهوه ساز و دیگر وسایل مرتبط، می تواند فضای یک بار و کافه ی دنج خانگی را برای شما فراهم می کند.

تبدیل زیر پله به کافه یا بار خانگی

یک موزه ی خانگی در زیر پله

در اغلب منازل وسایلی قدیمی و یادگار از گذشته گان وجود دارد که به عنوان اشیاء گرانبها در دکور نقش دارند شما می توانید یک جای اختصاصی برای آنها در نظر گرفته و به همراه عکس های قدیمی در زیر پله یک موزه ی جمع و جور و خانوادگی بسازید.

یک موزه ی خانگی در زیر پله

طراحی کمد در کوراسیون زیر راه پله

یکی از اولین ایده ها برای استفاده از این فضا تبدیل آن به یک کمد است. این روش یکی از قدیمی ترین ها در زمینه استفاده از طراحی دکوراسیون زیر راه پله محسوب می شود. می توانید با توجه به ابعاد و حجم فضای موجود در زیر پله ها اقدام به سفارش کمد کنید. هر چه ارتفاع پله ها کم می شود کمتر می توان از حجم زیر آن استفاده کرد. بنابراین یک پیشنهاد این است که مکانی که ارتفاع بیشتر است را تبدیل به کمد و ارتفاع کمتر را به کشو تبدیل کنید. به کارگیری این ایده برای خانه های کوچکی که فاقد محلی به عنوان انباری یا کمد هستند، بسیار کاربردی است.

طراحی کمد در کوراسیون زیر راه پله

مدل کمد در کوراسیون زیر راه پله

تزئین زیر راه پله با کمد

وسایل دکوری در دکوراسیون زیر راه پله دوبلکس

همانطور که بارها از ابتدای مطلب تاکنون گفته شد، زیر راه پله ها جای خوبی برای ساخت یک دکور تزئینی می باشد. طبیعتا در خانه هر ایرانی یک دکور برای لوازم تزئینی پیدا می کنید. چه بهتر است که از فضای بی استفاده زیر پله استفاده ای مثبت کرده و لوازم دکوری و تزئین شده را در این مکان قرار دهیم. برای انجام این کار نیاز به قفسه بندی دکوراسیون زیر راه پله دوبلکس دارید. برای قرار دادن گل ها و گیاهان کم نیاز به نور نیز می توان از این محل استفاده کرد.

تزئین زیر پله

غکس تزئین زیر پله

زیر پله و اتاق حیوانات خانگی

علاوه بر کتابخانه، بار، فضای دنج و انبار زیر پله استفاده بعدی از این قسمت منزل به عنوان اتاق حیوانات خانگی می باشد. اتاق حیوان خانگی به دو صورت در این قسمت قابل اجرا می باشد:

  • تمام فضا را به اتاق حیوان اختصاص دهید.
  • در صورت داشتن فضای بزرگتری در زیرپله می توانید آن را به دو طبقه مجزا تبدیل کرده و قسمت پایین را به عنوان اتاق پت استفاده کرده و در قسمت بالا کمدهایی را تعبیه کرده که به عنوان انبار زیر پله مورد استفاده قرار دهید.

تزئین زیر پله با ساخت خانه حیوانات خانگی

مدل دفتر کار در دکوراسیون زیر راه پله

یکی از روش های طراحی دکوراسیون زیر پله، استفاده از آن به عنوان محل دفتر کار خانگی است. اگر پله ها پهن تر باشند این ایده بهتر جواب می دهد. می توان زیر راه پله ها را قفسه زد و با قرار دادن یک میز و صندلی در زیر آن مکانی دنج و راحت برای مطالعه و انجام کارهای اداری ساخت. می توانید از میز کامپیوتر خود را نیز در این مکان جاسازی نمایید. قفسه های کتاب و لوازم شخصی می تواند مکمل این فضا باشد.

مدل دفتر کار در دکوراسیون زیر راه پله

عکس دفتر کار در دکوراسیون زیر راه پله

کتابخانه در دکوراسیون زیر پله دوبلکس

اگر پله ها ارتباط شما را با طبقه بالا در خانه فراهم می کند، می توانید از فضای تحت پلکان منزل جهت ساخت کتابخانه استفاد کنید. ایده ساخت کتابخانه زیر راه پله بسیار شناخت شده می باشد. کتابخانه های شخصی موجود در بازار بخشی از فضا را اشغال می کنند. اما تبدیل زیر پله به کتابخانه مکانی عالی و بدون ایجاد مزاحمت برای قرارگیری کتاب ها در خانه شما فراهم می کند. اگر جنس و رنگ قفسه های کتابخانه با جنس و رنگ پلکان شما همانگ باشد، قطعا نتیجه بهتری را شاهد خواهید بود.

53 مدل کتابخانه خانگی را ببینید و ایده بگیرید!

کتابخانه در دکوراسیون زیر پله

کتابخانه در دکوراسیون زیر راه پله

کتابخانه در دکوراسیون زیر پله جدید

انواع دکوراسیون زیر راه پله

آنچه گفته شد تنها بخشی از ایده ها برای استفاده از این فضای مهم در خانه های دو طبقه یا دوبلکس بود. اما الگوهای مختلفی برای دکوراسیون این فضا وجود دارد. یکی دیگر از این نمونه ها طراحی اتاق بازی بچه در زیر راه پله است. برای اینکار کافی است فقط برای اتاق بازی کودک خود درب نصب کنید. روشی دیگر برای استفاده از این فضای دکور زیر پله دوبلکس طراحی یک شومینه در زیر آن است. البته در این ایده باید به اندازه کافی به مسایل ایمنی نظیر عدم تماس با چوب و دیده شدن محل تخلیه دود دقت کنید. علاوه براین، می توان از فضای زیر پله برای ساخت خانه حیوانات خانگی نیز استفاده کرد.

دکوراسیون زیر راه پله با خانه حیوانات خانگی

فضای زیرپله به عنوان اتاق دوم کودکان

گاهی کودکان تمایل دارند که بازی و سرگرمی هایشان بیرون از اتاق شخصی شان باشد. برای اینکه با آوردن اسباب بازی ها باعث به هم ریختگی و از بین بردن نظم اتاق نشیمن نشوند می توانید فضای زیر پله را از قبل به این کار اختصاص دهید تا برای تنوع در این فضای بلا استفاده مشغول بازی شوند.

تزئئین دکور زیر پله با کمد و تبدیل به اتاق کودک

استفاده از زیر پله به عنوان فضایی سبز و زیبا

چنانچه زیرپله منزل دارای نور کافی است می توانید این قسمت را به عنوان جایی مناسب برای نگهداری گیاهان استفاده کنید. گل و گیاهان را به این انتقال داده و با یک آبنما صاحب یک فضای سبز زیبا در داخل منزل شوید. با قرار دادن یک صندلی و میزی کوچک صاحب یک باغچه و فضایی عالی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای شوید.

تزیئن زیر راه پله با دیوار سبز

عکس دکوراسیون زیر پله (مدل تزئین راه پله)

در انتها می توان گفت مواردی که مطرح شده اند تنها چند ایده مختلف و شناخته شده برای استفاه از این مکان مهم در خانه ها بود. شما می توانید با کمی خلاقیت موارد بالا را با هم ترکیب کنید و یا راهکارهای جدیدی برای استفاده از زیر پله های خانه خود طراحی کنید. برای مثال می توان این مکان را به عنوان محلی برای نگهداری حیوانات خانگی یا موتور و دوچرخه اختصاص داد. در ادامه با تماشای چند عکس دکوراسیون زیر راه پله همراه ما باشید.

عکس تزئین زیر راه پله

مدل تزئین زیر راه پله جدید

مدل دکور زیر راه پله

دکور زیر راه پله

مدل دکور زیر پله جدید

عکس دکور زیر پله مدرن

مدل تزیین زیر راه پله منزل

مدل اتاق کار زیر راه پله

دکور زیر راه پله خانه

مدل تزیین زیر پله منزل

عکس دکوراسیون زیر راه پله جدید

مدل آشپزخانه زیر راه پله

عکس دکور زیر راه پله دوبلکس

مدل تزئین زیر راه پله دوبلکس

عکس دکور زیر پله دوبلکس

عکس دکور زیر پله دوبلکس

تزیین زیر پله دوبلکس

عکس دکوراسیون زیر راه پله دوبلکس

دکوراسیون زیر راه پله مدرن با گل و گیاه

تزئین زیر راه پله لوکس

 

دکوراسیون چوبی زیر راه پله

اتاق کار در زیر پله جدید

کتابخانه کوچک در زیر راه پله

عکس تزئین شیک زیر راه پله

عکس آشپزخانه در دکور زیر راه پله ساده

 

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. بسیار زیبا چقد غافلیم ما از گوشه های به این خوبی بعد از کم جایی می نالیم. کتابخونه زیرپله مناسب خونه من بود ممنون دکونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا