طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای + 33 مدل و عکس

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای یکی از انواع شیوه های دیزاین می باشد که با فرهنگ مردم این کشور همخوانی دارد. آشپزخانه به عنوان محیطی از منزل که بارها در طی شبانه روز با آن سر و کار داریم یکی از مهمترین بخش های هر خانه محسوب می شود. از طرف دیگر فضایی که بیش از هر کسی در خانواده بانوان با آن سر و کار دارند، نیازمند توجه به نکات ظریفی است. همانطور که از نام این سبک دکوراسیون آشپزخانه پیداست مبدا آن کشور ترکیه می باشد و با ویژگی ها و فرهنگ آن همخوانی دارد. در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون آشپزخانه به معرفی ویژگی ها، عکس، مدل، رنگ بندی و نحوه نورپردازی و غیره آشپزخانه های ترکیه می پردازد.

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای چیست

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای چیست؟

در عصر حاضر همه چیز روزانه در حال تغییر است و دکوراسیون داخلی نیز از این قافله عقب نمانده است. هر روز نمونه ها و الگوهای جدیدی به بازار راه پیدا می کنند و تلاش می کنند بازار را از دست رقبا بربایند. اینکه آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ تفاوتی ندارد. چیزی که اهمیت دارد این است که از تمام فضا حداکثر استفاده را بنمایید. این موضوع در مدل آشپزخانه های ترکیه ای اهمیت زیادی دارد. به طور خلاصه می توان آشپزخانه ترک ها را جذاب، روشن و دلباز، درخشنده و پر از کمد دیواری و کابینت معرفی کرد!

عکس آشپزخانه ترکیه ای

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه ترکیه

با استفاده از مصالح طبیعی می توانید جلوه مدرنی به آشپزخانه خود بدهید. سعی کنید از چوب، فلز و موادی از این قبیل برای ساخت چهره ای مدرن در آشپزخانه خود استفاده نمایید. . می توان گفت که استفاده از رنگ های روشن، درخشان و پر نور بودن محیط و همچنین استفاده از کابینت های بلند و عمودی از خصوصیت های این سبک است. انعطاف این شیوه طراحی از خصوصیات بارز آن است. شما می توانید سبک های مختلف معماری را با سبک نرکیه ای در آشپزخانه ترکیب کنید.

آشپزخانه ترکیه ای مدرن

چیدمان کابینت های مدل آشپزخانه ترکیه ای

در این نوع از طراحی می توانید تعدادی از کابینت های کناری را تبدیل به میز کرده تا فضایی برای معاشرت اعضای خانواده پدید آورید. اگر چند صندلی در کنار این میزها بگذارید جذابیت فضا بیشتر می شود. اگر آشپزخانه کوچک است حتی از این میز می توانید به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. کابینت های دیواری باید با قفسه هایی دردار و عمودی ساخته شوند تا بتوان هر وسیله ای را در آنها جاسازی کرد. برای رنگ و جنس بدنه سعی کنید از کابینت هایی با بدنه مات استفاده نمایید. این نوع از کابینت ها در سبک آشپزخانه ترکیه خط و خش و کثیفی را کمتر نشان می دهد و جذابیت بیشتری نیز دارد.

کابینت آشپزخانه ترکیه

رنگ بندی در مدل دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیه ای

به جز رنگ سفید از رنگ های دیگر نیز می توان استفاده نمود. در دکور ترکی از رنگ هایی مثل خاکستری، آبی پاستلی، سبز پاستلی و… نیز در آشپزخانه ها استفاده می شود. اگر تک رنگ بودن را دوست ندارید می توانید برای ایجاد کنتراست طبیعی از دو رنگ سفید و قهوه ای با ترکیب چوب استفاده نمایید. آبی خاکستری رنگی است که در ترکیب با رنگ سفید می تواند حس و حال آرامش را به شما انتقال دهد و آشپزخانه را شیک تر نشان دهد. باز هم توصیه می شود که رنگ های روشن مثل سفید، کرم، خاکستری روشن و… را در مدل آشپزخانه ترکیه ای فراموش نکنید و هر رنگی که دوست دارید را در تلفیق با رنگ های روشن (به عنوان رنگ غالب) به کار ببرید.

رنگ دکوراسیون آشپزخانه ترکیه

آشپزخانه ترکیه ای جدید

نورپردازی در دکور آشپزخانه ترکیه

نور در آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر نور طبیعی در آشپزخانه بیشتر باشد سلامت افراد بیشتر تامین خواهد شد. خوشبختانه در مدل آشپزخانه ترکیه ای نقش نور طبیعی بسیار پررنگ است. دلیل این امر نیز تاثیر آن در بزرگتر، درخشان تر و زیبا تر جلوه دادن فضای محیط است. برای بهره برداری حداکثری از نور طبیعی باید از پنجره های بزرگ در آن استفاده نمایید تا هم نور به اندازه کافی به محیط آشپزخانه برسد و هم چشم انداز خوبی برای گذراندن اوقات در آن داشته باشید. یکی از دلایلی که رنگ سفید در این سبک از معماری بسیار مورد توجه است به انعکاس بهتر نور مربوط می شود. برای تکمیل نور طبیعی می توانید از نورهای مصنوعی در تناسب با رنگ محیط استفاده نمایید.

نورپردازی آشپزخانه ترکیه

ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه های ترکیه

در هر سبک از معماری می توان با خلاقیت هایی فضای بهتری متناسب با همان سبک ایجاد کرد. در مجموع باید از ایده ها الهام بگیریم تا یک روش را گسترش دهیم. در ادامه به معرفی ایده هایی می پردازیم که برای هرچه بهتر شدن مدل آشپزخانه جدید ترکیه ای به وجود آمده اند

مدل آشپزخانه ترک
آشپزخانه را جزیره ای بسازید

اگر به سبک آشپزخانه های جزیره ای علاقه مند هستید بدانید که بهترین سبک برای تلفیق آن با دکوراسیون آشپزخانه همین سبک است. اگر مساحت زیادی در اختیار دارید این ایده بسیار جالب به نظر می رسد. روی جزیره را با انواع چوب، ممبران، مرمر یا گرانیت بپوشانید و در اطراف آن چند صندلی قرار دهید.

آشپزخانه جزیره ترکیه ای

عکس آشپزخانه ترکیه ای مدرن

از کاشی های پر نقش و نگار استفاده کنید

استفاده از طرح کاشی های رنگارنگ یا پر نقش و نگار فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج می کند. کاشی های آبی و فیروزه ای ترک مناسب مدل آشپزخانه جدید ترکیه ای هستند. اگر از کاشی های ساده استفاده کرده اید و به دنبال عوض کردن شرایط تکراری هستید، از برچسب های مخصوص کاشی استفاده نمایید.

کاشی کاری آشپزخانه ترکیه ای

عکس دکور آشپزخانه سنتی ترکیه

تزئین آشپزخانه ترکیه ای

از لوستر های نقش دار ترک استفاده نمایید

شیشه گری سنتی ترکیه یکی از هنرها و صنایع دستی این کشور محسوب می شود. اگر می خواهید آشپزخانه شما بیشتر به فرهنگ این کشور نزدیک شود از لوسترها و چراغ های سنتی ترک استفاده نمایید.

مدل دکوراسیون آشپزخانه ترکیه تمام سفید

همانور که احتمال می دانید رنگ سفید باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می شود. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید از سبک ترکیه ای آشپزخانه استفاده نمایید کابینت ها دیوار، سقف و وسایل آشپزخانه را همگی از رنگ سفید استفاده نمایید. این رنگ که مخصوص سبک مینیمال نیز می باشد، کثیفی ها را به خوبی نمایش می دهد. بنابراین آشپزخانه شما همیشه تمیز خواهد ماند.

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای

استفاده از فرش های رنگی

بسیاری از مردم ترک در آشپزخانه های ترکیه ای خود از فرش های سنتی مخصوص کشورشان استفاده می کنند. این ایده برای کشور ما نیز بسیار جذاب به نظر می رسد. اگر به دنبال دلیل آن هستید باید به تاریخچه ی غنی فرش های سنتی ایرانی مراجعه کنید.

فرش در دکوراسیون آشپزخانه ترکیه

عکس آشپزخانه ترکیه با فرش

عکس آشپزخانه ترکیه ای مدرن

عکس آشپزخانه لوکس ترک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای

عکس آشپزخانه ترکیه ای

آشپزخانه جدید ترکیه ای

آشپزخانه مدرن ترکیه ای

مدل جدید آشپزخانه ترکیه

آشپزخانه ترکیه ای فانتزی

آشپزخانه ترکیه ای شیک

عکس آشپزخانه ترکیه ای شیک

مدل آشپزخانه ترکیه ای شیک

عکس جدید آشپزخانه ترکیه

آشپزخانه سبک ترکیه ای

آشپزخانه سنتی ترکیه ای

آشپزخانه لوکس ترکیه ای

مدل آشپزخانه لوکس ترکیه ای

آشپزخانه مدل ترکیه ای

آشپزخانه سبک ترکیه ای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. مطلب عالی بود و ایده ها و عکسها…ترکیب رنگ ایده هایی که گذاستین خیلی قشنگن

  2. کاشی کاریهای سنتی آشپزخونه های ترکیه خیلی قشنگن. در حال حاضر بیشتر به سمت سبک های مدرن گرایش پیدا کردن مثل بقیه دنیا

  3. همه عالی بودن پیشنهاد میکنم از یراق الات بلوم استفاده کنید هم استفاده بهینه میتونید کنید از فضاتون هم عمر بالا هم کیفیت عالی و اکسسوری های بی نظیر که مناسب همه نوع اشپزخانه هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا