طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمامطراحی دکوراسیون داخلی

50 مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک (ایده و عکس)

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک با تغییر معماری مدرن و کوچک تر شدن متراژ آپارتمان ها هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. اختصاص دادن متراژ بسیار کم به حمام و سرویس بهداشتی و همچنین عدم نور طبیعی در اغلب آنها مشکلات زیادی را بوجود آورده است. به همین دلیل در این بخش از مطالب طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام دکونیوز به ایده های بسیار کاربردی برای چیدمان شیک برای سرویس بهداشتی های خیلی کوچک اشاره می کنیم. با ما همراه باشید تا عکس و تصاویر و مدل های مختلف را برای ایده گرفتن و درک بهتر موضوع برایتان ارائه دهیم.

مدل دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

حذف وان و کابین دوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

یکی از مهم ترین مواردی که برای چیدمان و دکوراسیون داخلی در متراژهای خیلی کوچک مد نظر داشته باشید، جذب وسایل غیر ضروری است. البته وان غیر ضروری نیست اما می توان آن را با دوش جایگزین کرد و شرایط را برای نظافت عالی فراهم کرد.
علاوه براین، بجای کابین دوش می توانید از پارتیشن های ساده در صورت لزوم استفاده کنید.

50 مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک (ایده و عکس)

کاشی سفید و روشن در سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از کاشین های شش ضلعی یا ساده با رنگ سفید و مشکی در کنار هم می تواند نور خوبی در محیط ایجاد کند. همان طور که در این عکس مشاهده می کنید، کمد گردویی در زیر روشویی به کار رفته و چیدمان مدرن و در عین حال شیک و منظمی را بوجود آورده است.

عکس دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

حذف روشویی پایه دار

از دیگر ایده ها برای دکوراسیون سرویس بهداشتی های خیلی کوچک می توان به حذف روشویی های پایه دار اشاره کرد. سعی کنید روشویی مدرن و بدون پایه راروی کمدهای مناسب نصب کنید تا فضا بزرگتر دیده شود. هر چه کف سرویس بهداشتی وسیله بیشتری قرار گیرد، فضا شلوغ و شلخته به نظر می رسد. در عکس زیر علاوه بر حذف روشویی های پایه دار، کاشی های شش ضلعی بزرگ با ترکیب رنگ سفید و خاکستری در کنار کمد و کفپوش قهوه ای گردویی به کار رفته است. این ترکیب فضایی بسیار گرم و آرامش بخش و بزرگ را نشان می دهد.

سرویس بهداشتی کوچک با روشویی بدون پایه

استفاده از رنگ روشن در سرویس بهداشتی های خیلی کوچک

هر چه رنگ هایی که در یک محیط استفاده می کنید تیره تر باشند، به همان اندازه فضا کوچک تر جلوه می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا حد امکان رنگ های روشن را در سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنید. در تصویر زیر کاشی های آبی به مقدار کم در کنار رنگ سفید استفاده شده و فضا را بزرگتر از اندازه واقعی نشان می دهد. علاوه براین، دقت کنید که در این فضا خبری از وان نیست و با دیوار و درب حمام و توالت از هم جدا شده است.

توجه داشته باشید که رنگ یکی از مهم ترین اصول طراحی سرویس بهداشتی به شمار می رود و باید دقت بالایی در آن داشت.

استفاده از رنگ روشن در سرویس بهداشتی های خیلی کوچک

کف طرح دار و دیوار ساده سرویس بهداشتی

برای اینکه تاثیر کوچک بودن متراژ سرویس بهداشتی تا حد امکان کاهش پیدا کند، بهترین کار این است که نگاه افراد را به یک نقطه خاص جلب کنید. به عنوان مثال مانند تصویر زیر می توانید برای کف از کاشی های طرح دار خاکستری و دیوارها را ساده و سفید در نظر بگیرید. قرار گرفتن رنگ روشن و سفید روی دیوارها به شدت بر بزرگ دیده شدن فضا و ارتفاع سقف کمک می کند.

عکس سرویس بهداشتی های خیلی کوچک

استفاده از فلزات براق

علاوه بر حذف جزئیات و خلوت شدن فضای سرویس بهداشتی تا حد امکان، پیشنهاد می کنیم کمی نقش فلزات براق توجه داشته باشید. استفاده از رنگ سفید برای دیوارهای اصلی و به کار بردن مشکی برای کف، می توان محیطی مینیمال را ایجاد کند. در این شرایط کافیست شیر آلات تا وسایل تزئینی و اکسسوری های طلایی را در سرویس بهداشتی به کار ببرید.

سرویس بهداشتی و حمام طلایی با فلزات براق شرایط را برای محیط های کوچک بسیار زیبا می کند.

استفاده از فلزات براق در دکور حمام کوچک

طرح ویکتوریایی سرویس بهداشتی با کف شطرنجی

عکس زیر را می توان به عنوان یکی دیگر از مدل های دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک در نظر گرفت که به سبک ویکتوریایی دیزاین شده است. در این سبک تلاش میشود کوچک بودن فضا با کف شطرنجی و دیوارهای ساده و سفید پوشانده شود. علاوه براین، اثر شگفت انگیز فلزات براق و طلایی نیز بر جلوه بهتر سرویس بهداشتی های خیلی کوچک در این مدل به خوبی احساس میشود.

طرح ویکتوریایی سرویس بهداشتی با کف شطرنجی

سقف تیره در سرویس بهداشتی خیلی کوچک

از نکات بسیار مهمی که نباید در طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی های کوچک نادیده گرفته شود، رنگ به کار رفته در سقف است. رنگ تیره در سقف و دیوارهای روشن و سفید و همچنین استفاده از کاشی های طرح دار و تیره در کف باعث میشود فضا بزرگتر بنظر برسد. این ترکیب مخصوصا برای سرویس بهداشتی هایی که عرض کمی دارند نتیجه فوق العاده ای ایجا می کند. در تصویر زیر علاوه بر تیره شدن رنگ سقف، حذف کمد و پایه زیر روشویی و قرار گرفتن شلف روی دیوار نیز تا حد زیادی به بزرگ دیده شدن فضا کمک می کند.

سقف تیره در سرویس بهداشتی خیلی کوچک

بزرگتر دیده شدن سرویس بهداشتی با رنگ های ملایم

سعی کنید برای فضای سرویس بهداشتی پالت رنگی ملایم را به کار ببرید. به عنوان مثال، استفاده از کمد گردویی، شیر آلات کرومی، قالیچه کرم، روشویی سفید و گلدان قهوه ای روشن در کنار کاشی های قهوه ای می تواند ایده خوبی در این شرایط باشد.

بزرگتر دیده شدن سرویس بهداشتی با رنگ های ملایم

سرویس بهداشتی کوچک با دیزاین بوهو

تا این قسمت از مطلب که خسته نشدید؟ صبر داشته باشید چون ایده های بسیار جذابی را در ادامه معرفی می کنیم. یکی از ایده های عالی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک شیک، استفاده از المان های بوهو می باشد. سبک بوهود در دکوراسیون کاربرد بسیار زیادی دارد و از نمونه المان های کاربردی ن برای این بخش از منزل، گلدان و وسایل تزئینی حصیری است. فرش کوچک حصیری، آینه برنجی، سینک دیواری و شیر دوش مشکی در کنار کاشی های شش ضلعی مشکی در کف و دیوارهای سفید یکی از ایده های آلی برای این سبک به شمار می روند. البته در سبک بوهو ایده برای طراحی و دیزاین زیاد است و در سایر مطالب به طور کامل به آنها اشاره کرده ایم.

تزئین بوهو سرویس بهداشتی کوچک

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک زیر شیروانی

استفاده از فضای زیر شیروانی به عنوان سرویس بهداشتی در معماری ویلا و حتی برخی از منازل رایج است. اگر در منزلتان سرویس بهداشتی خیلی کوچک و نقلی در زیر شیروانی دارید، پیشنهاد می کنیم دیوارها را سفید، برای کف از کاشی های بتنی و تیره و یک دوش ساده استفاده کنید. علاوه براین، بهتر است کاسه توالت را سفید و شیر آلات را ساده و نقره ای و برای سقف رنگ سفید را در اولویت قرار دهید. همان طور که در عکس زیر میبینید، یک پارتیشن ساده می تواند فضای سرویس بهداشتی زیر شیروانی را کاملا کاربردی کند و حمام و توالت جدا شوند.

سرویس بهداشتی کوچک در اتاق زیر شیروانی

با آینه فضا را بزرگتر کنید

در طراحی دکور سرویس بهداشتی کوچک، آینه اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید از آن غافل شوید. نه تنها در سرویس بهداشتی، بلکه در هر محیط دیگری که متراژ کمی دارد، کافیست از آینه های بزرگ روی دیوارها استفاده کنید. در این شرایط با کمترین هزینه و بدون نیاز به بازسازی و تخریب بخش های مختلف می توان سرویس بهداشتی دلبازتری داشت.

طراحی دکور سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از یک تن رنگی

رنگ از مهم ترین عناصر می باشد که به شدت بر احساسات افراد تاثیرگذار است. در مدل دکور سرویس بهداشتی کوچک که در زیر مشاهده می کنید، علاوه بر آینه، از یک تن رنگی روشن و جذاب استفاده شده و نتیجه فوق العاده آن را می توانید به خوبی احساس کنید.  با رعایت قوانین می توانید یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب و سرویس بهداشتی را با آن تزئین کنید.

بهترین رنگ سرویس بهداشتی و حمام را قبلا به طور کامل توضیح داده ایم.

سرویس بهداشتی خیلی کوچک با یک تن رنگی

استفاده از درب کشویی برای سرویس بهداشتی خیلی کوچک

با توجه به اینکه درب های لولایی اغلب به داخل باز شده و فضای زیادی را اشغال می کنند، بهتر است به طور کل از سرویس بهداشتی ها حذف شوند. به جای این درب ها بهتر است نوع کشویی را انتخاب کنید. درب های کشویی علاوه بر اشغال فضای کم، فضا را مدرن تر جلوه می دهند.

درب کشویی برای سرویس بهداشتی خیلی کوچک

ترکیب چند متریال مختلف با هم

برای اینکه بتوانید فضایی با ظرافت زیاد و جلوه منحصر به فرد ایجاد کنید، می توانید چند متریال مختلف را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، چوب، سنگ، شیشه و آینه در کنار هم گزینه های ایده آلی هستند.

ترکیب چند متریال مختلف با هم در سرویس بهداشتی کوچک

ایجاد نظم با قفسه بندی دیوارها

سرویس بهداشتی های خیلی کوچک همیشه با مشکل کمبود فضا برای چیدمان وسایل مختلف از قبیل مواد شوینده و حوله و غیره مواجه هستند. برای رهایی از این مشکل بهترین راهکار استفاده بهینه از فضای خالی روی دیوار است. با کمترین هزینه می توانید چند قفسه درب دار یا بدون درب را روی دیوار نصب و نظم خوبی را در محیط ایجاد کنید.

ایجاد نظم با قفسه بندی دیوارها

چیدمان سرویس بهداشتی کوچک با نورپردازی حرفه ای

هر چه فضا نور کمتری داشته باشد، متراژ آن کمتر بنظر می رسد. به همین دلیل می توانید با نورپردازی دیوار و سقف و سایر بخش های سرویس بهداشتی فضا را بزرگتر جلوه داد. به عنوان مثال می توانید اطراف قفسه های روی دیوار یا سقف از لامپ های مختلف استفاده کرد.

چیدمان سرویس بهداشتی کوچک با نورپردازی حرفه ای

فضای گوشه سرویس بهداشتی را جدی بگیرید

استفاده بهینه از فضاهای پرت و گوشه به شدت می تواند چیدمان سرویس بهداشتی خیلی کوچک را بهتر کند. به عنوان مثال می توانید روشویی های سه گوش استفاده کنید. یا می توانید برای گوشه ها کمد و کابینت نصب کنید و وسایل را در آنها قرار دهید.

فضای گوشه سرویس بهداشتی را جدی بگیرید

طراحی عمودی به جای افقی

چیدمان تابلوها و قفسه ها و سایر وسایل تا حد امکان باید به صورت عمودی باشند تا فضا بزرگتر دیده شوند. به عنوان مثال، کافیست چند تابلو روی دیوار سرویس بهداشتی به صورت عمودی نصب کنید تا تمرکز افراد به آنها جلب شود. در این صورت شک نکنید یک قدم مثبت در بزرگ دیده شدن سرویس بهداشتی های خیلی کوچک برداشته اید.

استفاده از تصاویر بزرگ و زیبا

برای اینکه بتوانید چشم افراد را به محض ورود به سرویس بهداشتی به یک نقطه خاص هدایت کنید، کافیست از تابلوهای هنری و زیبا با عکس های بزرگ استفاده کنید. در واقع، قرار گرفتن این قبیل تابلوها در سرویس بهداشتی باعث میشود افراد متوجه کوچک بودن فضا نشوند و بیشتر حواسشان به سمت تابلوها پرت شود.

استفاده از تصاویر بزرگ و زیبا در سرویس بهداشتی کوچک

درب و پارتیشن شیشه ای استفاده کنید

به جای شیشه های مات و تیره بهتر است از درب های شیشه ای شفاف برای بخش های داخلی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید دوش و توالت از هم با پارتیشن جدا شوند، شیشه های تیره فضا را بسیار کوچک نشان می دهد و در مقابل، درب شیشه ای شفاف نتیجه بهتری دارد.

درب و پارتیشن شیشه ای استفاده کنید

از پشت درب سرویس بهداشتی استفاده کنید

فضای پشت درب را با نصب دستگیره و حلقه های مخصوص به محیطی برای قرار دادن حوله و سایر وسایل سبک و کوچک تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که چیدمان وسایل روی قسمت پشتی درب باید نظم خوبی داشته باشد تا فرد در حین استحمام و قرار گرفتن در سرویس بهداشتی احساس خوشایندی داشته باشد.

ایجاد عمق با کاغذ دیواری

برچسب ها و کاغذ دیوارهای های مخصوص سرویس بهداشتی در طرح و رنگ های متعددی در بازار موجود می باشد. برای اینکه بتوانید فضای سرویس بهداشتی های خیلی کوچک را با این کاغذ دیواری ها بزرگتر نشان دهید، کافیست طرح های دارای عمق را انتخاب کنید. علاوه براین، طرح هایی که دارای گل و طرح های درشت هستند نیز می توانند تاثیر فوق العاده ای در این زمینه داشته باشند.

دکور سرویس بهداشی کوچک با کاغذ دیواری

مدل دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

چیدمان سرویس بهداشتی کوچک

عکس چیدمان سرویس بهداشتی کوچک

دکور سرویس بهداشتی کوچک

طراحی سرویس بهداشتی کوچک

ایده چیدمان سرویس بهداشتی کوچک

عکس جدید سرویس بهداشتی خیلی کوچک

سرویس بهداشتی و حمام کوچک

ایده دکور داخلی سرویس بهداشتی کوچک

ایده دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی کوچک

عکس دکور داخلی سرویس بهداشتی کوچک

طراحی دکور داخلی سرویس بهداشتی کوچک

عکس دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

مدل دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

ایده دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

عکس دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

تزئین دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

ایده جدید دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

عکس دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک جدید

عکس دکور داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک ساده

عکس تزئین داخلی سرویس بهداشتی و حمام کوچک

مدل سرویس بهداشتی و حمام کوچک جدید

عکس سرویس بهداشتی و حمام کوچک

دیزاین سرویس بهداشتی و حمام کوچک

عکس دیزاین سرویس بهداشتی و حمام کوچک

دیزاین سرویس بهداشتی کوچک

دیزاین سرویس بهداشتی کوچک ساده

دیزاین جدید سرویس بهداشتی کوچک

مدل دیزاین سرویس بهداشتی کوچک

 

منبع: backsplash

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا