طراحی دکوراسیون داخلی

12 مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی (ست رنگ کرم در دکوراسیون )

انتخاب مکمل رنگ کرم در دکوراسیون با توجه به کاربرد بسیار زیاد این رنگ اهمیت بالایی دارد. بازی با دنیای جذاب رنگ‌ها بخشی از پروسه طراحی دکوراسیون داخلی است. کرم، یکی از رایج‌ترین رنگ‌های خنثی با ترکیبی از رنگ‌های سفید و زرد است که قابلیت ست‌شدن با رنگ‌های دیگر را دارد. با این حال انتخاب اصولی رنگ ست با کرم در دکوراسیون یا دیزاین منزل، طراحی بی‌نقصی به شما خواهد داد. در این مقاله، روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون و بهترین ترکیب های رنگی با آن را بررسی خواهیم کرد.

تأثیر رنگ کرم در دکوراسیون

رنگ کرم از رنگ‌های فراگیری است که در انواع سبک های دکوراسیون رد پایی از آن مشاهده می‌شود. روانشناسی رنگ کرم نشان می‌دهد که این رنگ، واقعا آرامش‌بخش و سازگار با سایر رنگ ها است. این رنگ شباهت زیادی به زرد دارد ولی در مقایسه با آن، تیره‌تر و خنثی‌تر است. این ویژگی‌، ظاهر آرامش‌بخشی به رنگ کرم داده و آن را به گزینه مناسبی برای طراحی فضاهای مختلف دکوراسیون تبدیل کرده است.

تأثیر رنگ کرم در دکوراسیون

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون

راز زیبایی کرم در تعادل بی‌نظیر آن نهفته است. این رنگ، نه سردی مطلق سفید را دارد و نه گرمای تند زرد. آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است، بنابراین استرس و اضطراب را از بین می‌برد و فضایی امن و صمیمی فراهم می‌کند. کرم، نور را به خوبی بازتاب می‌دهد و از این نظر مختص فضاهای روشن و دلنشین است. این ویژگی در فضاهایی که کوچک و محدود است، دیوارها را دورتر و فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

روانشناسی رنگ کرم در دکوراسیون

لیستی از مکمل‌های مناسب برای رنگ کرم

همان‌طور که گفتیم، کرم رنگی خنثی و همه‌کاره است که به عنوان رنگ پایه در طیف وسیعی از تناژهای رنگی از شیری روشن تا قهوه‌ای یا کرمی تیره یافت می‌شود. در صورتی که این ترکیبات به جا و اصولی انتخاب شوند، جذابیت دکواسیون را چندین برابر می‌کنند، در غیر این صورت، یکنواخت و خسته‌کننده به نظر خواهند رسید.

بهترین حالت این است که رنگ کرم را به عنوان زیرساز و از مکمل‌های کرم برای هرچه برجسته‌ترکردن آن بهره برد. استفاده از چرخه رنگ نیز تا حدودی به انتخاب رنگ‌های مکمل کمک می‌کند. در ادامه لیستی از رنگ‌های مکمل مناسب رنگ کرم به تفکیک دسته‌های رنگی ارائه می‌کنیم.

قوانین انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

1- زرد، اولین رنگ ست با کرم در دکوراسیون

زرد رنگ سرخوشی است و گرما و انرژی زیادی را در محیط فراهم می‌کند. زرد و کرم به خوبی با همدیگر جفت می‌شوند. برای مثال می‌توانید دیوارها را کرمی کنید و برای اتاق‌ها رنگ زرد در نظر بگیرید. همچنین این رنگ در تضاد با چوب‌های تیره و پررنگ آشپزخانه یا سرویس مبلمان، نمای خوشایندی ایجاد می‌کند. رنگ زرد درخشش اتاق‌ها را بیشتر کرده و در ترکیب با رنگ کرم، فضای پرانرژی را به وجود می‌آورد.

زرد، اولین رنگ ست با کرم در دکوراسیون

رنگ کرمی رنگ خنثی است و در همان حال که باشکوه‌تر از زرد است، زمینه مناسبی فراهم می‌کند تا دیگر اکسسوری‌های موجود در فضا، بیشتر به چشم بیایند.

2- ترکیب کرم با سورمه‌ای؛ آرامش در برابر تضاد

پالت رنگی کرم و سورمه‌ای، متشکل از دو رنگ با تناژ گرم و سرد است که در کنار هم، فضای متعادلی به وجود می‌آورند. کرم نماد آرامش و صمیمیت است و در مقابل، سورمه‌ای فضا را دلگیر و خسته‌کننده‌ نشان می‌دهد. این تضاد پویایی و هیجان را به فضا اضافه می‌کند. اگر می‌خواهید فضای دکوراسیون، شیک و در عین حال صمیمی داشته باشد، ترکیب کرم با سورمه‌ای ترکیب عالی محسوب می‌شود.

ترکیب کرم با سورمه‌ای؛ آرامش در برابر تضاد

ترکیب کرم با سورمه‌ای را در قسمت‌های مختلف دکوراسیون می‌توان به کار برد. برای نمونه، مبلمان‌های سورمه‌ای با کوسن‌ با کاغذ دیواری کرم هماهنگی ایجاد می‌کنند.

3- ترکیب رنگ کرم با طوسی در دکوراسیون

طوسی از دیگر رنگ‌های پرکاربردی است که می‌تواند به عنوان مکمل کرم در دکوراسیون محسوب می‌شود. رنگ کرم، فضا را صلح‌آمیز و غرق در آرامش نشان می‌دهد، در حالی که طوسی فضای مدرنی را به نمایش می‌گذارد. به همین خاطر چون در طیف رنگی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، فضا را متعادل جلوه می‌دهند.

ترکیب رنگ کرم با طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی انتخاب بعدی افرادی است که به فضاهای شیک و مینیمال علاقه دارند. این را هم در نظر داشته که اگر از رنگ طوسی به عنوان مکمل رنگ کرم در دکوراسیون شناخته شده، زیاد استفاده شده باشد، فضای به وجود آمده سرد و بی‌روح خواهد بود و در مقابل استفاده بیش از حد از رنگ کرم، فضا را کسل‌کننده نشان می‌دهد. بنابراین باید همیشه، میزانی از تعادل حفظ شود.

4- ترکیب رنگ کرم و سبز در دکوراسیون

با ترکیب رنگ کرم و سبز طبیعت را به خانه خود بیاورید!  ترکیب این دو رنگ، فضای شاداب و باطراوتی را در دکوراسیون خلق می‌کند. به خصوص که این ترکیب در پذیرایی و محل دورهمی‌ها به کار گرفته شود. مثلاً مبلمان کرم همراه با کوسن‌ و پرده‌های سبزرنگ.

ترکیب رنگ کرم و سبز در دکوراسیون

می‌توانید با کمی خلاقیت، دیوارها را کرمی رنگ کنید و تعدادی گلدان‌ سبزرنگ را در گوشه‌ای از پذیرایی جای دهید. وجود انواع و اقسام گل و گیاه هم به تصفیه هوا کمک می‌کند و هم زیبایی فوق‌العاده‌ای را در دکوراسیون ایجاد می‌کنند.

مکمل رنگ شامپاینی در دکوراسیون

5- سفید، مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ کرم و سفید یکی از ترکیبات پرطرفدار در دنیای دکوراسیون است که بیشتر برای فضاهای کوچک استفاده می‌شود.؛ چرا که فضا را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. اگر از دسته افرادی هستید که ترکیبات رنگی خنثی و ملایم را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از رنگ سفید به عنوان مکمل رنگ کرم در دکوراسیون استفاده کنید. رنگ کرم نیز به نوبه خود، فضای دنج و آرامی در دکوراسیون برقرار می‌کنند.

سفید، مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

ترکیب سفید و کرم از جمله ترکیباتی هستند که استفاده از آن‌ها در انواع دکوراسیون از پذیرایی و اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه و حمام، لطافت و زیبایی خاصی را به همراه می‌آورند.

6- ترکیب کرم با مشکی، مکملی خنثی و آرامبخش

ترکیب رنگ کرم با مشکی یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی در دکوراسیون است که درخشش و زیبایی فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد. رنگ کرم، پایه‌ای ایده‌آل برای مشکی فراهم می‌کند. یادتان باشد در استفاده از رنگ مشکی زیاده‌روی نکنید، چرا که محیط را تاریک و بی‌نور جلوه می‌دهد.

ترکیب کرم با مشکی، مکملی خنثی و آرامبخش

نورپردازی‌ها نقش مهمی در زیبایی این دو رنگ دارند. از مبلمان‌های با روکش مشکی و اکسسوری‌های مناسب نیز برای خلق فضاهای باشکوه و مجلل استفاده می‌شود.

7- ترکیب کرم با طلایی، مکملی مجلل و شیک

ترکیب رنگ‌های کرم و طلایی بیشتر برای فضاهای مجلل و لاکچری کاربرد دارد. رنگ کرم به عنوان یک رنگ خنثی، پایه مناسبی برای رنگ‌های مختلفی از جمله طلایی است.

ترکیب کرم با طلایی، مکملی مجلل و شیک

به‌عنوان مثال، دیوارهای رنگ کرمی با عناصر طلایی‌رنگ، فضای شیک و باشکوهی فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند ترکیب کرم با طلایی در چه قسمتی از دکوراسیون استفاده ‌شده است، زیرا آنچه مهم است، فقط انتخاب رنگ‌ها نیست، بلکه چگونگی به کارگیری آن‌ها در دکوراسیون است.

8- ترکیب کرم با صورتی؛ مکملی لطیف

در انتخاب بهترین ترکیب رنگی کرم با صورتی باید به اندازه و متراژ اتاق به عنوان یک عامل مهم توجه کرد. رنگ‌های روشن فضا را بازتر و بزرگتر جلوه می‌دهند و متقابلاً رنگ‌های تیره کوچک‌تر و دلگیرتر. ترکیب دو رنگ صورتی و کرم با هم، ترکیب هماهنگ و ملیحی است. این رنگ‌ها بیشتر در اتاق‌ دختر خانم‌ها کارایی دارند. ترکیب این دو با هم، ترکیب آرامشبخش، ساده و در عین حال زیبایی به دست می‌دهد.

ترکیب کرم با صورتی؛ مکملی لطیف

برای ترکیب کرم با صورتی، انتخاب دیوارهای کرم با مبلمان صورتی، فرش‌های صورتی با طرح‌های کرم، گلدان‌های صورتی همچنین کاغذدیواری با طرح‌های صورتی ایده‌های زیبای ترکیب این دو رنگ در دکوراسیون به شمار می‌روند.

9- ترکیب کرم با بنفش؛ مکملی دراماتیک

رنگ بنفش، رنگی است فوق‌العاده تماشایی و البته طبیعی. این رنگ بیشتر برای اتاق‌ها کاربرد دارد و بسته به رنگ‌هایی که با آن ترکیب می‌شوند، ممکن است شاد، مردانه یا زنانه باشد. اگر نخستین بار است در دنیای بنفش سیر می‌کنید، می‌توانید این رنگ را به عنوان مکمل رنگ کرم در دکوراسیون در روکش یا بالش‌های اتاق به کار ببرید.

ترکیب کرم با بنفش؛ مکملی دراماتیک

اگر هم دوست دارید از یک رنگ کمکی که بنفش بر آن غلبه داشته باشد، استفاده کنید، رنگ کرم در کاغذ دیواری یا فرش و حوله انتخاب مناسبی است. بدین شکل، بنفش بیشتر به چشم خواهد آمد. با استفاده از آینه‌های قاب کرمی رنگ نیز می‌توانید جذابیت فضا را چندین برابر کنید.

10- ترکیب کرم با آبی؛ ترکیبی آرامش‌بخش و دل‌انگیز

همه ما آبی را به عنوان رنگ سرد می‌شناسیم، اما اگر همراه با رنگ گرمی مثل کرم به کار رود، فضا را از حالت سردی و رخوت خارج می‌کند و ترکیب دلنشین و جذابی را به خصوص در آشپزخانه به وجود خواهد آورد.

ترکیب کرم با آبی؛ ترکیبی آرامش‌بخش و دل‌انگیز

برای طراحی آشپزخانه با ترکیبی از رنگ کرم و آبی، آسان‌ترین روش استفاده از کابینت‌ها و کاتینرهایی به رنگ آبی روشن است. ترکیبی این‌چنینی همراه با دیوارها و کفپوش‌هایی به رنگ کرم، طراحی جذاب و فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد. حتی می‌توانید تعدادی گلدان‌‌‌‌ آبی با گل بنفشه  را برای استفاده از این ترکیب رنگی امتحان کنید.

11- ترکیب کرم با نارنجی؛ ترکیبی پرانرژی و پویا

برای ترکیب رنگ کرم با نارنجی رنگ باید از تناژهای مختلف کرم و نارنجی استفاده کنید. به این منظور که رنگ کرم را به عنوان رنگ غالب استفاده کنید و در عوض از شدت و درخشندگی نارنجی کم کنید. بدین ترتیب فضای آرام و متعادلی ایجاد می‌شود.

ترکیب کرم با نارنجی؛ ترکیبی پرانرژی و پویا

برای مثال می‌توانید دیوارها همراه با مبلمان کرمی باشند و لوازم دکوراتیو دکور را نارنجی در نظر بگیرید. ایده دیگر، استفاده از کوسن‌های نارنجی روی مبلمان کرمی است. این روش ساده و کم‌هزینه‌ای است، برای اینکه نارنجی را به فضا بیاورید.

اگر فضای کمتری در اختیار دارید، پرده‌های نارنجی در کنار دیوارهای کرمی نیز فضایی را خلق می‌کنند که مدنظر شماست. ترکیب این دو با هم، نور طبیعی را به فضا وارد می‌کند و آن را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهد.

12- ترکیب کرم و قهوه ای در دکوراسیون

ترکیب کرم و قهوه ای در دکوراسیون

جمع‌بندی

رنگ کرم با پالت رنگی بی حدومرز، دست شما را در طراحی انواع دکوراسیون باز می‌گذارد. چرا که این رنگ، در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا هر رنگی را که در ذهن دارید به عنوان مکمل رنگ کرم در دکوراسیون استفاده کنید.

با آزمایش ایده‌های مختلف و ترکیب رنگ کرم با دیگر رنگ‌ها از تنوع بی‌نظیر رنگ‌ها و زیبایی چشم‌نواز آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. در نهایت به یاد داشته باشید، هدف نهایی از ترکیبات رنگی، ایجاد فضایی است که شما آن را دوست دارید و در آن احساس آرامش و رضایت می‌کنید.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا