اجزای چیدمان و دکوراسیونکمد، کتابخانه

53 مدل کتابخانه خانگی ساده و مدرن (راهنمای خرید کتابخانه)

مدل کتابخانه خانگی و اداری از متنوع ترین تجهیزات در دکوراسیون می باشد که در چند سال اخیر، نه تنها از نظر رنگ بلکه شکل و ظاهر آنها نیز با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است. به عبارت دیگر، با تغییر سبک دکوراسیون داخلی، مدل کتابخانه و قفسه کتاب نیز دچار تغییر شده و با هر نوع سلیقه و خواسته می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود. دکونیوز در ادامه به چند نکته مهم در انتخاب بهترین مدل کتابخانه ساده جادار و در دار، دیواری، مدرن، کلاسیک و فانتزی و کتابخانه اتاق نوجوان و غیره پرداخته و مدل های متنوع و جدید را ارائه خواهد داد.

مدل کتابخانه

راهنمای خرید بهترین مدل کتابخانه خانگی

تنوع زیاد در کتابخانه های طراحی شده داخلی و خارجی و زیبایی های منحصر به فرد که در هر یک مشاهده میشود، انتخاب مدل مناسب کتابخانه های خانگی را کمی سخت می کند. برای اینکه بتوانید بهترین نمونه را از میان انواع مدل قفسه کتاب انتخاب کنید لازم است چند نکته را در زمان خرید کتابخانه مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

تناسب مدل کتابخانه با سبک دکوراسیون

سبک به کار رفته برای دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین مواردی می باشد که در انتخاب مدل قفسه های کتاب باید مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال، خانه هایی که دارای کمد و میز و سرویس مبلمان چوبی با رنگ های قهوه ای تیره می باشند و لوسترهای بزرگ و مجلل در آنها خودنمایی می کند، با انتخاب کتابخانه کلاسیک می توانند جلوه بهتری پیدا کنند. در مقابل، کتابخانه خانگی مدرن گزینه ای مناسب برای محیط هایی می باشد که ظاهر ساده و خلوتی داشته و رنگ های روشن و استفاده از المان های چند ظلعی که نمادی از مدرنیته به شمار می روند، از مهم ترین ویژگی های آنها محسوب می گردد. در نتیجه، رنگ دیوار و سایر وسایل موجود در منزل، نحوه چیدمان آنها و سایر تجهیزات موجود در اتاق را در نظر بگیرید و بر همین اساس شکل مورد نظر را برای قفسه کتابخانه انتخاب نمایید.

مدل قفسه کتاب کلاسیک

انتخاب مدل کتابخانه ثابت یا قابل حمل؟

در حالت کلی، کتابخانه ها را می توان به دو گروه کلی ثابت و قابل حمل تقسیم بندی نمود. کتابخانه هایی ثابت به گزینه هایی گفته میشود که شبیه به کمد دیواری بوده و روی دیوار ثابت میشوند و غیر قابل حمل هستند. این مدل کتابخانه ها برای افرادی که مستاجر می باشند، گزینه غیر قابل استفاده ای می باشد. در مقابل، قفسه های ایستاده با قابلیت جا به جایی یکی از بهترین انتخاب هایی می باشد که نه تنها با تغییر منزل می توان از آنها استفاده نمود، بلکه با تغییر نحوه چیدمان منزل نیز می توان محل قرار گرفتن آنها را به دلخواه تغییر داد. کتابخانه های غیر قابل حمل و ثابت گزینه ای مناسب برای افرادیست که قصد دارند برای مدت طولانی در یک خانه زندگی کنند.

قفسه کتاب کوچک

مدل کتابخانه ثابت

50 مدل کتابخانه زیر راه پله را از دست ندهید

تناسب اندازه کتابخانه با اتاق

از دیگر موارد مهمی که باید در انتخاب کتابخانه ساده و شیک در نظر داشت، اندازه و ابعاد آن می باشد. همیشه سعی کنید برای انتخاب هر یک از وسایل منزل به تناسب آنها با اندازه محیط توجه داشته باشید. برای اتاق های کوچک با فضای کم، بهتر است کتابخانه های کم عرض و چند طبقه را خریداری کنید تا بیشترین استفاده از کف تا سقف را برده باشید.

مدل کتابخانه خانگی کوچک

کتابخانه خانگی ساده کوچک

تعداد قفسه های کتابخانه را جدی بگیرید

همیشه انتخاب مدل کتابخانه چند طبقه با ارتفاع زیاد نمی تواند گزینه مناسبی برای چیدمان کتاب ها به شمار رود. چون ممکن است قفسه هایی را انتخاب کرده باشید که تعداد طبقات آنها محدود بوده و در مقابل ارتفاع اختصاص یافته به هر طبقه بیش از اندازه مورد نیاز باشد. سعی کنید قفسه هایی را انتخاب کنید که اندازه و تعداد قفسه ها استاندارد و متناسب با تعداد کتاب های شما باشد و برای آینده نیز به اندازه کافی فضای خالی داشته باشد. به عبارت دیگر، بهترین انتخاب این است که مدل کتابخانه جادار و شیک و زیبا باشد.

مدل کتابخانه خانگی جادار

زیبایی در عین سادگی مدل کتابخانه خانگی

علاوه بر رعایت استانداردها باید به زیبایی انتخابتان نیز توجه داشته باشید. مدل کتابخانه ساده و فانتزی و خلاقانه یا قفسه هایی بسیار زیبا در سایزهای بزرگ و کوچک را در می توانید در سایت های مختلف از قبیل پینترست جستجو کنید و به افراد حرفه ای در این زمینه سفارش ساخت دهید. علاوه براین، بسیاری از نمونه های فانتزی و مدرن کتابخانه ایستانده و دیواری را می توان براحتی خودتان نیز بسازید.

مدل کتابخانه فانتزی

مدل کتابخانه ساده زیبا

 

بهترین قسمت منزل برای قرار دادن کتابخانه

  • یکی از بهترین قسمت ها برای قرار دادن کتابخانه فضاهای پرت منزل می باشند. زیرپله ها یکی از این قسمت های پرت می باشند که معمولا بلااستفاده می مانند. برای دکوراسیون زیرپله می توانید به فکر تبدیل آن به کتابخانه باشید.
  • اگر دوست دارید صاحب یک کتابخانه ی ساده و شیک باشید ولی منزلتان کوچک است، از کتابخانه های دیواری و شلف ها استفاده کرده و با نصب آنها بر روی دیوار صاحب یک کتابخانه ی دیواری شوید.
  • راهروها بهترین مکان برای طراحی یک کتابخانه خانگی هستند. کتابخانه های ایستاده و یا دیواری را در راهروها قرار دهید تا علاوه بر استفاده ی مفید از این قسمت منزل صاحب کتابخانه ای زیبا شوید.
  • فرورفتگی هایی که در بعضی از قسمت های منزل به وجود می آورند، معمولا بدون استفاده مانده و چهره ی زشتی به محیط می دهند. برای تبدیل این قسمت ها به جایی مفید و زیبا می توان آنها را به کتابخانه تبدیل کرد.
  • در اتاق کودکان کتابخانه های ایستاده کاربردی هستند. این کتابخانه ها را به عنوان دیوار جدا کننده در اتاق کودکان به کار ببرید. مثلا می توانید بین تخت و میز تحریر قرار دهید تا با کتابخانه اتاق به دو بخش تقسیم شود. کتابخانه فانتزی مناسب ترین انتخاب برای اتاق کودکان هستند.

جنس کتابخانه

  • چوب: چوب یک متریال لوکس با قابلیت تحمل وزن بالا بوده به همین دلیل برای کتابخانه بسیار مناسب می باشد. کتابخانه چوبی حس گرمی را به فضا منتقل کرده و به خاطر بافت زیبایی که دارد باعث زیباتر شدن محیط منزل می شود.
  • فلز: کتابخانه ی فلزی مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن داشته، ولی تنوع آن از نظر طرح و مدل بسیار کمتر از چوب می باشد.
  • ام دی اف: کتابخانه هایی از جنس ام دی اف، از نظر قیمت مناسب تر از چوب و فلز می باشند و تحمل وزن بالایی دارند.

مدل کتابخانه خانگی کوچک

این مدل کتابخانه خانگی ساده و کوچک یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی آپارتمان نشینی امروز می باشد که مهم ترین ویژگی آنها استفاده بهینه از فضا است. قفسه های کتابخانه کوچک گزینه بسیار مناسبی برای قرار دادن کتاب در کنار مبلمان اتاق نشیمن می باشد.

مدل کتابخانه کوچک

مدل قفسه کتاب کوچک

کتابخانه خانگی کوچک

 

مدل کتابخانه خانگی بزرگ

اتاق های بزرگ با دیوارهای عریض بهترین شرایط را برای تبدیل شدن به محیطی پر از کتاب و مجله دارا می باشند. در زیر انواع کتابخانه خانگی بزرگ در رنگ و طرح های مختلف را مشاهده می کنید که هر یک با سبک های مختلف دکوراسیون سازگار هستند. در انتخاب کتابخانه بزرگ بهتر است توجه داشته باشید که از قفسه های آن نه تنها برای چیدمان کتاب و مجلات، بلکه برای قرار دادن قاب عکس ها و وسایل تزئینی نیز می توان استفاده نمود.

مدل کتابخانه بزرگ

مدل کتابخانه خانگی بزرگ

مدل کتابخانه برای خانه بزرگ

مدل کتابخانه دیواری

کتابخانه دیواری که به شلف نیز شناخته شده می باشند، یکی از انتخاب های عالی برای محیط هایی می باشد که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند. با انتخاب مدل کتابخانه خانگی دیواری می توان از فضای روی دیوار به بهترین شکل استفاده نمود. نکته مهم در این مدل قفسه های کتاب، خلاقیت در نحوه چیدمان شلف ها بر روی دیوار می باشد که می توان با ایده پردازی جلوه ای خارق العاده را ایجاد نمود.

مدل کتابخانه دیواری

مدل کتابخانه خانگی دیواری

کتابخانه خانگی دیواری کوچک

مدل کتابخانه ایستاده

مدل قفسه کتاب ایستاده

قفسه کتاب دیواری

مدل کتابخانه خانگی کلاسیک

کتابخانه کلاسیک همان طور که از نامشان مشخص است، یادآور محیطی مجلل با وسایل چوبی تیره رنگ می باشد. این قبیل قفسه های کتاب اغلب در نوع قفسه های ثابت بوده و مانند کمد دیواری نصب میشوند. مدل کتابخانه کلاسیک که در تصاویر زیر مشاهده می کنید را می توانید با کمی تغییر در اندازه و ابعاد، برای محیط های کوچک نیز استفاده نمود.

مدل کتابخانه کلاسیک

مدل کتابخانه خانگی کلاسیک

مدل کتابخانه کلاسیک شیک

مدل کتابخانه شیک کلاسیک

مدل کتابخانه خانگی مدرن

در سالهای اخیر، صنعت دکوراسیون با تغییر و تحول زیادی مواجه شده و اغلب افراد به سبک های مدرن گرایش پیدا کرده اند. انتخاب کتابخانه مدرن با رنگ های روشن و چیدمان های نامتعارف با روش های معمول می تواند منازل مدرن و امروزی را زیباتر کند. کتابخانه های مدرن در جنس های مختلفی تولید میشوند، اما کتابخانه های ام دی اف با برش های چند ضلعی برای قفسه ها بیشترین کاربرد را در این زمینه دارا می باشد.

مدل کتابخانه مدرن

مدل کتابخانه خانگی مدرن

مدل مدرن کتابخانه

مدل کتابخانه بزرگ مدرن

کتابخانه خانگی مدرن

کتابخانه مدرن

کتابخانه خانگی مدرن فانتزی

مدل کتابخانه جدید

مدل کتابخانه خانگی فانتزی

خلاقیت در تمام صنایع و کسب و کارها حرف اول را می زند و می تواند محیط منزل شما را کاملا منحصر به فرد کند. انتخاب مدل کتابخانه فانتزی که نه تنها شکل قفسه ها با  نمونه های معمول متفاوت است، بلکه رنگ و شکل و نحوه چیدمان نیز در آنها کاملا خلاقانه می باشد. کتابخانه های فانتزی گزینه بسیار کاربردی برای اتاق کودکان، نوجوانان و افراد جوان به شمار میرود و با شرایط روحی آنها نیز کاملا متناسب خواهد بود.

مدل کتابخانه فانتزی

مدل کتابخانه خانگی فانتزی

مدل قفسه کتاب فانتزی

مدل کتابخانه دیواری فانتزی

مدل شلف کتاب فانتزی

کتابخانه مدرن فانتزی

کتابخانه خانگی مدرن فانتزی

کتابخانه خانگی فانتزی مدرن

مدل شلف کتاب مدرن فانتزی

مدل کتابخانه دیواری مدرن

کتابخانه خانگی کوچک

کتابخانه خانگی کوچک

مدل قفسه کتاب کوچک

مدل کتابخانه خانگی کوچک شیک

مدل کتابخانه کوچک مدرن

کتابخانه کوچک ام دی اف

کتابخانه جادار

مدل کتابخانه جادار

مدل کتابخانه جادار

مدل کتابخانه خانگی جادار مدل کتابخانه مدرن جادار

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. با این قیمت های بالای کتاب از کجا اینهمه قفسه پر بشه؟؟ولی خیلی قشنگن

    1. بله مناسفانه. البته اگه واقعا اهل کتاب باشیم به مرور قفسه های کتابخونه مون پر میشه و جای خالی یه کتابخونه خوشگل رو احساس می کنیم…

      1. خیلی خوب بود میخوام یه کتابخونه سفارش بدم بسازن چند تا از طرح های اینجا واقعا خوشم اومد

  2. اونایی که به مبل وصل بودن عالی هستن برای من و انتخاب شدن👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻مرسی از ایده ی عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا