اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

نحوه نصب دیوارپوش ام دی اف mdf (گام به گام و تصویری)

نحوه نصب دیوارپوش ام دی اف از سوالات رایجی می باشد که امروزه کاربران برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها به دنبال پاسخ آن هستند. برای زیبایی بخشیدن به دیوارها و محیط کار یا زندگی استفاده از انواع دیوارپوش بسیار رایج می باشد. در کنار این زیبایی مزایایی همچون عایق صدا، دما و رطوبت بودن برخی از پوشش ها و همچنین برطرف کننده ی برخی از عیوب معماری باعث شده این متریال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. برای اینکه از تمامی این مزایا بهره ی کافی و درستی ببرید، باید به دنبال نصب دیوارکوب mdf به صورت اصولی و صحیح باشید. در ادامه این مطلب مراحل نصب دیوارپوش ام دی اف mdf و نصب ورق ام دی اف روی دیوار را به طور کامل توضیح و ارائه خواهیم داد.

آموزش نصب دیوارپوش ام دی اف

فواید استفاده از دیوارپوش ام دی اف

همان طور که گفتیم استفاده از دیوارپوش تنها به دلیل جلوه ظاهری بخشیدن به محیط نمی باشد. مزایایی همچون عایق بودن، راحت کردن کار شستشو، پنهان کردن مشکلات معماری با هزینه کم و بدون خرابی باعث شده اند تا اهمیت دیوارپوش ها بالاتر رود. دیوارپوش ام دی اف به خاطر داشتن همین مزایا و در کنار آن نصب آسان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

نحوه نصب دیوارپوش ماربل شیت

مراحل نصب دیوارپوش ام دی اف mdf

برای نصب دیوارپوش mdf لازم است مراحل زیر به ترتیب انجام شوند:

محاسبه مساحت و ابعاد دیوارهای مورد نظر

در ابتدای کار باید ابعاد دیوار را اندازه گیری کنید تا دیوارپوش بیش از اندازه بزرگ یا کوچک نباشد. محاسبه ی ابعاد دیوار مخصوصا دیوارهایی که دارای ناهمواری می باشند باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. اگر این احتمال را می دهید که دانش کافی در این مورد را ندارید بهتر است از یک متخصص مشورت و کمک بگیرید.

تهیه دیوارپوش و ابزارهای مورد نیاز برای نصب دیوارپوش ام دی اف mdf

قدم بعدی برای نصب دیوارپوش ام دی اف تهیه تایل های mdf و ابزارهایی می باشد که برای نصب با کیفیت احتیاج است. از جمله اقلام مورد نیاز برای نصب، ملزوماتی مانند پیچ، گیره و غیره است که برای زیرسازی دیوار و اتصال نگهدارنده های فلزی یا چوبی به آن احتیاج دارید. در زمان خرید باید دقت کنید که سایز، طرح و رنگ پنل ها را متناسب با مکان نصب و شرایط آن انتخاب کنید.

نصب دیوارپوش mdf

زیرسازی قبل از نصب دیوارپوش ام دی اف

یکی از مهم ترین قسمت های نصب دیوارکوب ام دی اف و دیگر دیوارپوش ها زیرسازی می باشد. اگر زیرسازی به درستی صورت نگیرد استحکام دیوارپوش قابل اعتماد نخواهد بود. همچنین مزایایی مانند عایق بودن دیوارپوش ها از بین رفته و نصب کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. دیوارپوش ام دی اف برای نصب احتیاج به زیرسازهای فلزی دارد تا پنل های ام دی اف بر روی آنها نصب و مستحکم شود. زیرسازها در فواصل معین و مساوی توسط پیچ رولپلاک بر روی دیوار نصب می شوند.

زیرسازی قبل از نصب دیوارپوش ام دی اف

نصب دیوارپوش ام دی اف

پنل های ام دی اف توسط گیره های مخصوصی بر روی زیرسازها متصل می شوند. در زمان اتصال پنل ام دی اف بر روی زیرساز دقت لازم را جهت تراز بودن قطعات با کف زمین داشته باشید. اگر تراز کردن به درستی انجام نشود پنل های ام دی اف به صورت یکدست و مرتب بر روی دیوار قرار نگرفته و منجر به نامنظمی و جلوه نامناسب دیوار می شود.

نصب دیوارپوش ام دی اف

نصب قرنیز برای دیوارپوش ام دی اف

از قرنیز به منظور استحکام بیشتر در نصب ورق ام دی اف بر روی دیوار استفاده می کنند. برای دیوارپوش ام دی اف mdf بهتر است از قرنیز ام دی اف استفاده کرد، زیرا هر دو دارای یک لایه پی وی سی pvc بوده و قابلیت شستشو دارند و به راحتی می توان آنها را نظافت کرد. علاوه بر این هماهنگی بین دیوارپوش و قرنیز در زیبایی بیشتر دیوارها و محیط تاثیر گذار می باشد.

منبع

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. عالی و کاربردی بود نصب ام دی اف واقعا لازمه که هممون یاد داشته باشیم چون آسونه و پرمصرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا