طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

کلیدی ترین نکات و اصول طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اصول طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه از مهم ترین کارهایی مواردی می باشد که قبل از هرگونه دیزاین باید به آن توجه شود. این مساله مخصوصا در طراحی دکوراسیون آشپرخانه های باز و مدرن از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. چون برخلاف گذشته، آشپزخانه های امروزی به بخش نشیمن منزل متصل شده و دیوار و حائل بین آنها وجود ندارد. دکونیوز در ادامه به مهم ترین نکات در طراحی و چیدمان آشپزخانه خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اصل نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

خانم های خانه دار در طول روز بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند، به همین خاطر باید به نور و میزان روشنایی در آن توجه زیادی شود. اگر امکان تابش نور طبیعی به داخل آشپزخانه وجود ندارد، بهتر است از نورهای مصنوعی و لامپ و چراغ های مختلف استفاده شود. البته نحوه نور پردازی باید به گونه ای باشد که در کنار بالا بردن زیبایی ظاهری، احساس بهتری را در افراد خانواده بوجود آورد.

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپرخانه بر اساس استانداردها

در حالت کلی و بر اساس علم طراحی دکوراسیون داخلی، تجهیزات موجود در این بخش از منزل باید به گونه ای در کنار هم قرار گیرند که ترکیب آنها شبیه به مثلث شود. در واقع راس هر یک از اضلاع این مثلث محل قرارگیری یخچال، گاز و سینک ظرفشویی می باشد که از اصلی ترین اجزا در آشپزخانه محسوب میشوند.

  80 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ایرانی 2024 (ساده و شیک)

البته زمانی از مثلث در چیدمان آشپزخانه استفاده میشود که فضای کافی برای چیدن تجهیزات وجود داشته باشد، در غیر این صورت بهتر است تمام آنها در یک راستا قرار گیرند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

هارمونی از مهم ترین اصول طراحی آشپزخانه

هارمونی و تناسب رنگ بین آشپزخانه و سایر بخش های منزل در گذشته اهمیت زیادی نداشت، چون فضای آشپزخانه کاملا بسته بود. با روی کار آمدن آشپزخانه های اُپن و مدرن و جزیره، در واقع این بخش از منزل با سایر بخش ها کاملا در ارتباط می باشند و از فضای نشیمن می توان به طور کامل آشپزخانه را مشاهده کرد. در نتیجه زیبایی آن و داشتن تناسب رنگ و حفظ هارمونی بسیار مهم می باشد.

ترکیب رنگ به کار رفته در آشپزخانه باید مطابق با رنگ کاغذ دیواری و دیوارها انتخاب شود. اما در حالت کلی اغلب طراحان و دیزاینرها ترجیح می دهند از رنگ های روشن و گرم برای آشپزخانه استفاده شود تا حس صمیمت و آرامش در آن بیشتر باشد.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

سیستم تهویه مطبوع هوا

توجه به سیستم هود و هواکش از مهم ترین اصول دکوراسیون آشپزخانه می باشد؛ مخصوصا بالای اجاق گاز اصلی ترین چیزیست که در آشپزخانه های مدرن باید به آن نگاه ویژه شود. عدم توجه به این مساله باعث میشود تا بوی غذا به سایر اتاق ها و بخش های منزل منتقل شود و فضای نامطبوعی را بوجود آورد.

برای اینکه بتوانید هوای مطبوع را در کنار آشپزخانه کاملا شیک حفظ کنید، بهتر است در انتخاب هود دقت شود و زیبایی ظاهری و کیفیت را در زمان خرید مد نظر داشته باشید.

  بهترین رنگ دیوار پذیرایی کوچک و بزرگ + 27 رنگ برای پذیرایی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

کابینت از مهم ترین اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه

به جرأت می توان گفت اولین چیزی که در محیط آشپزخانه به چشم میخورد، کابینت می باشد که از نظر زیبایی شناسی و نظم اهمیت زیادی دارد. دقت در جنس، رنگ و شکل و سبک کلی کابینت برای داشتن آشپزخانه زیبا و منظم بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. به عنوان مثال، اگر دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک را می خواهید طراحی کنید، بهتر است از کابینت های براق و صیقلی استفاده کنید تا بازتاب نور باعث شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

طراحی آشپزخانه کوچک

نقش سینک ظرفشویی را در آشپزخانه

در انتخاب و خرید سینک ظرفشویی باید به چند مساله مهم توجه داشت و یکی از مهم ترین آنها، زیبایی ظاهری می باشد. توجه به زیبایی سینک ظرفشویی از دیگر اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شمار می رود. در چند سال اخیر تنوع بسیار زیادی در سینک های ظرفشویی وجود دارد که با توجه به سبک و طرح کلی و نحوه چیدمان آشپزخانه می توان گزینه های مختلفی را انتخاب کرد. به عنوان مثال سینک های سرامیکی که در آشپزخانه های مدرن جلوه بسیار خوبی دارند.

چیدمان آشپزخانه مدرن

توجه به کفپوش

کفپوش آشپزخانه مخصوصا در طراحی های مدرن که از فرش در این بخش از خانه استفاده نمیشود از چند نظر دارای اهمیت می باشد. حفظ زیبایی ظاهری، ایمنی و دوام از جمله ویژگی های مهمی هستند که در انتخاب کفپوش باید در نظر گرفت. با انتخاب کفپوش های سرامیکی و غیره که هارمونی خوبی را با سایر بخش های منزل بوجود می آورند، به شدت بر زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار هستند.

  کلوزت روم یا اتاق لباس چیست + 65 ایده طراحی اتاق کلوزت لاکچری

دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

ایمنی و زیبایی در اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه و نوع تجهیزات و المان های به کار رفته در آن باید به گونه ای باشد که زیبایی را در کنار ایمنی حفظ کرده باشد. محل قرار گرفتن اجاق گاز و میزان فاصله آن از شیرگاز، فاصله یخچال از گاز و سینک ظرفشویی همگی باید با دقت در نظر گرفته شوند. همچنین لازم است به جنس کفپوش ها نیز دقت شود تا کودکان براحتی بتوانند بر روی آنها قدم بگذارند و سطح آنها مانع از سر خوردن شود.

چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

اصول طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و هر آنچه که باعث زیباتر شدن آن میشود، در این مطلب اشاره شد. اما نباید از خلاقیت و ایده پردازی در نحوه چیدمان غافل شد. در سایر مطالب دکونیوز ایده های خلاقانه برای داشتن آشپزخانه های زیبا و شیک را ارائه خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا