طراحی دکوراسیون داخلی

سقف اپلای چیست؟ 60 طرح و مدل سقف کشسان اپلای 2022

سقف اپلای (apply) از جدیدترین زیرمجموعه های سقف های کشسان می باشد که طرح های سه بعدی بسیار جذاب و رنگی را روی ایجاد می کند. این سقف ها که از دو لایه پی وی سی تشکیل شده اند، از نظر طرح و رنگ بندی دارای تنوع بسیار بالایی بوده و متناسب با شرایط محیط می توان نمونه های مدرن و مینیمال و کلاسیک را انتخاب کرد. مجله دکوراسیون دکونیوز در ادامه جزئیات کامل درباره این سقف را به همراه عکس و طرح و مدل های جدید سقف اپلای را ارائه خواهد داد.

مدل سقف اپلای

سقف اپلای apply چیست؟

سقف apply که با نام های دیگری از قبیل سقف مشبک نیز در بازار ایران شناخته شده می باشد، نوع خاصی از سقف های کاذب کشسان می باشد که از دو لایه تشکیل شده است. دو لایه پی وی سی در نظر گرفته شده برای این سقف ها از نظر طرح و رنگ بندی با هم متفاوت در نظر گرفته میشود. سپس بر روی لایه رویی طرح های متنوع بر اساس ایده مورد نظر ایجاد و برش داده میشود. بر اثر ایجاد برش و توخالی شده لایه پی وی سی رویی بر اساس طرح مورد نظر، رنگ لایه زیرین دیده میشود.

این نحوه برش کاری روی لایه های رویی و رنگ بندی که برای لایه زیرین در نظر گرفته شده در نهایت باعث میشود تا طرح به صورت سه بعدی بنظر برسد. به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی پیدا کرده است.

  60 مدل روتختی دخترانه فانتزی، عروسکی و شیک

سقف apply چیست

طرح و رنگ بندی انتخاب شده برای این سقف ها دارای محدودیت نبوده و هر نوع شکل هندسی منظم و نامنظم را بر اساس سبک طراحی داخلی می توان روی آنها اجرا کرد. اما در اغلب آنها طرح های دایره ای در اندازه های مختلف روی سقف اپلای ایجاد شده و تنوع اصلی بر روی رنگ لایه زیرین در نظر گرفته میشود.

مدل سقف apply

ویژگی های سقف کشسان اپلای apply

به دلیل اهمیت بسیار زیاد سقف در معماری و طراحی داخلی، توجه ویژه ای به نحوه تزئین و طراحی به کار رفته بر روی آنها شده است. علاوه بر جلوه ظاهری، این سقف ها دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری هستند که عبارتند از:

  • هر دو لایه سقف های apply پی وی سی بوده و به همین دلیل به آسانی می توان سطح آنها را تمیز کرد. گرد و غبار و لک هایی که روی سقف ایجاد میشوند تا دستمال نمناک براحتی تمیز میشوند.
  • لایه های پی وی سی وزن کمی داشته و به همین دلیل بار مرده ساختمان را افزایش نمی دهند.
  • محدودیت در رنگ لایه های رویی و زیرین وجود نداشته و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر می توان گزینه های مناسب را انتخاب کرد.
  • اجرای این سقف ها نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی نداشته و به همین دلیل در مدت زمان کوتاه با کمترین کثیف کاری قابل اجرا می باشند.
  • امکان اجرای نور مخفی با توجه به نوع طرح و ارتفاع دیوارها و میزان فضای موجود در اتاق ها وجود دارد
  • به دلیل تنوع در طرح و مدل کاربرد این سقف ها در محیط های مسکونی و تجاری و اداری بسیار زیاد است.
  • علیرغم عدم محدودیت در محل اجرای این سقف ها، برای جلوه بیشتر آن اغلب طراحان قسمت مرکزی را برای نصب سقف اپلای انتخاب می کنند.
  انواع دیوارپوش برای راهرو و مزایا و معایب هر یک

طرح سقف اپلای

سقف اپلای دفتر کار

یکی از اصلی ترین موارد کاربرد سقف های کشسان اپلای، دفتر کار و محیط های اداری می باشد. این سقف ها به دلیل مدرن بودن و عدم محدودیت در طرح و رنگ به خوبی با فضاهای کاری سازگار میشود. در ادامه چند طرح و عکس سقف apply دفتر اداری را می توانید مشاهده کنید.

سقف اپلای دفتر کار

مدل سقف اپلای دفتر کار

عکس سقف اپلای دفتر اداری

سقف اپلای اتاق خواب

از دیگر موارد کاربرد این سقف ها می توان به اتاق خواب اشاره نمود. در اتاق خواب بیشتر از طرح های خلوت تر استفاده میشود تا خواب و استراحت دچار اختلال نشود. علاوه براین، می توان رنگ لایه زیرین یا رویی را با رنگ دیوارها و سبک کلی چیدمان تعیین کرد. مدل های جدید سقف های Apply برای اتاق خواب را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

سقف اپلای اتاق خواب

طرح سقف apply اتاق خواب

مدل سقف اپلای آشپزخانه

همان طور که اشاره شد، ورق های پی وی سی به راحتی تمیز شده و این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر سقف ها است. استفاده از آنها در آشپزخانه باعث میشود لک های چربی و روغن و غیره که به مرور ایجاد میشوند را با دستمال نمناک و آغشته به مواد شوینده از بین ببرید. همان طور که در ادامه مشاهده می کنید، طرح سقف اپلای آشپزخانه بیشتر ساده و مینیمال انتخاب میشود تا فضا شلوغ نشود.

مدل سقف اپلای آشپزخانه

عکس سقف اپلای آشپزخانه

سقف اپلای اتاق کودک

برای اتاق کودکان می توانید طرح و رنگ بندی سقف را با کاغذ دیواری ست کنید. همان طور که در نمونه های زیر مشاهده می کنید، برای کاغذ دیواری از طرح های عروسکی استفاده شده و چون رنگ پایه سبز است روی سقف نیز این رنگ اجرا شده است. علاوه براین، می توانید طرح های پروانه ای و پرنده و ماهی و غیره را نیز بر روی سقف اپلای اتاق کودک اجرا کنید.

  نحوه چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون + مدل و عکس

سقف اپلای اتاق کودک

سقف اپلای اتاق کودک

طرح سقف اپلای اتاق کودک

عکس سقف اپلای اتاق کودک شیک

طرح سقف اپلای سالن پذیرایی

در سالن های پذیرایی بیشتر گرایش به سمت طرح های لوکس و مجلل می باشد و با ایجاد اشکال نامنظم هندسی در رنگ های سفید و طلایی می توان به خوبی سقف اپلای را با این محیط سازگار کرد. علاوه براین، برش کاری و اندازه طرح های تو خالی شده اگر با خلاقیت همراه باشد می توان طرح های سه بعدی بسیار جذابی را برای سالن پذیرایی اجرا کرد. چند مدل جدید از این سقف ها برای سالن های پذیرایی بزرگ و کوچک در ادامه ارائه شده است.

طرح سقف اپلای سالن پذیرایی

طرح سقف اپلای سالن پذیرایی سه بعدی

مدل سقف اپلای سالن پذیرایی لوکس

عکس سقف کشسان apply جدید 2022

سقف اپلای جدید

سقف کشسان اپلای لوکس

سقف کشسان اپلای اتاق خواب

مدل ساده سقف apply

عکس سقف apply شیک

مدل سقف apply

سقف ساده اپلای بنفش

سقف اپلای رنگی

سقف اپلای اتاق کوچک

سقف اپلای اتاق نشیمن

طرح مدرن سقف اپلای

سقف ساده اپلای

طرح شیک سقف اپلای

سقف اپلای رنگی

سقف اپلای قهوه ای

سقف اپلای طرح نامنظم

طرح کلاسیک apply کشسان

سقف شیک کشسان اپلای

سقف کشسان اپلای اتاق خواب

سقف اپلای طرح گل

طرح هندسی مدرن سقف apply

سقف اپلای بنفش شیک

سقف اتاق نشیمن اپلای

سقف اپلای شیک اتاق نشیمن

سقف شیک اپلای

طرح اسلیمی سقف اپلای

سقف اپلای ساده شیک

سقف اپلای ساده لوکس

مدل شیک سقف اپلای رنگی

طرح سه بعدی سقف اپلای

طرح شیک سه بعدی سقف کاذب اپلای

سقف اپلای آبی مدرن

عکس اتاق نشیمن با سقف اپلای

سقف بنفش اپلای

سقف مینیمال اپلای

منبع

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

    1. اغلب برای سبک های مدرن و مینیمال استفاده میشه. با توجه به طرح و رنگ بندی میتونین سبک های مختلفی را برای این سقف اجرا کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا