مبلمان و سرویس چوب

7 اصل مهم در خرید مبل راحتی

خرید مبل راحتی یکی از مهم ترین گام ها برای طراحی دکوراسیون منزل و همچنین رفاه و آسایش بیشتر افراد خانواده می باشد. برخلاف مبل استیل، در طول روز از مبلمان راحتی بیشتر استفاده میشود و به همین خاطر باید چند ویژگی مهم در آن وجود داشته باشد تا زیبایی و ظاهر مناسب در آن حفظ شود. در واقع دقت در انتخاب مبل راحتی باعث میشود تا علاوه بر داشتن خانه زیبا، تا حد زیادی در هزینه های زندگی نیز صرفه جویی کرد. ما در مجله دکونیوز در ادامه به چند اصل مهم در خرید مبل راحتی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انتخاب مبل راحتی

خرید مبل راحتی را جدی بگیرید

مبلمان و سرویس چوب از جمله وسایلی هستند که شاید ده ها سال از آن استفاده شود و به همین خاطر به مرور شکل و ظاهر آن ممکن است با تغییر زیادی مواجه شود. به عبارت دیگر این امکان وجود دارد که بعد از چند سال استفاده از مبل راحتی، راحتی و نرمی روز اول در آن به چشم نخورد و یا قاب آن دچار شکستگی گردد. به همین خاطر باید در انتخاب مبل راحتی دقت زیادی داشته باشید و استحکام و ظاهر و استانداردهای مورد نیاز در آن را کاملا در زمان خرید مد نظر قرار دهید.

دقت داشته باشید که خرید مبل راحتی به منزله خرید وسایل دکوری و تزئینی نمی باشد، بلکه از ضروری ترین وسایل منزل محسوب میشود که کاربرد بسیار زیادی دارد و علاوه براین قیمت بالایی نسبت به سایر لوازم خانه دارد. در نتیجه تعویض مداوم آن کار آسان و مقرون به صرفه ای نخواهد بود. همچنین لازم است بدانید که اگر رعایت اصول لازم در خرید مبل راحتی تاثیر بسیار زیادی بر طراحی دکوراسیون داخلی خواهد داشت.

  مبل رنگ آجری با چه رنگی ست میشه؟ (ست مبل رنگ آجری با فرش، پرده و دیوار)

خرید مبل راحتی شیک

اصول خرید مبل راحتی

انتخاب مبل راحتی نیاز به رعایت چند اصل مهم دارد که در نظر گرفتن آنها در کنار هم در نهایت منجر به بازخورد و نتیجه مثبت خواهد شد. این اصول عبارتند از:

مبل راحتی کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ایتالیایی؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید در مرحله اول سبک کلی که در دکوراسیون داخلی منزل به کار برده اید را مد نظر قرار دهید. با توجه به اینکه نحوه چیدمان وسایل اتاق ها، نوع پرده و فرش به چه صورتی می باشد می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید. علاوه براین، انتخاب مبل راحتی بر اساس سبک آن تا حد زیادی به سلیقه خودتان بستگی دارد و نمی توان گفت همیشه مبل راحتی ایتالیایی یا کلاسیک انتخاب خوبی خواهد بود.

انتخاب مبل راحتی کلاسیک

ابعاد مبل راحتی

مبل های راحتی در سایز و اندازه های مختلفی طراحی و تولید میشوند و برای انتخاب بهترین گزینه در بین آنها باید میزان بزرگ و کوچکی اتاق نشیمن و محیطی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد را در نظر بگیرید. البته باید دقت داشته باشید که در خرید مبل راحتی حتما ارتفاع تکیه گاه و فاصله نشیمن مبل از زمین باید کاملا استاندارد باشند. بر اساس اصول و استانداردهای طراحی مبلمان، تکیه گاه مبل باید شانه ها و گردن را کاملا پوشش دهد. همچنین در زمان نشستن کف پا باید براحتی روی زمین قرار گیرد.

انتخاب مبل راحتی با ارتفاع زیاد و یا تکیه گاه ها کوتاه به مرور باعث میشوند تا مشکلات جسمانی زیادی در افراد ایجاد گردد.

انتخاب مبل راحتی شیک

استحکام و جنس قاب مبل راحتی

برخلاف مبل های استیل، از مبل های راحتی در طول روز بسیار زیاد استفاده میشود و بسیاری از افراد از آن برای دراز کشیدن و چرت زدن های کوتاه نیز استفاده می کنند. به همین خاطر باید قاب مبل استحکام خوبی داشته باشد. در اغلب مواقع از چوب سفید برای قاب مبل راحتی استفاده میشود که استحکام خوب و قابل قبولی دارد. دقت داشته باشید که عدم توجه به این مساله باعث میشود تا خرید مبل راحتی خوبی نداشته باشید و به مرور قاب دچار ترک و شکستگی گردد.

  70 مدل میز لپ تاپ تاشو، دیواری، نشسته و مدرن

اگر خرید مبل راحتی ارزان برایتان در اولویت می باشد، می توانید مبل هایی را انتخاب کنید که از ام دی اف برای قاب بیرونی استفاده میشود. این گروه از مبلمان ها استقامت کمی دارند، اما قیمت مناسب و ارزانی خواهند داشت.

خرید مبل راحتی ارزان

کیفیت فوم  در انتخاب مبل راحتی

مبل راحتی همان طور که از نامش مشخص است باید میزان نرمی خوب و استانداردی داشته باشد و به همین خاطر باید از فوم های مرغوب در آن استفاده شود. یکی از مهم ترین گام ها در انتخاب مبل راحتی، دقت در جنس و کیفیت فوم به کار رفته در بالشتک ها و سایر بخش های می باشد. برای تست این گزینه بهتر است چند دقیقه روی مبل بنشینید و بعد از بلند شدن توجه کنید که تو رفتگی ایجاد میشود یا خیلی زود تغییر شکل برطرف می گردد.

برای اینکه بتوانید بهترین مبل راحتی را بخرید و به مرور زمان شکل ظاهری آن از بین نرود و بالشتک ها و تکیه ها خوب و مقاوم باشد، بهتر است مبل هایی را بخرید که فوم سرد در آنها به کار رفته است. توجه داشته باشید که با کمی پرداخت هزینه بیشتر می توان مبل با جنس خوب و ماندگار خرید.

خرید مبل راحتی چرم

پارچه رومبلی را با دقت انتخاب کنید

پارچه های مختلفی برای مبل های مختلف به کار میرود و در خرید مبل راحتی کلاسیک یا مبل راحتی چستر و غیره قطعا متوجه جنس های مختلف آنها خواهید شد. جنس پارچه رو مبلی در مرحله اول به نوع و سبک مبل بستگی دارد، اما در تمام آنها باید پارچه و روکش مقاوم را انتخاب کنید. مبل با روکش نازک و پارچه های نامرغوب تنها هدر دادن سرمایه خواهد بود و در کمترین زمان شکل بسیار بدی پیدا خواهند کرد.

در زمان خرید مبل راحتی توجه داشته باشید که پارچه و روکش مبل کاملا کشیده شده باشد و صاف و مرتب باشد. این دسته از مبل ها ظاهر خود را به مرور زمان می توانند به خوبی حفظ کنند.

  آموزش تعمیر پایه مبل شکسته چوبی و استیل

انتخاب مبل راحتی ارزان

رنگ بندی مناسب مبل راحتی

از مهم ترین اصول خرید مبل راحتی و طراحی دکوراسیون، رنگ می باشد که نه تنها از نظر زیبا شناختی بلکه از نظر روانشناسی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون منزل بهتر است رنگ های خنثی و تک رنگ را برای مبل انتخاب کنید. با این انتخاب براحتی می توانید با تغییر رنگ دیوار و پرده و سایر وسایل خانه مبل ها را با استفاده از کوسن های رنگی با محیط ست کرد.

البته باید توجه داشته باشید که در خرید مبل راحتی برای خانه هایی که کودکان در آنها حضور دارند، مبل هایی را انتخاب کنید که رنگ های تیره دارند تا کثیف بودن آنها خیلی مشخص نشود. البته در این شرایط مبل های قابل شستشو می توانند گزینه ای مناسب باشند.

خرید مبل راحتی پایه چوب

قیمت مبل راحتی

مساله بسیار مهمی که در انتخاب مبل راحتی خوب وجود دارد، قیمت مبل راحتی می باشد. نرخ و قیمت مبلمان بر اساس جنس قاب، پارچه رو مبلی و مدل آن تعیین میشود، در نتیجه نباید همیشه ارزان بودن را دلیل بر انتخاب خوب بدانید. توجه داشته باشید که مبلمان را تا ده ها سال ممکن است استفاده کنید و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و ظاهر منزل خواهد داشت. در نتیجه سعی کنید از خرید مبلمان های خیلی ارزان برای محیط های مسکونی خودداری کنید.

خرید مبل راحتی ال

اصول خرید مبل راحتی که در این مطلب اشاره شد تاثیر بسیار زیادی بر داشتن انتخاب عالی، مقرون به صرفه و استاندارد و مطابق با اصول ارگونومیک دارند. سایر عوامل مانند شکل ظاهری و استفاده از طرح های خلاقانه و غیره به سلیقه و خواسته های افراد بستگی دارد که منجر به انتخاب مبل راحتی بهتر میشوند. برای آشنایی با نحوه چیدمان منزل، طراحی فضای سبز و طراحی دکوراسیون دفتر کار و غیره با مجله دکوراسیون داخلی دکونیوز همراه باشید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا