طراحی دکوراسیون اتاق کودکطراحی دکوراسیون داخلی

26 مدل طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه با توجه به روحیات لطیف و حساس آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از آنجا که بیشترین زمان را کودکان در اتاق خود سپری می کنند، در نتیجه لازم است برای چیدمان اتاق کودک دخترانه اصول مهمی را مد نظر داشته باشیم. عدم توجه به این مساله به شدت بر روحیات و رشد استعدادهای آنها اثر گذار خواهد بود. مهم ترین اصول دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و مدل های جدید و خلاقانه در این زمینه را در ادامه با مجله دکونیوز مرور می کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک دخترانه

رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون منزل، توجه به رنگ می باشد. از آنجا که هر یک از رنگ ها تاثیر خاصی بر احساسات افراد می گذارند، در نتیجه لازم است با دقت زیاد و در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف بهترین رنگ را انتخاب نمود. آنچه از گذشته تا امروز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رایج می باشد، انتخاب رنگ صورتی برای آن می باشد.

صورتی رنگ بسیار ملیح و آرامی می باشد و تا حد زیادی با روحیات دختران سازگار است. اما واقعیت این است که ترکیب رنگ های دیگری را می توان برای دکوراسیون اتاق دخترانه به کار برد. به عنوان مثال استفاده از ترکیب رنگ نارنجی و صورتی برای اتاق دخترانه بسیار زیبا می باشد.

  7 تا از پرطرفدارترین انواع دکوراسیون مینیمال در دنیا

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

البته توجه داشته باشید که در چیدمان اتاق کودک دخترانه هارمونی که به کار میبرید تا حد زیادی به سن کودک نیز بستگی دارد. چون رنگ های مورد علاقه دختران نوجوان ممکن است برای کودکان زیاد جذاب نباشد. رنگ های بنفش، صورتی، طلایی و کرم، سفید، خاکستری اگر به درستی با هم ترکیب شوند، قطعا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را زیبا و خارق العاده خواهند کرد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه نوجوان

اینکه بخواهید طراحی دکوراسیون اتاق دختر بچه را انجام دهید یا بخواهید چیدمان اتاق خواب دختر نوجوان را انجام دهید تفاوت های زیادی وجود دارد. تمام انسان ها در گروه های سنی مختلف روحیات متفاوتی دارند و علاقه آنها به برخی از رنگ ها و یا المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاقشان به مرور و با گذر زمان تغییر می کند. در نتیجه باید چیدمان اتاق دخترانه را متناسب با سن آنها انجام دهید.

چیدمان اتاق خواب دخترانه

برخلاف طراحی دکوراسیون اتاق دختر بچه شیک که بیشتر به نحوه چیدمان اسباب بازی توجه میشود، چیدمان اتاق دختر نوجوان باید به محیط آموزش آنها نیز توجه شود. استفاده از میز تحریر مناسب و فراهم کردن فضایی مناسب و خلوت برای بالا رفتن تمرکز آنها در حین درس خواندن در گروه های سنی نوجوان و بالاتر بسیار مهم می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

تزئین دیوار اتاق خواب دخترانه

دیوار در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم می باشد. چون علاوه بر زیبایی، می تواند تاثیر زیادی بر منظم و خلوت تر شدن اتاق داشته باشد. استفاده از قاب عکس های جذاب، وسایل تزئینی متناسب با گروه سنی کودک و دقت در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک از مهم ترین نکات و اصول در این زمینه می باشند.

  70 عکس و مدل تخت کودک و نوجوان (دخترانه و پسرانه دو طبقه، کلبه)

برای دکوراسیون اتاق کوچک کودک می توان از دیوارها برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. برای این منظور اگر از شلف های خوش رنگ و جذاب استفاده کنید، نه تنها محیط داخلی اتاق خلوت تر میشود، بلکه زیبایی آن نیز صد چندان خواهد شد.

تزئین دیوار اتاق خواب دخترانه

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای طراحی دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه و در تمام گروه های سنی، نباید از نورپردازی آن غافل شد. از آنجا که اتاق کودک کاربرد چند منظوره دارد، در نتیجه باید برای شرایط مختلف نور آن قابل تنظیم و کنترل باشد. استفاده از پرده های روشن با قابلیت باز و بسته شدن و به کار بردن لامپ با نور ملایم باعث میشود تا ترکیب خوبی از نور طبیعی و مصنوعی در اتاق ایجاد کرد. با این قابلیت در طول روز و زمان مطالعه و درس خواندن، می توان اتاق روشن و خوبی داشت و برای استراحت نیز براحتی نور را تنظیم کرد.

نحوه نورپردازی در دکوراسیون اتاق کودک دخترانه اگر با دقت و خلاقانه انجام شود، می تواند در زیبایی آن نیز تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال می توان از لوسترهای جذاب با طرح های کودکانه و فانتزی برای این منظور استفاده نمود.

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

سادگی در عین زیبایی در چیدمان اتاق خواب دخترانه

بر اساس علم روانشناسی، ذهن با قرار گرفتن در محیط های شلوغ و نامنظم به شدت دچار آشفتگی می گردد. به همین خاطر اصل حفظ سادگی یکی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب و اتاق کودک به شمار می رود. سعی کنید از خرید وسایل غیر ضروری برای کودکان خودداری کنید. علاوه براین، وسایل و اسباب بازی های خراب و قدیمی کودکان را دور بیندازید.

  دکوراسیون سبک فرانسوی چیست؟(ویژگی ها و 50 مدل خانه های فرانسوی)

دکوراسیون اتاق دختر بچه شیک

علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری با دور ریختن وسایل غیر ضروری، این کار بر اساس فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی باعث بالا رفتن انرژی مثبت در محیط می گردد.

از دیگر موارد مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه، دقت در انتخاب نوع سرویس خواب و تم های غالب در اتاق می باشد. سعی کنید سرویس خواب را با توجه به روحیات کودک انتخاب کنید و رنگ آن را متناسب با هارمونی رنگ اتاق برگزینید. برای سرویس خواب کودک می توانید طرح و رنگ آن را با پردا اتاق ست کنید که تاثیر زیادی در زیباتر شدن اتاق خواهد داشت.

طراحی اتاق کودک دختر

جدیدترین مدل های اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

دکوراسیون داخلی اتاق دختر بچه

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون داخلی اتاق دختر نوجوان

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه شیک

مدل دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

طراحی اتاق دختر بچه

طراحی اتاق کودکانه

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

چیدمان اتاق دخترانه

چیدمان اتاق دخترانه نوجوان

دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

چیدمان اتاق خواب دختر

دکوراسیون داخلی اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب کودک دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه و هر آنچه که باید برای چیدمان اتاق خواب دخترانه مد نظر داشته باشید را در این مطلب مرور کردیم. برای آشنایی و مرور ایده های خلاقانه و استانداردهای روز در طراحی دکوراسیون دفترکار، مبلمان و سرویس چوب و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطرافتان کمک می کند، سایر مطالب مجله طراحی دکوراسیون دکونیوز را مرور کنید.

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. خیلی قشنگن. فقط کاش چن نمونه برای اتاق های خیلی کوچیک میذاشتن. اتاق دختر من خیلی کوچیکه و نمیدونم چطور میشه مرتب و شیک بشه

    1. ممنون از نظرتون.
      به زودی نمونه هایی از اتاق های خیلی کوچیک روی سایت قرار میدیم

    1. سلام نگار عزیز
      گروه سنی 5 تا 10 سال تنوع رنگ زیادی دارین. به عنوان مثال، سفید صورتی، خاکستری صورتی، سفید و لیمویی همه رنگ های خوبی هستن. اما بهتره در حالت کلی رنگ های روشن رو برای کودکان انتخاب کنین تا روحیه شادتری داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا