اجزای چیدمان و دکوراسیوندیوارپوش

دیوارپوش فومی چیست؟ (مزایا، معایب دیوارپوش فوم پشت چسبدار)

دیوارپوش فومی یکی از انواع دیوارپوش می باشد که نصب آن بر روی دیوارها، یکی از روش های موثر در زیباسازی دکوراسیون داخلی می باشد. این دیوارپوش پشت چسبدار دارای طرح های زیادی بوده و علاوه بر زیبایی، مزایایی همچون عایق حرارتی و برودتی، عایق صدا، قابلیت شستشو با مواد شوینده، انعطاف پذیری و نصب آسان داشته که دلایل محکمی برای انتخاب آن باشند. در ادامه به بررسی بیشتر و مزایا و معایب دیوارپوش فوم رولی و تایلی پشت چسبدار می پردازیم.

دیوارپوش فوم

دیوارپوش فومی چیست؟

این دیوارپوش از فوم پلی اتیلن ساخته شده و در درون بافت خود منافذ ریز هوا دارد. این ترکیب در بافت باعث شده که خاصیت انعطاف پذیری داشته و نرم باشد. میزان نرمی دیوارپوش فومی درجات مختلفی دارد و این درجه بندی به نوع فوم و میزان منافذ هوا دارد. دیوارپوش های فومی صورت رولی و پازلی در بازار موجود می باشد که بسته به مدل دیزاین می توان یکی را انتخاب کرد.  اما باید بدانید که از این دیوارپوش در قسمت هایی از ساختمان که در معرض برخورد با اجسام تیز یا نور شدید خورشید و گرما می باشند، نمی توان استفاده کرد.

دیوارپوش فومی چیست؟ (مزایا، معایب دیوارپوش فوم پشت چسبدار)

دیوارپوش فومی پشت چسبدار چیست؟

دیوارپوش فومی پشت چسبدار همان دیوارپوش های فومی رایج می باشد و تفاوتی با آنها ندارد. این دیوارپوش ها که خود چسبنده می باشند، به دلیل چسبی که در پشت آنها قرار دارد، براحتی روی سطح مورد نظر نصب میشود. خود چسبنده بودن فوم ها یکی از بزرگترین مزایای آنها به شمار رفته و به دلیل عدم نیاز به تجهیزات و مهارت، هزینه های نصب را تا حد زیادی کاهش می دهد.

لازم به ذکر است که این دیوارپوش پشت چسبدار به صورت تایلی در عرض های مختلفی ارائه میشوند و متناسب با شرایط محیط می توانید ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید.

دیوارپوش فومی پشت چسبدار چیست

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

انواع دیوارپوش فومی

علاوه بر تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ، دیوارپوش های فومی را می توان بر اساس نحوه ارائه آنها به بازار نیز در گروه های مختلفی دسته بندی کرد. در یک دسته بندی کلی دو نوع فوم برای دیوار ارائه میشود که شامل دیوارپوش فومی رولی و تایلی یا پازلی می باشد. نوع پازلی یا تایلی آنها به صورت مربعی یا مستطیلی ارائه شده و بر اساس طرح مورد نظر می توان آنها را در کنار هم نصب کرد. نوع رولی بیشتر برای سطوح با طول و عرض زیاد کاربرد دارد.
هر دو نوع رولی و تایلی از نظر نحوه نصب، مزایا و معایب کاملا مشابه هم هستند اما لازم است بدانید که امکان رشد قارچ و کپک در درزهای بین مدل های تایلی بیشتر است. چون تعداد درزها در مدل های تایلی یا پازلی بیشتر از رولی است.

مزایای دیوارپوش فومی

اگر به غیر از زیباسازی موارد دیگری برای انتخاب دیوارپوش در اولویت دارید بهتر است در مورد مزایا و معایب فوم ها بیشتر بدانید تا در صورت مناسب دانستن اقدام به تهیه آن کنید. از جمله مزایای دیوارپوش های فومی می توان به مورد زیر اشاره کرد:

مزایای دیوارپوش فومی

دیوارپوش فومی ضدآب است

برای مکان های پر رفت و آمد که بیشتر در معرض کثیفی و ایجاد لک می باشند، می توان از این دیوار پوش استفاده کرد. دیوارپوش فومی ضد آب بوده و اگر دچار آلودگی شود به راحتی با شستشو می توان مثل روز اول آن را تمیز کرد. علاوه بر محیط های پر رفت و آمد، فوم به خوبی می تواند دیوار سرویس بهداشتی و حمام را بپوشاند و به جلوه زیباتر آن کمک خواهد کرد.

برای آشنایی با انواع دیوارپوش راهرو کلیک کنید!

نصب آسان

دیوارپوش فومی پشت چسب دار بوده و نیاز به چسب اضافه و ابزار خاصی برای نصب ندارد. همچنین برای نصب نیاز به ابزار خاص و فنی ندارید و تنها با داشتن یک کاتر یا قیچی برای برش قسمت های اضافی می توانید کار را به خوبی پیش ببرید.

دیوارپوش فومی عایق صدا می باشد

نصب دیوارپوش فومی برای سالن اجتماعات و دفاتر کاری و منزل بسیار مناسب می باشد؛ زیرا مانع از عبور صدای داخل و بیرون شده و آلودگی صوتی را از بین خواهد برد.

دیوارپوش فومی عایق صدا می باشد

عایق دمایی

دیوارپوش فومی مانع هدر رفتن انرژی می شود. این دیوارپوش انتقال و تبادل گرما و سرما را بین منزل و محیط بیرون از بین می برد.

عایق رطوبت

تراکم پلی اتیلن و حباب های هوا باعث شده این دیوارپوش عایق رطوبتی باشد. اما اگر دیواری از قبل دچار رطوبت شده ابتدا نسبت به رفع نم به طور کامل اقدام کنید سپس نصب فوم را انجام دهید. زیرا این دیوارپوش بر روی سطوح دارای نم نصب ماندگاری نخواهد داشت.

تنوع بالا در طرح و رنگ

دیوارپوش فوم دارای طرح زیادی اعم از آجری، چوبی، سه بعدی و ساده بوده و متناسب با سلیقه خود و همچنین نوع مکانی که قرار است دیوارپوش در آن نصب شود، می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. طرح آجری و سه بعدی بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده اند.

انعطاف پذیری بالا

دیوارپوش فومی انعطاف پذیر بوده و همین باعث می شود در زمان نصب اگر دیواری دارای قوس می باشد به راحتی فوم را تغییر شکل داده و نصب کرد.

دیوارپوش فومی با انعطاف پذیری بالا

خاصیت آنتی باکتریال دیوارپوش فومی

باکتری و میکروب ها قدرت نفوذ در دیوارپوش فومی را نداشته از این رو خطر این آلودگی ها بر روی این سطوح صفر می باشد. برای ضد عفونی و تمیز کردن سطح این دیوارپوش ها می توانید از شوینده و ضدعفونی کننده ها کمک بگیرید.

قابلیت برش با قیچی و کاتر

برای بریدن قسمت های اضافه این دیوارپوش در زمان نصب به راحتی می توانید از یک کاتر یا قیچی استفاده کنید و نیازی به ابزار خاص ندارید.

معایب دیوارپوش فومی

دیوارپوش ها در کنار مزایای خود معایبی را داشته که با در نظر گرفتن آنها می توانید آنها را در جایی نصب کنید که این معایب کمتر دیده شده و مشکل ساز نشوند. از جمله معایب دیوارپوش فوم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

معایب دیوارپوش فومی

استحکام پایین

دیوارپوش های فومی نازک و نرم بوده و به راحتی دچار پارگی می شوند. این دیوارپوش باید در جایی نصب شود که کمتر در معرض ضربه و برخورد با اجسام نوک تیز باشد تا دچار سوراخ شدگی یا پارگی نشود.

عدم امکان رنگ آمیزی فوم

برای انتخاب رنگ در این دیوارپوش، محدود به رنگ های موجود در بازار می باشید و نمی توانید رنگ آمیزی جدیدی بر روی آن داشته باشید. در نتیجه بهتر است متناسب با شرایط موجود در محیط در زمان خرید رنگ مناسبی را برای دیوارپوش فومی انتخاب کنید.

تغییرشکل در برابر گرما

دیوارپوش فومی نباید در معرض گرما و در نزدیکی شعله قرار بگیرند. دمای بالا باعث تغییر شکل و رنگ شده و در نزدیکی شعله دچار سوختگی خواهد شد. به همین دلیل این نوع دیوارپوش در آشپزخانه ها و در فاصله کم با اجاق گاز نباید نصب شوند.

نحوه نصب دیوارپوش فومی

همان طور که اشاره شد، نصب آسان یکی از بهترین مزایای تایل و رول های فومی به شمار می رود. روند نصب آنها به صورت زیر است:

  • سطح دیوار را کاملا تمیز کنید تا گرد و غبر و برجستگی ها حذف شود. علاوه براین، تا حد امکان هرگونه سوراخ روی دیوار را با مواد بتونه پر کنید. لازم به ذکر است که سطح باید کاملا خشک و بدون نم باشد تا بتواند فوم را روی آن چسباند.
  • به اندازه سطح مورد نظر با کاتر یا تیغ موکت بری دیوارپوش را برش دهید.
  • چسب پشت فوم را جدا نموده و از یک سمت آهسته فوم را روی دیوار بچسبانید.
  • پس از چسباندن فوم کمی روی سطح آن را فشار دهید تا روی دیوار کاملا محکم شود.

دیوارپوش فومی برای اتاق کودک

برای اتاق کودکان باید از دیوارپوش هایی استفاده کرد که در صورت کثیف شدن نگرانی ایجاد نکرده و به راحتی قابلیت شستشو داشته باشد. دیوارپوش فومی گزینه ی مناسبی برای اتاق کودک می باشد زیرا این قابلیت را داشته و همچنین می توان در زمان شستشو از مواد شوینده نیز استفاده کرد.

دیوارپوش فومی برای اتاق کودک

دیوارپوش فومی برای اتاق خواب

در دنیای پر از استرس و آلودگی صوتی امروز، مکان استراحت باید به گونه ای طراحی شود که کمتردر معرض آلودگی های صوتی باشد. با توجه به اینکه دیوارپوش های فومی عایق صوت هستند، می توانند نجات بخش ترین راه در این شرایط به شمار روند. از این دیوارپوش برای اتاق خواب استفاده کرده و علاوه بر صوت، از هدردهی دما و انرژی نیز جلوگیری کنید.

دیوارپوش فومی برای اتاق خواب

دیوارپوش فومی برای پذیرایی

دیوارپوش فومی طرح چوب و سنگ برای پذیرایی بسیار زیبا و مناسب می باشد. از این دیوارپوش می توان برای یک دیوار کامل یا در برخی قسمت ها به صورت پازلی با دیوار ساده استفاده نمود.

دیوارپوش فومی برای پذیرایی

دیوارپوش فومی برای آشپزخانه

دیوارپوش فومی بین کابینت ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از طرح هایی که در این قسمت بیشترین استفاده را دارد دیوارپوش فومی طرح سنگ می باشد. همان طور که اشاره شد، دیوارپوش را در فاصله زیاد از اجاق گاز نصب کنید تا به مرور دچار تغییر رنگ و شکل نشود.

دیوارپوش فومی برای آشپزخانه

دیوارپوش فومی برای تی وی وال

دیوارپوش فومی پشت تلویزیون را طرح چوب انتخاب کنید. این طرح به دلیل داشتن تنوع زیادی در رنگ و زیبایی منحصر به فرد چوب علاوه بر زیبایی گرمی و انرژی بالایی را به محیط منزل وارد می کند.

دیوارپوش فوم پشت چسبدار برای مهدکودک

یکی از اصلی ترین موارد کاربرد دیوارپوش های پشت چسبدار فومی، در مهدکودک ها می باشد. تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ، اجرا و نصب آسان با هزینه کم، قابلیت شستشو و آنتی باکتریال بودن از مهم ترین دلایل برای انتخاب این دیوارپوش ها برای مهدکودک ها می باشند.

دیوارپوش فوم پشت چسبدار برای مهدکودک

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

    1. بله دیوارپوش های فومی ضد آب هستن و نم و رطوبت سرویس بهداشتی تاثیری بر ظاهر این دیوارپوش نخواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا