دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب به سبک گرانج؛ اتاق مورد علاقه نسل زد

دکوراسیون اتاق خواب به سبک گرانج (grunge) یکی از انتخاب های مناسب برای نوجوانان و جوانان و افرادیست که به دنبال محیط های دنج با رنگ بندی تیره و البته شلوغ هستند. اگر شما نیز از طرفداران استایل گرانج در دکوراسیون هستید، بهتر است قبل از دیزان اتاق ادامه این مطلب را مطالعه کنید. چون در این بخش از مطالب دکوراسیون اتاق خواب دکونیوز ویژگی ها، رنگ بندی، اصول، ایده و مدل اتاق خواب سبک گرانج را ارائه خواهیم داد.

مدل دکوراسیون اتاق خواب سبک گرانج

دکوراسیون اتاق خواب سبک گرانج چیست؟

قبل از ارائه مدل های مختلف اتاق خواب های گرانج، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که گرانج grunge چیست؟ ماریا اسنیسار؛ مدیر طراحی داخلی در renowell این سبک را به این صورت توضیح می دهد: خانه های سبک گرانج تیره با نورهای نئون، اشکال هندسی در رنگ های مشکی، کاغذهای چین دار و کلاژ، بافت های زیر و ضخیم روی در و دیوار دیزاین می شوند. اغلب عناصر به کار رفته در این سبک دست ساز بوده و به رنگ های تیره گرایش دارند. ریشه این سبک در دهه 90 میلادی در موسیقی های ضد مصرف گرایی اجرا شده در سیاتل برمی گردد.
گرانج در تمام دنیا یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون اتاق خواب میان نوجوانان و تینیجرها است و بزرگسالان کمتر به آن گرایش دارند. چون در این سبک هنجارشکنی های زیادی مشاهده شده و ضمختی متریال به کار رفته در آن با روحیات بزرگسالان سازگار نیست. البته با گذشت زمان تغییراتی در آن بوجود آمده و برخی از مدل های ساده و مدرن آن باب میل جوانان و بزرگسالان شده است.

دکوراسیون اتاق خواب سبک گرانج چیست

اصول دکوراسیون اتاق خواب گرانج

برای دیزاین اتاق به سبک گرانج نیاز به صرف هزینه های هنگفت نیست و کافیست چند اصل و نکته مهم را رعایت کنید که عبارتند از:

استفاده از نورپردازی سبک صنعتی

با توجه به اینکه در این سبک لطافت کمی وجود دارد، در نتیجه بهتر است برای نورپردازی سبک صنعتی را انتخاب کنید. در این سبک از لامپ های ال ای دی بزرگ، چراغ های بزرگ فلزی قدیمی، چراغ های رومیزی قدیمی فلزی استفاده می شود. در نتیجه نباید به سمت لوسترهای کریستالی درخشان و لوکس بروید و بیشتر تمرکزتان روی چراغ های فلزی بزرگ باشد.

نورپردازی اتاق خواب گرانج

متریال های طبیعی استفاده کنید

برای اینکه دکوراسیون اتاق خواب به سبک گرانج جلوه مناسبی داشته باشد، تا حد امکان متریال های طبیعی را برای بخش های مختلف اتاق به کار ببرید. به عنوان مثال، برای کف اتاق از تایل های بتنی و کفپوش پارکت چوبی به جای سرامیک های سفید درخشان استفاده کنید. مجسمه های سنگی و فلزی، تکه های چوب با طرح های منحصر به فرد که بافت خشنی دارند می توانند زیبایی اتاق را چند برابر کنند.

متریال طبیعی در اتاق خواب سبک گرانج

از وسایل صنعتی استفاده کنید

به جای استفاده از قفسه های شیک و کمد دیواری های مدرن، بهتر است قفسه های فلزی و چوبی قدیمی با بافت های زیر را انتخاب کنید.

دیزاین اتاق گرانج با قفسه فلزی

دیزاین دیوار را جدی بگیرید!

یکی از مهم ترین اقدامات در دیزاین اتاق خواب گرانج، طراحی دیوارها است. برخلاف دکوراسیون سبک مینیمال، دیوارهای شلوغی را در سبک گرانج می توانید مشاهده کنید. برای دیزاین دیوارها می توانید از وسایل ارزان قیمت، دست ساز و کهنه استفاده کنید. به عنوان مثال، نصب تعداد زیادی از تابلوهای بزرگ و کوچک دارای طرح های سیاه و سفید، یکی از راه های دیزاین دیوار اتاق گرانج است.

دیزاین دیوار اتاق خواب گرانج
علاه براین، برای دیوارها می توانید از دیوارپوش های کاغذی در رنگ بندی های تیره استفاده کنید. دیوارپوش های کاغذی دارای تنوع طرح و رنگ بالایی هستند و به همین دلیل حق انتخاب مطلوبی پیش رو خواهید داشت.

دیزاین دیوار اتاق گرانج با تابلو

رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های تیره

یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک، استفاده از رنگ های تیره برای بخش های مختلف اتاق از قبیل دیوار، کف، روتختی، وسایل تزئینی و غیره است. از رنگ های پرکاربرد در این سبک می توان به مشکی، قهوه ای تیره، طوسی و خاکستری در کنار مقدار کم از رنگ های روشن مانند سفید اشاره کرد.

رنگ دیوار اتاق گرانج

نظم را فراموش نکنید

برخلاف تصور برخی از افراد، گرانج به معنای محیط های شلوغ و بدون نظم و آشفته نیست. بلکه باید بتوانید شلوغی و نظم را در کنار هم ایجاد کنید. شلوغ بودن در این سبک به معنای تنوع زیاد در وسایل و اکسسوری ها است، اما همگی باید به صورت منظم با همخوانی کامل در کنار هم به کار روند.

مدل دکور اتاق خواب گرانج

مدل اتاق خواب به سبک گرانج

مدل دکوراسیون اتاق خواب گرانج

ایده اتاق خواب گرانج

 اتاق خواب گرانج

مدل دکوراسیون اتاق خواب گرانج

مدل اتاق خواب گرانج

ایده اتاق خواب گرانج

مدل اتاق خواب گرانج شیک

عکس اتاق خواب گرانج

اتاق خواب گرانج ساده

مدل دکوراسیون اتاق خواب سبک گرانج شیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا