مبلمان و سرویس چوب

جذاب ترین روش چیدمان مبل چستر هفت، 8 و 9 نفره در خانه کوچک و بزرگ

چیدمان مبل چستر یا چسترفیلد و نحوه اجرای آن برای بسیاری از افراد جای سوال دارد و کمی اشتباه در نحوه قرارگیری آنها در پذیرایی مربعی و مستطیلی می تواند نتیجه کاملا عکس داشته باشد. در چیدمان مبلمان چستر ال، قایقی و کلاسیک هفت نفره، هشت نفره، نه نفره تک رنگ و دو رنگ و غیره باید به شکل کلی اتاق و تعداد کاناپه و صندلی ها توجه شود. در ادامه تمام نکات و مدل های چیدمان مبل چستر در خانه های کوچک و بزرگ مستطیلی و مربعی را ارائه خواهیم داد.

نحوه چیدن مبل چستر

چیدمان مبل چستر هفت نفره در خانه

اگر قصد خرید مبل چستر برای منزل خود را دارید بهتر است اول مشخص کنید که می خواهید مبلمان را در چه فضایی به کار ببرید و چیدمان مبل چستر در خانه قرار است در چه دکوراسیونی انجام شود. مبل چستر فیلد هفت نفره به شیوه های گوناگونی ارائه می شود. به عنوان مثال ممکن است دو کاناپه سه نفره و یک تک نفره خریداری کنید یا ترکیب آن شامل یک سه نفره، یک دو نفره و دو تک نفره باشد. ترکیب دوم رواج بیشتری دارد و برای چیدمان در پذیرایی و اتاق های مستطیلی و مربعی مناسب تر هستند.

انواع روش های مناسب برای چیدمان مبل چستر هفت نفره عبارتند از:

  • یک کاناپه سه نفره را در مرکز قرار دهید. کاناپه دو نفره را با زاویه 90 درجه در یک سمت و دو تک نفره را در سمت دیگر آن بچینید. این روش مربعی باز است و برای خانه های مربعی و مستطیلی مناسب است. روبروی کاناپه سه نفره می توانید تلویزیون را قرار دهید.
  • کاناپه سه نفره و دو نفره را روبروی هم قرار دهید. سپس دو تک نفره را در یک سمت دیگر با کمی فاصله از هم بچینید.
  • برای چیدمان مبل ال هفت نفره چستر فیلد باید گوشه های اتاق را انتخاب کنید. ال شش نفره را در یک گوشه قرار داده و روبروی آن صندلی تک نفره را قرار دهید. برای زیبایی بیشتر می توانید از پاف مبل در کنار مبل تک نفره و مبل ال نیز استفاده کنید.
  • چیدمان این نوع مبل به صورت دایره زیاد مرسوم نیست. دلیل آن هم به ابعاد و شکل مبل ارتباط دارد. اما بعضی از مبل های چستر انحنا دارند و می توان از آنها در چینش گرد استفاده کرد. این موضوع می تواند باعث تنوع و ایجاد تفاوت در معماری منزل شما گردد. این چیدمان مبل هفت نفره که از دو تک نفره و سه تک نفره تشکیل شده مناسب است.

مدل چیدمان مبل چستر به صورت دایره

45 مدل چیدمان کوسن روی مبل

چیدمان مبل چستر در خانه کوچک

اگر متراژ منزل شما کم است و می خواهید از چیدمان مبل چستر فیلد در خانه کوچک استفاده کنید، بهترین کار خرید نیم ست و مبل ال است. این نیم ست دارای یک کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره است. استفاده از نیم ست علاوه بر اشغال فضای کمتر، از شلوغ شدن محیط منزل نیز جلوگیری می کند. معمولا استفاده از مبلمان چستر برای فضاهایی با متراژ پایین توصیه نمی شود به دلیل اینکه لازم است در بین مبل ها فضایی برای رفت و آمد قرار بگیرد. اگر از این مبل برای فضای کوچک استفاده کرده اید، فراموش نکنید که رنگ های روشن آن را به کار ببرید. ضمنا برای فضای کوچک می توانید از چسترهای قایقی استفاده نمایید.

برای چیدمان مبل چستر در خانه های کوچک تا حد امکان سعی کنید از مبل های ال و نیم ست استفاده مدل های زیر را می توانید امتحان کنید:

  • یک کاناپه سه نفره را در مرکز قرار داده و دو تک نفره را روبروی آن بچینید. بهتر است صندلی ها کمی به داخل انحنا داشته باشند.

مدل جدید چیدن مبل چستر

  • در یک گوشه از اتاق مبل های ال را قرار داده و تلویزیون را روبروی آن بگذارید.
  • دو کاناپه دو نفره را روبروی هم قرار دهید و صندلی ها را به صورت زاویه دار در یک سمت دیگر بچینید.

چیدمان مبل چستر در خانه کوچک

چیدمان مبل چستر 8 نفره

برای چیدمان مبل چستر 8 نفره که از دو کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره تشکیل شده است حق انتخاب زیادی دارید. البته این تعداد مبلمان برای پذیرایی و اتاق نشیمن های بزرگ کاربرد دارد.

  • اگر مبل 8 نفره چستر ال است، در یک گوشه ابتدا مبل ال را قرار داده و صندلی ها را کنار آن به صورت نیم دایره ای یا مربعی بچینید.
  • بهترین روش چیدمان مبل چستر 8 نفره، قرار دادن دو کاناپه سه نفره روبروی هم و دو تک نفره در سمت دیگر است. به هیچ عنوان این نوع مبل را به صورت خطی قرار ندهید!

رنگ در چیدمان مبل چسترفیلد

چیدمان مبل چستر 9 نفره

برای چیدمان مبل 9 نفره چستر به فضای بیشتری نسبت به سایر مبلمان ها احتیاج دارید . برای خانه های کوچک مناسب نیستند. بهترین کار برای چیدمان این مبل ها تقسیم کردن آنها به دو نیم ست است و هر یک را در یک سمت اتاق قرار دهید.

بهترین نوع مبل چستر 9 نفره، مدل های ال است که در یک گوشه از اتاق می توانید بدون اشغال فضای زیاد براحتی آنها را بچینید.

چیدمان مبل چستر قایقی

مبل چستر از نوع قایقی ابعاد کوچکتری دارد و برای ساختمان های کوچک مناسب است. با توجه به حجم کمتر دسته های این نوع مبل، استفاده از آن در فضاهای کوچک با چالش کمتری مواجه است. در اغلب مواقع این نوع مبل به صورت نیم ست ارائه می شود که شامل یک کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره است. این مبل ها را قرینه و روبروی هم و در فاصله نزدیک با یکدیگر قرار دهید. استفاده از کوسن های رنگی رنگی برای چستر قایقی را فراموش نکنید.

چیدمان مبل چستر قایقی

چیدمان مبل چستر کلاسیک

چسترهای کلاسیک به دلیل ابعادی که دارند بیشتر مناسب خانه های بزرگ هستند. می توانید از مبل چستر کلاسیک با روکش چرمی برای دکوراسیون کلاسیک استفاده نمایید. برای دکوراسیون های اشرافی بهتر است از روکش های مخملی استفاده نمایید. استفاده از لوازم دکوری تجملاتی و جلو مبلی هایی با ترکیب سنگ و فلز را فراموش نکنید. با استفاده از یک مبل سه نفره درمرکز فضا از آن به عنوان جدا کننده استفاده نمایید و در اطراف آن مبل های کوچکتر را قرار دید.

چیدمان مبل چستر کلاسیک

چیدمان مبل چستر چرمی

چیدمان مبل چستر مخمل
نحوه چیدمان مبل چستر به شکل مربعی

می توانید مبلمان خود را به شکل مربعی بچینید. برای مثال تلویزیون در مرکز قرار بگیرد و سایر مبل ها روبرو و در اطراف آن جای بگیرند. به این شکل که یک کاناپه سه نفره را دقیقا در مقابل تلویزیون قرار داده و کاناپه 2 نفره را در یک زاویه 90 درجه بین تلویزیون و کاناپه قبلی قرار دهید. این مدل چینش بسیار پرطرفدار است. می توانید آن را در اطراف شومینه یا هر قسمت کانونی دیگری قرار دهید.

نحوه چیدمان مبل چستر به شکل مربعی

چیدمان مبل چستر در مرکز

قسمت پشت بدنه این مبل نیز مثل قسمت روبروی آن زیبا و جذاب است. بنابراین نگرانی بابت قرار دادن مبل در مرکز فضا نخواهید داشت. اگر فضای کافی در اختیار دارید می توانید این نوع چینش را امتحان کنید. اگر پذیرایی شما آنقدر بزرگ است که می توانید چیدمان مبل 8 نفره چستر را در دو دست کنار هم داشته باشید همه چیز جذاب تر می شود.

چیدمان مبل چستر در مرکز

رعایت تقارن در چینش مبلمان چستر

چشم افراد به دنبال پیدا کردن تقارن ها است. چیدمان مبلمان چسترفیلد به شکل متقارن بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود. برای مثال قرار دادن دو کاناپه در روبروی هم می تواند ایده خوبی برای یک مهمانی نیمه رسمی و برقراری بیشتر تعاملات اجتماعی باشد. یک میز بزرگ در وسط باعث جذابیت بیشتر این نوع چینش می شود.

رعایت تقارن در چینش مبلمان چستر

چیدمان مبل چسترفیلد بر اساس رنگ

از هر نوع روش چیدن مبل که استفاده می کنید، بخاطر داشته باشید که تطابق رنگ ها حفظ شوند. صندلی ها را در رنگ ها و پارچه های مبلی مختلفی انتخاب کند تا دیگر فضای اتاق از حالت یکسان بودن خارج شود. می توانید از رنگ یکسان با مبل برای دیوار استفاده کنید و یا حتی می توانید یک رنگ مکمل برای آن برگزینید. اگر هدف چیدمان مبل چستر فیلد برای فضای عمومی می باشد، می توانید از رنگ خاکستری استفاده نمایید.

چیدمان مبلمان چستر در گوشه

این یک گزینه مدرن محسوب می شود و باعث می شود تا حداکثر استفاده را در فضا داشته باشید. منحنی های موجود در این مبل را در وسایل دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال استفاده از صندلی های کنار مبل به صورت خمیده جالب است. یک لوستر براق و بزرگ می تواند زیبایی های این چیدمان را بیشتر نمایان کند.

چیدمان مبل چستر در گوشه

چیدن مبل چستر در گوشه

عکس و مدل چیدمان مبل چستر

عکس چیدمان مبل چستر ساده

عکس جدید چیدمان مبل چستر

 

چیدمان مبل چستر در خانه بزرگ

طرح چیدمان مبل چستر در خانه

طرح چیدمان مبل چستر چرم

طرح چیدمان مبل چستر در منزل

ایده چیدمان مبل چستر

طرح چیدن مبل چستر در خانه کوچک

طرح چیدن مبل چستر خانه کوچک

طرح چیدن مبل چستر در خانه مدرن

عکس چیدن مبل چستر ساده

عکس چیدمان مبل چرم چستر

عکس تزئین خانه با مبل چستر

چطور مبل چستر را بپچینیم

چیدمان مبل چستر فیلد مدرن

 

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. چقدر خوبه که برای تمام خونه ها کوچیک و بزرگ چیدمان گذاشتید مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا