مبلمان و سرویس چوب

مدل چیدمان مبل 7 نفره راحتی و سلطنتی در منزل

چیدمان مبل 7 نفره در منزل باید با توجه به نوع و تعداد مبلمان ها و شرایط اتاق و پذیرایی و متراژ آن انجام شود. در میان سایر انواع مبلمان، مدل های هفت نفره راحتی، سطلنتی، چستر بیشترین کاربرد را دارند و با شرایط خانه های کوچک و بزرگ کاملا تناسب دارند. در ادامه بهترین روش های استاندارد برای چیدن مبل هفت نفره راحتی، سلطنتی و ال در خانه های کوچک و بزرگ مربعی و مستطیلی را به همراه عکس و مدل ارائه می دهیم.

طرز چیدن مبل هفت نفره

چیدمان مبل 7 نفره راحتی

مبلمان های راحتی اغلب سایز کوچکی دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. علاوه براین، نشستن طولانی مدت بر روی این نوع مبلمان باعث خستگی بدن نمی شود. به همین دلیل در بسیاری از خانه های ایرانی مبل هفت نفره راحتی در پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده می شود. برای چیدن مبل 7 نفره راحتی در خانه روش های مختلفی وجود دارد که از بهترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

چیدمان متقارن

از بهترین و رایج ترین روش ها برای چیدن مبل 7 نفره، ایجاد تقارن و اجرای چیدمان مربع باز است. در این روش یک کاناپه سه نفره روبرو تلویزیون یا شومینه یا دیوار مورد مرکزی قرار میگیرد. کاناپه دو نفره با سه نفره زاویه 90 درجه تشکیل می دهند. روبروی کاناپه دو نفره، دو مبل تک نفره کاملا صاف قرار میگیرند. هیچکدام از مبلمان ها در این چیدمان نباید انحنا و انحراف به داخل یا خارج داشته باشند. این روش برای چیدمان مبل چستر نیز کاربرد دارد و نظم خوبی را در اتاق بوجود می آورد.

چیدمان مبل 7 نفره راحتی

یکی دیگر از روش ها، قرار دادن کاناپه های سه و دو نفره روبروی یکدیگر است. در یک سمت دیگر می توانید دو مبل تک را قرار دهید.

نحوه چیدمان مبل 7 نفره راحتی

چیدمان دایره ای مبل ال هفت نفره

اگر مبل ال هفت نفره خریداری کرده اید، می توانید به صورت نیم دایره ای چیدمان را انجام دهید. مبل ال نیم دایره ای در فاصله کمی از دیوار قرار دهید. سپس هر یک از مبل های تک نفره را در دو سمت مبل ال بچینید. در تصویر زیر می توانید این مدل چیدمان را مشاهده کنید.

چیدمان دایره ای مبل ال هفت نفره

چیدمان نامتقارن

اگر به تقارن در چیدمان وسایل منزل علاقه ندارید یا امکان اجرای آن وجود ندارد می توانید از روش های نامتقارن استفاده کنید. در این روش یک کاناپه سه نفره را ابتدا در محل مورد نظر قرار دهید و دو نفره را با زاویه 90 درجه در یک سمت بچینید. مبل های تک نفره را روبروی دو نفره با فاصله از هم قرار دهید. دو مبل تک نفره در این مدل می توانند کمی به داخل یا خارج انحراف داشته باشند.

چیدمان نامتقارن مبل هفت نفره

جذاب ترین مدل های چیدمان کوسن روی مبل را از دست ندهید.

چیدمان مربعی مبل ال هفت نفره

در شرایطی که مبل ال مستطیلی یا مربعی خریداری کرده اید می توانید یک گوشه از اتاق را برای چیدمان در نظر بگیرید. ابتدا مبل ال را در جای خود قرار دهید و سپس مبل تک نفره یا دو نفره را به گونه ای بچینید که مربع باز ایجاد شود.

چیدمان مربعی مبل ال هفت نفره

چیدمان مبل 7 نفره سلطنتی

چیدمان مبل هفت نفره سلطنتی تفاوتی با مبل های راحتی ندارد و از روش های متقارن و نامتقارن می توانید برای این منظور استفاده کنید. در ادامه چند مدل از چیدمان این نوع مبل را می توانید مشاهده کنید.

چیدمان مبل 7 نفره با تلویزیون

در اغلب خانه ها تلویزیون نقطه مرکزی در نظر گرفته شده و چیدمان سایر وسایل با توجه به محل قرارگیری آن انجام می شود. برای چیدمان مبل هفت نفره با تلویزیون می توانید روش های متقارن، نامتقارن و نیم دایره ای و ال را انتخاب کنید. در این چیدمان تلویزیون درست مقابل مبل 3 نفره قرار میگیرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مبل جلوی تلویزیون را بگیرد.

چیدمان مبل 7 نفره با تلویزیون

با توجه به اینکه تمام افراد قصد تماشای تلویزیون را دارند، لذا باید زاویه کاناپه سه، دو و تک نفره درست تنظیم شود. یکی از بهترین انتخاب ها، چیدمان متقارن مبل 7 نفره است. کاناپه سه نفره را روبروی تلویزیون قرار داده و در یک سمت کاناپه دو نفره و روبروی آن دو مبل تک نفره چیده می شوند.
در چیدمان مبل ال 7 نفره با تلویزیون نیز به همین صورت می توانید عمل کنید. تلویزیون مقابل مبل ال قرار گرفته و مبل تک نفره در یک سمت آن چیده می شود.

چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک

برای چیدمان مبل 7 نفره در خانه کوچک یکی از بهترین انتخاب ها استفاده از مبل ال و پر کردن گوشه ها است. علاوه براین می توانید از روش های نیم دایره ای نیز استفاده کنید. کاناپه را در فاصله کمی از دیوار قرار دهید و مبل های تک نفره را با کمی انحراف به داخل در یک سمت آن بچینید و روبروی آن مبل دو نفره قرار می گیرد.

چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک

مدل چیدمان مبل 7 نفره در پذیرایی مستطیل شکل

یکی از اشتباهات در چیدن مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیلی، اجرای روش های خطی است. این روش چیدمان باعث می شود افراد زاویه دید خوبی نسبت به یکدیگر نداشته باشند و طول زیاد اتاق بیشتر خودش را نشان می دهد. به جای این روش می توانید چیدمان متقارن و نامتقارن مربعی را انتخاب کنید.
علاوه بر روش های مربعی، از چیدمان دایره ای و گوشه ای با مبل های ال نیز می توانید استفاده کنید.
اگر پذیرایی بزرگ و مستطیلی است می توانید یک بخش را برای مبلمان ها در نظر بگیرید و در سمت دیگر میز غذاخوری را بچینید. در این شرایط نباید نقش بسیار مهم فرش را نادیده بگیرید. با یک فرش می توانید فضای خالی بین مبل و میز غذاخوری را پر کنید و چند گلدان شیک تیر خلاص را بر زیباتر شدن اتاق خواهد زد.

مدل چیدمان مبل 7 نفره در پذیرایی مستطیل شکل

7 اصل مهم برای خرید مبل راحتی

مدل چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مربع شکل

در پذیرایی مربع شکل با چالش زیادی در چیدمان مبل 7 نفره مواجه نخواهید بود. متناسب با متراژ اتاق روش های مربعی باز و دایره ای را اجرا کنید. تلویزیون یا شومینه را نقطه کانونی در نظر بگیرید و بر همین اساس مبل های سه نفره، دو نفره و تک نفره را بچینید.

کلام آخر

در حالت کلی برای چیدمان مبل 7 نفره ابتدا باید به نوع و تعداد مبل های 3، 2 و تک نفره توجه کنید. سپس بر اساس شرایط اتاق، متراژ، سایر وسایل موجود در اطراف و مربعی یا مستطیلی بودن اتاق یکی از روش های متقارن، نامتقارن، ال دایره ای و مربعی را انتخاب کنید. در تمام این مدل ها فرش باید به گونه ای پهن شود که حداقل پایه های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا