تبلیغات

چگونه با دیوار سبز هوای خانه را تصفیه کنیم؟

در محیط های شهری با بتن، ترافیک، صدا و آلودگی احاطه شده ایم. این نوع سبک زندگی تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی و روحی ما دارد. گیاه و سبزی این محیط سخت را نرم می کند و به کاهش استرس و خستگی بدن کمک می کند. دیوارهای سبز ارتباط معنوی ما را با طبیعت برقرار می کنند. چیزی که که در خانه های بتونی مدرن وجود ندارد.
مطالعات نشان داده است که حتی صرفاً داشتن منظره ای به فضای سبز در خانه نیز باعث کاهش تنش افراد در محیط منزل می شود. علاوه بر این، داشتن گیاهان در فضای بسته علائم ناراحتی های مختلف را کاهش می دهد و در نتیجه باعث کاهش بیماری ها نیز خواهد شد.
تحقیقات نشان داده اند که دیوارهای سبز می توانند ترکیبات آلی فرار (VOC) و دیگر گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوا مانند بنزن و فرمالدئید هوا را از بین ببرند. همچنین ساخت یک دیوار سبز می تواند گردش هوا را افزایش داده و با جذب دی اکسید کربن، اکسیژن را به محیط بازگرداند.
در همین راستا در سال های اخیر طراحی و اجرای دیوارسبز در خانه یکی از روش های کاربردی تصفیه هوای منازل بوده است و شركت هاي بسياري در زمينه طراحي و ساخت ديوار سبز فعاليت ميكنند و ايده هاي جالبي را در زمينه ديوار سبز ارائه كرده اند كه نمونه هاي بسيار جذاب ايراني از ديوار سبز را در اين سايت مي توانيد ببينيد.

تصفیه هوا با دیوار سبز

کیفیت هوا را بهبود ببخشید

کیفیت هوا یکی از جنبه های مهم سلامتی و تندرستی است و ثابت شده است که گیاهان سموم را فیلتر و دفع می کنند. گیاهان همچنین اکسیژن غنی از انرژی را به محیط اضافه می کنند. با هر گیاه اضافی این مزایا چند برابر می شود. بنابراین یک دیوار سبز با هزاران گیاه، تأثیر مثبت زیادی در کیفیت هوای محیط دارد.
چرا مردم در اطراف فضای سبز احساس آرامش و استرس کمتری می کنند؟ به احتمال زیاد به دلیل پیوند تکاملی انسان با گیاهان است. به گفته برخی از متخصصان بینایی چشم، چشم انسان می تواند بین 2000 سایه سبز و فقط 100 سایه قرمز را تشخیص دهد. به واسطه ویژگی های تکاملی انسان، شناختن سایه سبز گیاه بسیار مهم بوده است تا بتوانند از گیاهان استفاده کرده و یا از آن برای پناهگاه و دارو استفاده نمایند. این موضوع می تواند یکی از دلایل احساس راحتی ما در اطراف گیاهان باشد.

افزایش تاثیر گیاهان بر سلامتی

بر اساس گزارش های علمی انجام شده در دانشگاه های آمریکا و اروپا، صرفاً داشتن یک منظره از گیاهان در محیط زندگی، پاسخ های فیزیولوژیکی مثبتی برای ما به همراه خواهد داشت.
مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شد، فشار خون و احساسات شرکت کنندگان را هنگام انجام یک کار ساده و به موقع رایانه ای در حضور یا عدم حضور گیاهان کنترل کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که وقتی گیاهان به فضای داخلی اضافه می شوند، شرکت کنندگان بهره وری بیشتری داشتند (12٪ زمان واکنش سریعتر) و استرس کمتری (فشار خون پایین) داشتند.
علاوه بر این، پس از اتمام کار نیز شرکت کنندگان در اتاق دارای گیاهان احساس توجه بیشتری داشتند. در حقیقت گیاهان به افراد کمک می کنند تا آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشند که منجر به افزایش بهره وری، خلاقیت، ایده پردازی و توانایی حل مسئله می شود.
مطالعه دیگری در دانشگاه کشاورزی نروژ با هدف ارزیابی تأثیر گیاهان در مطب بر سلامت و علائم ناراحتی در بین پرسنل دفتر انجام شد. در طی دوره های تصادفی، افراد در محیط های اداری و محیط هایی قرار می گرفتند که گیاهان حضور داشتند. نتایج این آزمایش نیز نشان داد در دوره هایی که گیاهان حضور داشتند علائمی مانند سرفه، خستگی و خشکی یا خارش پوست به ترتیب به میزان 37 ، 30 و 23 درصد کاهش می یابد. اگر افراد گیاهان را در معرض دید خود داشته باشند، به دلیل وجود گیاهان احساس سلامت بیشتری داشته و بیماری ها کاهش می یابد.

تصفیه هوا و در نتیجه بهبود بیماری ها به کمک دیوار سبز

ثابت شده است که ساختمان هایی که دارای باغ های عمودی هستند باعث آرامش ساکنین، بهبود وضعیت رفاه و همچنین بهبود مشکلات سلامتی می شوند. دیوارهای سبز باعث کاهش مصرف داروهای ضد درد شده و مشکلاتی نظیر سردرد، تحریکات تنفسی، تحریکات چشمی، گلودرد و خستگی را بهبود می بخشند.

تصفیه هوا با گرین وال

به کمک دیوار سبز اکسیژن را وارد هوای خانه کنید

شاید در مورد کازینوها و جاهای دیگر شنیده باشید که هوای غنی از اکسیژن را به سیستم های تهویه مطبوع ساختمان وارد می کنند تا افراد بیدار بمانند و در نتیجه بیشتر قمار کنند. این یک افسانه باشد یا نباشد، ایده پشت آن منطقی است. این یک واقعیت است که وقتی اکسیژن بیشتری در هوا وجود داشته باشد، ما احساس هوشیاری و بیداری بیشتری می کنیم. به جای نصب دستگاه های اکسیژن گران قیمت برای افزودن اکسیژن اضافی به هوای خانه، می توانیم از آنچه طبیعت به ما داده استفاده کنیم و صدها گیاه و گل مختلف را در یک دیوار سبز به زیبایی هر چه تمام تر قرار دهیم. طراحی و ساخت دیوار سبز علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، ارزان تر است، هزینه های آن کمتر است، برق بسیار کمتری مصرف می کند، دائما هوا را فیلتر می کند و فواید فیزیولوژیکی مثبتی برای ما خواهد داشت.

طراحی دیوار سبز برای منازل

دیوار سبز یا گرین وال با عناوین دیگری چون دیوار زنده، باغ های عمودی ، دیوار های زیستی و یا با نام علمی دیوارهای پیچیده گیاهی عمودی (VCWV ) نیز شناخته می شود.
شما می توانید با طراحی و اجرای یک دیوار سبز در منزل خود از فواید بی نظیر گیاهان در محیط خانه بهره مند شوید. اجرای گرین وال یا باغ عمودی می تواند در خانه های کوچک و بزرگ براساس مقیاس فضا طراحی و اجرا شود.

آبگون دیزاین طراح و مجری پروژه های دیوار سبز

تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین با دارا بودن متخصصین معماری و سابقه چندین ساله فعالیت خود در زمینه انواع محوطه سازی و لنداسکیپ امروزه تلاش می کند تا بهترین ایده ها را برای طراحی و اجرای انواع پروژه های معماری ارائه نماید.
تیم ما با دارا بودن دو گروه مجزا برای طراحی و اجرا، هر کدام از وظایف محوله را به طور تخصصی انجام داده و در عین حال با یکپارچگی گروه می تواند پروژه ها را با انسجام بالایی پیاده سازی نماید. ایده پردازی، طراحی و برنامه ریزی و اجرا توسط گروه ما به صورت همزمان براساس نیازها، سلایق و بودجه شما انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا