مبلمان و سرویس چوب

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک (انتخاب رنگ مبل برای پذیرایی کوچک)

انتخاب رنگ مبل برای خانه های کوچک، یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین کارها در دکوراسیون است. چون رنگ‌ها دقیقا مثل جادو عمل می‌کنند؛ رنگ‌های روشن می‌توانند یک فضای کوچک را خیلی بزرگتر از چیزی که هست نشان دهند و در مقابل، رنگ‌های تیره، عمق فضا را بیشتر کرده و انرژی و گرمی آن را افزایش می‌دهند. اگر شما هم می‌خواهید بهترین رنگ مبل برای پذیرایی کوچک و سایر فضاهای نقلی در خانه را بشناسید، این بخش از مطالب مبلمان دکونیوز مخصوص شماست!

برای آپارتمان‌های کوچک، چه رنگ مبلمانی خوبه؟

قبل از اینکه به فروشگاه مبل بروید و مبل دوست‌داشتنی خود را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما وقت کافی برای انتخاب رنگ مبل صرف کنید. برای مثال، به دیزاین منزل خود توجه کنید؛ همچنین به میزان نور طبیعی در منزل و حتی رنگ سایر لوازم دکوراتیو و تزیینی در منزل. در ادامه به چند ایده طلایی انتخاب رنگ مبل برای خانه کوچک اشاره خواهیم کرد.

رنگ مبلمان مناسب خانه کوچک

معجزه رنگ‌های روشن برای مبل خانه های کوچک

رنگ‌های روشنی مانند سفید، کرم، شیری، بژ و خاکستری روشن، معجزه می‌کنند. این رنگ‌ها را که شاید بتوان به عنوان رنگ پایه در نظر گرفت، به دلیل این‌ که ساده و خنثی هستند، به راحتی با طیف وسیعی از دیگر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند. پس به راحتی می‌توانید با هر یک از سبک های دکوراسیون داخلی که مدنظرتان است، ست کنید و از مد هم نمی‌افتند.
انعکاس نور و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا، رنگ‌های روشن را به گزینه‌ای مناسب برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان فضاهای کوچک تبدیل می‌کند. راز محبوبیت مبلمان‌های رنگ روشن در خانه‌های کوچک، نیز همین موضوع است. با انتخاب این دسته از مبلمان، علاوه بر اینکه از آشفتگی و شلوغی بیش از حد فضای منزل جلوگیری می‌کنید، فضای دلنشینی هم برای استراحت و خلوت با خودتان می‌توانید خلق کنید.

رنگ‌های روشن برای مبل خانه های کوچک

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک کم‌نور

تا این قسمت از مقاله دانستید که رنگ مبلمان تأثیر مستقیمی بر کاهش یا افزایش نور خانه‌های کوچک دارد. خانه‌های کوچک به خودی خود، دلگرفته و دلگیر هستند، نبودن نور کافی نیز این حس را تشدید می‌کند. برای فضاهای این‌چنینی که نورگیر نیستند، نیاز به دقت و ظرافت در انتخاب رنگ مبلمان دوچندان می‌شود. با انتخاب رنگ‌های نامناسب، شانس زندگی در فضای روشن و دلنشین را نیز از دست می‌دهید.
بهتر است بدانید، رنگ‌های تیره‌‌‌ مبلمان مانند قهوه‌ای سوخته و زرشکی، نور را جذب می‌کنند و فضا را کوچک‌تر و تاریک‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهند. پس با اطمینان کامل به سراغ رنگ‌های روشن بروید. برخی از رنگ‌های گرم نیز در دسته رنگ‌های روشن قرار می‌گیرند که برای انتخاب رنگ مبلمان پذیرایی کوچک و کم‌نور می‌توانید روی آن‌ها هم حساب باز کنید. طیفی از رنگ‌های مبلمان که برای آپارتمان‌های کوچک کم‌نور مناسب هستند عبارتند از:

مبل رنگ سفید برای فضاهای کوچک

رنگ کلاسیک و بی‌نظیری است که نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد.

مبل رنگ سفید برای فضاهای کوچک

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

مبل رنگ شیری

زیر مجموعه‌ای از رنگ‌های گرم است که نور را به خوبی منعکس می‌کند.

مبل رنگ شیری برای فضاهای کوچک

مبل رنگ کرم

یکی از رنگ‌های خنثی است که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شود.

مبل رنگ کرم برای فضاهای کوچک

مبل کرم با چه فرشی ست میشه؟

اگر خانه‌ کوچک شما نور کافی دارد، مبلمان چه رنگی خوبه؟

اگر خانه‌ی کوچک شما، نورگیری زیادی دارد، به طوری که زمان زیادی از روز، در معرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است از رنگ‌های تیره مبلمان استفاده کنید. این رنگ‌ها در برابر نور مستقیم خورشید، مقاوم هستند و با گذشت زمان نیز کمرنگ نمی‌شوند.
یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب رنگ مبل برای خانه‌های کوچک و پرنور باید به آن توجه کنید، انتخاب پارچه مقاوم و جنس عالی است تا به مرور زمان، رنگ خود را از دست ندهد. در خانه های نورگیر، استفاده از رنگ مبلمان قهوه‌ای، سرمه‌ای و سبز تیره گزینه‌های مناسبی هستند.
با انتخاب رنگ‌های تیره مبلمان ظاهر ناخوشایند حاصل از لکه‌ها و کثیفی‌ها را هم استتار می‌کنید. این موضوع زمانی پراهمیت می‌شود که فرزند کوچک دارید و نگران جلب توجه لکه‌ها هستید. رنگ‌های تیره‌ مبلمان که دکوراسیون خانه کوچک شما را پرنور جلوه‌ می‌دهند شامل موارد زیر می‌شوند:

مبل رنگ سبز تیره

رنگ انعطاف‌پذیری است که با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

مبل رنگ سبز نیره برای پذیرایی کوچک

مبل سبز با چه رنگی ست میشه؟

مبل آبی تیره

علاوه بر این‌که ظاهر لوکسی به خانه می‌دهد، مقداری از نور خانه را جذب می‌کند.

مبل رنگ آبی برای فضاهای کوچک

مبل بنفش

ظاهر مدرن و شیکی به خانه می‌دهد و برای این‌که با سایر دکور هماهنگ باشد آن را در کنار رنگ‌های خنثی به کار ببرید.

مبل رنگ سفید برای خانه کوچک

آیا از ترندهای جدید رنگ مبلمان برای پذیرایی کوچک خبر دارید؟

در دنیای دکوراسیون و رنگ مبلمان در سال جاری، سادگی و ظرافت مبلمان، حرف اول را می‌زند. رنگ مبلی که ترند سال باشد، به طور معمول، رنگ‌های جدیدی مانند پاستیلی یا جواهری است، اما تغییری در طرح‌ها و شکل‌ها صورت نخواهد گرفت. این طرح‌ها می‌توانند، ترکیبی از رنگ‌ها با طرح‌های ساده و مینیمال باشد.
ویژگی که در همه این رنگ‌ها مشترک است، خطوط و طرح‌های صاف و بدون نقش‌ونگار است که پارچه‌هایی با بافت ساده‌ دارند. با همه این صحبت‌ها در انتخاب رنگ ترند مبلمان زیاد پافشاری نکنید، چرا که به مرور زمان تغییر می‌کنند. در ادامه با زیباترین رنگ‌های ترند سال که پرطرفدارند، آشنا می‌شوید.

مبل رنگ سبز زیتونی و زمردی

الهام‌گرفته از طبیعت هستند که باعث حفظ آرامش و تعادل در خانه می‌شوند.

مبل رنگ سبز زیتونی مناسب خانه کوچک

مبل رنگ بژ

فضای گرم و صمیمی را ایجاد می‌کند و برای خانه‌های کوچک مناسب است.

مبل رنگ سرمه ای

رنگ آرامبشخشی است و صلح و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

مبل سرمه ای مناسب فضاهای کوچک

مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه؟

رنگ طوسی؛ پرطرفدارترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

با اغلب رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود و می‌توان آن را در کنار رنگ‌های گرم هم به کار برد.

رنگ طوسی؛ پرطرفدارترین رنگ مبل برای خانه کوچک

مبل طوسی با چه رنگ فرشی ست میشه؟

مبل رنگ خردلی

با انتخاب این رنگ مبل برای خانه‌های کوچک، حس نوستالژی به شما دست می‌دهد.

مبل خردلی

قواعد انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه‌ های کوچک

با انتخاب یک دست مبل با رنگ مناسب، از خانه‌های کوچک خود می‌توانید نمای جذاب و چشمگیری به تصویر بکشید. قبل از این‌که دکوراسیون خود را تغییر دهید، لازم است، رنگی برای مبلمان انتخاب کنید که خانه را با تمام محدودیت‌هایی که دارد، شیک و جادار نشان دهد. به همین منظور، لازم است، یکسری اصول و قواعدی را رعایت کنید که در زیباسازی و ایجاد فضای دلنشین تأثیر به سزایی دارند. در ادامه با تمامی این موارد آشنا می‌شوید.

دقت در جنس پارچه مبلمان

از آنجا که روزانه به کرات از مبلمان‌ها استفاده می‌شود، لازم است، رومبلی که انتخاب می‌کنید، صرفنظر از زیبایی، خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد تا زمان زیادی برای شما کار کند. اگر قرار است مبلمان را در نزدیک پنجره پذیرایی قرار دهید باید به میزان نور ورودی دقت کنید.
اگر خانه‌ شما نورگیر است، توجه به جنس پارچه رومبلی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حتماً پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید باید اولاً با قرارگرفتن در معرض نور خورشید، کمرنگ و کهنه نشود و ثانیاً مقاومت بالایی در برابر شست‌وشو داشته باشد. پارچه‌های مخمل به ویژه مخمل شانل از بهترین پارچه‌هایی رومبلی هستند که از این نظر، دوام زیادی دارند و به همین دلیل بسیار پرطرفدار شده‌اند. این دست از پارچه‌ها هم قیمت مناسبی دارند و هم نرم و لطیف هستند و به هنگام استفاده از آن‌‌ها، احساس خوشایندی خواهید داشت.

انتخاب رنگ مبلمان برای خانه کوچک

پرطرفدارترین انواع پارچه رومبلی

تناسب رنگ مبل با دکور پذیرایی کوچک

موضوع مهمی که بسیاری از ساکنین خانه‌های کوچک به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند، انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک است. رنگی که با دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد و از آن مهمتر، فضای خانه را چند درجه بزرگتر نشان دهد، می‌تواند از مهمترین دغدغه‌های این افراد باشد. پیشتر گفته شد که رنگ‌های روشن، نور را بیشتر بازتاب می‌دهند و در دلباز نشان‌دادن فضای منزل بسیار تأثیرگذار هستند.
فارغ از همه این‌ها، رنگ‌های سفید، کرم، طوسی و آبی از جمله پرفروش‌ترین رنگ مبلمان‌ها شناخته شده‌اند. اما اگر فرد وسواسی هستید، رنگ‌های خاکستری و طوسی تیره، بهترین رنگ مبلمان است که می‌توانید انتخاب کنید. این رنگ‌ها، لکه و کثیفی را خیلی واضح نشان نمی‌دهند. رنگ‌ آبی روشن هم علاوه بر اینکه رنگ شادی است، فضای خانه را بزرگتر از حد معمول برای شما به تصویر می‌گذارد.

12 ست رنگ کرم در دکوراسیون

انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان خانه‌های روشن و کوچک

اگر فضای خانه نورگیری خوبی دارد، بهترین رنگ‌ها برای مبلمان، طیفی از رنگهای تیره است. رنگ‌های قهوه‌ای، سرمه‌ای و سبز از جمله رنگ‌های مناسب برای خانه‌های نورگیر هستند. این رنگ‌ها، فضای شیک و زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورند و احساس صمیمیت را در خانه افزایش می‌دهند. اگر دیوارها یا گوشه‌ای از خانه عیب‌دار است، با این رنگ‌ها به راحتی آن‌ها را می‌پوشانید.
خیلی از افراد دوست دارند از رنگ‌های زرد، آبی و نارنجی مبلمان در فضای خانه خود استفاده کنند. هیچ اشکالی ندارد! این رنگ‌ها، هم خیلی راحت با دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند و هم فضای شادی را در خانه حاکم می‌کنند. به طور کلی، انتخاب رنگ مبلمان به سلیقه و سبک دکوراسیون بستگی دارد.
رنگ‌های تیره مبلمان همچنین برای کسانی که فرزند یا حیوان خانگی دارند، گزینه بسیار مناسبی است. این رنگ‌ها لکه‌ها را خیلی کمرنگ‌تر نشان می‌دهند، از آن گذشته به راحتی پاک می‌شوند و اثری از خود بر جای نمی‌گذارند.

از تعادل و تناسب با دکوراسیون مطمئن شوید

یکی از نکات کلیدی که برای انتخاب رنگ مبلمان پذیرایی کوچک باید مدنظر داشته باشید، هماهنگی و تناسب رنگ مبلمان با دکوراسیون خانه است. برای انتخاب رنگ مبلمان مناسب باید در نظر داشته باشید که آیا با رنگ کوسن‌ها همخوانی دارند یا خیر؟ اگر دیوارهای روشنی دارید، بهتر است از طیف رنگ‌های تیره استفاده کنید تا جذابیت مبلمان‌ها دو برابر شود و بیشتر به چشم بیایند.

تناسب رنگ مبل پذیرایی کوچک با سبک دکوراسیون
چنانچه میز نهارخوری شما در درگوشه‌ای از پذیرایی قرار گرفته، برای زیبایی و جذابیت مبلمان‌ها باید رنگی انتخاب کنید که تناسب بیشتری با میز داشته باشد. برای مثال، اگر میز نهارخوری چوبی دارید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، طوسی یا سیاه استفاده کنید. رنگ‌های آبی، نارنجی و سبز نیز به خوبی با میز نهارخوری فلزی ست می‌شوند. رنگ پرده‌ها نیز از عوامل دیگری است که در انتخاب رنگ مبلمان باید به آن توجه کنید. با رنگ‌های سفید، کرم یا طوسی پرده از هر رنگ مبلمانی که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید.

سراغ پارچه‌های طرحدار و شلوغ نروید!

انتخاب مبلمانی که طرح‌های درشت و گلداری دارد، فضای خانه کوچکتر و آشفته‌تر جلوه می‌کند. اما اگر اصرار دارید، مبلمان شما طرحدار باشد، بهترین انتخاب، طرح‌های ظریف، یکدست و کمرنگ هستند که فضای بزرگتری نشان می‌دهد.
پارچه‌های ساده و مینیمال، علاوه‌ بر اینکه فضای کوچک را بزرگتر نمایش می‌دهند، باعث می شوند تا در بدو ورود به خانه، نگاه شما به سمت مبلمان‌ها خیره شود، در صورتی که با انتخاب طرح‌های درشت و گلگلی، شانس دیده‌شدن مبلمان‌های شما بسیار کمتر است. با این حساب، فضای پیرامون اتاق که شامل دیوارها، کفپوش و سقف می‌شوند، پررنگ‌تر از مبلمان‌ها دیده می‌شوند. حرف آخر اینکه، قدرت ست‌شدن رنگ‌ها و طرح‌های ساده مبلمان با دیگر اکسسوری‌های خانه را هم دست‌کم نگیرید.

جمع‌بندی

در نهایت اگر بخواهید مبلمانی را خریداری کنید که رنگ مناسبی داشته باشد و کاملاً با دکور خانه کوچک و نقلی شما همخوانی داشته باشد، در درجه اول به نور خانه خود دقت کنید. اگر منزل و پذیرایی شما از نور کافی برخوردار است، رنگ‌های روشن گزینه مناسبی برای دکواسیون محسوب می‌شوند. اما اگر هم خانه تاریک و دلگیر است، جای هیچ نگرانی نیست! می‌توانید با ایده‌های این مقاله، بهترین رنگ مبل برای خانه کوچک را به خوبی تشخیص دهید فضای منزل خود را زیباتر کنید. فقط کافیست، کمی خلاق باشید.

علیرضا تبلانی

به نام عشق می‌نویسم🌱 علیرضا تبلانی هستم. با انگشتام میلیون‌ها کیلومتر اسکرول کردم تا به جایی که هستم برسم؛ همچنان این داستان ادامه داره...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا