طراحی دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

درب آشپزخانه کثیف چی خوبه؟ (انواع مدل درب مطبخ)

درب آشپزخانه کثیف یکی از عناصر بسیار مهم است که با انتخاب صحیح آن می توان این فضا را کاملا از دید دیگران مخفی کرد. علاوه براین، برای اینکه بتوان مطبخ یا آشپزخانه کثیف را زیبا و کاربردی تر کرد، نیاز به انتخاب درب ورودی استاندارد و مناسب است. در ادامه بهترین انواع درب ورودی و مخفی مطبخ را معرفی خواهیم کرد.

درب کشویی؛ بهترین درب آشپزخانه کثیف

با توجه به اینکه بسیاری از این مدل آشپزخانه ها ابعاد کوچکی دارند، لذا درب های لولایی برای آنها مناسب نیست. در عوض، درب کشویی یکی از بهترین گزینه ها برای مطبخ های کوچک به شمار می رود. در زمان باز و بسته شدن لنگه های درب به داخل حرکت نمی کنند و به همین دلیل فضای آشپزخانه اشغال نمی شود.
درب های کشویی مدل های متنوعی دارند و رایج ترین آنها برای آشپزخانه مخفی دارای یک یا دو لنگه است. متناسب با ابعاد ورودی مطبخ می توانید نوع مناسب را انتخاب کنید تا به دکوراسیون آشپزخانه لطمه وارد نشود.

درب کشویی؛ بهترین درب آشپزخانه کثیف

درب تاشو برای مطبخ

یکی دیگر از گزینه های استاندارد برای ورودی مطبخ درب های تاشو هستند. این درب ها در جنس های مختلفی در بازار موجود بوده و از چندین اسلاید تشکیل شده اند. با باز کردن درب اسلایدها روی هم به صورت تاشو قرار گرفته و به همین دلیل فضای اطراف را اشغال نمی کنند. این مدل درب در عین شیک بودن، کاملا کاربردی هستند.

درب تاشو برای مطبخ

درب شیشه ای مات

اگر در انتخاب جنس درب برای مطبخ تردید دارید، مدل های شیشه ای می توانند گزینه مناسبی باشند. البته دقت داشته باشید که شیشه های معمولی برای این فضاها مناسب نخواهند بود. به جای شیشه های سکوریت معمولی و شفاف می توانید از مدل های مات و طرح دار استفاده کنید. درب های شیشه ای سندبلاست از نظر طرح تنوع بالایی دارند و متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه می توان طرح مناسب را انتخاب کرد.

درب چوبی شیشه ای

چوب و شیشه دو متریال پرکاربرد برای درب های داخل ساختمان هستند. ترکیب این دو در درب های کشویی و لولایی جلوه خوبی داشته و با فضای مدرن و کلاسیک کاملا تناسب دارد. در بعضی از مدل ها روی شیشه فلزات مانند فرفورژه نیز اجرا می شود.

نکات مهم در انتخاب درب ورودی مطبخ

در حالت کلی تمام انواع درب های داخل ساختمان برای آشپزخانه کثیف کاربرد دارند و تنها باید متناسب با شرایط محیط آنها را انتخاب کرد. چند اصل مهم در انتخاب درب برای آشپزخانه های مخفی وجود دارد که عبارتند از:

رنگ درب

در بسیاری از ساختمان ها مطبخ در کنار آشپزخانه اصلی اجرا می شود. در این شرایط رنگ درب باید با رنگ کابینت ها تناسب داشته باشد. بسیاری از طراحان داخلی ترجیح می دهند درب مطبخ کاملا با درب های کابینت از نظر طرح و سبک و رنگ یکسان باشند تا انسجام در فضا ایجاد شود.

توجه به ابعاد آشپزخانه

همان طور که اشاره شد، دربی را برای این قسمت از ساختمان باید انتخاب کنید که با فضای زیادی را اشغال نکند. در مطبخ ها داخل ساختمان بیشتر مدل های کشویی و تاشو کاربرد دارند. برای مطبخ در حیاط خلوت حق انتخاب بیشتری دارید و درب های لولایی نیز در آنها استفاده می شود.

ابعاد درب مطبخ

سبک و طرح درب

برخلاف تصور اغلب افراد درب تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی دارد و نباید از آن غافل شد. درب ها در سبک های مختلفی از جمله مدرن و کلاسیک ارائه میشوند. برخی از آنها ترکیبی از چوب و شیشه بوده و بعضی دیگر ساده هستند. با توجه به سبک کابینت ها باید درب آشپزخانه کثیف را انتخاب کرد. در غیر این صورت بی نظمی در محیط ایجاد می شود.

مقاومت درب

در فضای آشپزخانه نم و رطوبت، ذرات روغن و چربی زیادی وجود دارد و روی وسایل قرار می گیرند. به همین دلیل متریالی برای درب ها باید به کار رود که نم و رطوبت باعث تغییر فرم آنها نشود. علاوه براین، درب تا حد امکان باید قابلیت شستشو داشته باشد تا لکه و کثیفی ها براحتی تمیز شوند. درب های دارای روکش پی وی سی شرایط ایده آلی در این زمینه دارند و تنوع در طرح و رنگ آنها نیز زیاد است.

درب شیشه ای آشپزخانه مخفی

جمع بندی

در میان انواع مختلف درب های داخلی ساختمان، درب کشویی و تاشو که با نام درب آکاردئونی نیز شناخته شده هستند برای مطبخ بهترین گزینه هستند. این درب ها در جنس های چوبی، فلزی و شیشه ای تولید شده و تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ دارند. درب هایی برای اشپزخانه کثیف باید انتخاب شوند که در عین زیبایی، مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت داشته و قابل شستشو باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا